Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Gisteren even bij ten Kate langs geweest om de vering na te laten kijken. Achter was veel te hard (had ik zelf al gemerkt) en voor stond de ingaande demping niet gelijk. Voelde op de terugweg al een stuk beter! Nu zelf nog de sag afstellen.
 
1401601


Keerring begon toch weer te zweten dus de boel net maar weer uit elkaar gerukt.... Als het blijft lekken wordt het een nieuwe vork...
 
Dan heeft het afstellen weinig nut gehad?

Maar een nieuwe vork omdat je keerringen lekken?
Zoek eerst de oorzaak eens.

Ach, ik kon mooi mee kijken hoe dat ongeveer moet en wat tips gehad.

Mbt de vork, ik kan geen beschadigingen vinden dus in principe moet het nu gewoon goed zijn :t
 
Ik heb geen idee maar volgens mij wel. Het is geen rocket science ofzo. Ik volg gewoon het wph en gebruik een plastic zakje met monteren. En deze keer wel heel licht ingevet met het juiste spul.
 
Ik heb geen idee maar volgens mij wel. Het is geen rocket science ofzo. Ik volg gewoon het wph en gebruik een plastic zakje met monteren. En deze keer wel heel licht ingevet met het juiste spul.

Plastic zakje?

Enige waar je mee moet oppassen is het op de vork schuiven van de keerringen. Evt tapeje over de groeven.
En je kan met een heeeeel fijn schuurpapiertje eens diagonaal je vork schuren om eventueel kleine beschadigen/vervuiling weg te poetsen.
 
Gisteren even bij ten Kate langs geweest om de vering na te laten kijken. Achter was veel te hard (had ik zelf al gemerkt) en voor stond de ingaande demping niet gelijk. Voelde op de terugweg al een stuk beter! Nu zelf nog de sag afstellen.

Dat had jezelf van te voren ook kunnen vaststellen toch? in het wph staan de waardes wel voor afstellen vering, en daarvan uit naar eigen wensen aanpassen.
Ben niet bij de werkplaats van tk geweest wel even een rondje door de showroom gelopen gistermiddag;)
Was lekker weer voor een toertje8-)
 
Dat had jezelf van te voren ook kunnen vaststellen toch? in het wph staan de waardes wel voor afstellen vering, en daarvan uit naar eigen wensen aanpassen.
Ben niet bij de werkplaats van tk geweest wel even een rondje door de showroom gelopen gistermiddag;)
Was lekker weer voor een toertje8-)

Het was inderdaad lekker technisch weer. Mooi even wat eerder van het werk weg gegaan en lekker naar ten Kate gereden.

Dat had ik idd zelf vast kunnen stellen door het aantal slagen te tellen. Maar aangezien mijn haynes zij; please refer to owners manual for standard settings en ik die niet heb en er zelf de ballen verstand van wou ik niet overal aan gaan draaien. + achteraf was het 0 euro dus top service van ten Kate 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
En direct maar even de RvS remleidingen die ik via Bassie heb monteren aangezien alles toch los ligt.
1401651
 
Het was inderdaad lekker technisch weer. Mooi even wat eerder van het werk weg gegaan en lekker naar ten Kate gereden.

Dat had ik idd zelf vast kunnen stellen door het aantal slagen te tellen. Maar aangezien mijn haynes zij; please refer to owners manual for standard settings en ik die niet heb en er zelf de ballen verstand van wou ik niet overal aan gaan draaien. + achteraf was het 0 euro dus top service van ten Kate 👍

Beetje uitwaaien, had een weekje vrij omdat ik dinsdag naar Metallica ging. En in het transport krijg je doordeweeks geen vrij. (Roy uitgezonderd:+)
Dan maar de hele week:)
 
Alleen ff poetsen. Zijn 1000 km geleden nog helemaal gedaan dus dat geloof ik wel. Alleen dat ontluchten. Wat een k-werk zeg. Denk dat ik toch moet gaan investeren in een vacuüm pomp.....
 
Klopt, helaas had ik net voordat ik mijn huid kocht een.compressor aan mn broertje cadeau gedaan onder het kom van dan kan ik die ook gebruiken. Incl ontluchter. Kan ik alleen niet heen rijden zonder voorrem.... ach, ik had iig een goede reden om een paar biertjes te nemen 😜
1401671
 
Klopt, helaas had ik net voordat ik mijn huid kocht een.compressor aan mn broertje cadeau gedaan onder het kom van dan kan ik die ook gebruiken. Incl ontluchter. Kan ik alleen niet heen rijden zonder voorrem.... ach, ik had iig een goede reden om een paar biertjes te nemen 😜Bekijk bijlage 1401671

Ach en smaak verpesten kan het toch niet als je Grolsch flesjes gebruikt 😂
 
Schijven wisselen is kudtwerk... en kost veel tijd...

Floaters schoonmaken
Schroefdraad in velg schoon tappen
Bouten schoonmaken
Pas/raakvlakken schoon schuren
Bouten erin en op moment vast
Stuk voor stuk bout los en met borgmiddel erin.

Ja misschien wat overdreven maar blijkbaar komen ze makkelijk krom dus zeker op zeker.

6A3206E1-F7E2-4FAA-B6CA-6674AF3EA1FB.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan