........................
Die hard MF'er
- 18 jul 2019
- 355
- 235
Veel groter kon ik hem niet maken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
of imbus
of binnen zeskant
Goed is imbus niet maar word wel vaak gezegd. Net als tandwiel ipv kettingwiel.
Net zoiets als rem-olie
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer herinner of dat ik van binnen naar buiten heb gedaan met de deksel. Wel met de nokkenasklemmen (de nummertjes gevolgd).Ik heb al veel gezien maar dit nog nooit inderdaad een scheurtje .
De volgende keer van midden uit naar buiten toe vastzetten op ik meen 14-17NM max, zo uit m'n hoofd.
Als je hem volgens Suzuki specificaties hebt vast gezet mag dit niet gebeuren.Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer herinner of dat ik van binnen naar buiten heb gedaan met de deksel. Wel met de nokkenasklemmen (de nummertjes gevolgd).
Het aanhaalmoment heb ik wel aangehouden.
Ach ja. De volgende keer nog meer opletten
Ik heb het wphb aangehouden.Als je hem volgens Suzuki specificaties hebt vast gezet mag dit niet gebeuren.
Ik heb het wphb aangehouden.
Zal ongetwijfeld iets mis zijn gegaan. En anders is het normaliter ook niet de bedoeling het ding zo neer te leggen.
Dan moet je gasklephuis wel een hele gekke beweging hebben gemaakt
De olie is vers. Zelfs nog geel (Motul). Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor vervangen.
Wanneer je de foto opent op de pc dan zie je het ook zitten in het hoekje (geel \ groening).
Hoe en waarom, geen idee. Vandaar dat ik het er maar op houdt dat ik de enige ben die aan de deksel heeft gezeten en het daar wel aan zal liggen. Ik ga ervan uit dat met een OEM deksel niets mis kan zijn zo van de fabriek uit (kan natuurlijk best anders zijn in een uitzonderlijk geval, maar je moet ergens vanuit gaan.)
Bedoelde meer dat als je motor al heer erg lang olie gelekt heeft dan zit het vastgekoekt op en aan onderzijde van je blok vermengt met straatvuil.
Zo niet dan is het scheurtje ontstaan tijdens of na je valpartij.Het deksel is van magnesium gemaakt dat breekt vrij gemakkelijk.
Ik weet heel zeker dat het er niet zat. De “halve” motor zat onder de olie. Vanaf de voorkant tot en met de achterband en alles wat er tussen zit.
Ook zn rookwolk van de verbande olie bij het stoppen bij het stoplicht ontgaat je niet.
Als iemand dat niet merkt mag die van mij niet meer motorrijden
Waaaat!? Moet remvloeistof dan ook niet op je remblokken?Je moet het ook in de vulopening gooien
"Motorolie" betekent niet dat je de hele motor ermee in moet vetten
Ook Suzuki en zijn aanleveranciers hebben wel 's iets er tussen zitten dat faalt
Voor hetzelfde geld is het gewoon materiaalzwakte/maandagochtendproductie
xhonderd keer opwarmen en afkoelen "pats", wie weet is het niet eens de val geweest maar zag je het op dat moment voor het eerst
1 kant van mijn motor glimt anders bijzonder goed! Zelfs de achterband is aan 1 kant mooi glimmend zwart. Dat zie ik ook wel eens bij auto's. Zal wel zo moeten dan toch?Je moet het ook in de vulopening gooien
"Motorolie" betekent niet dat je de hele motor ermee in moet vetten
Naja, daar heb ik geen reden voor.
Vandaar dat ik niet kan remmen. Voortaan de gebruiksaanwijzing lezen
Moet wel zeggen dat een Gixxer best goeie therapie is Alleen soms een best wel valse hond, bij wel eens naar het baasje... Of vergelijk het met een super lekker wijf, vaak kei duur, zuipt meer dan een matroos op verlof, rookt stiekem nog wel eens, en mannen kijken er continue naar...