Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Iemand die de verschillen kan vertellen tussen de K6 750 en de K8 750 voorvork?
Los van de keerringen, stofkappen en wellicht nog een klein onderdeel zijn de onderdeelnummers verschillend. Die veranderen echter al wanneer er een ander kleurtje oid op zit en ik kan weinig vinden mbt de daadwerkelijke praktische verschillen.

Wat ik mij eigenlijk vooral afvraag is of ik de binnenpoot van de K6 kan monteren met de buitenpoot en veer e.d. van de K8.

En of ik daarmee uiteraard een "K8" poot heb.
Tenzij de K6 750 vork praktisch hetzelfde is en ik dus net zo goed de hele poot kan monteren, maar dat is volgens mij niet het geval.
 
Iemand die de verschillen kan vertellen tussen de K6 750 en de K8 750 voorvork?
Los van de keerringen, stofkappen en wellicht nog een klein onderdeel zijn de onderdeelnummers verschillend. Die veranderen echter al wanneer er een ander kleurtje oid op zit en ik kan weinig vinden mbt de daadwerkelijke praktische verschillen.

Wat ik mij eigenlijk vooral afvraag is of ik de binnenpoot van de K6 kan monteren met de buitenpoot en veer e.d. van de K8.

En of ik daarmee uiteraard een "K8" poot heb.
Tenzij de K6 750 vork praktisch hetzelfde is en ik dus net zo goed de hele poot kan monteren, maar dat is volgens mij niet het geval.

Niet zo moeilijk doen , koop gewoon een gebuikte K6 of K8 poot compleet ;) Wat is het probleem eigenlijk ?
 
Niet zo moeilijk doen , koop gewoon een gebuikte K6 of K8 poot compleet ;) Wat is het probleem eigenlijk ?
Ik kan nergens vinden of deze functioneel hetzelfde zijn behalve dat het beide KYB poten zijn. De onderdeelnummers zijn verschillend van de interne delen.
Ik dacht als die binnenpoot hetzelfde is dan kan ik de rest (veer, bussen, etc.) van mijn huidige overzetten.

Een rechter K8 poot vind ik enkel in de VS. Zoek naar iets dichterbij.
 
Ik kan nergens vinden of deze functioneel hetzelfde zijn behalve dat het beide KYB poten zijn. De onderdeelnummers zijn verschillend van de interne delen.
Ik dacht als die binnenpoot hetzelfde is dan kan ik de rest (veer, bussen, etc.) van mijn huidige overzetten.

Een rechter K8 poot vind ik enkel in de VS. Zoek naar iets dichterbi
Geen idee of ze hetzelfde zijn K6 K8 ? Nummers verschillen idd en waarin het verschil dan wel in zit ,zou voor mijn een signaal zijn om ze niet uit te wisselen ;) Wat ik wel zie is dat de 750 K6-7 een gouden innertube coating heeft en de K8-L0 chroom.En er zal zeker meer anders zijn !!

1609001568183.png


1609001629235.png


https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/gsx-r-750/2008-2010/voorpoten-compleet?m=3&s=22
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee of ze hetzelfde zijn K6 K8 ? Nummers verschillen idd en waarin het verschil dan wel in zit ,zou voor mijn een signaal zijn om ze niet uit te wisselen ;) Wat ik wel zie is dat de 750 K6-7 een gouden innertube coating heeft en de K8-L0 chroom.En er zal zeker meer anders zijn !!

Bekijk bijlage 1577618

Bekijk bijlage 1577619

https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/gsx-r-750/2008-2010/voorpoten-compleet?m=3&s=22

Kleine aanvulling voor het geval iemand een keuze moet maken.

Die gouden tin coating, die slijt, en die kan daarna niet meer aangebracht worden op de poot.

Ook is deze minder sterk dan chrome.

De coating zou voor minder frictie moeten zorgen, maar chrome schijnt net zo goed te zijn. 😁👍🏻

Dus je hoeft niet voor de fancy pancy coating te kiezen. 😁👍🏻
 
Kleine aanvulling voor het geval iemand een keuze moet maken.

Die gouden tin coating, die slijt, en die kan daarna niet meer aangebracht worden op de poot.

Ook is deze minder sterk dan chrome.

De coating zou voor minder frictie moeten zorgen, maar chrome schijnt net zo goed te zijn. 😁👍🏻

Dus je hoeft niet voor de fancy pancy coating te kiezen. 😁👍🏻
Het ging mij niet specifiek om de coating .
Wel als hij één K6/7 poot wil monteren in een GSXR K8 ,dan heb je 1 chroom en 1 gouden voorpoot in de bike zitten. Geen idee of dat dit wel zo mooi is :+
part idiots GIF
 
Geen idee of ze hetzelfde zijn K6 K8 ? Nummers verschillen idd en waarin het verschil dan wel in zit ,zou voor mijn een signaal zijn om ze niet uit te wisselen ;) Wat ik wel zie is dat de 750 K6-7 een gouden innertube coating heeft en de K8-L0 chroom.En er zal zeker meer anders zijn !!

Bekijk bijlage 1577618

Bekijk bijlage 1577619

https://www.motorparts-online.com/nl/suzuki/gsx-r-750/2008-2010/voorpoten-compleet?m=3&s=22
Dat was mij nog niet opgevallen!!
Dank voor de info. Ik ga maar eens zoeken op Ebay vandaag naar een K8 poot.
 
Zit ik nog wat na te denken over het feit dat het een super opmerking is mbt die coating en ik dus blij ben dat ik hier toch maar even mijn twijfels gedeeld had.

Dan zit er in mijn hoofd die " GSXR1000RACER" is wel scherp. Die weet wel wat van GSXR'tjes. Op zich wel interessant zo'n kerel die hier nog niet heel lang rondhangt maar wel goede dingen roept.

En toen had ik het moment. EUREKA!
WILLEM? _O- _O-

Moet wel toch?

De manier waarop hij typt doet mij dat ook vermoeden.. Echter heeft WillemVonGrumble een permban.. dus dat zou het ook wel interessant maken.. :)
 
Dat was ik alweer vergeten. Zal dan vast niet. Zijn wel meer hier die veel van deze waanzinnige motor weten. :Y
 
Het ging mij niet specifiek om de coating .
Wel als hij één K6/7 poot wil monteren in een GSXR K8 ,dan heb je 1 chroom en 1 gouden voorpoot in de bike zitten. Geen idee of dat dit wel zo mooi is :+
part idiots GIF

Ik vind zelf vering nog wel interessant.
En mijn ex werkgever ook.
Dus vandaar dat ik me er soms nogal in verdiep.
En dus ook in zulke verschillen. 😅
 
Ophef las ik ?
De reden dat ik op mf zit komt mede door de vraag ( de Suzuki kennis) van enkele rijders uit deze groep.
Ben ik ongewenst , geen probleem ,vraag ik wel even of het account gesloten kan worden ?

1609161178042.png
 
Kleine aanvulling voor het geval iemand een keuze moet maken.

Die gouden tin coating, die slijt, en die kan daarna niet meer aangebracht worden op de poot.

Ook is deze minder sterk dan chrome.

De coating zou voor minder frictie moeten zorgen, maar chrome schijnt net zo goed te zijn. 😁👍🏻

Dus je hoeft niet voor de fancy pancy coating te kiezen. 😁👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan