Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Het is in ieder geval een hoop ruimte waar je niet extra voor hoeft te betalen. Ik huur vooralsnog elke dag een bus. Heb nu wel een auto met trekhaak, maar geen idee waar ik een aanhanger kwijt kan aangezien ik het ding 98% van het jaar niet nodig heb.

Goed geregeld!
AhW huren is al veel goedkoper?
En wat wil je precies in de ahw laden? Alleen de motor en de rest in de auto? Je hebt van die kleine opvouw dingen.

Vandaag te horen gekregen dat ik 80% van de schade vergoed krijg.

Ik ging daar in eerste instantie niet mee akkoord, maar na een telefoontje van mijn "rechtsbijstandsmevrouw" toch maar wel. Ik ga het nu dan maar "tactisch" laten taxeren indien mogelijk, want ik ben toch niet helemaal blij (maar wel ergens opgelucht dat het geen 0 euro is). Ik zit denk ik toch richting de €2000 euro aan schade namelijk.

Blijkt dat de verzekering van de tegenpartij in eerste instantie helemaal niets wilde vergoeden, omdat zij het op 1 strafbaar feit gooide (door rood rijden) en dan heb je te maken met het tyfus artikel 185 WVW welke fietsers bijna onschendbaar maakt. De volgende keer rij ik zo'n flippo dus gewoon per ongeluk maar een coma in. Dat hebben ze nu wel bereikt.

Enkel het door rood rijden zorgde er door dat artikel voor zij niets hoefde te betalen, omdat zij ervan maken dat ik te snel reed. Je hebt schijnbaar een regel die ze de 50%-regel noemen waardoor zo'n fietser bij schuld, maar 50% van de schade hoeft te betalen. Bij 1 strafbaar feit wordt dat schijnbaar 0% omdat zij vinden dat ik te snel reed. Ik reed 40 ofzo op een 50 km\h , maar ik moest 20 of 30 rijden. Flikker op man, ik rij toch niet alleen op weg!!!! :(:(:( |( |( |(

Omdat hij ook aan het bellen was bieden zij nu 80% aan wat volgens mijn rechtsbijstand verrassend is, want ze hadden ook 50% kunnen bieden. Ik ben er daarom maar mee akkoord gegaan en ga nu ook elke pisvlek op die Suzuki laten taxeren.

Ik ben blij en tegelijkertijd voel ik mij genaaid. Niet eens door de verzekering van de tegenpartij (FBTO en die vind ik uiteindelijk heel netjes) , maar door deze ongelooflijk debiele wetgeving.

Goed, een volgende keer rij ik gewoon door. Flikker op zeg.

Al met al overheerst opluchting ten opzichte van de frustratie. :)

Maar jij reed door rood? En de fietser door groen? Remind me want dit komt vaag over?

En ja fietsers zijn heilig. En dat weten ze.
 
Dat huren valt nog best tegen. Dat scheelt wel een paar tientjes, maar zo weinig dat ik dan liever een bus huur, want dan kan ik gewoon 100 rijden.
Ik had voorheen ook geen trekhaak dus heel goed gezocht had ik nog niet. Nog maar eens induiken de volgende keer. Misschien is het nu goedkoper of heb ik niet goed gezocht en anders wellicht voor meerdere keren per jaar toch wel rendabel, die paar tientjes elke keer.

Die opvouwdingen heb ik gezien. Die zou ik heel graag willen, maar zijn stevig geprijsd. Aangezien ik er nogal een handje van heb motoren te slopen komt zo iets er nooit van. -O-

Ik reed niet door rood. Ik reed door groen licht. De fietser reed door rood terwijl hij aan het bellen was. Niet zo'n beetje ook, want zijn stoplicht was al zo lang op rood, en die van mij op groen, dat ik al helemaal die kruising genaderd was. Het was dus niet zo dat ik moest optrekken en hij nog ff door rood reed. Ik moest nog een stukje rijden naar die oversteek. Belachelijk, maar goed.

Het is wat het is.
 
Ik heb ook geen idee hoor. Ik heb het wagenpark compleet met auto, bus, ahw, caravan.
Met ahw rij ik ook gewoon 100 😊
En ja beetje nette ahw kost wat. Allemaal voor en nadelen voor het 1 en ander.
Liefst had ik een opleggertje. Aan en afkoppelen en verder niets mee doen!

Ah nu snap ik je uitleg! Ja oke. Vaag idd... en ben je lekker mee 🤦🏻‍♂️
 
zon aanhanger moet je net even tegen aan lopen (figuurlijk, anders doet het pijn) via marktplaats gaan die dichte aanhangers voor 1250 tot 1750 euro (een nette vrij nieuwe aanhanger). Ik heb de mijne gekocht voor minder als die 1250 euro. Je moet er inderdaad alleen wel plek voor hebben. Ik zou hem prima thuis voor de garage kunnen plaatsen, maar ik heb hem in een stalling gezet. Lekker droog en achter slot en grendel.
 
Vandaag te horen gekregen dat ik 80% van de schade vergoed krijg.

Ik ging daar in eerste instantie niet mee akkoord, maar na een telefoontje van mijn "rechtsbijstandsmevrouw" toch maar wel. Ik ga het nu dan maar "tactisch" laten taxeren indien mogelijk, want ik ben toch niet helemaal blij (maar wel ergens opgelucht dat het geen 0 euro is). Ik zit denk ik toch richting de €2000 euro aan schade namelijk.

Blijkt dat de verzekering van de tegenpartij in eerste instantie helemaal niets wilde vergoeden, omdat zij het op 1 strafbaar feit gooide (door rood rijden) en dan heb je te maken met het tyfus artikel 185 WVW welke fietsers bijna onschendbaar maakt. De volgende keer rij ik zo'n flippo dus gewoon per ongeluk maar een coma in. Dat hebben ze nu wel bereikt.

Enkel het door rood rijden zorgde er door dat artikel voor zij niets hoefde te betalen, omdat zij ervan maken dat ik te snel reed. Je hebt schijnbaar een regel die ze de 50%-regel noemen waardoor zo'n fietser bij schuld, maar 50% van de schade hoeft te betalen. Bij 1 strafbaar feit wordt dat schijnbaar 0% omdat zij vinden dat ik te snel reed. Ik reed 40 ofzo op een 50 km\h , maar ik moest 20 of 30 rijden. Flikker op man, ik rij toch niet alleen op weg!!!! :(:(:( |( |( |(

Omdat hij ook aan het bellen was bieden zij nu 80% aan wat volgens mijn rechtsbijstand verrassend is, want ze hadden ook 50% kunnen bieden. Ik ben er daarom maar mee akkoord gegaan en ga nu ook elke pisvlek op die Suzuki laten taxeren.

Ik ben blij en tegelijkertijd voel ik mij genaaid. Niet eens door de verzekering van de tegenpartij (FBTO en die vind ik uiteindelijk heel netjes) , maar door deze ongelooflijk debiele wetgeving.

Goed, een volgende keer rij ik gewoon door. Flikker op zeg.

Al met al overheerst opluchting ten opzichte van de frustratie. :)

Niet alleen bij fietsers
Een collega van mij reed ook door rood, en reed daarbij de auto aan die ACHTER de voorste tegenligger vandaan kwam (het duurde dat persoon te lang dat z'n voorganger bleef staan omdat die m'n collega niet aan wou rijden en besloot deze dus in te halen)
Helaas, helaas, m'n collega kon ook gewoon bukken voor de 50/50 regel, ook al was hij rechtdoorgaand verkeer
Dit omdat, ook al zorgde de auto achteraan voor het ongeluk,...die gevaarlijke situatie was ontstaan omdat mijn collega door rood reed
 
de hele regelgeving in dit land is toch compleet gestoord. Nog even en je moet betalen als iemand je aanrijdt buiten jou schuld om.
 
Ja dat met die kwetsbare verkeersdeelnemers is echt onzin.

Ik ben van mening dat ze best extra bescherming mogen genieten in veel gevallen, maar niet wanneer ze regels compleet aan hun laars lappen.

Goed het zij zo.

Morgen de motor naar Motoport brengen voor de taxatie. 11 -12 komt de schade expert daar langs.
Als ik er morgen ben bestel ik alvast de kleppendeksel. Eenmaal dat stukje weer in orde is kan ik weer rijden. :]

De rest is vooral optisch dus daar hoef ik niet perse op te wachten.
 
Ja dat met die kwetsbare verkeersdeelnemers is echt onzin.

Ik ben van mening dat ze best extra bescherming mogen genieten in veel gevallen, maar niet wanneer ze regels compleet aan hun laars lappen.

Goed het zij zo.

Morgen de motor naar Motoport brengen voor de taxatie. 11 -12 komt de schade expert daar langs.
Als ik er morgen ben bestel ik alvast de kleppendeksel. Eenmaal dat stukje weer in orde is kan ik weer rijden. :]

De rest is vooral optisch dus daar hoef ik niet perse op te wachten.

Mag hopen dat je een gebruikt kleppendeksel gaat kopen want een nieuwe kost je c.a 350EURO .

Oh ja en fietsers en voetgangers verdienen het om plat gereden te worden :+
 
Mag hopen dat je een gebruikt kleppendeksel gaat kopen want een nieuwe kost je c.a 350EURO .

Oh ja en fietsers en voetgangers verdienen het om plat gereden te worden :+
Willem,
Gixeren werd het niet meer met dit weer,heb ,m maar in huis gedrukt,paste maar net met die DAF truck dempert.
 

Bijlagen

  • 1000 klein.jpg
    1000 klein.jpg
    44,1 KB · Weergaven: 11
Mag hopen dat je een gebruikt kleppendeksel gaat kopen want een nieuwe kost je c.a 350EURO .

Oh ja en fietsers en voetgangers verdienen het om plat gereden te worden :+
Ik weet het niet. Ik heb op advies van Motoport besloten niet zelf vast dingen te bestellen maar eerst te wachten totdat de schade expert is langsgeweest. Ook vanwege het feit dat er 80% vergoed wordt.
 
Ik weet het niet. Ik heb op advies van Motoport besloten niet zelf vast dingen te bestellen maar eerst te wachten totdat de schade expert is langsgeweest. Ook vanwege het feit dat er 80% vergoed wordt.

Kijk motoport heeft natuurlijk het allerliefste dat zij je alles mogen leveren ,dat betekent voor jou dat je minder met je 80% geld kunt doen.Het slimste ben je als jij je regie over je motor behoud. Elke 200 euro besparing kan je weer uitgeven aan de restschade zodat je motor er weer 100% fris bij komt te staan.

Jij betaald en jij bepaald .
 
Ken het merk niet 4SR ? Dus je gaat niet voor een DAMEN met losse airbag mogelijkheid ? DAMEN is gemaakt van een Nederlandse koe met 11 spenen :+

Geen kleine: Riders | 4SR – For Street Racing

Ik ga voor 4SR met losse airbag mogelijkheid. Damen heb ik teveel negatieve verhalen over gehoord. Wellicht dik achterhaald, maar het gevoel is er niet. Daarbij is Damen nog een stuk duurder.
 
ikzelf rij nu met een Damen overall net als een paar anderen in mijn racekring en allemaal tevreden tot nu toe.
shop op Assen ook erg handig en geven ook nog wat leuke korting en prima service👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan