Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!


Ik heb weer een nieuwe aanwinst om van het lijstje voor 2020 af te strepen ;) (Bus is van mn pa)
Het to-do (of to-buy) lijstje wordt inmiddels al aardig kort 👍 :)
IMG_5055.jpg
 
Klopt, maar zoals eerder gezegd, ik ga liever niet op de paddock slapen, want dan kan ik net zo goed op de stoel blijven zitten onder de tent denk ik. Misschien ga ik het wel eens proberen hoor.
 
Ik ben weer verder aan mijn circuitfiets. Deze staat nu in de woonkamer, omdat de Suzuki straks aan de beurt is in de schuur.

Ik was ook al veel verder met het opbouwen dan ik in mijn hoofd had. Misschien is die van het weekend wel klaar op de uitlaat na dan. Een maat gaat die bekijken en die gaat in eerste instantie proberen de Akra demper te fixen. De bochten zijn nog prima te redden volgens hem (zitten tegen de cartpan aan nu). *O*

Ik had zelf al een Leo Vince demper gekocht, omdat ik de Akra wel had afgeschreven, maar we hadden ze gisteren beide vast en dan merk je wel het verschil tussen zo'n carbon \ rvs demper en een titanium. Gevoelsmatig bijna 2 keer zo zwaar en dan zat er nog een stukje bocht aan de Akra vast.

Nu ff verder eten en verder knutselen. *D
 
De winter is begonnen, akelig rustig hier 😝

Mijn voorbereiding 2020 loopt op volle toeren, zaterdag maten laten nemen voor een maatpak en deze is inmiddels bijgewerkt en betaald.
Eerste ontwerp: (eind product is nog 1 en ander verandert)
B6EA5D88-D22F-42F2-ACF0-C8E6D807C4B2.png

Verder al bezig met de banden voor 2020. Deze worden in 2020 weer 3% duurder en ik heb er voor mezelf al 9 nodig...
 
Laatst bewerkt:
De winter is begonnen, akelig rustig hier 😝

Mijn voorbereiding 2020 loopt op volle toeren, zaterdag maten laten nemen voor een maatpak en deze is inmiddels bijgewerkt en betaald.
Eerste ontwerp:
Bekijk bijlage 1446093
Verder al bezig met de banden voor 2020. Deze worden in 2020 weer 3% duurder en ik heb er voor mezelf al 9 nodig...

die banden worden inderdaad alleen maar duurder...😔
 
Ik heb niet zoveel nodig als jullie gok ik zo 😇

heb nu 2x superbike achterband en 1x superbike voorband liggen nieuw.
daar komt nog een setje nieuwe supercorsas bij, dan kom ik vast alwel een heel eind.
 
De winter is begonnen, akelig rustig hier 😝

Mijn voorbereiding 2020 loopt op volle toeren, zaterdag maten laten nemen voor een maatpak en deze is inmiddels bijgewerkt en betaald.
Eerste ontwerp:
Bekijk bijlage 1446093
Verder al bezig met de banden voor 2020. Deze worden in 2020 weer 3% duurder en ik heb er voor mezelf al 9 nodig...

Hmmmm,....


....Mist iets....


AH, gevonden:

B6EA5D88-D22F-42F2-ACF0-C8E6D807C4B2.png
 
dat scheelt geen grote bedragen en ik moet het wel allemaal in 1x ophoesten dan. ik hamster wel over het hele jaar, beviel vorig jaar goed
Wie het kleine niet eert ;)
Ik vind het vooral prettig omdat ik zelf mijn banden omleg en ze dus wil hebben liggen. Hoef ik op de dag zelf hoogstens een wiel te wisselen.
Hmmmm,....


....Mist iets....


AH, gevonden:

Bekijk bijlage 1446121

War houdt je tegen ook een custom pak te kopen 😉
 
in principe om in te vervoeren, maar slapen is ook een optie 🤪
Het is in ieder geval een hoop ruimte waar je niet extra voor hoeft te betalen. Ik huur vooralsnog elke dag een bus. Heb nu wel een auto met trekhaak, maar geen idee waar ik een aanhanger kwijt kan aangezien ik het ding 98% van het jaar niet nodig heb.

Goed geregeld!
 
Vandaag te horen gekregen dat ik 80% van de schade vergoed krijg.

Ik ging daar in eerste instantie niet mee akkoord, maar na een telefoontje van mijn "rechtsbijstandsmevrouw" toch maar wel. Ik ga het nu dan maar "tactisch" laten taxeren indien mogelijk, want ik ben toch niet helemaal blij (maar wel ergens opgelucht dat het geen 0 euro is). Ik zit denk ik toch richting de €2000 euro aan schade namelijk.

Blijkt dat de verzekering van de tegenpartij in eerste instantie helemaal niets wilde vergoeden, omdat zij het op 1 strafbaar feit gooide (door rood rijden) en dan heb je te maken met het tyfus artikel 185 WVW welke fietsers bijna onschendbaar maakt. De volgende keer rij ik zo'n flippo dus gewoon per ongeluk maar een coma in. Dat hebben ze nu wel bereikt.

Enkel het door rood rijden zorgde er door dat artikel voor zij niets hoefde te betalen, omdat zij ervan maken dat ik te snel reed. Je hebt schijnbaar een regel die ze de 50%-regel noemen waardoor zo'n fietser bij schuld, maar 50% van de schade hoeft te betalen. Bij 1 strafbaar feit wordt dat schijnbaar 0% omdat zij vinden dat ik te snel reed. Ik reed 40 ofzo op een 50 km\h , maar ik moest 20 of 30 rijden. Flikker op man, ik rij toch niet alleen op weg!!!! :(:(:( |( |( |(

Omdat hij ook aan het bellen was bieden zij nu 80% aan wat volgens mijn rechtsbijstand verrassend is, want ze hadden ook 50% kunnen bieden. Ik ben er daarom maar mee akkoord gegaan en ga nu ook elke pisvlek op die Suzuki laten taxeren.

Ik ben blij en tegelijkertijd voel ik mij genaaid. Niet eens door de verzekering van de tegenpartij (FBTO en die vind ik uiteindelijk heel netjes) , maar door deze ongelooflijk debiele wetgeving.

Goed, een volgende keer rij ik gewoon door. Flikker op zeg.

Al met al overheerst opluchting ten opzichte van de frustratie. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan