Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hoeveel zit er aan de onderkant van het remblok?
Je wil zoveel mogelijk remblok op de schijf hebben.
De onderkant van het blok zit bij alle 3 de spacers overal op de schijf. Bij de 13mm echter nog maar net. Dus die valt sowieso af.
Afgaande op het meeste contact vlak denk ik zelf dat de 15mm dan het beste is.
 
Wel raar, je verwacht een schijf van 10mm doorsnee dat er maar 5mm aan 1 kant bij moet op de klauw
Dan zijn de brembo klauwen voor kleinere schijven bedoelt
 
Wel raar, je verwacht een schijf van 10mm doorsnee dat er maar 5mm aan 1 kant bij moet op de klauw
Dan zijn de brembo klauwen voor kleinere schijven bedoelt
Dat zou je inderdaad verwachten. Maar 5mm was echt te weinig.
Zijn Brembo M4 klauwen.
 
Dat zou je inderdaad verwachten. Maar 5mm was echt te weinig.
Zijn Brembo M4 klauwen.
Volgens OmniaRacing hebben de Brembo M4 op een 750 k7 spacers nodig van 8 mm:
GSX R 600/750 '06-'07220A061178mm70mm
Daarbovenop zou dan de 5 mm komen omdat je van 310 mm naar 320 mm bent gegaan. Theoretisch kom je dan uit op 13 mm. Echter lijkt praktisch 14 mm het beste te passen.

Let ook op de juiste lengte van de schroeven (70 mm bij 310 mm schijven).
 
Mannen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben bezig met het bepalen van de juiste spacer lengte voor mijn mijn remklauwen.
De schijven zijn van 310 naar 320mm gegaan. De spaces die bij de schijven zaten waren 5mm. Voor de Brembo klauwen is er echter meer nodig.

Ik heb drie verschillende hoogtes 3D geprint (13, 14, 15mm).
Nu is mijn vraag waar het remblok moet zitten op de schijf.

15mm - vrijwel flush aan de buitenrand van de schijf
sWPeNP2.jpg


14mm - schijf steekt iets buiten remblok
ibnRdbn.jpg


13mm - schijf steekt nog verder buiten het remblok.
pmvbWgu.jpg




Je remblokken mogen in ieder geval niet boven je remschijven uitkomen. Je schijf wordt warm die zet uit ,wat de remvoering van je remblokken kan doen afbreken. Op de openbare weg iets minder belangrijk als op het circuit maar goed hou dit gegeven even in gedachten.
 
Heeft er nog iemand een set boutjes liggen voor de remschijven aan de voorkant voor een 600 uit 1996?
En een koelvloeistofreservoirdopje (Scrabble) zoek ik ook nog.
 
Op zoek naar remblokjes met wat meer bite kwam ik hier de EBC EPFA HH tegen. Lees er goede dingen over.
Op de vorige brommer had ik de SBS RS. Iemand hier misschien ervaring met beide blokjes ?

En misschien een adresje voor de EBC blokjes, de goedkoopste die ik kan vinden is Japparts, 6 tientjes per setje.
 
Op zoek naar remblokjes met wat meer bite kwam ik hier de EBC EPFA HH tegen. Lees er goede dingen over.
Op de vorige brommer had ik de SBS RS. Iemand hier misschien ervaring met beide blokjes ?

En misschien een adresje voor de EBC blokjes, de goedkoopste die ik kan vinden is Japparts, 6 tientjes per setje.
Volgens mij @GSXR1000RACER. Voor prijzen even op eBay kijken. Meestal zijn er in Engeland goede deals te scoren (voor de brexit althans, nu kans op invoerkosten).
 
Je remblokken mogen in ieder geval niet boven je remschijven uitkomen. Je schijf wordt warm die zet uit ,wat de remvoering van je remblokken kan doen afbreken. Op de openbare weg iets minder belangrijk als op het circuit maar goed hou dit gegeven even in gedachten.
Thanks voor de info!
 
Weet niet of deze hier al vaker gepost is, maar lijkt me voor iedereen hier wel gaaf om te kijken. Kwam 'm toevallig tegen op de Youtubes:

 
Laatst bewerkt:
Zo, eindelijk tijd om het filmpje echt even te kijken.

Maar hoe bizar is het als je hoort dat in 2000 de 1000 kwam die 145 pk had. (Die 145 was wss aan de krukas) dus mijn 600!cc racer nu heeft net zoveel pk :o
 
Laatst bewerkt:
@Roy "R"acing Heeft jou 600, 145pk aan het achterwiel? Hebben ze je niet toevallig een 750 verkocht dan 😅 145pk aan het wiel is wel veel 🤪
Nee, die 1000 had 145pk wat waarschijnlijk aan de krukas was, foutje, stond aan het A wiel. Mijn 600 heeft iets minder maar wel aan het achterwiel. Dus wss heb ik net zoveel, misschien zelfs wel meer.
Edit: Koppel praat ik nu even niet over.
 
Zo, eindelijk tijd om het filmpje echt even te kijken.

Maar hoe bizar is het als je hoort dat in 2000 de 1000 kwam die 145 pk had. (Die 145 was wss aan de krukas) dus mijn 600!cc racer nu heeft net zoveel pk :o
Volgens mij was die 1000 160 pk’s opgegeven in die tijd, dus overtreffende trap naar de R1 150pk😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan