Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Heeft niet alleen met de breedte van de band te maken maar meer met de hoogte van de band. Een hogere band staat ronder en dan moet je platter door de bocht om de randen weg te rijden
 
Nee hoor het is dezelfde motor en Bob ;)

Bekijk bijlage 1655898
@Sjaak-Trekhaak en @Bas Tussengas de motor heb ik inderdaad al op Marktplaats gezet. Vorige week nog een paar keer geprobeerd maar ik kan en wil simpelweg niet wennen aan de houding. Het sleutelen aan de motor daar in tegen vind ik wel heel leuk.

Van het weekend nog even bezig geweest. De remvloeistof voor een achter was ronduit smerig dus deze heb ik ververst.

IMG_20210716_161733258_HDR.jpg


IMG_20210716_162943614.jpg


Ook heb ik de originele demper gemonteerd. Het verschil tussen stepje en demper heb ik opgevuld met een spacer en het ophangpunt van de demper heb ik iets groter gemaakt zodat de bout erdoor kan. De Laser demper is inmiddels onderweg naar zijn nieuwe eigenaar. Onderaan de streep heb ik €0,75 betaald om te wissellen naar een originele demper, dus geen gezeur met politie, en een zak vol boutjes die ontbraken.

Het plan voor nu is om bezig te blijven met het opknappen, er is altijd iets te doen, en mocht iemand echt interesse hebben in de motor dan mag ze van mij weg.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Heeft niet alleen met de breedte van de band te maken maar meer met de hoogte van de band. Een hogere band staat ronder en dan moet je platter door de bocht om de randen weg te rijden

Gek genoeg heb ik m'n 190/55 beter tot de rand kunnen krijgen als mijn 190/50
 
Heeft niet alleen met de breedte van de band te maken maar meer met de hoogte van de band. Een hogere band staat ronder en dan moet je platter door de bocht om de randen weg te rijden
Dat was niet m'n insteek en reden dennis om die randen weg te rijden.

Om dezelfde snelheid te kunnen behalen in bochten. Had dit in het begin niet door totdat ik met de elle boog ging leunen :+ Het viel mij gewoon op.En nadat ik zocht op youtube naar "tyre slip" waar ik zo bleek wat last van had tijdens het accelereren.Kwam toevallig dit filmpje voorbij wat het verklaarde.

 
@Sjaak-Trekhaak en @Bas Tussengas de motor heb ik inderdaad al op Marktplaats gezet. Vorige week nog een paar keer geprobeerd maar ik kan en wil simpelweg niet wennen aan de houding. Het sleutelen aan de motor daar in tegen vind ik wel heel leuk.

Van het weekend nog even bezig geweest. De remvloeistof voor een achter was ronduit smerig dus deze heb ik ververst.

Bekijk bijlage 1656016

Bekijk bijlage 1656017

Ook heb ik de originele demper gemonteerd. Het verschil tussen stepje en demper heb ik opgevuld met een spacer en het ophangpunt van de demper heb ik iets groter gemaakt zodat de bout erdoor kan. De Laser demper is inmiddels onderweg naar zijn nieuwe eigenaar. Onderaan de streep heb ik €0,75 betaald om te wissellen naar een originele demper, dus geen gezeur met politie, en een zak vol boutjes die ontbraken.

Het plan voor nu is om bezig te blijven met het opknappen, er is altijd iets te doen, en mocht iemand echt interesse hebben in de motor dan mag ze van mij weg.

Ik hou jullie op de hoogte.
Man man man, motor gaat in de verkoop en hop bar-le-duc in het remvloeistof reservoir? |(

😝🤡
 
Dat was niet m'n insteek en reden dennis om die randen weg te rijden.


Om dezelfde snelheid te kunnen behalen in bochten. Had dit in het begin niet door totdat ik met de elle boog ging leunen :+ Het viel mij gewoon op.En nadat ik zocht op youtube naar "tyre slip" waar ik zo bleek wat last van had tijdens het accelereren.Kwam toevallig dit filmpje voorbij wat het verklaarde.

Lang verhaal, 1:55 verteld het. Maar oke, helder. "Ich habe es nicht gewüsst!" En "veel" is wel wat relatief, meer geloof ik dan. Maar of het heel veel is betwijfel ik.

Maar dan zie ik het nut van een 190 band op een 600 iig niet (kwam in het circuitbanden topic voorbij). Ga eerst maar eens de grip van de 180 opmaken. Die hebben al zat!
 
Lang verhaal, 1:55 verteld het. Maar oke, helder. "Ich habe es nicht gewüsst!" En "veel" is wel wat relatief, meer geloof ik dan. Maar of het heel veel is betwijfel ik.

Maar dan zie ik het nut van een 190 band op een 600 iig niet (kwam in het circuitbanden topic voorbij). Ga eerst maar eens de grip van de 180 opmaken. Die hebben al zat!

Nou ik kwam er dus achter , kreeg de motor niet lekker door de bochten heen en begreep niet waarom ? Tot ik hem echt plat legde nog meer als wat ik deed bij de 750.

Gewoon lekker de 180 band blijven rijden je weet dat ik de 190 geprobeerd heb en daardoor de motor niet lichtvoetig draaiende kreeg
 
Een brede band op een smallere velg gaat boller staan
(En daarom snap ik 180 op een 190 velg niet, want die word vlakker)
 
Een brede band op een smallere velg gaat boller staan

Daar zijn merk&band restricties voor niet elke 190 kan en mag op een 5.5 J velg. Dunlop race-banden b.v wel aangezien die banden ook ervoor gemaakt is.Dit alles is ook karkas afhankelijk dus banden met een hard/stevig karkas kunnen dit beter verdragen dan een Pirelli .

(En daarom snap ik 180 op een 190 velg niet, want die word vlakker)

Hangt allemaal af welke velg 5.5J of 6J velgen men eronder heeft zitten ;) Neem Dunlop en Bridgestone race banden .Van deze merken is hun 190 kleiner/smaller als een Michelin straat 190 .Bridgestone en nog een paar meer merken maken een 180/60 hoog zoals al vaker aangeven is.

Dus een Dunlop GP Racer 190 kan daarom ook prima op een 5.5J velg.Alhoewel ikzelf een 180/60 veel fijner vond rijden.

Nog iets, elk merk / type band heeft ook zijn eigen bolling / ronding. Die Dunlop Kr staat echt bol / rond vergeleken met een DUnlop 212 racer.GP
 
Weet er iemand toevallig hoeveel ml benzine er in een vlotterbak hoort van een srad 600 '97?
Ik heb net een Dyno run gedaan, bike staat veeeel te rijk overal. Er gaat dus iets niet goed. Vlotternaalden en zittingen getest, die blijven netjes dicht.
 

Bijlagen

  • PXL_20210721_143207718.jpg
    PXL_20210721_143207718.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 11
  • PXL_20210721_132110731.jpg
    PXL_20210721_132110731.jpg
    141,4 KB · Weergaven: 12
Weet er iemand toevallig hoeveel ml benzine er in een vlotterbak hoort van een srad 600 '97?
Ik heb net een Dyno run gedaan, bike staat veeeel te rijk overal. Er gaat dus iets niet goed. Vlotternaalden en zittingen getest, die blijven netjes dicht.
Ik weet niet hoeveel ml benzine er in de vlotters moet staan, maar heb je niet te grote sproeiers?

Kettingset heb ik trouwens opgehaald. Bedankt daarvoor :-)
 
Weet er iemand toevallig hoeveel ml benzine er in een vlotterbak hoort van een srad 600 '97?
Ik heb net een Dyno run gedaan, bike staat veeeel te rijk overal. Er gaat dus iets niet goed. Vlotternaalden en zittingen getest, die blijven netjes dicht.

Tja, alleen de dyno doen voor een AF-readout zegt niet heel veel
Daarbij zou een beetje tuner jou wel kunnen zeggen wat er dan ongeveer aan de hand moet zijn
Een vlotterbak die te vol komt te zitten zou moeten overlopen
 
Weet er iemand toevallig hoeveel ml benzine er in een vlotterbak hoort van een srad 600 '97?
Ik heb net een Dyno run gedaan, bike staat veeeel te rijk overal. Er gaat dus iets niet goed. Vlotternaalden en zittingen getest, die blijven netjes dicht.
Ik heb deze aangehouden maar ik weet nog niet of de mijne er goed mee loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan