Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Nou ja, belang voor een GP rijder ligt anders als voor ons normale stervelingen.

Zou ook zomaar kunnen dat als een gp rijder onderuit gaat en besluit door te gaan hij ook meer aansprakelijk is voor lijf en leed als hij nog een keer onderuit gaat.

Maar voor vrijrijden vind ik hem ook ver gaan maar dat ligt nogal aan de keurmeester.
 
Dit was bij vrijrijden, maakt verder ook niet meer uit. Ik hou er voortaan rekening mee.
Bij MSL zijn ze heel makkelijk. DB killer in de uitlaat? GO! :t

Geschaafd pak? Krassen op de helm? gewoon... GO! :]:]

Al ga je niet naar de motorkeuring merkt niemand het. Moet je uiteraard niet met een herriepijp de baan op gaan, want dan word je er gewoon vanaf gehaald en dat is, terecht, jouw probleem.

Jij reed toch ook wel eens met MSL?
 
Bij MSL zijn ze heel makkelijk. DB killer in de uitlaat? GO! :t

Geschaafd pak? Krassen op de helm? gewoon... GO! :]:]

Al ga je niet naar de motorkeuring merkt niemand het. Moet je uiteraard niet met een herriepijp de baan op gaan, want dan word je er gewoon vanaf gehaald en dat is, terecht, jouw probleem.

Jij reed toch ook wel eens met MSL?
Ja klopt. 6 mei weer Zandvoort met MSL.
 
Bij MSL zijn ze heel makkelijk. DB killer in de uitlaat? GO! :t

Geschaafd pak? Krassen op de helm? gewoon... GO! :]:]

Al ga je niet naar de motorkeuring merkt niemand het. Moet je uiteraard niet met een herriepijp de baan op gaan, want dan word je er gewoon vanaf gehaald en dat is, terecht, jouw probleem.

Jij reed toch ook wel eens met MSL?
msl was vroeger wel strenger, keken echt naar algehele staat, remmerij, ketting, bandenslijtage
ik vind dat juist goed, circuitrijden is geen spelletje zorg dat je spul in orde is
 
A.s. dinsdag mag ik eindelijk na een hele lange tijd (augustus 2018) en een compleet veranderde motor weer op de Suzuki stappen! Waar ik nog maar 3 volledige rondes op heb gereden. Met een standaard r6 uit 2007 1.56 op assen gereden. Zit is het eerste doel om die weer te halen.
 
A.s. dinsdag mag ik eindelijk na een hele lange tijd (augustus 2018) en een compleet veranderde motor weer op de Suzuki stappen! Waar ik nog maar 3 volledige rondes op heb gereden. Met een standaard r6 uit 2007 1.56 op assen gereden. Zit is het eerste doel om die weer te halen.
Have fun *O*
 
msl was vroeger wel strenger, keken echt naar algehele staat, remmerij, ketting, bandenslijtage
ik vind dat juist goed, circuitrijden is geen spelletje zorg dat je spul in orde is

De meeste shit is iets waar je zelf naar zou moeten kijken. Vloeistof lekkage op de baan is extra gevaarlijk naar anderen.

Je bent niet aan het dammen, gebruik je verstand en dan moet dat goed komen.
 
ff wat spammen....😉, wij van roadracinggrunn zijn te volgen via FB


of via onze website👍


Zal ze later in de OP zetten!
 
ff wat spammen....😉, wij van roadracinggrunn zijn te volgen via FB


of via onze website👍


Net even gelezen, maarre... 239 ri Rusken is zeker van de teller afgelezen ;)
Met 1:52 zat ik op mijn laptimer/datalogger op 225kmh.

Maar leuk geschreven 👍🏻
Edit: Oh en ZAC is een oude naam, zou ik niet gebruiken. Teveel vragen over het avond geneuzel.
RSZ en daar rij je in het NK ….
 
Laatst bewerkt:
Net even gelezen, maarre... 239 ri Rusken is zeker van de teller afgelezen ;)
Met 1:52 zat ik op mijn laptimer/datalogger op 225kmh.

Maar leuk geschreven 👍🏻

Met die opgefokte 750 van Robin zal het in ieder geval sneller dan 225 zijn geweest. Met mijn standaard 750 reed ik op gps data al 227 met een rondetijd van 1.59
 
Met die opgefokte 750 van Robin zal het in ieder geval sneller dan 225 zijn geweest. Met mijn standaard 750 reed ik op gps data al 227 met een rondetijd van 1.59

Joost reed dat op zijn R6 ;)

Wat doen jullie onderweg allemaal als jullie zulke snelheden rijden maar niet sneller rond gaan :P;)

Wat voor GPS laptimer gebruik je?
 
Joost reed dat op zijn R6 ;)

Wat doen jullie onderweg allemaal als jullie zulke snelheden rijden maar niet sneller rond gaan :P;)

Te hard remmen 😂, maar serieus ik merk op trackdays dat vooral de snelheid in de bocht nog te laag is bij mij. Ik rem net zo laat als veel snellere mensen als mij, maar ik rem langer door. En de bocht uit durf ik niet op het gas.
En ik heb de laatse 2 jaar 3 dagen op assen gereden. Ik ben niet snel als jou hoor daar maak ik me geen illustraties over. Maar op zolder ben ik wel een stukje sneller als op assen.
 
Te hard remmen 😂, maar serieus ik merk op trackdays dat vooral de snelheid in de bocht nog te laag is bij mij. Ik rem net zo laat als veel snellere mensen als mij, maar ik rem langer door. En de bocht uit durf ik niet op het gas.
En ik heb de laatse 2 jaar 3 dagen op assen gereden. Ik ben niet snel als jou hoor daar maak ik me geen illustraties over. Maar op zolder ben ik wel een stukje sneller als op assen.

Ik denk eerder dat de GPS laptimers er wat meer naast zitten. De mijne negatief of de jouwe positief weet ik dan niet. Maar goed, wel behoorlijk verschil.

Dat je op hetzelfde punt remt is niet zo gek, als je langzamer rijd kan je later remmen. Vervolgens haal je er ook nog teveel snelheid uit zoals ik het nu lees.
Want bocht 1 uit heb je minder snelheid, dus ook minder snelheid als je bij bocht 2 aankomt, vervolgens verlies je daar ook weer wat... Telt allemaal door uiteindelijk. En het meeste is tussen de oren omschakelen, maar dat is makkelijker zeggen als doen.

Iedereen heeft punten waar hij/zij wéét dat het beter/sneller kan, maar daadwerkelijk doen is een tweede.

Zolder gaan we hopelijk dit jaar nog heen, heb daar tot nu toe nog helemaal geen tijd staan.
 
Net even gelezen, maarre... 239 ri Rusken is zeker van de teller afgelezen ;)
Met 1:52 zat ik op mijn laptimer/datalogger op 225kmh.

Maar leuk geschreven 👍🏻
Edit: Oh en ZAC is een oude naam, zou ik niet gebruiken. Teveel vragen over het avond geneuzel.
RSZ en daar rij je in het NK ….


239 teller zal het doorgeven aan Joost 😃
vwb ZAC benaming...goeie hint😉
 
Met die opgefokte 750 van Robin zal het in ieder geval sneller dan 225 zijn geweest. Met mijn standaard 750 reed ik op gps data al 227 met een rondetijd van 1.59

haha opgefokt valt mee hoor, enkel ecu flash, kelken aangepast en carterventilatie aangepast icm volledige yoshimura uitlaatlijn plus K&N filter...dus geen schokkende zaken echt Druijff racing heeft hem perfect afgesteld 👍
 
ff wat spammen....😉, wij van roadracinggrunn zijn te volgen via FB


of via onze website👍

Ik heb het even doorgelezen. Wat leuk! 😃
 
Ik ben nog even aan het kijken wat dat nou geweest kan zijn wat mij vorige week gebeurde.
De term wobble omschrijft het eigenlijk precies en als ik de filmpjes zie dan ervaar ik het ook weer. Er wordt aangegeven dat het door onregelmatig afgesleten banden kan komen en door het wegdek. Er is zelfs een high speed en low speed wobble. Gelukkig was het bij mij de laatste.

De schrik zit er wel in nu ik heb gezien dat het ook bij hoge snelheid zomaar kan gebeuren en gewoon op een stuk rechtdoor 🙀
Hebben jullie dit ook wel eens gehad en hoe vang je dat nou op of beter: wat kan je het beste doen en wat vooral niet??
 
Ik ben nog even aan het kijken wat dat nou geweest kan zijn wat mij vorige week gebeurde.
De term wobble omschrijft het eigenlijk precies en als ik de filmpjes zie dan ervaar ik het ook weer. Er wordt aangegeven dat het door onregelmatig afgesleten banden kan komen en door het wegdek. Er is zelfs een high speed en low speed wobble. Gelukkig was het bij mij de laatste.

De schrik zit er wel in nu ik heb gezien dat het ook bij hoge snelheid zomaar kan gebeuren en gewoon op een stuk rechtdoor 🙀
Hebben jullie dit ook wel eens gehad en hoe vang je dat nou op of beter: wat kan je het beste doen en wat vooral niet??

Je zoekt teveel ;)

Koude band, teveel gas. De rest is een gevolg...

Band kreeg weer grip, tilde voor iets op, hobbeltje en dan kan hij gaan slaan...

Edit: Is allemaal mogelijk tenminste. Ik was er niet bij maar “zomaar” krijg je zoiets niet.

Oh en “When in doubt, flat out! It won’t always fix it, but it will end the suspense sooner and the outcome will be more spectaculair.”
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan