Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Oranje inlaatkelken?

Ik heb een 98 750 gehad en die had volgens mij geen oranje kelken (misschien omdat dat die injectie had)
Nee,een K&N filter. Gaat in mijn geval trouwens om een 98 600Srad,welke dus carburateurs heeft. Is dat niet standaard dat die inlaatkelken hebben?
 
Welkom idd!
Ziet er netjes uit, alleen de Monster sticker vind ik niet mooi erbij.
:W van iets lager, Achterhoek

Welkom idd!
Ziet er netjes uit, alleen de Monster sticker vind ik niet mooi erbij.
:W van iets lager, Achterhoek hier.
Zitten er meer op. Tankpad, kontje, achterbrug, voorspatbord en windscherm 😉 Maar smaken verschillen en dat is ook prima 👍🏼
Blijft mooi zo'n K6\K7 en met de allermooiste uitlaat :9~
Laatst nog zitten zoeken er naar, maar niet kunnen vinden in een goede staat voor minder dan de hoofdprijs.

Dat is toch zo'n anniversary edition oid zo in het donker blauw?

Gouden poten. 600 ?
Thnx!

Ja klopt, speciale kleurstelling en het is idd een 600 😉👍🏼
 
Nee,een K&N filter. Gaat in mijn geval trouwens om een 98 600Srad,welke dus carburateurs heeft. Is dat niet standaard dat die inlaatkelken hebben?

Ik snap dat het je om de K&N filter ging, mij vielen de oranje kelken op in de foto
Maar als kanttekening: de injectiefietsen hebben ook gewoon inlaatkelken, het venturi-effect voor de luchtstroom word nog steeds toegepast in moderne blokken
 
Hey guys, voordat ik halsoverkop mijn koppelingsplaten ga vervangen van de circuit srad 600 '97:
Ik heb er putoline nano tech 4 5w40 ingegooid. Zou dat het slippen bij koude en lauwe motor kunnen veroorzaken? Naar mijn mening niet, maar ben toch benieuwd.
 
lijkt mij niet indien deze geschikt is voor natte platen. (persoonlijk gooi ik er 10w40 in)

verder check goed de afstelling van je koppelingshevel en kabel dat die goed vrij komt.
 
Hey guys, voordat ik halsoverkop mijn koppelingsplaten ga vervangen van de circuit srad 600 '97:
Ik heb er putoline nano tech 4 5w40 ingegooid. Zou dat het slippen bij koude en lauwe motor kunnen veroorzaken? Naar mijn mening niet, maar ben toch benieuwd.
Nee.
 
Hey guys, voordat ik halsoverkop mijn koppelingsplaten ga vervangen van de circuit srad 600 '97:
Ik heb er putoline nano tech 4 5w40 ingegooid. Zou dat het slippen bij koude en lauwe motor kunnen veroorzaken? Naar mijn mening niet, maar ben toch benieuwd.

Ik heb het wel eens meegemaakt (twee keer) dat een koppeling is gaan slippen na een olie wissel.

Vandaar een zeer terechte vraag van Roy 'R'.

Eén keer bij een 98er zx6r en één keer bij een 2003 R1.
In beide gevallen de olie gewisseld voor een ander merk (in mijn geval Castrol Power RS, maar een ander merk zal ook goed zijn) en daarna hield het slippen op.
 
Nee niet direct bij de olie wissel, maar olie heeft natuurlijk ook even tijd nodig om in de voering te trekken.
Voor de olie wissel heb ik maximaal 100km met de motor gereden, dus mijn refentiekader is ook niet helemaal compleet.

En racekip, je zou zeggen dat de nanotech toch een goede olie is die voor frictie zorgt?
 
Nee niet direct bij de olie wissel, maar olie heeft natuurlijk ook even tijd nodig om in de voering te trekken.
Voor de olie wissel heb ik maximaal 100km met de motor gereden, dus mijn refentiekader is ook niet helemaal compleet.

En racekip, je zou zeggen dat de nanotech toch een goede olie is die voor frictie zorgt?

Ik heb nog een lijntje bij Putoline, ik zal wel eens informeren.

Edit: dit kreeg ik net door

De 5w-40 is wat dun in koude toestand voor de S-rad, maar dat zal het probleem van de koppeling niet veroorzaken. 99% van de koppelingslip gevalen ná een olie wissel is de koppeling zelf. Wanneer de olie niet ververst is gaan er microdeeltjes vervuiling rond in het systeem. Deze zorgen voor het laatste beetje grip bij een versleten koppeling. Wanneer je dan ververst heb je een schone olie, die dus gladder is. Daarom komt dan pas de slip naar voren.
 
Laatst bewerkt:
Nee niet direct bij de olie wissel, maar olie heeft natuurlijk ook even tijd nodig om in de voering te trekken.
Voor de olie wissel heb ik maximaal 100km met de motor gereden, dus mijn refentiekader is ook niet helemaal compleet.

En racekip, je zou zeggen dat de nanotech toch een goede olie is die voor frictie zorgt?
De olie kan goed zijn, maar wellicht niet samen met het restje wat erin zat.

Heb je de afstelling op het blok al nagekeken?
 
Ten eerste, om te beginnen MOET er in een SRAD 10W40 . Elke dunnere olie is vragen om problemen, wat Putoline ook zegt ! Die hebben geen verstand van een SRAD ;) En zullen ook nooit een olie de schuld geven.

Ten tweede , is de koppeling van een SRAD een klote koppeling :) Deze dient allereerst goed te worden afgesteld op het mechanisme zelf.

Kijk even vanaf 4 min hoe je dit moet instellen en haal eerst de kap eraf om die stift as schoon te maken.Het filmpje is van een jonger model GSXR maar vergelijkbaar tot model SRAD tot K5


Ten derde, als koppelingsplaten vervangen dienen te worden neem dan de originele.Bekijk ook slijtage en evt bolling van de stale platen of vervang ze meteen ook mee.

En belangrijk bekijk dit onderdeel wat NOOIT vervangen wordt omdat het te duur is.Als dit teveel ingelopen is dan helpt koppelingsplaten vervangen ook niet meer. Je pakket dikte klopt dan namelijk niet meer.

1620298416880.png
 
Waardevolle tips heren, bedankt. Nee mechanisme niks mee gedaan, alleen ander koppelingshendel van ppt.
Zal wel even gaan afstellen en testen. Dan andere olie en testen, en dan pas platen vervangen, mocht het nog slippen.
 
Waardevolle tips heren, bedankt. Nee mechanisme niks mee gedaan, alleen ander koppelingshendel van ppt.
Zal wel even gaan afstellen en testen
. Dan andere olie en testen, en dan pas platen vervangen, mocht het nog slippen.

Dan eerst het mechanisme vanaf de basis goed gaan afstellen. Je hebt nu twee variabele dit en de olie. Alleen begrijp ik niet goed de keuze van een dunnere oliesoort te nemen ? Hier zeker op MF rondgevraagd 8)7 of op fb })
 
ijk even vanaf 4 min hoe je dit moet instellen en haal eerst de kap eraf om die stift as schoon te maken.Het filmpje is van een jonger model GSXR maar vergelijkbaar tot model SRAD tot K5


Heel grappig dit.
Ik heb een '99 GSX-F, met het blok gebaseerd op het oliegekoelde GSX-R blok (jaren '80) en daar zit al precies het zelfde mechanisme in. Lekker Suzuki 'als het werkt? waarom veranderen'.


@Bas Tussengas
Mijn bijdrage: mijn koppeling slipte ook bij koude en lauwe motor. Eenmaal goed op temperatuur (zeg na een 20-30 minuten) had hij er geen last meer van. Nu heb ik mijn motor pas een beurt gegeven en gelijk dat stiftje goed afgesteld en het was in één keer over. Nu slipt hij niet meer.
Dat is dus echt het eerste waar je naar moet kijken!
 
Heel grappig dit.
Ik heb een '99 GSX-F, met het blok gebaseerd op het oliegekoelde GSX-R blok (jaren '80) en daar zit al precies het zelfde mechanisme in. Lekker Suzuki 'als het werkt? waarom veranderen'.

Ze hebben het in 2005 vanaf de 1000 cc helaas wel veranderd en dit doorgevoerd in alle modellen.

@Bas Tussengas
Mijn bijdrage: mijn koppeling slipte ook bij koude en lauwe motor. Eenmaal goed op temperatuur (zeg na een 20-30 minuten) had hij er geen last meer van. Nu heb ik mijn motor pas een beurt gegeven en gelijk dat stiftje goed afgesteld en het was in één keer over. Nu slipt hij niet meer.
Dat is dus echt het eerste waar je naar moet kijken!

Die 5 staat voor dunner als 10 bij de koude start dus logisch dat je dan tijdelijk wat koppeling problemen erdoor kunt krijgen ?

Maar Bas , zal neem ik even aan al een koppeling issue gehad hebben aangezien zijn Hyves ervaringen :+
 
Korte circuitjes op de GSX-R vond ik alsnog leuk, bij Lelystad ook zo.

Bekijk bijlage 1628843

Kun je mooi techniek oefenen.

Zeker waar , ik ben zo ook begonnen net na de oorlog . Raad ook iedereen dit aan. Alleen sommige kunnen al aardig sturen en rijden dan lijkt mij Assen of een ander circuit beter.

SchuiverGalore gaat al een leuk circuitje aanleggen en ik vrees dat Lansard voor hem iets te saai zal zijn ? Gok ik zo ....​

 
Waardevolle tips heren, bedankt. Nee mechanisme niks mee gedaan, alleen ander koppelingshendel van ppt.
Zal wel even gaan afstellen en testen. Dan andere olie en testen, en dan pas platen vervangen, mocht het nog slippen.

Je hoeft er niets mee gedaan te hebben maar wel naar kijken dus.
Koppelingshendel, ah. Grote kans dat die montage net ff anders is en dus de koppeling afstelling niet meer klopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan