Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hoi, hier ben ik met een circuit SRAD 750 en meteen ook een vraag ivm de demper.
Ik heb een Remus aftermarket demper 2dehands gekocht en die past niet direct.
Nu vraag ik me af of het stuk, aangeduid op het prentje eraf kan ?
Thanks
J.
22.jpg
Inkeduitlaat_LI.jpg
 
Hoi, hier ben ik met een circuit SRAD 750 en meteen ook een vraag ivm de demper.
Ik heb een Remus aftermarket demper 2dehands gekocht en die past niet direct.
Nu vraag ik me af of het stuk, aangeduid op het prentje eraf kan ?
Thanks
J.
Bekijk bijlage 1422580Bekijk bijlage 1422581

JIj hebt zeker een slip on gekocht op je plaatje is de originele 3 bout bevestiging te zien die met een slijptol of zaag zeker eraf kan ;) De vraag is even of dat de diameter hetzelfde is dus inwendig uitlaat uitwendig pijp.

En of je helpt waarschijn-lijk zoiets nodig een link pipe

1567016682137.png
 
Laatst bewerkt:
Ben al enige tijd bezig om een andere circuit GSXR1000 op te bouwen.Hij staat hoofdzakelijk nog in dozen te wachten ,heb al een aantal kleine onderdelen af.

Waterpomp gereviseerd de achterbrug en het link systeem voorzien van nieuwe lagers.Het frame bekeken het ene frame was niet goed ,ik zag 2x een haarscheurtje in de las .Het andere frame was wel prima helaas is die wel zonder kenteken. Nieuwe balhoofdlagers in het frame gezet even als in de 2x velgen-set.Een set is oranje de ander set is wit plus er komt nog 1 gele voor velg bij om voor de leuke kleuren combi *D

Het motorblok heeft pas 4300km gelopen dat gaat deels uit elkaar flowen en inspectie kleppen inslijpen nieuwe seal als je dan toch bezig bent het meteen goed aanpakken is mijn advies.

1567017497713.png
1567018059250.png
1567018098823.png
1567018151270.png
 
Men gooit meestal Motorex in een motor als er al wat schakel problemen zijn , gek maar waar ;) Je zou eens kunnen wisselen naar full synthetic motorex 10W40 zie kan beter tegen de hitte. En je gehele koppelings lijn eens goed afstellen vanaf de basis.
Ik rijd zelf met Bel Ray Exp en ondanks de vele kilometers ook totaal geen last ervan. Ben wel benieuwd wanneer die eens door gaat. :)
 
Ben al enige tijd bezig om een andere circuit GSXR1000 op te bouwen.Hij staat hoofdzakelijk nog in dozen te wachten ,heb al een aantal kleine onderdelen af.

Waterpomp gereviseerd de achterbrug en het link systeem voorzien van nieuwe lagers.Het frame bekeken het ene frame was niet goed ,ik zag 2x een haarscheurtje in de las .Het andere frame was wel prima helaas is die wel zonder kenteken. Nieuwe balhoofdlagers in het frame gezet even als in de 2x velgen-set.Een set is oranje de ander set is wit plus er komt nog 1 gele voor velg bij om voor de leuke kleuren combi *D

Het motorblok heeft pas 4300km gelopen dat gaat deels uit elkaar flowen en inspectie kleppen inslijpen nieuwe seal als je dan toch bezig bent het meteen goed aanpakken is mijn advies.

Bekijk bijlage 1422605Bekijk bijlage 1422607Bekijk bijlage 1422608Bekijk bijlage 1422609
4300km 😳? Ruilen😁
 

Bijlagen

  • 176E1894-4464-4F2A-8D6B-68201C50D84F.jpeg
    176E1894-4464-4F2A-8D6B-68201C50D84F.jpeg
    93,2 KB · Weergaven: 6
Ben al enige tijd bezig om een andere circuit GSXR1000 op te bouwen.Hij staat hoofdzakelijk nog in dozen te wachten ,heb al een aantal kleine onderdelen af.

Waterpomp gereviseerd de achterbrug en het link systeem voorzien van nieuwe lagers.Het frame bekeken het ene frame was niet goed ,ik zag 2x een haarscheurtje in de las .Het andere frame was wel prima helaas is die wel zonder kenteken. Nieuwe balhoofdlagers in het frame gezet even als in de 2x velgen-set.Een set is oranje de ander set is wit plus er komt nog 1 gele voor velg bij om voor de leuke kleuren combi *D

Het motorblok heeft pas 4300km gelopen dat gaat deels uit elkaar flowen en inspectie kleppen inslijpen nieuwe seal als je dan toch bezig bent het meteen goed aanpakken is mijn advies.

Bekijk bijlage 1422605Bekijk bijlage 1422607Bekijk bijlage 1422608Bekijk bijlage 1422609

Goed bezig!

Eventueel uitslijpen en nieuwe las laten leggen?
 
Goed bezig!

Eventueel uitslijpen en nieuwe las laten leggen?

Thanks, het gaat een drukke nazomer en winter worden 8)7

Dat kan Roy maar ben al bezig om hem retour te sturen alleen diegene ligt nu een beetje dwars *D Wat ik het leukste vind dan heeft eBay ook weer iets te doen.:+

En dan moet je in principe ook het frame laten meten aangezien het ook wat krom kan zijn ?
 
Nu ik er zo over nadenk dit is een 600/750 topic zag ik ? Mogen hier ook GSXR1000 zaken besproken worden ? Dat andere topic speciaal voor de GSXR1000 is dood saai _O- 8)7:+
Dat vroeg @Nightbat® zich ook al af. Maar dan komen straks al die dood saaie mensen hier het topic dood saai maken, dat willen we natuurlijk niet :9
 
Nou misschien ben ik ook wel oersaai met al die foto's 8)7 _O-

Deze koppeling komt er trouwens ook in te zitten eentje van een GSXR1000 K8 K9 heb er inmiddels al twee van :P Het is een OEM slipperclutch wilde het gewicht op de lagering hetzelfde houden daarom dus niet gekozen voor een lichtgewicht slipper clutch.

De voorvorken komen ook van de 2009-2016 GSXr1000 model BigPiston dit gedaan op aanraden van een mede racer.

1567023995380.png


1567023129099.png
 
Thanks, het gaat een drukke nazomer en winter worden 8)7

Dat kan Roy maar ben al bezig om hem retour te sturen alleen diegene ligt nu een beetje dwars *D Wat ik het leukste vind dan heeft eBay ook weer iets te doen.:+

En dan moet je in principe ook het frame laten meten aangezien het ook wat krom kan zijn ?

Mja, vaak ben je te bang. Op zo'n klein scheurtje ben ik daar niet zo bang voor, metaal zit altijd wat beweging in tenslotte.

Dat vroeg @Nightbat® zich ook al af. Maar dan komen straks al die dood saaie mensen hier het topic dood saai maken, dat willen we natuurlijk niet :9

Of we steken ze aan met onze gezelligheid...

Het werd al eens gevraagd, maar wat mij betreft voegen we ook de 1000's toe. Dan moeten de 1000 rijders zich echter unaniem melden.
 
Mja, vaak ben je te bang. Op zo'n klein scheurtje ben ik daar niet zo bang voor, metaal zit altijd wat beweging in tenslotte.

Het frame werd verkocht als ongeluk vrij wat niet zo is tja dan wordt ik een boosaardige ChihuaHua keffer en een ballen bijtertje :+

Of we steken ze aan met onze gezelligheid...

Het werd al eens gevraagd, maar wat mij betreft voegen we ook de 1000's toe. Dan moeten de 1000 rijders zich echter unaniem melden.

Van mij mogen ze komen
 
Die 1000 was er niet gekomen als ik zeker wist dat er een nieuwe 750 zou komen volgend jaar.
Na het stoppen met motocross heb ik mijn eerste 750 gekocht,een ,89 er en heb daar verschillende van gehad.
Veel mee gereden,in binnen en buitenland,ook veel aan gesleuteld,dingen zelf maken,is nog steeds een leuke bezigheid.
Heb nog wel wat ideetjes op de plank liggen voor dat blauwe geval,eerst de voetsteun platen met de steunen want mijn laarzen blijven haken bij het op en afstappen.
Voor de liefhebber ligt er nog wel een setje van die platen,k4,k6 en l1,hiervoor ook nog een schakelpook met bevestiging,zit een naaldlager in.
kost je een paar suiker vrije gevulde koeken van bakker Baarsma,je raad het al dat word ophalen.
Heb op de flikker gehad van de diabetes verpleegkundige afgelopen week,U had zeker vakantie meneer Bootsma....
 
Die 1000 was er niet gekomen als ik zeker wist dat er een nieuwe 750 zou komen volgend jaar.
Na het stoppen met motocross heb ik mijn eerste 750 gekocht,een ,89 er en heb daar verschillende van gehad.
Veel mee gereden,in binnen en buitenland,ook veel aan gesleuteld,dingen zelf maken,is nog steeds een leuke bezigheid.
Heb nog wel wat ideetjes op de plank liggen voor dat blauwe geval,eerst de voetsteun platen met de steunen want mijn laarzen blijven haken bij het op en afstappen.
Voor de liefhebber ligt er nog wel een setje van die platen,k4,k6 en l1,hiervoor ook nog een schakelpook met bevestiging,zit een naaldlager in.
kost je een paar suiker vrije gevulde koeken van bakker Baarsma,je raad het al dat word ophalen.
Heb op de flikker gehad van de diabetes verpleegkundige afgelopen week,U had zeker vakantie meneer Bootsma....


Ga je in september nog mee met mij naar de BSB Marten ? Wil op de straat GSXr1000 gaan mits het weer goed is ? Kunnen we gezamenlijk rijden na de koffie met zoete koeken }) ?
 
Om even hierop terug te komen kon het niet laten. R1 remklauwen en revisie set besteld, via mensen uit dit topic met hun eigen magazijn 320 schijven gekocht. In september krijg ik een big brake k4 😁
Zal er in eerst instantie niet sneller van worden maar gaaf wordt het zeker.
Was je hier inmiddels trouwens al wat verder mee? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan