Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

De TiN coating kan naderhand zeker opnieuw aangebracht worden. Alleen is dit erg prijzig en zal dit duurder zijn als een gebruikte binnenpoot.
 
Dat die coating niet weer kan worden aangebracht?kost een paar paas eieren maar het kan wel!
Die gele coating is titanium-oxide dinges en dat deden ze torn der tijd om het in branden van remstof tegen te gaan en natuurlijk de wrijfing te verminderen maar dat heb ik ook van horen zeggen,wat ik wel weet is dat het chroom op de normale gixxer poten ook niet geweldig is,mijn l2 heeft na drie jaar scooteren toen nieuw chroom gekregen.
 
Excuus, was in de war met de coating die op mn 10 zit.
Dlc coating, Ik heb dat toen bij mijn werkgever gevraagd omdat deze voor erg veel stickslip zorgt.

Ook chrome kan kwetsbaar zijn.
Bij mijn vorige werkgever moesten alle. Dempers van motoren terug gehaald worden omdat de nieuwe olie het chrome aantast.
 
Dat klopt DLC coating kan niet opnieuw worden aangebracht op poten waar origineel als een DLC coating op zat.
DLC coating kan wel naderhand nog worden aangebracht op hard chrome poten. De poten moeten hiervoor wel nog in nieuwstaat zijn.
 
De TiN coating kan naderhand zeker opnieuw aangebracht worden. Alleen is dit erg prijzig en zal dit duurder zijn als een gebruikte binnenpoot.

Het chroom zal ook eraf moeten dan hernieuwd verchromen daarna weer de Tin coating erop.Dan zit je op de nieuwprijs van een binnenpoot.

Wel zal een opnieuw verchroomde poot een veel betere chroom laag hebben dan een nieuwe van Suzuki.

De meneer kan het Home - Hardchroom Wever B.V.
 
Dan moet je nog instaat zijn om de tube uit de remklauw drager te halen . Je voorpoten eruit erin zetten nieuwe seals juiste gereedschappen etc.Leuke klusjes he racekip ;)
 
Pffffff dat is een bijzonder vervelend klusje.
Die zooi kan zo ontzettend vast zitten.

Of het draad gaat stuk 😒
 
Mensen, allemaal de beste wensen! 🎆
Dat er dit jaar maar meer kilometers op onze fietsen gezet mag worden! 🏍️

Dank u sinds gisteren veel circuitdagen geboekt tot in Italië aan toe


New Year Celebration GIF by GIPHY Studios Originals
 
Beste allemaal,
Ik heb een gsx-r750 srad uit 1999 gekocht.
en deze tikt nu net de 24000 km aan dus wil ik de kleppen gaan stellen.
Motor ziet er verder uit als nieuw en heeft eerste 5 jaar van zijn leven in een woonkamer gestaan.
Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden of eventueel ook moet vervangen als ik toch alles uit elkaar heb liggen?
Er is 10000 km geleden een andere distributie ketting spanner op gekomen.

Alvast bedankt
 
Beste allemaal,
Ik heb een gsx-r750 srad uit 1999 gekocht.
en deze tikt nu net de 24000 km aan dus wil ik de kleppen gaan stellen.
Motor ziet er verder uit als nieuw en heeft eerste 5 jaar van zijn leven in een woonkamer gestaan.
Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden of eventueel ook moet vervangen als ik toch alles uit elkaar heb liggen?
Er is 10000 km geleden een andere distributie ketting spanner op gekomen.

Alvast bedankt
een srad erbij in dit topic, leuk 👍
heb je een foto van je motor ook?
 
Beste wensen! Mooie fietsen, daar houden we van :)
Ben zelf mijn srad 600 aan het klaar maken voor volgend jaar racen. Mijn cilinderkop was volgelopen met benzine, dus de vlotternaalden en zittingen vervangen. Nu startte ik het systeem weer op, maar valt het mij op dat iedere keer wanneer ik de motor op contact zet, hij een aantal seconden de brandstofpomp aan slingert. Is dit normaal?

Mijn vorige motor (yamaha fzr) deed druk opbouwen en dan sloeg de pomp af.
 
Beste wensen! Mooie fietsen, daar houden we van :)
Ben zelf mijn srad 600 aan het klaar maken voor volgend jaar racen. Mijn cilinderkop was volgelopen met benzine, dus de vlotternaalden en zittingen vervangen. Nu startte ik het systeem weer op, maar valt het mij op dat iedere keer wanneer ik de motor op contact zet, hij een aantal seconden de brandstofpomp aan slingert. Is dit normaal?

Mijn vorige motor (yamaha fzr) deed druk opbouwen en dan sloeg de pomp af.
dat aanslingeren/horen lopen van de pomp is normaal
 
Beste allemaal,
Ik heb een gsx-r750 srad uit 1999 gekocht.
en deze tikt nu net de 24000 km aan dus wil ik de kleppen gaan stellen.
Motor ziet er verder uit als nieuw en heeft eerste 5 jaar van zijn leven in een woonkamer gestaan.
Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden of eventueel ook moet vervangen als ik toch alles uit elkaar heb liggen?
Er is 10000 km geleden een andere distributie ketting spanner op gekomen.

Alvast bedankt

Welkom
Dan zouden de kleppen nog goed moeten staan ! Hopelijk heeft men dan ook de distributie NAKS vervangen die lopen altijd kapot.
 
Beste allemaal,
Ik heb een gsx-r750 srad uit 1999 gekocht.
en deze tikt nu net de 24000 km aan dus wil ik de kleppen gaan stellen.
Motor ziet er verder uit als nieuw en heeft eerste 5 jaar van zijn leven in een woonkamer gestaan.
Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden of eventueel ook moet vervangen als ik toch alles uit elkaar heb liggen?
Er is 10000 km geleden een andere distributie ketting spanner op gekomen.

Alvast bedankt
Gefeliciteerd met je aankoop! Weet niet of je de verdere staat van onderhoud weet, maar anders gelijk even het luchtfilter meepakken en nieuwe bougies erin draaien. Eigenlijk gewoon een grote onderhoudsbeurt geven.
Ook ff checken of je koppeling nog op de juiste manier gesteld is. Daar kwam ik bij mij '99 SRAD pas na een aantal maanden achter, dat deze niet goed stond. Hoe dat in z'n werk gaat, staat in de handleiding. Eventueel ook te vinden op internet.
Mijn rijwielgedeelte heeft er inmiddels 74k opzitten en de pennen waar de remblokken inhangen waren behoorlijk ingesleten. Geen idee of dit een veel voorkomend dingetje is, maar inmiddels hangen er rondom nieuwe in.

Jouw motor ziet er op de foto nog erg goed uit trouwens!
 
Goedeavond allen
Ik ben Jeroen heb sinds een paar weken ook een suzuki gsx-r600 uit 2003
Heb deze erbij gekocht naast mijn ktm superduke gt om eens het circuit te gaan proberen en lekkere toerritten mee te gaan doen
Vorige eigenaresse heeft hem 13 jaar gehad en nauwelijks op gereden
De achterband was er in 2017 opgelegd en zaten de haren nog op
Ik ben hem nu weer aan het klaarmaken, zit een nieuwe kettingset op nieuwe banden de voorband was namelijk 16 jaar oud en heb liever een passend setje
Heb er valblokken opgezet en komende week worden de voorpoten aangepakt
 

Bijlagen

  • 20210109_145817.jpg
    20210109_145817.jpg
    283,4 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20201114-102109_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20201114-102109_Marktplaats.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 6
Goedeavond allen
Ik ben Jeroen heb sinds een paar weken ook een suzuki gsx-r600 uit 2003
Heb deze erbij gekocht naast mijn ktm superduke gt om eens het circuit te gaan proberen en lekkere toerritten mee te gaan doen
Vorige eigenaresse heeft hem 13 jaar gehad en nauwelijks op gereden
De achterband was er in 2017 opgelegd en zaten de haren nog op
Ik ben hem nu weer aan het klaarmaken, zit een nieuwe kettingset op nieuwe banden de voorband was namelijk 16 jaar oud en heb liever een passend setje
Heb er valblokken opgezet en komende week worden de voorpoten aangepakt
veel rijplezier er mee en welkom!
 
Goedeavond allen
Ik ben Jeroen heb sinds een paar weken ook een suzuki gsx-r600 uit 2003
Heb deze erbij gekocht naast mijn ktm superduke gt om eens het circuit te gaan proberen en lekkere toerritten mee te gaan doen
Vorige eigenaresse heeft hem 13 jaar gehad en nauwelijks op gereden
De achterband was er in 2017 opgelegd en zaten de haren nog op
Ik ben hem nu weer aan het klaarmaken, zit een nieuwe kettingset op nieuwe banden de voorband was namelijk 16 jaar oud en heb liever een passend setje
Heb er valblokken opgezet en komende week worden de voorpoten aangepakt

Welkom

En goede zet met een fiets die zo lang niet gebruikt is om die te behandelen alsof er achterstallig onderhoud is
Vet veranderd in koek, rubber in plastic, lagers en scharnieren kunnen vast gaan zitten
Vergeet remklauwen en leidingen niet en hou je koelslangen in de gaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan