Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hé Roy, zou je mij ook in de OP kunnen zetten?


M'n pride & joy, '99 GSX-R 750 SRAD met 26k op de klok:


SRAD1.jpg


Motor is 100% origineel, op de volgende mods na:
- K5 GSX-R 1000 Titanium headers
- Bos demper
- Braking schrijven voor
- Kleine knippers voor en achter

Thanks! :)
 
Laatst bewerkt:
Count me in!
Sinds zaterdag heb ik deze gixxer 750 K1 in de snelste kleur.

Best wel stock volgens mij;
- LED knippers in het kuipwerk voor.
- LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
- Yoshi uitlaat welke op het randje zit van hooligan sound.
- Ander kuipruitje
 

Bijlagen

  • 42ADD1E6-E517-4AE6-8B8C-4C508ADA2060.jpeg
    42ADD1E6-E517-4AE6-8B8C-4C508ADA2060.jpeg
    343,7 KB · Weergaven: 589
Hé Roy, zou je mij ook in de OP kunnen zetten?


M'n pride & joy, '99 GSX-R 750 SRAD met 26k op de klok:


Bekijk bijlage 1630402

Motor is 100% origineel, op de volgende mods na:
- K5 GSX-R 1000 Titanium headers
- Bos demper
- Braking schrijven voor
- Kleine knippers voor en achter

Thanks! :)
Done!
Count me in!
Sinds zaterdag heb ik deze gixxer 750 K1 in de snelste kleur.

Best wel stock volgens mij;
- LED knippers in het kuipwerk voor.
- LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
- Yoshi uitlaat welke op het randje zit van hooligan sound.
- Ander kuipruitje
Count me in als in, graag in de OP?

Veel plezier ervan!
 
@Roy "R"acing Roy,

Zet mij ook maar in de OP.

Gixxer 750 K6

Modificaties:

Hel staalomvlochten remleidingen.
Lsl hendels
Lsl valdoppen
Fabbri dark smoke kuipruit
Headlight protector dark smoke
Dark smoke knipperlichten
Dark smoke achterlicht
Luxe kentekenplaat + houder
Zadel bekleding
Carbon stickers kroonplaat + tank
Stompgrip
Blauw velglint
Oxford handvatverwarming
SW motech tanktas
Msd launch control
Akrapovic shorty carbon
Booster plug
Healtech ese
Healtech XTRE
Voortandwiel 1 tand kleiner
Healtech speedohealer
Irridium bougies
Rectifier relocate
Helibars
Hyperpro
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210511_125102_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210511_125102_com.android.gallery3d.jpg
    201,6 KB · Weergaven: 770
Laatst bewerkt:
@Roy "R"acing Roy,

Zet mij ook maar in de OP.

Gixxer 750 K6

Modificaties:

Hel staalomvlochten remleidingen.
Lsl hendels
Lsl valdoppen
Fabbri dark smoke kuipruit
Headlight protector dark smoke
Dark smoke knipperlichten
Dark smoke achterlicht
Luxe kentekenplaat + houder
Zadel bekleding
Carbon stickers kroonplaat + tank
Stompgrip
Blauw velglint
Oxford handvatverwarming
SW motech tanktas
Msd launch control
Akrapovic shorty carbon
Booster plug
Healtech ese
Healtech XTRE
Voortandwiel 1 tand kleiner
Healtech speedohealer
Irridium bougies
Rectifier relocate
Helibars
Hyperpro
Nice dat blauwe vizier! Ik heb dezelfde helm maar met een zwart vizier. Waar heb je die blauwe gekocht?
 
Als er iemand zin heeft om ergens de komende dagen een rondje te doen hou ik me graag aanbevolen! Ik rij komende dagen in omg. Eindhoven :]
 
Vers gepoetst en klaar voor de rit van vandaag:9~
 

Bijlagen

  • E8C6B0B8-E432-4A20-98C3-E3D6D2F895DC.jpeg
    E8C6B0B8-E432-4A20-98C3-E3D6D2F895DC.jpeg
    280,1 KB · Weergaven: 7
Vandaag was een goede dag. Het heeft bijna twee jaar geduurt sinds ik mij met m'n SRAD 750 projectje voorstelde in dit topic. Helaas is het door extreme werk-drukte nog maar weinig opgeschoten.

In de tussentijd heb ik de kop en cylinders van het blok gehad om alles na te lopen. Zuigerveren schoongemaakt en opgemeten (waren prima), nieuwe pakkingen, etc. Verder van @Leblowski een set carburateurs overgenomen en volledig schoongemaakt/gereviseerd.

Vorig weekend die eindelijk geplaatst (tyfus wat gaan die dingen moeilijk in hun rubbers), en vandaag van het mooie weer gebruik gemaakt voor de vuurdoop: Kijken of dit oude monster na ruim 15 jaar stilstand wilde starten

En hij loopt! Had wat tijd nodig, en een paar vlammen uit de (ontbrekende) uitlaat, maar toen ie eenmaal liep bleef ie ook zonder moeite stationair draaien. Dus dat geeft hoop.



Nu begint het echte werk pas, dit was voor mij het make/break point of ik wel of niet ga investeren in alle ontbrekende onderdelen. Want als het blok niet gelopen had was ik waarschijnlijk goedkoper uitgeweest met een volledig andere fiets. (Nu waarschijnlijk ook, maar het opbouwen is ook gewoon leuk)

Dus nu kan het grote verzamelwerk beginnen...

En ondertussen ga ik de fiets nog verder uit elkaar halen. Eerste deelproject is alle lagers (wiel, balhoofd, swingarm) vervangen. Die zijn waarschijnlijk nog origineel, en de motor is niet echt zorgvuldig opgeborgen, dus de kans dat er daar eentje van gaar is acht ik groot. En nu is het een stuk minder werk om te doen dan wanneer de fiets weer helemaal in elkaar zit.
 
Vandaag was een goede dag. Het heeft bijna twee jaar geduurt sinds ik mij met m'n SRAD 750 projectje voorstelde in dit topic. Helaas is het door extreme werk-drukte nog maar weinig opgeschoten.

In de tussentijd heb ik de kop en cylinders van het blok gehad om alles na te lopen. Zuigerveren schoongemaakt en opgemeten (waren prima), nieuwe pakkingen, etc. Verder van @Leblowski een set carburateurs overgenomen en volledig schoongemaakt/gereviseerd.

Vorig weekend die eindelijk geplaatst (tyfus wat gaan die dingen moeilijk in hun rubbers), en vandaag van het mooie weer gebruik gemaakt voor de vuurdoop: Kijken of dit oude monster na ruim 15 jaar stilstand wilde starten

En hij loopt! Had wat tijd nodig, en een paar vlammen uit de (ontbrekende) uitlaat, maar toen ie eenmaal liep bleef ie ook zonder moeite stationair draaien. Dus dat geeft hoop.

Bekijk bijlage 1631688

Nu begint het echte werk pas, dit was voor mij het make/break point of ik wel of niet ga investeren in alle ontbrekende onderdelen. Want als het blok niet gelopen had was ik waarschijnlijk goedkoper uitgeweest met een volledig andere fiets. (Nu waarschijnlijk ook, maar het opbouwen is ook gewoon leuk)

Dus nu kan het grote verzamelwerk beginnen...

En ondertussen ga ik de fiets nog verder uit elkaar halen. Eerste deelproject is alle lagers (wiel, balhoofd, swingarm) vervangen. Die zijn waarschijnlijk nog origineel, en de motor is niet echt zorgvuldig opgeborgen, dus de kans dat er daar eentje van gaar is acht ik groot. En nu is het een stuk minder werk om te doen dan wanneer de fiets weer helemaal in elkaar zit.
Klinkt goed! Hoe komt ‘t dat die 15 jaar heeft stilgestaan?
 
Hij is in een ver verleden van een kennis gestolen. De motor is gevonden door de politie, maar toen waren de dieven al begonnen met onderdelen strippen, dus kwam hij als Ikea pakket terug. De vorige eigenaar was van plan hem weer te herstellen, maar is daar nooit toe gekomen. Inmiddels met een verhuizing en veranderde gezinssamenstelling stond het ding in de weg, zodoende kwam ie in mijn schuur terecht...

Die 15 jaar is een schatting, (hij wist het zelf ook niet meer precies, en de hele diefstal is nog steeds een pijnlijke herinnering, dus hij had ook geen zin om het op te graven, wat ik kan snappen). De banden hebben een DOT-code van 2002, en zien er qua profiel nog goed uit, dus dat geeft een aardige indicatie dat die 15 jaar nog wel eens optimistisch zou kunnen zijn...
 
15 jaar!!

Zo vanaf het filmpje klinkt het prima. Beetje luid mss :+:+:+
Loopt goed op 4 poten toch?

Wat een project. Houd je wel lekker van de straat.
 
Vanmorgen ook nog ff een fotootje geschoten tijdens de rit.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210513_203314_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20210513_203314_com.android.gallery3d.jpg
    157,2 KB · Weergaven: 14
Hij is in een ver verleden van een kennis gestolen. De motor is gevonden door de politie, maar toen waren de dieven al begonnen met onderdelen strippen, dus kwam hij als Ikea pakket terug. De vorige eigenaar was van plan hem weer te herstellen, maar is daar nooit toe gekomen. Inmiddels met een verhuizing en veranderde gezinssamenstelling stond het ding in de weg, zodoende kwam ie in mijn schuur terecht...

Die 15 jaar is een schatting, (hij wist het zelf ook niet meer precies, en de hele diefstal is nog steeds een pijnlijke herinnering, dus hij had ook geen zin om het op te graven, wat ik kan snappen). De banden hebben een DOT-code van 2002, en zien er qua profiel nog goed uit, dus dat geeft een aardige indicatie dat die 15 jaar nog wel eens optimistisch zou kunnen zijn...
Top man! Mooi projectje. Heb nog wel een originele demper liggen voor weinig?
Wat heb je nog nodig aan onderdelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan