Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

:Y :Y

Ik vind alle garages maar klote. Dealers heb ik enkel slechte ervaringen mee. Onkunde ook meegemaakt ongelooflijk. De slechtste keer bracht ik mijn auto er heen en uiteindelijk ben ik 2 maanden 5 keer terug geweest. Alleen goed om originele onderdelen te bestellen.

Met garages heb ik ook niet altijd goede ervaringen. Zo beweerde mijn garage bij de laatste beurt van mijn auto dat mijn waterpomp misschien wel lekte. Misschien ook niet. Maar misschien ook wel. Of ik wist of die wel eens vervangen was. Nee dat wist ik niet dus maar vervangen zegt die dan. En aandringen en aandringen, want ja als je waterpomp stuk gaat dan kan je motor helemaal in de soep lopen. FF 800 euro extra aftikken op een beste grote beurt.

Mooi niet dus. 10K verder inmiddels en het koelvloeistofniveau is nog steeds als 10k en 6 maanden terug. :(
En als de garage niets gezegd had en je pomp was kapot en je blok in de soep was het ook niet goed.
Die dingen kunnen blijkbaar vroeg of laat problemen geven dus pakken ze dat normaal mee.

Ik geef ook altijd aan dat ze niet met die onzin van 2,50 voor ruitenwisservloeistof moeten aankomen en remblokken vervangen als ik er geen heel jaar meer mee kan rijden of ook niet. Zodra ik ze hoor vervang ik ze gelijk maar ga geen blokken weg pleuren omdat ze misschien nog 8000km mee gaan en ik 9000 rij. (Met de auto dan he?)
 
Een pomp gaat niet zomaar opeens pats boem kapot.

Heb exact deze auto al eens gehad en bij de vorige ging de pomp lekken. Dat geeft die aan. Het piept en geeft lampjes. Je hoeft er niet eens zelf voor onder de motorkap te gaan neuzen om erachter te komen dat er iets mis is.
 
:Y :Y

Ik vind alle garages maar klote. Dealers heb ik enkel slechte ervaringen mee. Onkunde ook meegemaakt ongelooflijk. De slechtste keer bracht ik mijn auto er heen en uiteindelijk ben ik 2 maanden 5 keer terug geweest. Alleen goed om originele onderdelen te bestellen.

Met garages heb ik ook niet altijd goede ervaringen. Zo beweerde mijn garage bij de laatste beurt van mijn auto dat mijn waterpomp misschien wel lekte. Misschien ook niet. Maar misschien ook wel. Of ik wist of die wel eens vervangen was. Nee dat wist ik niet dus maar vervangen zegt die dan. En aandringen en aandringen, want ja als je waterpomp stuk gaat dan kan je motor helemaal in de soep lopen. FF 800 euro extra aftikken op een beste grote beurt.

Mooi niet dus. 10K verder inmiddels en het koelvloeistofniveau is nog steeds als 10k en 6 maanden terug. :(

Ik vergelijk garages/monteurs vaak met tandartsen. Die moet je namelijk ook maar treffen, hoop slechte tussen die veel praatjes hebben maar geen gaatjes kunnen vullen 😅

Ga morgen maar eens wat belletjes doen aan enkele monteurs, oa tkm dus 😁 Wil ook weer geen beunhaas aan de motor hebben 😅

Moet wel zeggen dat ik een positieve indruk had van de Suzuki dealer in Delft. Hij heeft tijdens de controle beurt niet allerlei zaken vervangen om te kunnen cashen. Vroeg hem namelijk de 18.000 beurt te doen, maar dat vond ie niet nodig.. Net als de remvloeistof, want dat zou zonde zijn wanneer je de remklauwen gaat reviseren waarbij je opnieuw gaat verversen..

Ah we zien wel, komende dagen gaat het toch alleen maar gieten...
 
Bekijk bijlage 1627680
Vanmiddag de originele demper van de Srad gewisseld voor een Remus GrandPrix carbon. Wel gewoon een demper met E-keur, zonder verwijderbare db-killer,maar het is dan ook meer voor de looks,het iets donkerdere geluid is mooi meegenomen

REMUS of BOS zijn top uitlaatjes ik koop ze zelf ook altijd als ze te koop worden aangeboden.

Yoshimura koop ik enkel voor de handel omdat idioten bereid zijn daar veel geld voor te willen betalen ? En waarom dat zo is , geen idee.
 
Bedankt heren, heb er een goed beeld bij!

Zoals eerder ook gezegd, heb zelf het juiste gereedschap er niet voor. Veel kan er niet mis gaan wanneer ik de video op youtube bekijk.

Het zat hem ook meer hoe de dealer het bracht; reviseren van deze remklauwen zijn heel lastig doordat het 'monoblocks' zijn en dus niet uit elkaar te halen zijn waardoor het lastig kan zijn om de zuigers (remcups!) te verwijderen.

Dit benadrukte ze echt 10 keer oid en konden ook geen schatting van de kosten geven, want de zuigers kunnen een probleem zijn.. 🤷

Misschien moet ik maar niet naar de dealer, maar naar een andere monteur? Iemand toevallig een suggestie? Woon in Rijswijk (Zuid-Holland).

Oh wacht , jij hebt BREMBO's die lopen idd snel vast en die moet je elk jaar invetten.
 
Ik vergelijk garages/monteurs vaak met tandartsen. Die moet je namelijk ook maar treffen, hoop slechte tussen die veel praatjes hebben maar geen gaatjes kunnen vullen 😅

Ga morgen maar eens wat belletjes doen aan enkele monteurs, oa tkm dus 😁 Wil ook weer geen beunhaas aan de motor hebben 😅

Moet wel zeggen dat ik een positieve indruk had van de Suzuki dealer in Delft. Hij heeft tijdens de controle beurt niet allerlei zaken vervangen om te kunnen cashen. Vroeg hem namelijk de 18.000 beurt te doen, maar dat vond ie niet nodig.. Net als de remvloeistof, want dat zou zonde zijn wanneer je de remklauwen gaat reviseren waarbij je opnieuw gaat verversen..

Ah we zien wel, komende dagen gaat het toch alleen maar gieten...

Groenewold? Ik kom er al 16,5 jaar, nooit problemen gehad

Kwam jij daar toevallig afgelopen vrijdagochtend langs?
 
REMUS of BOS zijn top uitlaatjes ik koop ze zelf ook altijd als ze te koop worden aangeboden.

Yoshimura koop ik enkel voor de handel omdat idioten bereid zijn daar veel geld voor te willen betalen ? En waarom dat zo is , geen idee.

Nou ik moet zeggen dat ik yoshimura ook het meest charmant vind en tov een akra altijd de Yoshi zou kopen.

Over uitlaten gesproken. Ik heb nu een leo-vince zonder cat maar vrees dat die teveel lawaai maakt. Ondanks DB killer.
Wat is de beste manier, waarmee ik wel de mapping eer aan doe, om hem stiller te krijgen?
 
Nou ik moet zeggen dat ik yoshimura ook het meest charmant vind en tov een akra altijd de Yoshi zou kopen.

Over uitlaten gesproken. Ik heb nu een leo-vince zonder cat maar vrees dat die teveel lawaai maakt. Ondanks DB killer.
Wat is de beste manier, waarmee ik wel de mapping eer aan doe, om hem stiller te krijgen?
Voor je racecracks dag ? Volgens mij zijn er daar geen restricties ?

Heb nog een mooie 60 mm BOS uitlaat voor je liggen . Dit merk BOS zijn ook een van de beste stille uitlaten voor op het circuit.
 
Yup, ik was incognito :+
5December Sintenpiet GIF by benniesolo
 
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Pieter, 48 jaar, getrouwd en 3 zonen. Ik kom uit Haaksbergen (Twente) en ben in het bezit van deze schoonheid! 🥰. Andere passie zijn, goede sigaren (longfillers), whisky, rum en cognac.

Groetjes Pieter.
Bekijk bijlage 1628148
Welkom idd!
Ziet er netjes uit, alleen de Monster sticker vind ik niet mooi erbij.
:W van iets lager, Achterhoek hier.
 
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Pieter, 48 jaar, getrouwd en 3 zonen. Ik kom uit Haaksbergen (Twente) en ben in het bezit van deze schoonheid! 🥰. Andere passie zijn, goede sigaren (longfillers), whisky, rum en cognac.

Groetjes Pieter.
Bekijk bijlage 1628148

Blijft mooi zo'n K6\K7 en met de allermooiste uitlaat :9~
Laatst nog zitten zoeken er naar, maar niet kunnen vinden in een goede staat voor minder dan de hoofdprijs.

Dat is toch zo'n anniversary edition oid zo in het donker blauw?

Gouden poten. 600 ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan