Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ja ik zie het idd bij het vrijrijden regelement staan... apart.
Nu had je wel de pech dat Menno aan het controleren was en die wil weleens... euhm ja wat apart keuren.

Nu moet ik wel zeggen heb ik nog geen controle bij het oprijden circuit hierop gezien. En zoals gezegd bij vrijrijden heeft RSZ of de MON (licentie beheer) toch geen verantwoordelijkheden als je op je bek gaat en er gebeurt wat.
 
Wat ging je rijden eigenlijk?
2 the experience?
Vrij rijden?
TOMS?



Ook hier, wat ging je rijden?

Ik las op de site van hun dat ook met vrij rijden een helm keuring verplicht was. Nu voelde ik de bui al hangen en mailde ik voor 14 juli. Omdat ik graag zelf kies welke helm ik draag en niet 14.7 naar de damen shop kan. Heb duidelijk vermeld voor vrij rijden 14.7 en kreeg dit antwoord




Na een valpartij of crache waarbij de helm is beschadigd wordt de helm afgekeurd.
Ook al is de zichtbare schade minimaal, wij kunnen niet zien of dempende werking van de helm nog 100% is.
Alleen als de importeur schriftelijk aangeeft dat de helm goed is, wordt deze geaccepteerd.
 
Ach, ik wist dat het kon gebeuren. Maar ik nam de gok, omdat ik vorig jaar bij RSZ op Zandvoort mijn helm niet hoefde te laten zien.
Het vervelende is alleen dat ik een waardebon heb van MKC van 200 euro, en was van plan eind Mei met vakantiegeld op zak een nieuwe Shoei te gaan halen.
Wel lekker gereden :].
Dat wordt ook mijn keuze, na deze HJC zal ik daar niet snel meer voor kiezen. :)
 
Ik las op de site van hun dat ook met vrij rijden een helm keuring verplicht was. Nu voelde ik de bui al hangen en mailde ik voor 14 juli. Omdat ik graag zelf kies welke helm ik draag en niet 14.7 naar de damen shop kan. Heb duidelijk vermeld voor vrij rijden 14.7 en kreeg dit antwoord




Na een valpartij of crache waarbij de helm is beschadigd wordt de helm afgekeurd.
Ook al is de zichtbare schade minimaal, wij kunnen niet zien of dempende werking van de helm nog 100% is.
Alleen als de importeur schriftelijk aangeeft dat de helm goed is, wordt deze geaccepteerd.
Heb je ook daadwerkelijk een valpartij gehad?
 
Heb je ook daadwerkelijk een valpartij gehad?
Ik ben met een pitbike over een andere pitbike gereden en heb toen met 10km/h de grond geschuurd. Het is geen bluts of deuk het zijn een paar krasjes. Het had net zo goed van vervoeren kunnen zijn zo licht is het. Maar goed ik heb al een nieuwe gekocht. Maar denk er over deze in de helmzak te laten tot 14 juli. Voor je het weet valt ie een keer 🙄
 
Kent iemand nog een goed adresje voor het reviseren van mijn 600 SRAD voorpoten? Of is dit zelf prima te doen?
 
Ik ben met een pitbike over een andere pitbike gereden en heb toen met 10km/h de grond geschuurd. Het is geen bluts of deuk het zijn een paar krasjes. Het had net zo goed van vervoeren kunnen zijn zo licht is het. Maar goed ik heb al een nieuwe gekocht. Maar denk er over deze in de helmzak te laten tot 14 juli. Voor je het weet valt ie een keer 🙄
Ja ik snap je voorzichtigheid! En je hebt al een nieuwe gekocht ook.
Wel balen dat het op zo'n manier moest maar het zal wel ergens goed voor zijn (die gedachte berust ik mezelf dan altijd in)

Denk je? Daar teken je toch voor dat zei niet aansprakelijk zijn?
Ja ik denk van wel. Worst case scenario: een advocaat zou daar nog miss wel eens een slaatje uit kunnen slaan als dat aan het licht komt en de organisatie nalatigheid verwijten...
En wat Roy ook zei:
Het punt is namelijk, rij jij wedstrijden en dus onder een licentie heb je een soort van verzekering. Deze wil dat jij een onbeschadigde veilige helm op je knar hebt en niet 1 die al schade heeft en dus mogelijk minder goed werkt.
 
Bij racen onder licentie is dat dus iets anders.
Het kan
@La Diabla onwijs zuur, ik heb gister een soortgelijk iets gehad, wel de motor kunnen houden toen mijn achterband flink opzij kwam bij het doordrukken en knijpende bocht in. Deed alles goed, snelheid lag niet te hoog, maar uit reflex motor iets rechter gezet en opnieuw de bocht in, daardoor liep ik wijd en kwam ik net te kort. Linkerkant net tegen de vangrail gezet...

Kan dus weer de linkerkuip vervangen. :+ Mooi winter projectje weer.

Gelukkig zelf niks, maar altijd klote. Hoop dat jij zelf ook ok bent!
he shit! Succes met het herstel
 
Als je een helm keurt dan doe je dit wel of doe je dit niet. Een lichte beschadiging kunnen ze niet accepteren. Een beschadiging is een beschadiging en zo kunnen ze vast de veiligheid en kwaliteit/sterkte van de helm niet garanderen.
Ik begrijp het wel echter is het wel een duur geintje als je helm word afgekeurd en jezelf weet dat je een beschadiging hebt aangericht zonder dat dit een verdere schade aan de helm heeft veroorzaakt behalve lakschade..
 
Als Marquez weer eens op zijn plaat gaat mag hij ook verder rijden ondanks dat zijn pak beschadigt is...
Dus waar leg je de grenzen he.
Volgens mij als je BSB op je bek gaat mag je niet eens meer met de motor verder rijden omdat de motor dan is gaan liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan