Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Is er hier een gsx750r bekend uit '89? Mijn ex-motor blijkt nog steeds rond te rijden en is in augustus nog van eigenaar gewisseld.
DSC_0372.JPG
 
Ik ga morgen maar eens mailen naar wat veringboeren om te vragen wat ik het beste kan doen met mijn kapotte voorvorkpoot.

Ligt een beetje aan de kosten of ik er een 2e hands poot voor haal of enkel dat onderste deel laat repareren of vervangen.

-O-
Duidelijk een gevalletje te hard aangedraaid ;) Wat Roy ook al aangaf de reden van de moer heeft ook eraan bijgedragen. Gewoon op de sloop een totaal nieuwe voorpoot aanschaffen.
 
Volgens mij kan titanium wel oxideren en doet het dat ook snel, maar beschermt dit wel weer tegen corrosie.
 
Van titanium wordt vaak gedacht dat het niet kan roesten, maar ook titanium oxideert. Bij beschadigingen ontstaat een hele dunne en homogen-maar zeer goed gesloten- oxidelaag.Het is een erg reactief materiaal, het oxideert sneller dan welk materiaal ook
 
Dat onderste deel kan normaal los.
Maar ik denk dat ik weet waarom hij gebroken is.

Hij was dol? Dus doorboort en moer erachter? Die moer ligt zo te zien niet vlak op het metaal dus hoge punt belasting.
Denk ik dan he?
Die lange bout met moer is er nu ingezet zodat ik naar huis kon rijden met een vaste bout. Daar is maar 40 km mee gereden zo.

Tot dat moment zat het OEM boutje er in (zonder moer). Ik zal deze ongetwijfeld ooit eens te hard vast hebben gedraaid. Het moment dat die voor het eerst doordraaide was wel met een momentsleutel, maar waarschijnlijk was die toen al kapot. Mogelijk dat de keer ervoor ik nog geen momentsleutel had voor dat lage aanhaalmoment.

Ik ga in ieder geval op zoek naar dat onderste deel om mee te beginnen en dan kijken wat het kost. Mocht dat te veel kosten doe ik denk maar een tweedehands poot.
 
Ik vind het wel gaaf om te lezen dat die OEM uitlaat van titanium is.

Titanium OEM upgrades. Veel beter wordt het niet denk ik :)
 
Die lange bout met moer is er nu ingezet zodat ik naar huis kon rijden met een vaste bout. Daar is maar 40 km mee gereden zo.

Tot dat moment zat het OEM boutje er in (zonder moer). Ik zal deze ongetwijfeld ooit eens te hard vast hebben gedraaid. Het moment dat die voor het eerst doordraaide was wel met een momentsleutel, maar waarschijnlijk was die toen al kapot. Mogelijk dat de keer ervoor ik nog geen momentsleutel had voor dat lage aanhaalmoment.

Ik ga in ieder geval op zoek naar dat onderste deel om mee te beginnen en dan kijken wat het kost. Mocht dat te veel kosten doe ik denk maar een tweedehands poot.

Ik persoonlijk had niet eens die moeite gedaan. Het zijn puur klembouten dus als je asmoer eraf zou vallen blijft de as toch nog zitten.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er vrij zeker dat m'n stator z'n beste tijd heeft gehad. Er is maar één paar polen waar ik wat aan wat kan meten. Zowel spanning als weerstand. De anderen combinaties geven allemaal niks meetbaars.
Alsook dat die uitlaatbeugel van ali, al enigszins verwacht, niet op de SRAD past zonder aanpassing.
 
Inmiddels ben ik er vrij zeker dat m'n stator z'n beste tijd heeft gehad. Er is maar één paar polen waar ik wat aan wat kan meten. Zowel spanning als weerstand. De anderen combinaties geven allemaal niks meetbaars.
Alsook dat die uitlaatbeugel van ali, al enigszins verwacht, niet op de SRAD past zonder aanpassing.

stator heb ik anders nog wel voor je

Correctie, verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er vrij zeker dat m'n stator z'n beste tijd heeft gehad. Er is maar één paar polen waar ik wat aan wat kan meten. Zowel spanning als weerstand. De anderen combinaties geven allemaal niks meetbaars.
Alsook dat die uitlaatbeugel van ali, al enigszins verwacht, niet op de SRAD past zonder aanpassing.

Ik heb nog een hagelnieuwe voor je liggen , uit de tijd dat ik nog circuit reed met de SRAD.Geen China ding komt van Carmo Helmond.Nieuwe OEM kosten c.a 300EURO,.Je mag de mijne overnemen voor 125EURO.

Suzuki GSXR600/750 SRAD stator alternator rewinding [GSXR SRAD stator] - £171.96 : Carmo Electronics, The place for parts or electronics for your Motorbike Quad Scooter Car or Jetski
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees hier geregeld mee (GSX-R fan :P) maar volgens mij zijn de K5 bochten wel van titanium.
Ze zijn pas later terug naar RVS gegaan (K9 dacht ik, anders 2012).

Nu is het fabrieks-af titanium waarschijnlijk wel net zo licht als van andere merken maar kleurt het lang niet zo mooi op als bijvoorbeeld van akrapovic, Bij mijn K7 bleef ik het goed schoonhouden maar werd het ook wat dof en leek het iets aangetast.
 
Ik lees hier geregeld mee (GSX-R fan :P) maar volgens mij zijn de K5 bochten wel van titanium.
Ze zijn pas later terug naar RVS gegaan (K9 dacht ik, anders 2012).

Nu is het fabrieks-af titanium waarschijnlijk wel net zo licht als van andere merken maar kleurt het lang niet zo mooi op als bijvoorbeeld van akrapovic, Bij mijn K7 bleef ik het goed schoonhouden maar werd het ook wat dof en leek het iets aangetast.
We zijn er al uit John ;)
GSXR1000 K3-4 ziin ook van titanium .Heb zo'n set ook ooit op m'n K4 750 gehad.
Wat m'n GSXR1000 K7 heeft ,dat zou ik ff moeten bekijken maar jij weet dat vast wel te zeggen :)
 
We zijn er al uit John ;)
GSXR1000 K3-4 ziin ook van titanium .Heb zo'n set ook ooit op m'n K4 750 gehad.
Wat m'n GSXR1000 K7 heeft ,dat zou ik ff moeten bekijken maar jij weet dat vast wel te zeggen :)
1000 K7 is std titanium bochtenset, tot de zwarte broodtrommel (cat)
De dempers zijn ook erg licht maar zien er niet uit :)
 
Geloven moet je ook in de kerk doen :P Het is echt titanium .............. zeker die van de GSXR K3-4.
Je komt er snel genoeg achter of het titanium is of niet,als het niet blauw verkleurd dan is het een ander metaal.
Zie de kleur van de pijp van mijn ex K5,wat de corrosie bestendigheid betreft die is juist zeer goed.
titanium is resistant to rusting and corrosion from liquids including chemicals, acids, and saltwater as well as various gases because of its oxide barrier.
003yoshi1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan