Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Bombatsracing
Jij hebt een Rizoma snelgas set lees ik? Klopt dat?
Ja,die heb ik ook liggen maar die Willem komt dat nooit op halen.
Die dingen hebben een verwisselbare kabelschijf maar wel met een alu handle blauw.
dat gebruik ik ook niet meer,je kunt dat spul zo monteren in de originele kapjes van het gas handle,nooit geen gedoe mee gehad.
Mocht je jezelf niet vertrouwen hiermee kom dan maar langs met een stel handvatten dan zet ik dat spul er op voor je.
Nu eerst naar een dorp verderop,hier zijn de calippo,s uitverkocht,eet twee doosjes perdag en hep nu nog geen een gehad... hellup
 
Ja,die heb ik ook liggen maar die Willem komt dat nooit op halen.
Die dingen hebben een verwisselbare kabelschijf maar wel met een alu handle blauw.
dat gebruik ik ook niet meer,je kunt dat spul zo monteren in de originele kapjes van het gas handle,nooit geen gedoe mee gehad.
Mocht je jezelf niet vertrouwen hiermee kom dan maar langs met een stel handvatten dan zet ik dat spul er op voor je.
Nu eerst naar een dorp verderop,hier zijn de calippo,s uitverkocht,eet twee doosjes perdag en hep nu nog geen een gehad... hellup

Raketjes! :9~
 
Anders. R6 zal normaal ook een vrije lange slag hebben.

Dat is inderdaad geen "snelgas" zoals ik gewend ben op mijn CBR'tjes.
Vandaar mijn vraag :)

Thanks :t

Ja,die heb ik ook liggen maar die Willem komt dat nooit op halen.
Die dingen hebben een verwisselbare kabelschijf maar wel met een alu handle blauw.
dat gebruik ik ook niet meer,je kunt dat spul zo monteren in de originele kapjes van het gas handle,nooit geen gedoe mee gehad.
Mocht je jezelf niet vertrouwen hiermee kom dan maar langs met een stel handvatten dan zet ik dat spul er op voor je.
Nu eerst naar een dorp verderop,hier zijn de calippo,s uitverkocht,eet twee doosjes perdag en hep nu nog geen een gehad... hellup


Zou meneer Willem die van jou overnemen?
Ik vind die setjes met zo'n schijf wel mooi. Die gebruik jij niet meer?

Zo werkt Domino snelgas ook.

Ik ben in mijn hoofd al weer bezig meuk te kopen terwijl ik weet dat ik dit niet moet doen. |( |(
Ben soms net een vrouw als het gaat om kopen en het is motorgerelateerd. |( |( |(

Must.... resist.... but.... I can't.... ofzo. -O-
Hele schuur en huis liggen vol met motorspullen waarvan 90% circuitgerelateerd is en ik rijd voorlopig geen eens op het circuit. Soort van, mijn "schoenen collectie". -O-

Willem... kan jij even reageren?
 
Laatst bewerkt:
Zou meneer Willem die van jou over nemen?
Ik vind die setjes met zo'n schijf wel mooi. Die gebruik jij niet meer?

Zo werkt Domino snelgas ook.

Ik ben in mijn hoofd al weer bezig meuk te kopen terwijl ik weet dat ik dit niet moet doen. |( |(
Ben soms net een vrouw als het gaat om kopen en het is motorgerelateerd. |( |( |(

Must.... resist.... but.... I can't.... ofzo. -O-
Hele schuur en huis liggen vol met motorspullen waarvan 90% circuitgerelateerd is en ik rijd voorlopig geen eens op het circuit. Soort van mij, mijn "schoenen collectie". -O-

Willem... kan jij even reageren?

Zooo herkenbaar :Y
 
Supermarkt in het andere dorp had nog twee dozen,nu heb ik ze,anderhalf dus,onderweg al twee ijsjes op gegeten.
Die lightech dingen gebruik ik niet meer ,Willem zou ze ophalen,moet ie eerst maar even reageren zal wel in een bak met ijs liggen,kortom ik ga nu eerst weer een opknagen,is een voordeel zo,n kunstgebit...
 
Ja,die heb ik ook liggen maar die Willem komt dat nooit op halen.
Die dingen hebben een verwisselbare kabelschijf maar wel met een alu handle blauw.
dat gebruik ik ook niet meer,je kunt dat spul zo monteren in de originele kapjes van het gas handle,nooit geen gedoe mee gehad.
Mocht je jezelf niet vertrouwen hiermee kom dan maar langs met een stel handvatten dan zet ik dat spul er op voor je.
Nu eerst naar een dorp verderop,hier zijn de calippo,s uitverkocht,eet twee doosjes perdag en hep nu nog geen een gehad... hellup


Ha bokkige Fries hier de nog meer bokkige brabo *D :P :+

Ik kom natuurlijk naar je toe op de koffie , ik ben 2 weken niet zo lekker geweest .Erg duizelig wat nu weer over is.Heb je 7 dagen geleden nog 2x gebeld je was denk ik werken ?

Ben zelfs met dit weer buiten ramen aan het lappen en doe klussen in een 40 gr garage dus alles lijkt nu weer oke.Heb ook alweer 10 of 12 rondjes gereden op Assen wat nog niet zo geweldig ging.

Je hebt nu vakantie las ik kan je aankomend weekend ben je dan thuis ? Niet alle raketjes opeten die lust ik namelijk ook :9
 
Zou meneer Willem die van jou overnemen?
-

Willem... kan jij even reageren?


Inderdaad zou ik doen maar Marten denkt dat Brabant naast Friesland ligt :? Ik heb 25 vriendinnen naast 7 huwelijken ben dus een druk bezet man.Daarnaast werk ik telkens 6 dagen met daarnaast veel cursussen.Heb een schuur vol met motoren en mijn ramen moesten eerst nog gelapt worden.Nu ben ik klaar en komt Marten aan de beurt :+
 
Oke, dat is duidelijk en op zich best fijn, want ik moet nu geen meuk voor de motor halen. _O-


**edit
Overigens zie ik dat die Rizoma hendels best goedkoop zijn en ook gewoon "snelgas" achtig zijn dmv de verschillende schijven.

:? :?
 
Laatst bewerkt:
Voor ramen lappen hep Marten Jolanda maar dat is heel wat anders.
Willem moet het maar zeggen,ik ga morgen op reis maar kan ook wel eerst naar Willem als ik wist waar ie woont,Veldhoven?.
Die Rizoma heeft een set met losse schijven maar er is eigenlijk maar een bruikbaar voor ge Gsx-r,diezelfde is nagenoeg gelijk aan de buis van de r6.
Zag dat Ten Kate nog van die sets had liggen.
 
Wat ik mij nu nog afvraag.

Is de gas-slag met een R6 hendel dan net zoals op een R6? Of werkt dat niet zo?
Ik kom van een R6 af namelijk dus wat dat betreft weet ik hoever ik die gashendel moet opdraaien op die motor voor volgas.

Of is het korter op een GSXR omdat dit geen R6 is (en dus geen R6 throttle bodies, kabels \ ride by wire etc.)??

De diameter van het stuk waar de gaskabel bij je handvat op vast zit is groter bij de R6. Daardoor legt de kabel een grotere afstand af bij een zelfde draai aan de hendel en heb je dus een fellere gasreactie. Het andere eind van je gaskabels zit ook weer om een vergelijkbare as en die zal bij een R6 weer een andere diameter hebben. Zo kan het dat ze met een andere diameter toch vrijwel dezelfde reactie bij dezelfde slag hebben. Eigenlijk werkt het dus hetzelfde als met een ketting en andere tandwielverhoudingen.
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders nog: Een maat van mij (mede mf-er) en ik gaan de 27e naar Assen met Racecracks. Wij gaan een pitbox huren en hebben dus nog plekken over. Nu zag ik hier ook al een paar mensen voorbijkomen die die dag (of beide dagen?) gaan. Is er iemand die ook interesse heeft in een pitboxplekkie? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nie waar? En wel leuk om een paar soesjes bij elkaar te hebben... :)
 
Kortom na weer zes calippo,s weet ik nu dat Willem de Rizoma handvatten wil maar geen R6 buis,neem ik mee naar Hoegee en ik zie het wel daar ongeveer 12.00u
Eerst nog een glas rivella....
 
Ik zie hier 'Hoegee' meerdere malen voorbij komen. Is dat Hoegee de dealert in Afferden?
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik ken enkel die Hoegee. Maar toevallig zat die 'om de hoek' bij mijn ouders en mijn laatste aanwinst komt daar vandaan. Dus ik vroeg me af of er meer Hoegee's in het land zijn, maar die vraag is mijn nu wel beantwoord ;)
 
Even iets anders nog: Een maat van mij (mede mf-er) en ik gaan de 27e naar Assen met Racecracks. Wij gaan een pitbox huren en hebben dus nog plekken over. Nu zag ik hier ook al een paar mensen voorbijkomen die die dag (of beide dagen?) gaan. Is er iemand die ook interesse heeft in een pitboxplekkie? Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nie waar? En wel leuk om een paar soesjes bij elkaar te hebben... :)
Ik heb wel interesse in een plekkie, laat maar weten hoe het zit met betalen.
 
De diameter van het stuk waar de gaskabel bij je handvat op vast zit is groter bij de R6. Daardoor legt de kabel een grotere afstand af bij een zelfde draai aan de hendel en heb je dus een fellere gasreactie. Het andere eind van je gaskabels zit ook weer om een vergelijkbare as en die zal bij een R6 weer een andere diameter hebben. Zo kan het dat ze met een andere diameter toch vrijwel dezelfde reactie bij dezelfde slag hebben. Eigenlijk werkt het dus hetzelfde als met een ketting en andere tandwielverhoudingen.
Ok thanks voor de uitleg
Ik snap em! :t
 
Hoegee is wel handig als je goedkoop jouw motor wilt laten afstellen wanneer je een GSXR hebt en het geen circuitmotor is.

Voor de rest zal ik er met mijn straatmotor niet zo gauw heen gaan. Ik woon er niet in de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan