Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Snel rijden komt vanzelf wel, blijven oefenen. Althans, ik reed 2:20 met een 35 kW MT-07 eerste keer op assen :')
Hoop na de winter mijn SRAD zo goed als af te hebben, wil alles perfect in orde hebben. Iemand die mij zou kunnen assisteren met mijn remmen? Heb zowat alles nu vervangen, maar ik blijf een slappe remhendel houden. Hij wordt hard na een aantal keer knijpen maar als ik dan 10 meter rijd is ie weer slap..... Komt ook geen lucht meer uit. Klauwen heb ik zelf gereviseerd, rempomp gereviseerd en stalen remslangen erop, maar t boeltje wil maar niet goed remmen......
 
Als het goed is heb ik sommige van jullie getroffen op TT Assen 14/7 ? Het mezelf toch maar aangemeld ,ben niet echt een hele grote fan van forums.De naam is Wim ben ongetrouwd heb 4 kinderen een wordt geboren van de winter die zit nog in de doos.Wellicht kunnen we nogmaals zo'n leuke circuitdag plannen ?
 
Snel rijden komt vanzelf wel, blijven oefenen. Althans, ik reed 2:20 met een 35 kW MT-07 eerste keer op assen :')
Hoop na de winter mijn SRAD zo goed als af te hebben, wil alles perfect in orde hebben. Iemand die mij zou kunnen assisteren met mijn remmen? Heb zowat alles nu vervangen, maar ik blijf een slappe remhendel houden. Hij wordt hard na een aantal keer knijpen maar als ik dan 10 meter rijd is ie weer slap..... Komt ook geen lucht meer uit. Klauwen heb ik zelf gereviseerd, rempomp gereviseerd en stalen remslangen erop, maar t boeltje wil maar niet goed remmen......

De 1 is uit zichzelf wat sneller als de ander. De ander blijft op 2:10 hangen.

Beetje lastig gokken vanaf hier. Rempomp revisie durf ik niet te zeggen. Maar als de klauwen, lucht eruit is en verder alles goed is ksn het alleen in de pomp zitten.

Als het goed is heb ik sommige van jullie getroffen op TT Assen 14/7 ? Het mezelf toch maar aangemeld ,ben niet echt een hele grote fan van forums.De naam is Wim ben ongetrouwd heb 4 kinderen een wordt geboren van de winter die zit nog in de doos.Wellicht kunnen we nogmaals zo'n leuke circuitdag plannen ?

Welkom op MF dan!

Je reed ook bij 2 the Ex? Wat voor motor? Je stond niet bij ons toch?
 
Snel rijden komt vanzelf wel, blijven oefenen. Althans, ik reed 2:20 met een 35 kW MT-07 eerste keer op assen :')
Hoop na de winter mijn SRAD zo goed als af te hebben, wil alles perfect in orde hebben. Iemand die mij zou kunnen assisteren met mijn remmen? Heb zowat alles nu vervangen, maar ik blijf een slappe remhendel houden. Hij wordt hard na een aantal keer knijpen maar als ik dan 10 meter rijd is ie weer slap..... Komt ook geen lucht meer uit. Klauwen heb ik zelf gereviseerd, rempomp gereviseerd en stalen remslangen erop, maar t boeltje wil maar niet goed remmen......

Klinkt voor mij toch als dat er nog lucht in zit. En als ie echt slap wordt is het denk ik niet te fixen met een nachtje een tywrap erom.

Edit: ik heb het nog steeds over je rem he :9
 
Klinkt voor mij toch als dat er nog lucht in zit. En als ie echt slap wordt is het denk ik niet te fixen met een nachtje een tywrap erom.

Edit: ik heb het nog steeds over je rem he :9

Mijn bericht voelde ook wat raar om te typen eerlijk gezegd :')

De 1 is uit zichzelf wat sneller als de ander. De ander blijft op 2:10 hangen.

Beetje lastig gokken vanaf hier. Rempomp revisie durf ik niet te zeggen. Maar als de klauwen, lucht eruit is en verder alles goed is ksn het alleen in de pomp zitten.



Welkom op MF dan!

Je reed ook bij 2 the Ex? Wat voor motor? Je stond niet bij ons toch?

Setje van tourmax gebruikt voor de rempomp, misschien dat wellicht maar verder nooit problemen met dat merk gehad. Anders maar een radiale pomp zoeken van een nieuwer type GSXR, gelijk upgraden en ontluchtingsnippel op de rempomp zelf :P
 
Welkom op MF dan!

Je reed ook bij 2 the Ex? Wat voor motor? Je stond niet bij ons toch?

Dank u :W dit is mijn motor stond met die SIXT bus weet je nog ?
 

Bijlagen

  • GSXR1000 plaatje circuit.JPG
    GSXR1000 plaatje circuit.JPG
    71 KB · Weergaven: 6
Haha ok, duidelijk dus, danku! :P

En idd, carbon maakt je sneller, en titanium al helemaal. 8)
Ik heb nu een Leo SBK zonder sticker, valt niet echt op, Duitsland of Luxemburg nog nooit aan de kant gezet voor de uitlaat, dus top. Alleen ja, oog wilt ook wat, en begin hem langzaam zat te worden. :+
 
Mijn bericht voelde ook wat raar om te typen eerlijk gezegd :')



Setje van tourmax gebruikt voor de rempomp, misschien dat wellicht maar verder nooit problemen met dat merk gehad. Anders maar een radiale pomp zoeken van een nieuwer type GSXR, gelijk upgraden en ontluchtingsnippel op de rempomp zelf :P

6 zuiger tokico's zijn vaak een drama.

Je zou nog kunnen proberen om de klauwen en rempomp van de motor te halen.

Rempomp en potje laag vast te maken, remklauwen er boven en dan ontluchten.
 
Mijn bericht voelde ook wat raar om te typen eerlijk gezegd :')



Setje van tourmax gebruikt voor de rempomp, misschien dat wellicht maar verder nooit problemen met dat merk gehad. Anders maar een radiale pomp zoeken van een nieuwer type GSXR, gelijk upgraden en ontluchtingsnippel op de rempomp zelf :P

Een nieuwer type GSXR + ontluchtingsnippel op de rempomp is idd het allerbeste en gemakkelijkst .Als je Tourmax kunt betalen had je eigenlijk beter een OEM setje van Suzuki zelf kunnen kopen.

Het ontluchten van een zes-remcub remsysteem vergt idd veel kunde.Zeker als je nog 1 leiding over het spatbord hebt lopen.Daar blijft de luchtbel namelijk inhangen.Beste is zo'n vacuum-set kopen en beginnen met de remklauw het verste weg die gekoppeld zit aan de remleiding over het spatbord dan die andere.Dit zal je zo'n 4-5 X moeten doen.Daarna ontluchten op de oude manier middels potje slangetje en knijpen middels remhendel.Ook dicht vergt enige kunde met geduld.}) Deze ouderwetse manier gebruik je eigenlijk om duidelijk te kunnen zien dat er geen rest luchtbellen meer zitten.
 
Ik heb een 600, met 4 zuiger klauwen :P

In principe maakt het niet uit 4-6 zuigers ontluchten, heb 3 motoren gehad die hadden ook de 6 remzuigers.Het is goed te doen mits je weet hoe en waar de valkuil zit.

Allereerst moeten de remzuigers goed gangbaar zijn.Zijn ze dat niet dan komen onvoldoende naar buiten toe.Dan drukken de remzuigers niet hard genoeg de remblokken tegen de remschijven aan.Dan kan je namelijk ook nooit ontluchten (Zie plaatje eerst 1 ontluchten dan 2 dan weer 1 dan weer 2 ) mocht je geen nippel hebben bij je remcilinder.Bij de rode pijl ,daar blijft de luchtbel zitten.
 

Bijlagen

  • mudgard.JPG
    mudgard.JPG
    16,5 KB · Weergaven: 5
Als het goed is heb ik sommige van jullie getroffen op TT Assen 14/7 ? Het mezelf toch maar aangemeld ,ben niet echt een hele grote fan van forums.De naam is Wim ben ongetrouwd heb 4 kinderen een wordt geboren van de winter die zit nog in de doos.Wellicht kunnen we nogmaals zo'n leuke circuitdag plannen ?
Welkom! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan