Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Mooi man dus jij bent nu ook circuit ontmaagd :t Dit is toch op Midland ,leuk circuitje om de bochten techniek goed aan te leren.

Wellicht volgend jaar een keertje Assen proberen ?

Ja klopt was midland, inderdaad heel leerzaam voor de techniek. Was de 2de keer midland. En heb 1 keer pvi gereden. Dat is een wat groter circuit, ook bij Lelystad.

Assen lokt me ook wel aan, alleen ligt de snelheid daar aardig hoger dat schrikt me nog een beetje af😂
 
Ja klopt was midland, inderdaad heel leerzaam voor de techniek. Was de 2de keer midland. En heb 1 keer pvi gereden. Dat is een wat groter circuit, ook bij Lelystad.

Assen lokt me ook wel aan, alleen ligt de snelheid daar aardig hoger dat schrikt me nog een beetje af😂

Assen is idd erg snel ,het hangt er ook vanaf in welke groep je daar gaat rijden ;) Geen paniek hoor je gaat jezelf gewoon t.z.t aanmelden voor groep 1 de beginners.Deze groep en ook 2 zijn onder verdeeld in A tot F met verschillende snelheden.

Boek volgend jaar gewoon een keertje bij Trackdays 2019 op TT circuit Assen, Zandvoort, en Mettet - Motor dan zal ik er vast ook wel aanwezig zijn.

Zij hebben dus groepen 1-2 beginners ( je rijd hier in groepen met 4 tot 6 man) en de groep 2 iets 2 ervaren ,daarna komt vrij-rijden 3 -A snel en B minder snel en goep 4.

In groep 2 mag je einde dag ook 1 of 2 sessies half vrij-rijden .

Dus voor ieders wat wils , ook voor jou dus ;)
 
Maar die accu hmmm ben er niet zo weg van.Voor op het circuit prima voor dagelijks gebruik maakt die 4 kg niet zoveel uit. Plus je hebt nu meer de kans op elektrische problemen aangezien dit niet de originele accu is.

Daar ik nog wel 's met temperaturen onder nul wil rijden, zit ik er niet op te wachten dat die accu ook ineens ontploft
(daarbij mogen die accu's ook alleen boven een minimum temperatuur van ongeveer +5c opladen)
 
Ja klopt was midland, inderdaad heel leerzaam voor de techniek. Was de 2de keer midland. En heb 1 keer pvi gereden. Dat is een wat groter circuit, ook bij Lelystad.

Assen lokt me ook wel aan, alleen ligt de snelheid daar aardig hoger dat schrikt me nog een beetje af😂

No worries. Welk niveau rij je op Lelystad? Als je gemiddeld rijd zal je ook op Assen prima mee komen. Weinig ervaring met begeleiding maar 2the Experience hebben meerdere hier goede ervaring mee.
 
Daar ik nog wel 's met temperaturen onder nul wil rijden, zit ik er niet op te wachten dat die accu ook ineens ontploft
(daarbij mogen die accu's ook alleen boven een minimum temperatuur van ongeveer +5c opladen)
Zo,n accu gebruikte ik de laatste twee seizoenen ook in mijn 750,is een lithium ding,is nooit wat mee,moet je eens bij me op het werk komen,alles loopt op dat spul,iets met stekkers eraan gooi dat maar in de kliko,ja die is al aardig vol.
Trouwens als het vriest werken we gewoon door dus die machines ook,valt wol in slach ta jonguh
 
De Suzuki is ontwikkeld ( en al zijn elektra+componenten ) met de yuasa accu , ga je die accu verwisselen voor een ander merk dan kan je ooit voor vervelende problemen komen staan.
 
No worries. Welk niveau rij je op Lelystad? Als je gemiddeld rijd zal je ook op Assen prima mee komen. Weinig ervaring met begeleiding maar 2the Experience hebben meerdere hier goede ervaring mee.

Vrijdag heb ik niveau 3c gereden. Maar dat is ook een beetje relatief, later knetterde 3d ons een ronde voorbij:W
 
De Suzuki is ontwikkeld ( en al zijn elektra+componenten ) met de yuasa accu , ga je die accu verwisselen voor een ander merk dan kan je ooit voor vervelende problemen komen staan.

Dat lijkt me sterk, spanning is spanning. Als je een andere accu koopt met dezelfde specificaties als een Yuasa dan lijkt het me onmogelijk om problemen te krijgen.
 
Dat zegt me niet zoveel ;)

1 snelste? En hoeveel groepen zijn er?

Het zegt ook niet veel :P er waren 3 groepen opgedeeld in 4 klassen. 1A t/m 1D (A snelst D langzaam) etc voor 2A t/m 2D, 3A t/m 3D. Er waren volgens mij 2 ploegjes die echt sneller reden als ons. Maar er waren heel veel mensen voor het eerst. Daardoor zaten we in groep 3. We reden dus 3C, de instructeur gaf ons aan om volgende keer weer in groep 3 te gaan (Snelste groep) dat we dat wel aan konden.:]
 
Het zegt ook niet veel :P er waren 3 groepen opgedeeld in 4 klassen. 1A t/m 1D (A snelst D langzaam) etc voor 2A t/m 2D, 3A t/m 3D. Er waren volgens mij 2 ploegjes die echt sneller reden als ons. Maar er waren heel veel mensen voor het eerst. Daardoor zaten we in groep 3. We reden dus 3C, de instructeur gaf ons aan om volgende keer weer in groep 3 te gaan (Snelste groep) dat we dat wel aan konden.:]

Ah oke. Nou als je bij zo’n dag in de snelste groep kan dan kan je rustig de minst snelle groep op een grote jongens circuit boeken. Je rijd dan ook de hele dag begeleid dus no worries.
 
Dat lijkt me sterk, spanning is spanning. Als je een andere accu koopt met dezelfde specificaties als een Yuasa dan lijkt het me onmogelijk om problemen te krijgen.

Het waren slechts de woorden van een ex Suzuki dealer in m'n persoonlijke vriendenkring. In de loop der jaren dat hij motoren tegen kwam met elektrische shit problemen,waren de (vele) aftermarket accu's ,de boosdoeners. Wat ik je persoonlijk wel kan mededelen is ,dat niet elke aftermarket accu een Yuasa is ;)

En waarom een bagger imitatie accu kopen , terwijl Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics echte Yuasa 's verkoopt voor slechts een paar tientjes €52,90 Inc BTW .
 
Het zegt ook niet veel :P er waren 3 groepen opgedeeld in 4 klassen. 1A t/m 1D (A snelst D langzaam) etc voor 2A t/m 2D, 3A t/m 3D. Er waren volgens mij 2 ploegjes die echt sneller reden als ons. Maar er waren heel veel mensen voor het eerst. Daardoor zaten we in groep 3. We reden dus 3C, de instructeur gaf ons aan om volgende keer weer in groep 3 te gaan (Snelste groep) dat we dat wel aan konden.:]


Groepen zegt wat Roy ook al min of meer schreef niet zo veel.Begon zelf in 1 en kwam ik in zo'n groep bij de eerste 10 ,dan stapte ik over naar de hogere groep de keer erop.
 
Overigens @Frank-m, heb in Universal Studio’s ook een cooler mee genomen.

😎
3FF685FB-DE72-45AA-AD17-F186AD86C96A.jpeg
 
Dat is het verschil Willem. Gaat niet om Yuasa of niet. Maar om degelijk spul of niet. Zelfde met hendels, andere hendels kan prima maar niet bij Ali kopen...


Simple Guidelines for Charging Lithium-based Batteries
  • Turn off the device or disconnect the load on charge to allow the current to drop unhindered during saturation. A parasitic load confuses the charger.
  • Charge at a moderate temperature. Do not charge at freezing temperature. (See BU-410: Charging at High and Low Temperatures)
  • Lithium-ion does not need to be fully charged; a partial charge is better.
  • Not all chargers apply a full topping charge and the battery may not be fully charged when the “ready” signal appears; a 100 percent charge on a fuel gauge may be a lie.
  • Discontinue using charger and/or battery if the battery gets excessively warm.
  • Apply some charge to an empty battery before storing (40–50 percent SoC is ideal). (See BU-702: How to Store Batteries.)

(Buiten het dik gedrukte:)
Hoeveel vertrouwen hebben wij in Suzuki spanningsstabilisatoren? _O-
 

Simple Guidelines for Charging Lithium-based Batteries
  • Turn off the device or disconnect the load on charge to allow the current to drop unhindered during saturation. A parasitic load confuses the charger.
  • Charge at a moderate temperature. Do not charge at freezing temperature. (See BU-410: Charging at High and Low Temperatures)
  • Lithium-ion does not need to be fully charged; a partial charge is better.
  • Not all chargers apply a full topping charge and the battery may not be fully charged when the “ready” signal appears; a 100 percent charge on a fuel gauge may be a lie.
  • Discontinue using charger and/or battery if the battery gets excessively warm.
  • Apply some charge to an empty battery before storing (40–50 percent SoC is ideal). (See BU-702: How to Store Batteries.)

(Buiten het dik gedrukte:)
Hoeveel vertrouwen hebben wij in Suzuki spanningsstabilisatoren? _O-

Nul komma Nul :P
 
Werkt goed hè een cooler 👍

Ha Frank, hoe gaat het kerel , ben je alweer wat bijgekomen van je zware operatie ? H et plan was om deze week even bij je langs te komen op de brommer :] maar gezien het zeikweer :N 8)7

Anders de week erop mits droog weer en anders maar met de automobiel . Laat je dan t.z.t je nieuwe kamernummer weten ?
 
Was inderdaad een beste. Ik ging (volgens mij) naar links om te controleren of ik de vrachtwagen voor mij kon inhalen. Toen zat daar dus al mijn tegenligger. Heb hem nog iets naar rechts kunnen gooien en heb daardoor alleen de linkerkant geschampt. Ik gok dat mijn valbeugels / motor het spatbord van de auto hebben opengereten. Dit heeft vervolgens mijn onderbeen eraf gehakt.

Bekijk bijlage 1424585
Zo dan, die is goed kapot, dat doettie nooit weer.
Goed dat je even belde @Frank-m dees topique kom ik nooit. Ik ga de ellende niet bagatelliseren maar ik weet hoe het voelt, zo ongeveer dan. Ik moet morgenmiddag ook naar de vogellanden en dan kom ik wel even kort aanstrompelen. Welkom bij de club die raar zijn afgestapt zijn maar de kans krijgen het overnieuw te doen.

Ik douw wel een wazzzapje je kant op.

Dumbass..
 
Knap hoe je erin staat @Frank-m ! Heel veel anderen zouden het koppie laten hangen :)

Ik ga afscheid nemen van dit topic, maar ik blijf natuurlijk wel jullie mooie circuit verhalen volgen. Na bijna 4 jaar en een 40dkm heb ik besloten om de Gixxer toch weg te gaan doen, dit jaar amper meer gereden, pijn in mijn lijf, vermoeidheid, etc. Plus wat aankomende kosten. Hopen dat de volgende eigenaar net zo lief ervoor is als dat ik ben geweest. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan