- Onderwerp starter
- #9.651
Dat het loodje aan de zijkant zat maar Nightbat? wist te vertellen dat ze schijnbaar eerst klemlood gebruikten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat het loodje aan de zijkant zat maar Nightbat? wist te vertellen dat ze schijnbaar eerst klemlood gebruikten
@Itsacon Heb je inmiddels al gevonden wat je zoekt?
Shit, vergeten. Maar ik zet hem nu op mijn to do lijstje.De stationair versteller had @-bassie- ligen, dus die is inmiddels geregeld.
Het klipje voor de gaskabels gaat @Roy "R"acing naar kijken als ie een keer thuis is, maar als die hem niet heeft zoek ik hem dus nog steeds.
Andere leuke die ik nog tegenkwam, en die iemand misschien nog heeft liggen, is het stokje om de tank omhoog te zetten (onderdeeltje 44574-33E01). Ook zo'n stom ding waar er vast nog wel een paar van rondslingeren :-)
Die verdwijnen vaak. Ik heb er nu 1 en die zal ik ook houden ook.Ideaal die stokjes ja, heb er 1 voor in de schuur en 1 voor op circuit
meer helaas niet
Yes, that's it! Ik stuur je een PBtje...Dit ding net links achter het balhoofd was het toch? Dan heb ik hem idd.
Wat een mooie motor blijft dat toch! Ik heb net dezelfde gehad, en het klassieke verhaal...spijt dat ik 'm weg heb gedaan..Soes weer klaar voor de winterslaap gemaakt vandaag Bekijk bijlage 1700842Bekijk bijlage 1700843Bekijk bijlage 1700844
Mooi gemaakt! Maar rvs op aluminium gaat dat niet corrosie en vastroesten in het alluminiumSoms zijn het de kleine klusjes.
Het beugeltje op de achterbrug om de remleiding uit het wiel te houden was bij mij verdwenen. Dus een nieuw beugeltje gemaakt van RVS, getrommeld, paar popnagels en presto!
Bekijk bijlage 1701456
Bekijk bijlage 1701457
Met sneak-preview van m'n nieuwe remleidingen!
Mooi gemaakt! Maar rvs op aluminium gaat dat niet corrosie en vastroesten in het alluminium
Thanks! Ze zijn nog wel te vinden in goede staat als je goed zoekt Deze gaat nooit meer weg in elk geval, compleet verknocht aan dat dingWat een mooie motor blijft dat toch! Ik heb net dezelfde gehad, en het klassieke verhaal...spijt dat ik 'm weg heb gedaan..
Ik had dus precies hetzelfde tijdens de installatie van dit ding. Nokkenassen eruit en weer terug op timing. Nu heb ik een kleine ratel nog tijdens koude start, maar die is weg wanneer het blok warm is. Het de speling gemeten op de ketting zelf. Best een nauwkeurig klusje dit.Gisteravond een iets minder klein klusje:
Bekijk bijlage 1702009
Bekijk bijlage 1702010
En het werd nog iets minder klein, doordat ik de initiele spanning verkeerd had ingeschat. Dus toen ik m'n tie-wraps losknipte en de krukas een zetje gaf, had ik prompt een versprongen ketting
Voor der zekerheid de nokkenassen maar even gelicht en volgens het boekje geplaatst. Nog altijd minder werk dan een kapotte kop vervangen, zullen we maar zeggen...
Die speling meet je eigenlijk als de ketting tussen de nokken op zijn slapst hangt. Dat heb ik gedaan door het minimaal vooruit en achteruit de krukas te draaien. Maar dan vind ik de speling in principe te groot. Dus beetje op gevoel inderdaad.Ja. Vond het instellen van de speling ook nog best lastig. Die speling tussen de twee tandwielen is nogal afhankelijk van de stand van de nokken. In bepaalde standen wordt de ketting strakgetrokken door de klepveren, en op andere punten niet.
Ik heb uiteindelijk heel veel meetpunten genomen tot ik het gevoel had dat de speling overal goed genoeg was.