Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Kan je niet eventueel een grote injectiespuit gebruiken om de resterende koelvloeistof op te zuigen?

Ja, dat was idd de fall-back geweest. Maar is dus niet nodig. Tenminste, ik ga er van uit dat ik de cylinders er wel uit kan tillen zonder ze ondersteboven te hoeven houden :-)
 
Ik had bedacht dat de Renthal clipons die ik nog had van mijn 750 l2 te monteren op mijn 1000,dat past goed maar ik had ze een beetje aangedraait met de hand om ze nog te kunnen stellen,brak er een stuk af.
Moet je gebeuren als je met die dingen gaat rijden.
Op de doos staat dat de klemmen gemaakt zijn van 7075 billet alu,zal wel.
De onderdelen van mijn oude 750 staan er nog steeds maar zo komt er wel wat ruimte.
 

Bijlagen

  • cipon renthal stuk 2.jpg
    cipon renthal stuk 2.jpg
    24,4 KB · Weergaven: 9
Ik had bedacht dat de Renthal clipons die ik nog had van mijn 750 l2 te monteren op mijn 1000,dat past goed maar ik had ze een beetje aangedraait met de hand om ze nog te kunnen stellen,brak er een stuk af.
Moet je gebeuren als je met die dingen gaat rijden.
Op de doos staat dat de klemmen gemaakt zijn van 7075 billet alu,zal wel.
De onderdelen van mijn oude 750 staan er nog steeds maar zo komt er wel wat ruimte.
Handvast aandraaien en dan al afbreken? :o sommige mensen maken zich soms extra zorgen als het uit China, maar bij gerenommeerde merken gebeurd het helaas net zo goed.
Gelukkig nu bij montage en niet terwijl je op één knie door de bocht gaat.
 
Ik had bedacht dat de Renthal clipons die ik nog had van mijn 750 l2 te monteren op mijn 1000,dat past goed maar ik had ze een beetje aangedraait met de hand om ze nog te kunnen stellen,brak er een stuk af.
Moet je gebeuren als je met die dingen gaat rijden.
Op de doos staat dat de klemmen gemaakt zijn van 7075 billet alu,zal wel.
De onderdelen van mijn oude 750 staan er nog steeds maar zo komt er wel wat ruimte.

😲

Dafuq?
Da's wel een heel rare plaats om te breken

Neem aan dat je dat wel hebt aangegeven bij Renthal?
 
Ik had bedacht dat de Renthal clipons die ik nog had van mijn 750 l2 te monteren op mijn 1000,dat past goed maar ik had ze een beetje aangedraait met de hand om ze nog te kunnen stellen,brak er een stuk af.
Moet je gebeuren als je met die dingen gaat rijden.
Op de doos staat dat de klemmen gemaakt zijn van 7075 billet alu,zal wel.
De onderdelen van mijn oude 750 staan er nog steeds maar zo komt er wel wat ruimte.

Nou sleutel je niet voor het eerst dus wss overbodig maar met de hand of met een inbussleutel met de hand?
Deze zet je met zo’n 15 tot max 25Nm vast he?
 
Nou sleutel je niet voor het eerst dus wss overbodig maar met de hand of met een inbussleutel met de hand?
Deze zet je met zo’n 15 tot max 25Nm vast he?
Nee,nog minder,er staat op de doos 9 nm,daar was ik nog niet eens aan toe,bij Renthal reageren ze nergens op,Hoco parts,waar het vandaan komt ,geen reactie.
Dan nog even over lijm om handvatten te lijmen,de lijm van Renthal gebruikt,goed ontvet en zo maar nog niet goed vast.
Ik naar de Harkema,Ties Pol motocross,die heeft Fatbar lijm,flesje open,je krijgt de eerste dagen geen drup neus meer,lag nog net niet om,wat een scherpe geur maar vast dat spul!,op het stuur smeren even af tapen tot hoever het handvat komt,koppelings nandle en schakelaars demonteren of af plakken is mijn ervaring met dat spul,als het ergens komt waar je het niet wil heb jeen probleem,handvat inspuiten met rem reiniger en direct op de stuurhelft trekken,zit direct als een huis en je krijgt het niet weer los,had vergeten bij m,n originele clipon om eerst de koppelings handle er op te schuiven,het handvat kon na een halve minuut er niet meer af,heb,m er af gesneden,was gevulkaniseerd.
Heb de spullen weer gemonteerd en gisteren even een stukje gereden met de originele set up,mocht wel niet van Rutte maar werken moet wel?,dan maar een klein ritje naar de dealer om een nieuw hanvat te bestellen.
 
Gewoon rijden ✊🏻Gisteren nog een rondje gedaan, je weet nooit wanneer de volgende is.
Dus neem het ervan nu het nog kan/mag.
 

Bijlagen

  • C1DB87D9-A7D0-44F1-80B2-8D1000BFE099.jpeg
    C1DB87D9-A7D0-44F1-80B2-8D1000BFE099.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan Onderaan