Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vandaag eindelijk begonnen het blok uit elkaar te trekken om de zuigerveren schoon te maken.

Zat allemaal lekker vast, heb een pijpsleutel stukgedraaid op de kopbouten, had uiteindelijke een breaker bar nodig van een halve meter. En in mijn WPHB staat dat die op 43 Nm zouden moeten zitten...

Maar heb nu de kop eraf, alleen de cylinders nog, en daar meteen een vraagje over:

Ik zie nog koelvloeistof in de koelkanalen zitten (en ook niet een beetje, zit aan de voorkant maar een cm onder de rand). Terwijl de slang van de waterpomp er vanaf is. Ik heb zelfs de motor flink naar achter gekanteld op de brug, en de slang tussen het cylinderblok en de waterpomp is ook los, maar blijft erin staan.

Is dit normaal, en heb ik dus straks een mooie plens vloeistof op m'n vloer als ik de cylinders optil?

Bekijk bijlage 1477193

Bekijk bijlage 1477194 Bekijk bijlage 1477195 Bekijk bijlage 1477196
Volgens het wph moet je de slang van de waterpomp loshalen en dan zou alle koelvloeistof er uit moeten lopen,sommige motoren hebben
een aparte aftap bout op het blok,Suzuki blijkbaar niet,als alle slangen die met de koeling te maken hebben er af zijn zou het systeem
leeg moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet de organisatie er wel gezond voor staan, daar ga ik wel vanuit natuurlijk, maar ik heb geen idee hoeveel mensen er moeten leven van die bedrijven.
Ik heb nu +- 1000 euro betaald aan RSZ. (3 dagen en 3x pitbox voor 10 en 11 april)

Waarom? Als de dag niet doorgaat hoeft de organisator hem (neem ik aan) ook niet te betalen of als dat al gebeurd komt er een vervangende dag.

Assen zegt best niet “bedankt voor de knaken, zoek het maar uit”

Of bedoel je qua tussentijds failliet gaan? Ja dat kan gebeuren... ik ga iig niets meer boeken tot er zekerheid is.
 
als je even goed leest Roy,

"maar ik heb geen idee hoeveel mensen er moeten leven van die bedrijven"

Zulke bedrijven hebben al geen inkomen gedurende de winter periode, die wordt nu dus verlengd met 2 maand. Als je 10 man op de loonlijst hebt staan, is dat toch snel 40 a 45.000 euro wat je extra kwijt bent.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er de komende tijd genoeg bedrijven zijn die vast en zeker onderuit gaan. Daar gaat iedereen last van krijgen.

zoals ik hierboven ook al beschrijf, "Dan moet de organisatie er wel gezond voor staan, daar ga ik wel vanuit natuurlijk "
 
Dat heb ik indd gedaan, Ik ga er ook zeker niet vanuit dat RSZ al die dagen op voorhand aan Assen hoeft te betalen of al heeft betaald.

Verder heb je alwel ontbijt gehad? je hapt zo lekker.. ;)
 
Dat heb ik indd gedaan, Ik ga er ook zeker niet vanuit dat RSZ al die dagen op voorhand aan Assen hoeft te betalen of al heeft betaald.

Verder heb je alwel ontbijt gehad? je hapt zo lekker.. ;)

Zegt hij die zijn post start met “als je even goed leest Roy,”
Toon die de muziek maakt he?

Maar laatste alinea ook gelezen?
Hoe dan ook weinig over te zeggen verder, dit zijn situaties die nieuw zijn.
Vraag me wel af hoeveel geld er nodig gaat zijn als er “geen bedrijven failliet zullen gaan of ontslagen vallen” zoals Rutte in de eerste toespraak zei. Vond dat nogal een uitspraak.

Benieuwd wat het allemaal gaat worden vooral onderweg, ik kan er donder op zeggen dat ik niet overal die afstand aan kàn houden. Ik ga dan thuis ook echt geen gezamenlijke dingen doen. Ook niet maar feestjes met 3 man.
Scheelt wel dat ik thuis genoeg te doen heb.
 
Zo was de racer klaar voor een nieuw jasje, nu ga ik het regenlicht en de knoppenwinkel compleet en goed aanpassen (incl de losse zekeringen mooi in het zekering blokje zetten 😎

AB5EA8BD-4703-474E-B621-BA21C5727CEC.jpeg

2E59C33D-0198-4AE5-BECB-2574B2C0F151.jpeg

44575473-0026-46B8-8C08-EC780F1D0BFA.jpeg
 
Ik ga inderdaad ook niks meer boeken, Ik hoop dat ze het geld gewoon terug storten zoals eerder in een mailing was gezegd, maar tegoeden vind ik opzich ook prima (muv de pitboxen)

Rutte heeft makkelijk praten natuurlijk en hij probeert met zijn verhaal ook alleen maar te zorgen dat niet direct iedereen in de paniek modus schiet.
Als al die bedrijven "gered" moeten worden, zal er ergens anders wel weer gesneden worden, of we moeten nog meer gaan betalen.

Jan met de Pet zal er uiteindelijk wel weer voor moeten opdraaien.

Zit je nog steeds thuis? dan heb je mooi wat tijd om dingen te doen inderdaad.

Die 1.5 meter afstand houden gaat mij best prima af. Als BMW rijder houd ik mij hier ook keurig aan op de snelweg, echter kunnen veel mensen dat dan weer niet waarderen.|(
 
Ik hoop ook geld terug, kan ik het voor andere zaken gebruiken.


Ja dat is. Links of rechtsom betaald de burger. Nou ja we wachten het maar af. Druk maken heeft geen zin, tijd uitzingen en afstand houden...

Ben vanmorgen weer begonnen. Dus ga het mee maken...
 
Volgens het wph moet je de slang van de waterpomp loshalen en dan zou alle koelvloeistof er uit moeten lopen,sommige motoren hebben
een aparte aftap bout op het blok,Suzuki blijkbaar niet,als alle slangen die met de koeling te maken hebben er af zijn zou het systeem
leeg moeten lopen.

Precies, daarom ook mijn verbazing. Maar het blok staat behoorlijk naar voren gekanteld in de motor, en de koelslangen sluiten aan de achterkant aan, dus je hebt voorin precies een driehoek die niet weg kan lopen. Want volgens mij loopt de koelvloeistof alleen de door de cylinders en de cylinderkop, dus lager aftappen dan dat kan niet.

M'n vloer kan me niet zoveel schelen, het grootste probleem is dat ik niet wil dat bij het weghalen van de cylinders de koelvloeistof langs de zuigers het carter inloopt...
 
Precies, daarom ook mijn verbazing. Maar het blok staat behoorlijk naar voren gekanteld in de motor, en de koelslangen sluiten aan de achterkant aan, dus je hebt voorin precies een driehoek die niet weg kan lopen. Want volgens mij loopt de koelvloeistof alleen de door de cylinders en de cylinderkop, dus lager aftappen dan dat kan niet.

M'n vloer kan me niet zoveel schelen, het grootste probleem is dat ik niet wil dat bij het weghalen van de cylinders de koelvloeistof langs de zuigers het carter inloopt...

Als het er komt kan het er ook uit. Maar ik weet zo niet hoe de kanaaltjes allemaal lopen. Blok beetje rond draaien...
 
Ik heb gister met m'n vermoeide kop gewoon niet goed gekeken.

Het is idd zo dat de koeling niet lager gaat dan de cylinders. En dat betekent dat de koelkanalen dus ook niet verder naar beneden lopen. Onderkant is dus gewoon dicht, koelvloeistof komt helemaal niet bij de cylinderpakking.

Kan hem er dus gewoon aftillen en boven een emmer omkiepen voor het laatste restje..

:$
 
Kan je niet eventueel een grote injectiespuit gebruiken om de resterende koelvloeistof op te zuigen?
 
Net een mail gehad van RSZ.

10 en 11 april, 3 mei en 18 mei worden allemaal terug betaald.
voor de TOMS inschrijvers van 10 april kan het omgezet worden naar 15 juni.

goed geregeld dus tot zover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan