Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

of imbus
of binnen zeskant

Je bent denk wat in de war met een :+ Imbis s wat een duitse friettent is

1572896098367.png


Het wordt echt geschreven als inbus DIN 912 bla bla etc etc :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel gezien maar dit nog nooit 8)7 inderdaad een scheurtje .

De volgende keer van midden uit naar buiten toe vastzetten op ik meen 14-17NM max, zo uit m'n hoofd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer herinner of dat ik van binnen naar buiten heb gedaan met de deksel. Wel met de nokkenasklemmen (de nummertjes gevolgd).
Het aanhaalmoment heb ik wel aangehouden.

Ach ja. De volgende keer nog meer opletten :)
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer herinner of dat ik van binnen naar buiten heb gedaan met de deksel. Wel met de nokkenasklemmen (de nummertjes gevolgd).
Het aanhaalmoment heb ik wel aangehouden.

Ach ja. De volgende keer nog meer opletten :)
Als je hem volgens Suzuki specificaties hebt vast gezet mag dit niet gebeuren.
 
De olie is vers. Zelfs nog geel (Motul). Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor vervangen. :(
Wanneer je de foto opent op de pc dan zie je het ook zitten in het hoekje (geel \ groening).

Hoe en waarom, geen idee. Vandaar dat ik het er maar op houdt dat ik de enige ben die aan de deksel heeft gezeten en het daar wel aan zal liggen. Ik ga ervan uit dat met een OEM deksel niets mis kan zijn zo van de fabriek uit (kan natuurlijk best anders zijn in een uitzonderlijk geval, maar je moet ergens vanuit gaan.)
 
De olie is vers. Zelfs nog geel (Motul). Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor vervangen. :(
Wanneer je de foto opent op de pc dan zie je het ook zitten in het hoekje (geel \ groening).

Hoe en waarom, geen idee. Vandaar dat ik het er maar op houdt dat ik de enige ben die aan de deksel heeft gezeten en het daar wel aan zal liggen. Ik ga ervan uit dat met een OEM deksel niets mis kan zijn zo van de fabriek uit (kan natuurlijk best anders zijn in een uitzonderlijk geval, maar je moet ergens vanuit gaan.)

Bedoelde meer dat als je motor al heer erg lang olie gelekt heeft dan zit het vastgekoekt op en aan onderzijde van je blok vermengt met straatvuil.

Zo niet dan is het scheurtje ontstaan tijdens of na je valpartij.Het deksel is van magnesium gemaakt dat breekt vrij gemakkelijk.
 
Ah zo!

Nee dat is niet het geval. Aan de binnenkant van de kuip was het ook geel en alles wat ik met remreiniger schoon heb moeten spuiten ging er zo vanaf (blok, achterbrug, frame, etc). Het was allemaal vers (nat\vochtig).

Ook heel duidelijk te ruiken. -O-
Dat had ik anders wel eerder geroken of wel gezien.
 
Bedoelde meer dat als je motor al heer erg lang olie gelekt heeft dan zit het vastgekoekt op en aan onderzijde van je blok vermengt met straatvuil.

Zo niet dan is het scheurtje ontstaan tijdens of na je valpartij.Het deksel is van magnesium gemaakt dat breekt vrij gemakkelijk.

Ook Suzuki en zijn aanleveranciers hebben wel 's iets er tussen zitten dat faalt
Voor hetzelfde geld is het gewoon materiaalzwakte/maandagochtendproductie
xhonderd keer opwarmen en afkoelen "pats", wie weet is het niet eens de val geweest maar zag je het op dat moment voor het eerst
 
Ik weet heel zeker dat het er niet zat. De “halve” motor zat onder de olie. Vanaf de voorkant tot en met de achterband en alles wat er tussen zit.

Ook zn rookwolk van de verbande olie bij het stoppen bij het stoplicht ontgaat je niet.

Als iemand dat niet merkt mag die van mij niet meer motorrijden :N:+
 
Ik weet heel zeker dat het er niet zat. De “halve” motor zat onder de olie. Vanaf de voorkant tot en met de achterband en alles wat er tussen zit.

Ook zn rookwolk van de verbande olie bij het stoppen bij het stoplicht ontgaat je niet.

Als iemand dat niet merkt mag die van mij niet meer motorrijden :N:+

Je moet het ook in de vulopening gooien
"Motorolie" betekent niet dat je de hele motor ermee in moet vetten
 
Ook Suzuki en zijn aanleveranciers hebben wel 's iets er tussen zitten dat faalt
Voor hetzelfde geld is het gewoon materiaalzwakte/maandagochtendproductie
xhonderd keer opwarmen en afkoelen "pats", wie weet is het niet eens de val geweest maar zag je het op dat moment voor het eerst

mit46 een beetje kennende ,ga ik Suzuki niet de schuld geven :+

1573140515193.png
 
Je moet het ook in de vulopening gooien
"Motorolie" betekent niet dat je de hele motor ermee in moet vetten
1 kant van mijn motor glimt anders bijzonder goed! Zelfs de achterband is aan 1 kant mooi glimmend zwart. Dat zie ik ook wel eens bij auto's. Zal wel zo moeten dan toch? :Y

Dat lukt jou niet met enkel water :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan