Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

En anders gewoon bedenken dat je jouw hoofd naar jouw wiel toe brengt?? :o

Dat doe ik tenminste als ik weer eens merk dat ik mijn hoofd in het midden laat staan terwijl mijn lijf er naast hangt.

Moet wel zeggen dat ik daar aan denk op de openbare weg. Op het circuit eigenlijk nooit. Te druk met rijden denk ik.
 
Volgens mij lig je op de eerste foto veel platter als op de 2e. In principe de voetbaan de binnenkant met de tenen op de steun en die aan de buitenkant met de bal, zoals je hem op foto 2 hebt.
Op de derde foto zie ik wel dat je buitenste arm niet op de tank hebt liggen. Meer contact is beter voelen wat de motor doet.

Nou dit heeft mij juist veel geholpen
Buitenste voet op het midden van de laars dus met je hak tegen de step. Dan hang je er meer naast en geeft meer steun. Is natuurlijk persoonlijk maar sinds ik dit doe en niet meer met de bal van de voet is mijn houding verbeterd MotorSportsPicsInterTrack-4552.jpg
 
Ik merk dat ik moeite heb om elke keer de juiste positie aan te nemen. Zit vooral te kutten met m'n benen.
Ook (zoals door Roy opgemerkt) zit de bovenkant nog niet goed. Maar daar had ik bewust wat minder aandacht aan geschonken.
Het is vooral dat je alles nog zo bewust moet doen, het gaat niet vanzelf zeg maar.
Ach, dan hebben we nog wat om aan te werken over 2 weken op Assen.

Oja, had ik al verteld dat ik allerjezus spierpijn in de kuiten heb :+
Ja herkenbaar. Ik ben er ook mee bezig en die foto's zijn ook een goed hulpmiddel. Verder denk ik heel veel oefenen om het eigen te kunnen maken.
 
Mooi voorbeeld daarvan (waar ik mezelf over verbaasde namelijk) heb eens achter iemand gereden die 1:57 (dacht ik) reed en ik zat toen op 53-54 ofzo. Ben na 2 rondjes voor hem gaan rijden en had nog steeds de tijd om hem aanwijzingen te geven. Puur omdat je bij een lagere snelheid meer tijd voor andere dingen hebt.
Je kan dus ook een sessie wat minder gas geven om lijnen en rempunten beter te kunnen bepalen. (In theorie, meestal eenmaal op de baan roept er iets in mijn bovenkamer GAAAAAAAAAAAS!)
 
Iemand hier interesse in een powercommander 5 voor een GSXR 750 L1 tm heden?

Heeft 8 maanden in mijn motor gezeten. Is volledig compleet incl doos etc en zit een map in voor de standaard uitlaat en open luchtfilter.
 
Translogic quickshifter gekocht bij Front row components. *O*
Kan ik nog sneller naar van mijn werk! :]:]

De Yamaha's kunnen ook terug quickshiften (blipper). Beetje jammer dat mijn Soes dat niet kan, maar aan de andere kant scheelt het weer €500, want ik was alweer aan het bedenken wat ik belangrijker vond. Een blipper of mijn circuitmotor maken. _O-_O-
 
Voor de fun. 2 motoren terug had ik het ook op mijn straatmotor.
Gebruik het 29 dagen van de maand niet. Soms 3 maanden niet, maar soms voor die ene keer is het leuk.

Kan het nu missen dus denk, "fok it". :9
Leuke gadget, maar vrij nutteloos vergeleken met goede vering ofzo.

Translogic is beetje overkill, maar omdat je er niets aan hoeft in te stellen maar gedaan. Daar heb ik nu weer ff geen zin in.
Gekut met Healtech en HM heb ik wel gehad.

Op mijn Honda zit een HM en ding heb het nog geen 1 keer gedaan zonder gedoe. B|
(Nu heb ik er ook niets aan ingesteld zelf nog dus de instelling van de vorige eigenaar zit er in, maar "I can't be arsed" zeg maar.)
 
Ja moet je ook lekker zelf weten. Als je daar blij van word! 👍🏻

Ik koop er liever een set banden van 😝
Waar ik overigens bijna door ben. Nog 3 nieuwe achterbanden en 1,5 voor. (1 nieuw 1 bijna nieuw)
 
De banden onder mijn circuitmotor zijn zo oud dat ik dit jaar een ander setje heb gekocht puur voor het gevoel.

Dat setje ligt nu mooi te zijn in de schuur sindsdien.
_O-
 
Zo, na een hangende gaskabel laatst de boel even vervangen. Kon direct het K&N luchtfilter erin wat ik laatst op de motormarkt heb gekocht. En nieuwe frame sliders gemonteerd. 1 zag er ook zo armoedig uit....

1406463
 
Ook weer waar. Echter was van de kant waar geen slider zat de schroefdraad volledig naar de k*t. Ik heb een helicoil gezet maar wil de boel even in de gaten houden
 
Ik heb net even stiekem gekeken en ik heb in 90% van de gevallen mijn arm niet tegen de tank. Moet ik hiervoor mijn bovenlichaam meer verdraaien?
Of in het geheel wat meer naast de motor gaan zitten/hangen?

Spuit 11 (ik) kom ook even in de lucht.

Klopt het als ik zeg dat linker bochten bij jou beter gaan dan rechter bochten? Ik heb zelf ook circuit gereden (toen ik nog geen kinderen had...) en bij mij gingen rechter bochten altijd beter dan linker bochten. Uiteindelijk kwam ik erachter hoe dat kwam.

Dat had te maken met de positionering van mijn bovenlichaam. Bij een bocht naar links had mijn bovenlichaam dezelfde houding als bij een bocht naar rechts.
Wat natuurlijk niet klopt. Maar dat is iets wat veel mensen automatisch doen. Toen ik hier meer op ging letten ging het stukken beter.
 
Spuit 11 (ik) kom ook even in de lucht.

Klopt het als ik zeg dat linker bochten bij jou beter gaan dan rechter bochten? Ik heb zelf ook circuit gereden (toen ik nog geen kinderen had...) en bij mij gingen rechter bochten altijd beter dan linker bochten. Uiteindelijk kwam ik erachter hoe dat kwam.

Dat had te maken met de positionering van mijn bovenlichaam. Bij een bocht naar links had mijn bovenlichaam dezelfde houding als bij een bocht naar rechts.
Wat natuurlijk niet klopt. Maar dat is iets wat veel mensen automatisch doen. Toen ik hier meer op ging letten ging het stukken beter.

?
Je boven lichaam hing naar rechts in een bocht naar links?
 
Spuit 11 (ik) kom ook even in de lucht.

Klopt het als ik zeg dat linker bochten bij jou beter gaan dan rechter bochten? Ik heb zelf ook circuit gereden (toen ik nog geen kinderen had...) en bij mij gingen rechter bochten altijd beter dan linker bochten. Uiteindelijk kwam ik erachter hoe dat kwam.

Dat had te maken met de positionering van mijn bovenlichaam. Bij een bocht naar links had mijn bovenlichaam dezelfde houding als bij een bocht naar rechts.
Wat natuurlijk niet klopt. Maar dat is iets wat veel mensen automatisch doen. Toen ik hier meer op ging letten ging het stukken beter.

Geen idee om heel eerlijk te zijn. De enige twee fatsoenlijke bochten op Midland zijn linksom. Bijgevoegd een foto van een linker en rechter bocht. Volgens mij valt het verschil wel mee. Gister Roy zijn tip geprobeerd, eerst arm naar de tank en dan de rest van de houding. Voelt nog een beetje onwennig (en op de klv met superbike stuur red ik het ook niet helemaal naar de tank toe :+ )

1406525


en links:

1406526


Ik denk ook dat ik mijn hoofd meer naar/naast de tank moet doen (als ik vergelijk met de toppers) zoals Mit46 aangaf..
Gelukkig genoeg redenen om veel te oefenen :t
 
Ik kan ook beter rechter bochten pakken dan linker bochten. Mijn houding naar rechts is fotogeniek, maar naar links wilt mijn hoofd vaak niet mee de bocht in. _O-
Ondanks dat ik mij ervan bewust ben en het probeer. Gevoelsmatig doe ik het ook, maar dan zie ik mezelf terug en blijkt dat het nog veel beter kan.

Op de foto in mijn avatar is dat vanuit een andere hoek ook goed te zien. Vandaar dat ik deze er maar op heb gezet. :+

Aan de andere kant. Als je na 10 keer rijden al meteen alles kan is de lol er ook gauw af denk ik.

Lekker kletsen en verbeteren is ook "de fun" vind ik zelff.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Terug
Bovenaan Onderaan