Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom als het geen circuitmotor is???
Ik doel op de Yoshibox. Dat wil je niet met een circuitfiets doen lijkt mij.


Uiteraard met een race ecu wel bij hen.

Niet helemaal duidelijk verwoord. ;)
Ben net wakker O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet overigens niet wat een race ecu kost voor een GSXR.

Op mijn Honda zit een HRC race ecu met bijbehorende kabelboom en dat gaat richting de 2000 euro.

Dan zit het er nog niet op en is er niets afgesteld.

Wil je het zelf afstellen dan heb je het computerkabeltje nodig van 500 euro. :')

Goedkoop is anders -O-
 
Hoegee is wel handig als je goedkoop jouw motor wilt laten afstellen wanneer je een GSXR hebt en het geen circuitmotor is.

Voor de rest zal ik er met mijn straatmotor niet zo gauw heen gaan. Ik woon er niet in de buurt.

350 eu voor enkel programma inladen vind ik achteraf best veel geld.
Verder netjes en wat kortaf te woord gestaan door ze. Hoe meer vragen ik stelde hoe onduidelijker of korter de antwoorden werden dus besloten ergens anders heen te gaan waar geen vraag te veel was.
 
Oeff.. net terug gekomen van een weekje Belgie, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland en man: wat een hemel voor motorrijders! Ik was er nog nooit geweest en zeker niet als motorrijder, maar wat een heerlijke bochten, wegen en routes! Kort reisverslagje:

Dag 1:
Maandagochtend zijn we (mijn schoonvader en ik) vertrokken, hij op zijn BWM K1200RS inclusief koffers (waar mijn rug dankbaar voor was) en daarop de tent vast gebonden. Ik met de gsxr (+ nieuwe bandjes) en een rugzak met de noodzakelijke spullen en slippers in de buddyseat.





De eerste dag was snelweg tot en met Namen, dan binnendoor via Dinant naar de eerste camping. Los van wat wegwerkzaamheden ging dat voorspoedig en kwamen we volgens schema aan op de camping.



Daar zag ik alleen wel dat mijn knipperlicht kapot was gegaan en moest ik hem provisorisch weer vast plakken, maar dat hield niet echt stand voor de rest van de trip..



Dag 2:
Het voordeel van slapen aan een beekje is dat je ook weer wakker wordt van fluitende vogels en kabbelend water, met een mooi zonnetje erbij..





Tent weer inpakken, koffie zoeken in het eerste beste dorpje en de route zou via een omweg naar Bastogne leiden, maar gezien de ervaringen van de eerste dag leek het ons beter om eerst rechtstreeks naar Bastogne te rijden, daar de tent op zetten en dan de route aan te passen zodat we bij terugkomst niet de tent hoeven op te zetten (want moe) en we ook niet op het warmste deel van de dag op de motor zitten (maar veel beter, je tent op aan het zetten bent :P )

Zo gezegd, zo gedaan en we kwamen aan op de uitgestorven camping:


Tentje opzetten, ergens een late lunch pakken en de route maken.. heerlijk weer, lekker gereden.. Ik verbaasde mij er over dat het zo dicht bij huis zo erg als buitenland aan voelt :P



Dag 3:
De volgende dag weer op het gemakje de tent ingepakt en door naar de volgende camping in de Eifel. Ook hier weer eerst rechtstreeks gereden en op de camping hadden ze een 'Bikerplatz' waar wij de enige bikers waren (kleine tegenvaller), maar goed, de camping was echt top vergeleken met de vorige.





Op deze camping bleven we 2 nachten, dus toeren zonder rugzak en koffers, heerlijk! Veel gezien, waaronder de Nurburg-ring. Bizar hoe hard dat dan gaat en dat er alledaagse sufferds tussen rijden die met een slakkengangetje (vergeleken met de Porsches/BMW's/Mercedessen) de bochten in gaan :X



Dit vond ik toch wel de mooiste regio, veel hoogteverschil, goed asfalt, snelle bochten.. ik heb mijn motor echt leren kennen!







Terug op de camping uiteraard even bier + schnitzels besteld, moet kunnen!


Deze camping was ook aanzienlijk kouder snachts dan de vorige, mijn schoonvader trok het niet helemaal en sliep met zijn motorjas aan _O-


Dag 4:
Omdat we de tent niet hoefden af te breken konden we langer rijden, daarom ging de reis naar Piesport!



Het weer was wederom schitterend, volop zon en een graadje of 30.. Eerst een stukje Autobahn gepakt (durfde alleen niet harder dan 240 :') ) waarna ik constateerde dat mijn voorkant wel erg veel trilde op de snelweg.. Bij de eerste pomp even checken, bleek ik gewoon een bout te missen! Verder zoeken; gelukkig lag hij nog ergens op een richeltje (veel mazzel mee gehad). Dus even een garage opgezocht om dat ding goed vast te zetten..



Toen door naar Piesport, veel over gehoord en gezien, moest het zelf ook mee maken natuurlijk! Na de bomen kregen we vrij uitzicht en dat maakt alle verwachtingen waar.. Schitterende panorama, mooi gebied en heerlijke bochten... hemel!





Dag 5:
Jammer genoeg zat het er al weer op, voor de laatste keer de spullen gepakt en nog even een stuk binnendoor gepakt voordat we de snelweg op gingen..



Wederom schitterende stukken gezien, met een beetje weemoed steeds verder weg van de bergen/heuvels en dichter en dichter richting de snelweg..



Als afsluiter een drukke Nederlandse snelweg, veel file en linksplakkers gehad voor de nare bijsmaak, maar uiteindelijk hebben we een schitterende week gehad. Een kleine 1600 kilometer gereden in 5 dagen tijd.. de spierpijn heb ik er voor over! Vond het wel opvallend dat het overal erg rustig was (ik had ook veel meer motorrijders verwacht), zowel op de weg als op de campings..

Mijn schoonvader heeft zijn motor jammer genoeg één keertje laten vallen tijdens het keren, maar verder hebben we geen schade of problemen gehad. Ben wel één keer door wat olie gereden waardoor mijn achterwiel een beetje uitbrak, maar bleef gelukkig overeind (met een hartverzakking weliswaar).. Moet zeggen dat het steeds beter ging met de bochten, maar blijf wel te veel 'angst' houden voor grind/slecht wegdek waardoor ik de bochten nog niet goed genoeg neem. Kwestie van tijd/ervaring op doen

Was een top-weekje! :} :]
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag, mooi om te lezen altijd! En goed vermaakt zo te horen. :)

Piespoort is idd super om eens te zien, en de bittere nasmaak als je eenmaal de grens over bent is behoorlijk herkenbaar, helaas. :P
 
Vraagje.. kan je de rem/schakel set zonder iets aan je kabels te hoeven doen naar beneden verplaatsen met xe originele steps?? Gsxr 750 L1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan