Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Als idee, ik ben op streng budget een srad 600 aan het bouwen zodat er geld overblijft om te rijden ;)
Motor voor 650
Kappen geruild voor schadekappen +250
Rcs19 2e hands 100
Shock met sterkere veer 50
Kuipruitje aliexpress 10
Nieuwe hyperpro voorvorkveren+olie 115
Nieuwe sinter remblokken 80
Setjes ex racebanden 50-80 per set
Racekontje 50
Racekuip 30
Li ion accu 50
RVS uitlaatsysteem incl demper 60

Dus voor ongeveer 1000 euro ben ik klaar, maar heb wel geluk gehad met kuipwerk kunnen ruilen/verkopen.
Heel gaaf Bas!! Als ik het zo lees dan hoeft het idd niet heel veel geld te kosten ok wel met een beetje geluk maar je komt hier al een heel eind mee. Wil je er nog meer op gaan zetten?

Had de bedoeling om de gsxr-600w te gebruiken, alleen iets met corona. En daar ik in 2001 voor het laatst op het circuit geweest ben, heb ik geen illusie dat ik snelle rondes ga rijden. Wel makkelijk lichter te maken, de koplamp weegt al 4 kilo denk ik. Voor een incidenteel circuitdagje ga ik natuurlijk geen hele fiets ombouwen.
Ja scheelt al een hoop. Alle benodigdheden voor de straat gaan er bij die van mij nu ook af.
Ik dacht alleen dat je bedoelde dat je zelf die opgekochte straatmotoren ombouwde naar circuitmotoren
 
Als idee, ik ben op streng budget een srad 600 aan het bouwen zodat er geld overblijft om te rijden ;)
Motor voor 650
Kappen geruild voor schadekappen +250
Rcs19 2e hands 100
Shock met sterkere veer 50
Kuipruitje aliexpress 10
Nieuwe hyperpro voorvorkveren+olie 115
Nieuwe sinter remblokken 80
Setjes ex racebanden 50-80 per set
Racekontje 50
Racekuip 30
Li ion accu 50
RVS uitlaatsysteem incl demper 60

Dus voor ongeveer 1000 euro ben ik klaar, maar heb wel geluk gehad met kuipwerk kunnen ruilen/verkopen.

En dan ga je wat sneller, betere vering, stuurdemper, laptimer, lichtere steun hier, carbon daar, titanium zus en vervolgens zit er nog 2000 extra in 😂

(Ligt er natuurlijk geheel aan wat plannen en ambities zijn, kijk maar naar Robin zijn SRAD.)

Maar idd lekker lowbudget!
 
Iemand nog onderdelen liggen van een gsxr k5 tm k8?

Mijn kilometerteller glaasje zitten 3 kleine scheurtjes in en wil ik vervangen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210404_203303_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Screenshot_20210404_203303_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 9
Zie daar gaat het al :P
Haha ja, maar wel onderdelen die ik weer goed kan verkopen of mee kan nemen naar de volgende bike.
En het doel is ook eerst weer wat sneller! Pr op assen is nu 2:00 met 10kg meer en 15pk minder. Eigenlijk vind ik dat ik 1:55;9 moet behalen voordat ik naar de volgende motor mag.
(Met als laatste redmiddel een 750 blok erin lepelen)
 
Ik wil graag mijn remklauwen zelf gaan reviseren van een GSXR600 k9. Heb een werkplaatshandboek en Youtube beetje zitten bekijken. Onder het motto "Heb het nog nooit gedaan, dus denk wel dat ik het kan" een vraag. Welke revisie set is aan te bevelen?
Verder wil ik de kabels dan ook maar gelijk meenemen en vervangen voor stalen remleidingen. Als ik via bijv. NR1 motor een set HEL bestel specifiek voor mijn type motor, krijg ik dan netjes de juiste lengte etc allemaal aangeleverd, maw. enkel nog monteren?
 
Ik wil graag mijn remklauwen zelf gaan reviseren van een GSXR600 k9. Heb een werkplaatshandboek en Youtube beetje zitten bekijken. Onder het motto "Heb het nog nooit gedaan, dus denk wel dat ik het kan" een vraag. Welke revisie set is aan te bevelen?
Verder wil ik de kabels dan ook maar gelijk meenemen en vervangen voor stalen remleidingen. Als ik via bijv. NR1 motor een set HEL bestel specifiek voor mijn type motor, krijg ik dan netjes de juiste lengte etc allemaal aangeleverd, maw. enkel nog monteren?
Gewoon origineel setjes zou ik doen. Maar meer omdat ik remmen gevaarlijk vind om aftermarket van te nemen (tenzij een bekend merk).

En 2e deel is ja. Wel ff opletten of er eventueel ook de juiste banjobouten bij zitten en nieuwe alu ringen.
 
Mannen, gsxr600k4 wil ik de TPS gaan afstellen. Bij een vorige 750k2 ging dat heel makkelijk met het doorverbinden vd stekker in de kont.
Bij de k4 is dat net effe anders, maar kom er nog niet helemaal uit via YouTube. Heeft iemand een goed link of tip hoe dit te doen?
 
Is simpel. Dealermode, 1200rpm, dan streepje op de middelste zetten.
Dealermode kun je op de stva-site vinden, zie OP.
De procedure staat in het 750-werkplaatshandboek op pag. 4-18 (600 is wat dat betreft zelfde maar wellicht andere pag.)
Alleen de TPS! Niet de STPS (afblijven).
 
Mannen, gsxr600k4 wil ik de TPS gaan afstellen. Bij een vorige 750k2 ging dat heel makkelijk met het doorverbinden vd stekker in de kont.
Bij de k4 is dat net effe anders, maar kom er nog niet helemaal uit via YouTube. Heeft iemand een goed link of tip hoe dit te doen?
Methode is vrijwel hetzelfde als bij de oudjes , alleen moet de motor lopen wat Bean ook al aangaf.

 
Had ik al gezegd dat jullie kanjers zijn😉👍
Om deze kanjer gaat het.
 

Bijlagen

  • EEC3296B-5432-488B-9D11-15AE445B8B34.jpeg
    EEC3296B-5432-488B-9D11-15AE445B8B34.jpeg
    246,1 KB · Weergaven: 4
Vandaag even gecheckt en idd de TPS melding zag ik staan. Morgen maar eens afstellen. Gelijk ook maar een synchroon zetten. Kuipwerk had ook wel veel schade toen ik hem kocht, dus langzaam maar aan het vervangen. Iemand nog een topKuip?
 

Bijlagen

  • B920D4D6-AC5B-44F2-9F92-3A33FC5CA846.jpeg
    B920D4D6-AC5B-44F2-9F92-3A33FC5CA846.jpeg
    269,6 KB · Weergaven: 9
Hey allen, leuk om te zien dat er ook een apart topic is voor de gixxers.
Ik ben nieuw hier,nadat ik afgelopen zaterdag mn eerste grote jongens motorfiets gekocht heb,14 jaar nadat ik mn rijbewijs haalde.
Mijn naam is Sander,ik ben 34 en woon in Obdam.
Hieronder zien jullie de 600Srad uit 1998 die ik afgelopen zaterdag gekocht heb,het wachten is tot ie thuisbezorgd wordt, er moeten nog 2 nieuwe banden gemonteerd worden,en ondanks dat ik automonteur ben, heb ik het lekker gelaten aan het bedrijf waar ik de fiets gekocht heb om dat te regelen.
Wat betreft mods,voor zover mijn kennis rijkt natuurlijk zie ik:
-Smoke dubble bubble kuipruit
-Kleine Led knipperlichten
-Smoke Led achterlicht
-Ntr(?) schakel/rem setje
-Dubbele gevlochten remslangen voor(ipv 1 slang van hendel naar klauw en 1 tussen de klauwen)

Aanschaf.jpg
 
Mooie srad!
Vraagje, wat hoort er aan dit tuutje aan de voorkant van de airbox?
Zit aan de ram air aangesloten, maar ik mis iets. Is het een overdruk ventieltje? Is het dicht normaal gesproken?
Edit: gsxr600 '97
Heb net tovami kitje erin gezet, totaal andere fiets!
 

Bijlagen

  • IMG-20210414-WA0009.jpeg
    IMG-20210414-WA0009.jpeg
    125,6 KB · Weergaven: 5
Mooie srad!
Vraagje, wat hoort er aan dit tuutje aan de voorkant van de airbox?
Zit aan de ram air aangesloten, maar ik mis iets. Is het een overdruk ventieltje? Is het dicht normaal gesproken?
Edit: gsxr600 '97
Heb net tovami kitje erin gezet, totaal andere fiets!
Ik heb al ff niet meer aan een SRAD gesleuteld, maar ik gok carter ontluchting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan