RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.492
- 29.243
Volgens het wph moet je de slang van de waterpomp loshalen en dan zou alle koelvloeistof er uit moeten lopen,sommige motoren hebbenVandaag eindelijk begonnen het blok uit elkaar te trekken om de zuigerveren schoon te maken.
Zat allemaal lekker vast, heb een pijpsleutel stukgedraaid op de kopbouten, had uiteindelijke een breaker bar nodig van een halve meter. En in mijn WPHB staat dat die op 43 Nm zouden moeten zitten...
Maar heb nu de kop eraf, alleen de cylinders nog, en daar meteen een vraagje over:
Ik zie nog koelvloeistof in de koelkanalen zitten (en ook niet een beetje, zit aan de voorkant maar een cm onder de rand). Terwijl de slang van de waterpomp er vanaf is. Ik heb zelfs de motor flink naar achter gekanteld op de brug, en de slang tussen het cylinderblok en de waterpomp is ook los, maar blijft erin staan.
Is dit normaal, en heb ik dus straks een mooie plens vloeistof op m'n vloer als ik de cylinders optil?
Bekijk bijlage 1477193
Bekijk bijlage 1477194 Bekijk bijlage 1477195 Bekijk bijlage 1477196
een aparte aftap bout op het blok,Suzuki blijkbaar niet,als alle slangen die met de koeling te maken hebben er af zijn zou het systeem
leeg moeten lopen.
Laatst bewerkt: