Dakkert
Redneck mechanic
- 14 feb 2018
- 1.647
- 3.603
+1
Lijkt wel alsof dat ding een paar weken in de branding van Scheveningen heeft gestaan
zelfs m'n K6 zag er na 12,5 jaar in weer en wind niet zo uit
Eerder Engeland ipv Scheveningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
+1
Lijkt wel alsof dat ding een paar weken in de branding van Scheveningen heeft gestaan
zelfs m'n K6 zag er na 12,5 jaar in weer en wind niet zo uit
Eerder Engeland ipv Scheveningen
In het filmpje zeiden ze 145.Volgens mij was die 1000 160 pk’s opgegeven in die tijd, dus overtreffende trap naar de R1 150pk
In het filmpje zeiden ze 145.Dat is aan het wiel dan
Wat heb jij er allemaal aan gedaan Roy?Dat zal dan wel.
Nou ja, heeft mijn 600 bijna net zoveel pk als een 2001 1000cc
Zie OPWat heb jij er allemaal aan gedaan Roy?
Helemaal gelijk, zat in mijn luie modus. Top man, ik heb sinds een week een 600K4 die hebben niet zoveel maargoed ik ga ook niet zo hard.Zie OP
Spanningsregelaar en dynamo. Zie je niet aan de buitenkant Kleppen stellen bij 24.000. Sommige motoren trillen wat (hoge/fijne trilling) bij 6.000 toeren. Bij proefrijden even aanvoelen of je hier mee kunt levenIk ben aan het rondkijken om een GSX-R600/750 toe te voegen aan de garage. Bouwjaren waar ik naar kijk zijn 2006 t/m 2008.
Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij dit type GSX-R?
Ga er dan maar vanuit dat het niet gedaan is.Is er een manier om te ontdekken of de kleppen gesteld zijn/gesteld moeten worden bij die 24k? Mijn machine heeft er een kleine 26k op zitten en de verkopende partij wist mij helaas niet te vertellen of dit gebeurd was ja of nee. Zijn antwoord was "ik hoor niks raars/tikken" maar dat is nogal algemeen natuurlijk
Wanneer dit is gebeurt bij een garage dan zit er een factuur bij van uren en shimplaatjes (zie groot onderhoud factuur). Wanneer iemand het zelf heeft gedaan hoort degene je de factuur te geven van de shims die hij heeft gebruikt. Als beide niet aanwezig is kun je ervan uitgaan dat het niet is gebeurd.Is er een manier om te ontdekken of de kleppen gesteld zijn/gesteld moeten worden bij die 24k? Mijn machine heeft er een kleine 26k op zitten en de verkopende partij wist mij helaas niet te vertellen of dit gebeurd was ja of nee. Zijn antwoord was "ik hoor niks raars/tikken" maar dat is nogal algemeen natuurlijk
Nee, de kleppen gaan bijna in alle gevallen strakker staan. Dat betekend dat ze niet gaan tikken. Op een bepaald moment lopen je nokkenassen schade op. Vaak begint het blok dan moeilijk te draaien/starten of een vermogensdip.Dat zit er helaas niet bij. Verder geen andere mogelijkheden om dat te ontdekken? Geen bijgeluiden/tikken/ratels etc die je verklappen dat het moet gebeuren?
Wat zijn de problemen met de spanningsregelaar en dynamo?Spanningsregelaar en dynamo. Zie je niet aan de buitenkant Kleppen stellen bij 24.000. Sommige motoren trillen wat (hoge/fijne trilling) bij 6.000 toeren. Bij proefrijden even aanvoelen of je hier mee kunt leven
De spanningsregelaar wil wel stuk gaan, dit doordat hij te warm word. Veel motoren hebben hier in het algemeen last van, alleen heeft suzuki de spanningsregelaar achter de radiateur geplaatst (warm plekje) hierdoor word hij nog sneller te warm. Er zijn mensen (waaronder ik) die hem verplaatsen op een plek met meer koeling:Wat zijn de problemen met de spanningsregelaar en dynamo?
Met de nokkenassen gebeurt niet zoveel. Eerder dat de kleppen te strak komen te staan waardoor je verbrande kleppen krijgt. Kleppen te ruim is vermogensverlies of slecht starten.Nee, de kleppen gaan bijna in alle gevallen strakker staan. Dat betekend dat ze niet gaan tikken. Op een bepaald moment lopen je nokkenassen schade op. Vaak begint het blok dan moeilijk te draaien/starten of een vermogensdip.
Edit:
Je zult moeten sleutelen om er achter te komen of ze nog goed staan.
Andere vraag, een Gsxr600 2004 25kw waar zit de begrenzing bij zon type? CDI, gashandel, of ergens anders?
Hangt ook af uit welk land de motoren komen.Andere vraag, een Gsxr600 2004 25kw waar zit de begrenzing bij zon type? CDI, gashandel, of ergens anders?
Dank voor de inzichten. Wil de GSX voornamelijk gaan gebruiken voor trackdays dus verplaatsen van de spanningsregelaar lijkt dan geen overbodige luxe. Heb je zelf een nieuwe bevestiging gemaakt of is dit kant en klaar te koop?De spanningsregelaar wil wel stuk gaan, dit doordat hij te warm word. Veel motoren hebben hier in het algemeen last van, alleen heeft suzuki de spanningsregelaar achter de radiateur geplaatst (warm plekje) hierdoor word hij nog sneller te warm. Er zijn mensen (waaronder ik) die hem verplaatsen op een plek met meer koeling:
Bekijk bijlage 1608866
(voorbeeld foto van verplaatste spanningsregelaar)
Ook dynamo's gaan bij alle motoren op een gegeven moment kapot. Maar door een slechte spanningsregelaar kunnen de spoelen vroegtijdig door branden.
Ga er dan maar vanuit dat het niet gedaan is.
Geen onderhoud op papier? Dan moet alles gedaan worden.
Wanneer dit is gebeurt bij een garage dan zit er een factuur bij van uren en shimplaatjes (zie groot onderhoud factuur). Wanneer iemand het zelf heeft gedaan hoort degene je de factuur te geven van de shims die hij heeft gebruikt. Als beide niet aanwezig is kun je ervan uitgaan dat het niet is gebeurd.
Ook dynamo's gaan bij alle motoren op een gegeven moment kapot. Maar door een slechte spanningsregelaar kunnen de spoelen vroegtijdig door branden.