Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Weer een vraag gerelateerd tot de uitlaat... Wellicht zijn jullie bekend met 44Teeth (youtube kanaal van een paar Britse gasten) en daarin werd gesproken over het feit dat K5 uitlaatbochten ook op de SRAD passen en daarbij enige vermogenswinst geeft. Voor het geld voor een net, gebruikt setje bochten wil ik dat best proberen, maar hebben jullie daar toevallig ook ervaring mee? En zou het dan nog uitmaken of ik de K5 750 bochten of van de 1000 neem? (gewicht, pasvorm)
Hier en daar kan ik wel het een en ander vinden van mensen die zoiets gedaan hebben, maar het blijft me allemaal vrij vaag.
 
Weer een vraag gerelateerd tot de uitlaat... Wellicht zijn jullie bekend met 44Teeth (youtube kanaal van een paar Britse gasten) en daarin werd gesproken over het feit dat K5 uitlaatbochten ook op de SRAD passen en daarbij enige vermogenswinst geeft. Voor het geld voor een net, gebruikt setje bochten wil ik dat best proberen, maar hebben jullie daar toevallig ook ervaring mee? En zou het dan nog uitmaken of ik de K5 750 bochten of van de 1000 neem? (gewicht, pasvorm)
Hier en daar kan ik wel het een en ander vinden van mensen die zoiets gedaan hebben, maar het blijft me allemaal vrij vaag.
Gsxr 1000 heb je nodig volgens het filmpje.
Ik vond dat ook wel een interessant puntje.
Ik ben benieuwd hoeveel het scheelt.
 
Ken het kanaal zeker! Ik durf het niet te zeggen, maar misschien kun je JHS racing een email sturen en met geluk krijg je antwoord. Als iemand het weet moet hij het zijn hahaha.
 
Ik doe niet aan vloggers (dat is het denk ik?), maar geen ervaring.

Maar met al dat soort ding weet je het pas zeker als je een run doet, wisselt en nog een run. Dan heb je de kleinste verschillen. Want elke motor ook 2 “dezelfde SRADs.
 
Hahaha mooi dat jullie het ook kennen! JHS mailen had ik nog helemaal niet aan gedacht. Wie weet is die James goed gemutst, dan kunnen we gelijk de vraag de wereld uit helpen en anders zullen we het wellicht nog wel in een vervolgaflevering zien hoe ze het doen.
 
Ik doe niet aan vloggers (dat is het denk ik?), maar geen ervaring.

Maar met al dat soort ding weet je het pas zeker als je een run doet, wisselt en nog een run. Dan heb je de kleinste verschillen. Want elke motor ook 2 “dezelfde SRADs.
Je zou het eens op moeten zoeken denk ik.
Zijn geen vloggers meer racers :)
 
Ik doe niet aan vloggers (dat is het denk ik?), maar geen ervaring.

Maar met al dat soort ding weet je het pas zeker als je een run doet, wisselt en nog een run. Dan heb je de kleinste verschillen. Want elke motor ook 2 “dezelfde SRADs.
Ook al zou het kwa vermogen niks uitmaken, zou het gewicht toch al een leuke winst zijn met die titanium bochten vs de stalen bochten die er nu onder hangen.

En wat Brutus zegt... 44Teeth gaat wel iets verder dan gewoon wat motorvloggen. Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar het is eerder een soort top gear met motoren.
 
Je zou het eens op moeten zoeken denk ik.
Zijn geen vloggers meer racers :)
Ik race liever zelf dan dat ik er naar kijk 😉
Ook al zou het kwa vermogen niks uitmaken, zou het gewicht toch al een leuke winst zijn met die titanium bochten vs de stalen bochten die er nu onder hangen.

En wat Brutus zegt... 44Teeth gaat wel iets verder dan gewoon wat motorvloggen. Het is natuurlijk niet te vergelijken, maar het is eerder een soort top gear met motoren.
Heeft de 1000 k5 compleet titanium bochten dan? Maar oke gewicht zal beter zijn, alsnog zou ik 2 runs willen omdat vermogen ook minder kan worden.
 
Weer een vraag gerelateerd tot de uitlaat... Wellicht zijn jullie bekend met 44Teeth (youtube kanaal van een paar Britse gasten) en daarin werd gesproken over het feit dat K5 uitlaatbochten ook op de SRAD passen en daarbij enige vermogenswinst geeft. Voor het geld voor een net, gebruikt setje bochten wil ik dat best proberen, maar hebben jullie daar toevallig ook ervaring mee? En zou het dan nog uitmaken of ik de K5 750 bochten of van de 1000 neem? (gewicht, pasvorm)
Hier en daar kan ik wel het een en ander vinden van mensen die zoiets gedaan hebben, maar het blijft me allemaal vrij vaag.
Mochten die van de 750 k5 passen, dan heb ik die nog liggen voor weinagh ;)
 
Een GSXR heeft toch geen titanium?

Ik heb een titanium systeem. Dat kan je met jouw pink optillen.
 
Ik heb alles liggen voor de mod maar geen srad meer, k5 bochten, linkpijp en nieuwe akrapovic demper met e keur. Die k5 bochten zijn echt licht. Ik zie dat je een paar kilometer verderop woont, mocht je interesse hebben stuur me gerust een bericht.
 
Ik heb alles liggen voor de mod maar geen srad meer, k5 bochten, linkpijp en nieuwe akrapovic demper met e keur. Die k5 bochten zijn echt licht. Ik zie dat je een paar kilometer verderop woont, mocht je interesse hebben stuur me gerust een bericht.
Pijnacker ligt hier inderdaad hier niet ver vandaan! Zal je wel ff een berichtje sturen.
 
De GSXR 1000 K3-4 heeft ook titanium bochten.Heb nog een nieuwe set liggen welke ik niet verkoop.De pk winst zal allemaal minimaal zijn.
 
Dinsdag haal ik een set op bij vtr100fire.
De GSXR 1000 K3-4 heeft ook titanium bochten.Heb nog een nieuwe set liggen welke ik niet verkoop.De pk winst zal allemaal minimaal zijn.
Dus toch... vermogenswinst verwacht ik ook niet heel veel van, maar alles is mooi meegenomen. Vind het voornamelijk leuk om een beetje te prutsen, mijn belevingen te delen en de vraag te beantwoorden of het nou past of niet.
 
Dinsdag haal ik een set op bij vtr100fire.

Dus toch... vermogenswinst verwacht ik ook niet heel veel van, maar alles is mooi meegenomen. Vind het voornamelijk leuk om een beetje te prutsen, mijn belevingen te delen en de vraag te beantwoorden of het nou past of niet.

Zo ben ik destijds ook begonnen.Gewoon kopen ,alles proberen aldoende leer je ervan wat je uiteindelijk ook veel geld zal besparen.Belangrijker is de sleutel hobby . Je kan altijd deze spullen meenemen naar je volgende motor.Zo bouw ik ook al mijn motoren op.Wel je verstand gebruiken dat je geen 3000EURO in je SRAD gaat pompen voor 10 PK winst.Dan is het slimmer om een K4-5 750 aan te schaffen.
 
Zo ben ik destijds ook begonnen.Gewoon kopen ,alles proberen aldoende leer je ervan wat je uiteindelijk ook veel geld zal besparen.Belangrijker is de sleutel hobby . Je kan altijd deze spullen meenemen naar je volgende motor.Zo bouw ik ook al mijn motoren op.Wel je verstand gebruiken dat je geen 3000EURO in je SRAD gaat pompen voor 10 PK winst.Dan is het slimmer om een K4-5 750 aan te schaffen.
Nee dat wil ik ook helemaal niet. Enkele honderden euro's voor upgrades vind ik ook al teveel voor een motor van deze waarde, maar ik kan de bochten ophalen voor een hele nette prijs, dus daarvoor wil ik het wel proberen.
 
Waanzinnig dat die OEM bochten van titanium zijn!
Had ik niet gezocht achter meneer Suzuki.
Als je daarmee stalen bochten vervangt scheelt dat wel wat gewicht.
 
Ik ga morgen maar eens mailen naar wat veringboeren om te vragen wat ik het beste kan doen met mijn kapotte voorvorkpoot.

Ligt een beetje aan de kosten of ik er een 2e hands poot voor haal of enkel dat onderste deel laat repareren of vervangen.

-O-
 

Bijlagen

  • IMG_20201207_180542.jpg
    IMG_20201207_180542.jpg
    187,2 KB · Weergaven: 12
Ik ga morgen maar eens mailen naar wat veringboeren om te vragen wat ik het beste kan doen met mijn kapotte voorvorkpoot.

Ligt een beetje aan de kosten of ik er een 2e hands poot voor haal of enkel dat onderste deel laat repareren of vervangen.

-O-

Dat onderste deel kan normaal los.
Maar ik denk dat ik weet waarom hij gebroken is.

Hij was dol? Dus doorboort en moer erachter? Die moer ligt zo te zien niet vlak op het metaal dus hoge punt belasting.
Denk ik dan he?
 
Hk kan dat wel fixen, je zou een motorsloop (boonstra bijv) eens kunnen bellen of ze zon onderpoot hebben die nog goed is. En anders een suzuki dealer die misschien wat schade delen over heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan