A
Anoniempje619
Guest
Blauw = toerenbereik voor het meeste plezier?
En de spiegels met vleugelmoeren vast gezet? Voor snel verwijderen ofzo?
Weet je al iets meer over je schakelbak Alex ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blauw = toerenbereik voor het meeste plezier?
En de spiegels met vleugelmoeren vast gezet? Voor snel verwijderen ofzo?
Yes, de uitgaande as is getordeerd en van veel versnelling zijn de nokken afgesleten. Hoofdoorzaak: Healtech Quickshifter.Weet je al iets meer over je schakelbak Alex ?
Yes, de uitgaande as is getordeerd en van veel versnelling zijn de nokken afgesleten. Hoofdoorzaak: Healtech Quickshifter.
Die heb ik er in het voorjaar op gezet. Maar kwam er al snel achter dan zo'n quickshifter alleen fijn werkt bij gas geven. Bij rustiger rijden is het wat nukkig. Bij rustig rijden gebruikte ik dan ook nog gewoon de koppeling.
Omdat de quickshifter alleen op de ontsteking aangesloten is weet deze niet dat de koppeling gebruikt wordt. Duurdere quickshifters die wel op de ECU aangesloten worden merken wel dat de koppeling gebruikt wordt en onderbreken de ontsteking dan niet.
Dus bij het koppelen zakken de toeren, quickshifter denkt ook dat ie iets moet doen, nog verder omlaag in toeren, versnellingsbak van de wap en dit tot gevolg.
Nu was het of een dure reparatie of het "oud ijzer" bij de dealer laten staan. Na wikken en wegen besloten om hem te laten maken. Heb er nog veel plezier van en vorig jaar veel aan laten doen (vering, ketting/kettingwielen, balhoofdlagers).
Bij mij zat ie op het schakelmechanisme (plaatje 1). Hoegee gaf ook aan dat Trans-Logic de betere keus was geweest. Ik had alleen geen zin om ruim 2x zoveel te betalen. Dat het nu 6x zoveel wordt zag ik niet aankomen.Da's balen Alex.
Uiteindelijk gaat elke bak stuk ( op de nokken) met het gebruik van een QS als je dat gerust kan stellen? De Trans-Logic is de beste standalone QS die jij je maar wensen kan, deze is ook zelflerende.
De Healtech Quickshifter , is de allerslechtste QS ooit gemaakt.Ik laat motoren waar deze opzit altijd links liggen.Heb mijn bak er destijds ook ermee stuk gereden.Daarna een Dynojet QS erop gezet wat een wereld van verschil was.
Wat mij destijds opviel was dat de Healtech Quickshifter sensor erg onbetrouwbaar was.Had jij hem op je schakelmechanisme zitten zie plaatje 1 ? Of in het verlengde van de schakelstang plaatje 2 ?
Je moest die sensor vastzetten met 5 NM als ik mij niet vergis.Het grappige was dat als de sensor in de schakelstang gemonteerd zat de moer de sensor waarde onbetrouwbaar maakte en ook dat als je schakelde de vooraf ingestelde 5 NM het tienvoudige verhoogde wat ten nadele was voor de instellingen en uiteindelijk de motor slechter schakelde.
Bekijk bijlage 1542215Bekijk bijlage 1542218
Inderdaad. Duur leergeld, maar dat voel ik alleen in mijn portemonnee. Blijkbaar had onder het rijden ook de bak vast kunnen slaan, dan was ik letterlijk én figuurlijk verder van huis, nu alleen letterlijk.Laten we wel zijn, een QS welke dan ook, is niet bevorderlijk voor je versnellingsbak. Net als zonder schakelen koppelen. Het kan, het gaat lang goed maar je kan het ook goed slopen.
Als je echter alles van tevoren toch eens zou weten! Al doende leert men en Healtech zal je geen 2e keer monteren iig
Inderdaad. Duur leergeld, maar dat voel ik alleen in mijn portemonnee. Blijkbaar had onder het rijden ook de bak vast kunnen slaan, dan was ik letterlijk én figuurlijk verder van huis, nu alleen letterlijk.
Iemand hier overigens nog op zoek naar een quickshifter?
Inderdaad, niet over nadenken.Had, mogelijk, misschien. Kan altijd.
Maar idd, zonde geld.
En nee, ik heb een dynojet QS
Inderdaad, niet over nadenken.
Op een PC5 dan? Heb zelf een PC3, daarvoor is een secundair fuel module nodig. Daar is tweedehands niet aan te komen.
De dynojet QS onderbreekt toch de brandstoftoevoer? Ik heb begrepen dat het onderbreken van de ontsteking beter was?
Bij mij zat ie op het schakelmechanisme (plaatje 1). Hoegee gaf ook aan dat Trans-Logic de betere keus was geweest. Ik had alleen geen zin om ruim 2x zoveel te betalen. Dat het nu 6x zoveel wordt zag ik niet aankomen.
Inderdaad, niet over nadenken.
Op een PC5 dan? Heb zelf een PC3, daarvoor is een secundair fuel module nodig. Daar is tweedehands niet aan te komen.
De dynojet QS onderbreekt toch de brandstoftoevoer? Ik heb begrepen dat het onderbreken van de ontsteking beter was?
Ruilen?Zit bij mij een complete Yoshimura kit kabel in incl ecu.
Mij ben je vergeten te waarschuwen. Ik twijfel nog om contact op te brengen met Healtech om terugkoppeling te geven.Heb destijds veel mensen gewaarschuwd dat ze nooit een Healtech Quickshifter zouden moeten kopen. Men denkt, okay kill tijd en onderbreken van de ontsteking dat doen ze allemaal , dus neem ik de goedkoopste.Niet wetende dat de Healtech Quickshifter erg onbetrouwbaar is.Twee drie keer een weigering en je bak gaat naar de klote.
De onbetrouwbaarheid zit in die sensor , de gebruikte software met settings die jezelf kunt aanpassen en instellen via de software.Waarom zou je zoiets willen buiten het feit dat die instellingen zich wijzigen tijdens het gebruik .Trap jij een keertje harder of zachter op je schakelpook dan kloppen je vooraf ingestelde settings niet meer.
Aangezien ik ouderwets aan het worden ben ga ik terug naar ouderwets koppelen. Zoals eerder al gezegd, zo'n quickshifter is leuk bij flink doorrijden, voor toeren zie ik de meerwaarde er niet van.Daarover is veel discussie maar eerlijk gezegd vond ik de PC3 met QS erg fijn schakelen.Je moet de QS kopen c.a 275 EURO en de secundair fuel module a 300EURO.
Dan is een TransLogic nu goedkoper ( grofweg 475EURO SuperbikeZ.nl | Uw motor en circuitmotor specialist via Druijff racing ) en je kan deze meenemen naar de meeste Japanse motoren en of GSXR-ren.
Ruilen?
Mij ben je vergeten te waarschuwen. Ik twijfel nog om contact op te brengen met Healtech om terugkoppeling te geven.
Aangezien ik ouderwets aan het worden ben ga ik terug naar ouderwets koppelen. Zoals eerder al gezegd, zo'n quickshifter is leuk bij flink doorrijden, voor toeren zie ik de meerwaarde er niet van.
Mij ben je vergeten te waarschuwen. Ik twijfel nog om contact op te brengen met Healtech om terugkoppeling te geven.
Aangezien ik ouderwets aan het worden ben ga ik terug naar ouderwets koppelen. Zoals eerder al gezegd, zo'n quickshifter is leuk bij flink doorrijden, voor toeren zie ik de meerwaarde er niet van.
Gaat niet om een claim, maar meer dat het product niet goed is. Als ze dat niet te horen krijgen ze er ook niks aan doen natuurlijk.Er is een oud GSXR forumgenoot , hij heeft zijn bevindingen over de HealTech , op MF gezet. Het probleem is ,dat deze QS soms weigert en dan is de bak zo kaduuk. Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?
Een claim indienen bij HealTech heeft trouwens geen zin En een QS zetten op een straatmotor ( zinloos ) bij de lage toerentallen .
Koop dan liever een motorscooter met automaat
Van welk type komt deze shock?
Staat 65Q onderin
Lijkt op de van de k4-k5 750.
Geen verdere nummers?
Gaat niet om een claim, maar meer dat het product niet goed is. Als ze dat niet te horen krijgen ze er ook niks aan doen natuurlijk.
Motorscooter is wel een idee voor de volgende.
Lijkt NIET op een van een GSXR K4-K5 . Zal wel van een Yamaha afkomstig kunnen zijn , vanwege dat oogje.
Het is mij ook verkocht als een K5 750 schokbreker, maar die heeft een gaffel onder ipv een oog. Vandaar mijn vraag, moet hem weer te koop zetten
Staat voor de rest niets op, alleen Kayaba als merk.
Die ohlins zou wel passen in de l types,die hebben een oogje onder,zo even een ander vorkje of oogje er onder zou kunnen maar bij WP niet,daar moest de hele demperstang gewisseld worden,aldus SO products,heb die demper nog te koop.
Ben gisteren nog langs het restaurant in de klaver gereden,Roy stond er niet te smikkelen.