Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Brrrrr, wie durft hier nou mee rijden?

1E060052-312C-4DBF-9D0D-A60DAA1E2EB8.png
 
@Itsacon Heb je inmiddels al gevonden wat je zoekt?

De stationair versteller had @-bassie- ligen, dus die is inmiddels geregeld.

Het klipje voor de gaskabels gaat @Roy "R"acing naar kijken als ie een keer thuis is, maar als die hem niet heeft zoek ik hem dus nog steeds.

Andere leuke die ik nog tegenkwam, en die iemand misschien nog heeft liggen, is het stokje om de tank omhoog te zetten (onderdeeltje 44574-33E01). Ook zo'n stom ding waar er vast nog wel een paar van rondslingeren :-)
 
De stationair versteller had @-bassie- ligen, dus die is inmiddels geregeld.

Het klipje voor de gaskabels gaat @Roy "R"acing naar kijken als ie een keer thuis is, maar als die hem niet heeft zoek ik hem dus nog steeds.

Andere leuke die ik nog tegenkwam, en die iemand misschien nog heeft liggen, is het stokje om de tank omhoog te zetten (onderdeeltje 44574-33E01). Ook zo'n stom ding waar er vast nog wel een paar van rondslingeren :-)
Shit, vergeten. Maar ik zet hem nu op mijn to do lijstje.
Dit ding net links achter het balhoofd was het toch? Dan heb ik hem idd.
IMG_4683.JPEG

Ideaal die stokjes ja, heb er 1 voor in de schuur en 1 voor op circuit :t
meer helaas niet
Die verdwijnen vaak. Ik heb er nu 1 en die zal ik ook houden ook.
 
precies, da's wel te overzien. Maar heeft geen haast. Eerst de andere kant van de tank maar weer eens aan de motor vastmaken _O-
 
😃👍

Zo herkenbaar, en al die kleine kosten tikken met elkaar ook nog flink aan.
Maar 't is liefdewerk, straks staat er wel weer een mooie gix *O*
 
Precies. Ik ben al lang tot de conclusie gekomen dat ik, als ik een Gixxer had gewild, ik er veel goedkoper gewoon een had kunnen kopen, ipv dit project op te knappen. Maar een groot deel van de lol zit juist in het project...
 
Soms zijn het de kleine klusjes.

Het beugeltje op de achterbrug om de remleiding uit het wiel te houden was bij mij verdwenen. Dus een nieuw beugeltje gemaakt van RVS, getrommeld, paar popnagels en presto!

Bekijk bijlage 1701456

Bekijk bijlage 1701457

Met sneak-preview van m'n nieuwe remleidingen!
Mooi gemaakt! Maar rvs op aluminium gaat dat niet corrosie en vastroesten in het alluminium
 
Gisteravond een iets minder klein klusje:

IMG_20211207_2032464.jpg


IMG_20211207_2249173.jpg


En het werd nog iets minder klein, doordat ik de initiele spanning verkeerd had ingeschat. Dus toen ik m'n tie-wraps losknipte en de krukas een zetje gaf, had ik prompt een versprongen ketting |('(

Voor der zekerheid de nokkenassen maar even gelicht en volgens het boekje geplaatst. Nog altijd minder werk dan een kapotte kop vervangen, zullen we maar zeggen...
 
Ai, balen. Maar fijn dat het goed is gekomen!
Er staat best wel wat spanning op inderdaad. Ben ook een tijd aan het k*tten geweest om een blok weer op tijd te krijgen.
Ook omdat de lijntjes niet exact oplijnen met de kop. Dus in alle standen proberen.

Ik heb nog een srad 600 blok gekregen, voor de bak en koppeling. Hij heeft een bak gruis in de olie en loopt op 3 poten. Die gaan we eens lekker uit elkaar trekken dit weekend :D
 
Gisteravond een iets minder klein klusje:

Bekijk bijlage 1702009

Bekijk bijlage 1702010

En het werd nog iets minder klein, doordat ik de initiele spanning verkeerd had ingeschat. Dus toen ik m'n tie-wraps losknipte en de krukas een zetje gaf, had ik prompt een versprongen ketting |('(

Voor der zekerheid de nokkenassen maar even gelicht en volgens het boekje geplaatst. Nog altijd minder werk dan een kapotte kop vervangen, zullen we maar zeggen...
Ik had dus precies hetzelfde tijdens de installatie van dit ding. Nokkenassen eruit en weer terug op timing. Nu heb ik een kleine ratel nog tijdens koude start, maar die is weg wanneer het blok warm is. Het de speling gemeten op de ketting zelf. Best een nauwkeurig klusje dit.
 
Ja. Vond het instellen van de speling ook nog best lastig. Die speling tussen de twee tandwielen is nogal afhankelijk van de stand van de nokken. In bepaalde standen wordt de ketting strakgetrokken door de klepveren, en op andere punten niet.

Ik heb uiteindelijk heel veel meetpunten genomen tot ik het gevoel had dat de speling overal goed genoeg was.
 
Ja. Vond het instellen van de speling ook nog best lastig. Die speling tussen de twee tandwielen is nogal afhankelijk van de stand van de nokken. In bepaalde standen wordt de ketting strakgetrokken door de klepveren, en op andere punten niet.

Ik heb uiteindelijk heel veel meetpunten genomen tot ik het gevoel had dat de speling overal goed genoeg was.
Die speling meet je eigenlijk als de ketting tussen de nokken op zijn slapst hangt. Dat heb ik gedaan door het minimaal vooruit en achteruit de krukas te draaien. Maar dan vind ik de speling in principe te groot. Dus beetje op gevoel inderdaad.
 
mocht iemand nog op zoek zijn naar een knap set banden met nog maar weinig kilometers? verkoop een set Continental Sportattacks 120-180 DOT 2016, kan ze evt verzenden. vraag er €120 voor
20211210_152552.jpg
20211210_152611.jpg
20211210_152614.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan