Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Lsten we hopen dat niemand ooit nog in het bezit van de mijne komt

"Altijd binnen gestaan, van oud vrouwtje geweest, weinig kilometers, zuinig mee gereden" [pinocchio emoticon]

Wat was je kenteken? Begin me nu toch een beetje zorgen te maken:9. Heb toch het idee dat ik een gedeelte van dit verhaal mis?
 
Wat was je kenteken? Begin me nu toch een beetje zorgen te maken:9. Heb toch het idee dat ik een gedeelte van dit verhaal mis?

Niet druk over maken, de mijne had 95000 km er op staan
Dat zou je moeten kunnen zien, dat poets je niet weg met een doekje en wat wax
 
''So long Little Beasty '' ah heb het even gelezen. Zo 95000 dat is een beste km stand.
Heb je veel onderhoud moeten doen naast het reguliere?

Alles bij elkaar opgeteld als ik het laatste ook had gerepareerd?
2x (of 3x) nokkenas kettingspanner
2x dynamo
1x spannings stabilisator
1x koppelingskabel
2x uitlaatbocht
1x koppakking
1x voetpakking
In het prille begin vloog een koelslang los en kapte de BDP-sensor ermee
Terugkerend probleem was vocht in de kabelboom
(Uiteindelijk opgelost door niet meer onder een hoes te zetten)
En al vrij snel werd het frame kaal bij m'n knieën
 
De lak die van het frame afging te hoogte van de knieën had ik ook bij de K6.

Mijn K8 heeft daar geen last van.

De lak hebben ze denk ik geupgrade :+
 
Marten had ook een setje verhoogde LSL clipons op de gsx-r 750 k6,had ze gekocht voor de reis naar de Noordkaap maar het beviel zo goed dat ik ze heb gebruikt tot dat ik de l1 kocht,zie zat gewoon veel beter dus niet meer nodig dacht ik,later een paar Rental clipons gekocht,ik zeg doen!
Je wil nooit meer met die originele dingen de weg weer op.
Heb ze nog en komende winter zet ik ze op de blaue,rem slangetlje te kort bla bla.
Bij die LSL set zit spul om de topkuip te kantelen,nodig omdat anders de clipons de bovenkuip raken,heb ik een schade bovenkuip aan geofferd,dremel en powerfile weten daar wel raad mee,de kabels passen allemaal wel met die LSL.
Hoe ga je dat doen komend weekend Wihelmus?,naar die BSB,je kunt terecht in hotel Bombats ,laat maar efkes weten.
 
Marten had ook een setje verhoogde LSL clipons op de gsx-r 750 k6,had ze gekocht voor de reis naar de Noordkaap maar het beviel zo goed dat ik ze heb gebruikt tot dat ik de l1 kocht,zie zat gewoon veel beter dus niet meer nodig dacht ik,later een paar Rental clipons gekocht,ik zeg doen!
Je wil nooit meer met die originele dingen de weg weer op.
Heb ze nog en komende winter zet ik ze op de blaue,rem slangetlje te kort bla bla.
Bij die LSL set zit spul om de topkuip te kantelen,nodig omdat anders de clipons de bovenkuip raken,heb ik een schade bovenkuip aan geofferd,dremel en powerfile weten daar wel raad mee,de kabels passen allemaal wel met die LSL.
Hoe ga je dat doen komend weekend Wilhelmus?,naar die BSB,je kunt terecht in hotel Bombats ,laat maar efkes weten.

Ha Marten, Wilhelmus zit ergens in een hotel op 25 km van Assen zoals ik het begreep ? Heb de plannen wat aangepast ,ik ga eerst even naar Zwolle ziekenhuis naar Frank.Dan iemand oppikken op het station hij heeft geen auto bij de hand ,daarna rijden we naar BSB op zaterdag en Zondag dit keertje.

Wij gaan jou zondag toch ook zien neem ik aan ? Zag zojuist dat jij ook Wattesap gebruikt ???? Dan nemen we zondag contact met je op zijn we met z'n drieën*D
 
Marten heeft geen huh?,laatst mijn smartpone tegen de muur kapot gesmeten,wat een troep.
Je kunt me bellen thuis of gewoon mail,06 kan ook maar die ligt naast de vaste telefoon,als je dat niet mist hep je het ook niet nodig.
Kijk wel of ik er zin in heb om naar de BSB ga,als het mooi weer is ga ik nog even weg met dat blaue ding,is echt verslavend ,rijd goed,ben er nog steeds blij mee.
 
Laatste stukje!
5745F951-AB59-470D-B03F-D55DE9D9BE38.jpeg


Nu eerst ff lunchen.
En dit is de helft van de 6 inch... groot is 10 inch!
98A660A2-FF9F-4A5A-A6B9-DE447D8920DB.jpeg
 
Zijn er nog mensen met een GSX-R 600 k6 of k7 van rond de 70kg met een lekkere afstelling voor de vering?
K4 hier, laten doen, vering voor is een stuk zachter gezet en achter een paar klikken. Ik rijd vanwege mijn gewicht een tiende lagere bandenspanning ook op straat met gewone rustige kilometers. 2.4 voor en 2.8 achter ipv 2.5 en 2.9. Met echt spelen in de Eifel gaat ie koud terug naar 2.2~2.3 en 2.6.

Morgen weer naar Luxemburg trouwens :Y Kijken of het beter gaat dan begin dit jaar :P
 
K4 hier, laten doen, vering voor is een stuk zachter gezet en achter een paar klikken. Ik rijd vanwege mijn gewicht een tiende lagere bandenspanning ook op straat met gewone rustige kilometers. 2.4 voor en 2.8 achter ipv 2.5 en 2.9. Met echt spelen in de Eifel gaat ie koud terug naar 2.2~2.3 en 2.6.

Morgen weer naar Luxemburg trouwens :Y Kijken of het beter gaat dan begin dit jaar :P
Qua bandenspanning volg ik de voorschriften van de Michelin website, 2.5 voor en 2.5 achter. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat dit vooral geschikt is om flink agressief mee te rijden, waarschijnlijk voor circuitgebruik. Heb al een paar keer 2.7 en 2.8 (voor en achter) getest op straat, en dat vond ik toch wat lichtvoetiger aanvoelen.
 
Qua bandenspanning volg ik de voorschriften van de Michelin website, 2.5 voor en 2.5 achter. Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat dit vooral geschikt is om flink agressief mee te rijden, waarschijnlijk voor circuitgebruik. Heb al een paar keer 2.7 en 2.8 (voor en achter) getest op straat, en dat vond ik toch wat lichtvoetiger aanvoelen.

Bandenspanning voor straatbanden moet hetzelfde zijn als voor op de weg en voor op het circuit.De maker in dit geval Michelin geeft deze waarden/specificaties ook niet voor niets af ;)

Er zijn merken zoals Dunlop o.a zij verkopen straatbanden welke ook geschikt zijn voor licht circuitgebruik.Bij die banden mag je wat spelen met de bandendruk!!Zulke banden zijn er speciaal voor gemaakt :t Zulke banden gaan van 1,3 tot 1,8 bar druk achterop en voorzijde tot 2,4 bar vaak.

Als je de bandendruk zoals als jij gedaan hebt wat verhoogt zal idd de motor wat fijner sturen.Je zou ze ook op 10 bar kunnen zetten :t :+

Hou je gewoon aan de voorgeschreven drukken anders ga je ook grip missen je voorwiel zal eens weg - stuiteren.

Vering hetzelfde, vele zetten hun vering knoer hard ja want dat is racing en als je gaat racen moet alles hard staan voor veel grip.

FOUT FOUT & ONJUIST, je vering moet goed staan ,je moet wel de kennis ervoor hebben natuurlijk.Zet je vering te hard ga je exact hetzelfde krijgen als met harde banden.Kans op het verlies van banden contact met het asfalt het wegdek, ook dan ga je eens plat in de bocht.

Gebruik gewoon je basis instellingen van je vering da's nominaal het beste.En hou ook de juiste bandendruk aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan