Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Is er hier toevallig iemand die een 600 srad blokje heeft liggen met potentie? Lage compressie, lagerschade. Kapot maar nog te redden, dat soort grappen.

Deze arme student heeft een stomme fout gemaakt en een nieuw blok nodig. Echter toen ik online keek schrok ik me een ongeluk van de prijzen die ik voorbij zag komen, en iedereen met een redelijke prijs is zo verschrikkelijk moeilijk om het blok van te kopen. (Afspraken niet nakomen, niet meer reageren, je kent het)

Vandaar dat ik hier smeek om jullie hulp
 
Hoi allemaal,

Ik denk dat de meesten hier wel voorzien zijn. Maar ivm overstap naar een ander merk (Yamaha) staat de Suzuki GSX-R 750 k5 te koop.
Mocht je op zoek zijn of iemand weten, stuur maar een pb.

Ik heb er 9,5 jaar met veel plezier op gereden en het is en blijft een prachtmotor om te zien en mee te rijden. Toch werd het tijd voor wat anders en is dat een MT09 geworden.

https://link.marktplaats.nl/m1876446526
Ik hoor het graag!
 
Hallo lezers,
Ik heb nu een jaar mijn 750-K6 in bezit. Een blauw/witte. 1e toelating sept 2006. In 2011 in NL tenaamgesteld.
Wat mij nu pas opvalt is de kleurstelling. De topkuip is wit. Als ik google zie ik eigenlijk alleen maar blauwe topkuipen van het bj 2006. Ook op andere delen lijkt het een 2007 kleurenschema te zijn: de punt op de tank (komend vanuit de zijkuip) is donderblauw (2006 vaak lichter blauw en gespleten), de punt onder de buddy is donkerblauw (2006 lichtblauw en ook gespleten).

Is modeljaar 2007 dan al in september 2006 beschikbaar gekomen?

Mijnes:

gsx-r 750 testrit.jpg
 
Hallo lezers,
Ik heb nu een jaar mijn 750-K6 in bezit. Een blauw/witte. 1e toelating sept 2006. In 2011 in NL tenaamgesteld.
Wat mij nu pas opvalt is de kleurstelling. De topkuip is wit. Als ik google zie ik eigenlijk alleen maar blauwe topkuipen van het bj 2006. Ook op andere delen lijkt het een 2007 kleurenschema te zijn: de punt op de tank (komend vanuit de zijkuip) is donderblauw (2006 vaak lichter blauw en gespleten), de punt onder de buddy is donkerblauw (2006 lichtblauw en ook gespleten).

Is modeljaar 2007 dan al in september 2006 beschikbaar gekomen?

Mijnes:

Bekijk bijlage 1799719
Weinig van de kleurstelling zo te zien he?

Maar ik ben niet zo op de hoogte van de kleurschema’s van deze motor maar het kan natuurlijk zijn dat er na schade een andere kuip op is gekomen.
 
Vervangen door schade zou inderdaad kunnen. Of wellicht vond de vorige eigenaar de andere kleur mooier.

Zo vond ik op mijn K8 750 een blauw voorspatbord mooier staan dan het originele zwarte.

Edit: ik ben de 750 K6 vergeleken met de K7. Van wat we van de kleurstelling kunnen zien lijkt jouw motor op de K7. Mocht niemand hier je verder kunnen helpen, wellicht zou je de importeur (Nimag) eens kunnen benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Is modeljaar 2007 dan al in september 2006 beschikbaar gekomen?

Nee
En ik betwijfel te zeerste dat dealers nieuwe kleuren mogen verkopen voor het nieuwe jaar
Daarbij zal iedere slimmer koper z'n motor misschien wel het jaar daarvoor kopen, maar op kenteken zetten daarna,, ivm, 'bouwjaar waarde'
 
Vervanging na schade zou een optie kunnen zijn. Maar dan is álles vervangen. Topkuip, zijpanelen, tank en achterkappen. Die zijn allemaal 2007 model dan.
 
Vervanging na schade zou een optie kunnen zijn. Maar dan is álles vervangen. Topkuip, zijpanelen, tank en achterkappen. Die zijn allemaal 2007 model dan.
Misschien is het wel een K7, foutje bij invoeren of wat dan ook.
Kun je controleren met het VIN nummer, de tiende positie geeft het bouwjaar aan. 6 is 2006 en 7 is 2007.

Of ver gezocht, ooit iemand K6 frame met papieren gekocht en een K7 gejat....
 
Dit weekend wieltjes erin, ketting gemonteerd.

IMG_20220903_205454.jpg


Eerste keer motorketting plaatsen (BMW rijder, tja), maar ben niet ontevreden:

IMG_20220903_205547.jpg


Meteen maar een 520 geplaatst ipv een 530. Gezien ze in '98 voor de SRAD W/X een 525 al genoeg vonden, denk ik dat mijn V een moderne 520 niet zo 1-2-3 kapot trekt :-)
 
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe helm, maar ik had al lang niet meer op m'n SRAD gereden. Zondag weer eens een rit gemaakt en het viel me op, dat mijn helm ineens lang niet zo stil was als ik op mijn andere motoren gewend ben. Wat blijkt: de vorm van de kuip(ruit?) zorgt ervoor, dat er een hoop turbulentie net onder de rand van mijn helm ontstaat of iig dat de luchtstroom precies vanaf de onderkant naar binnen komt. Met mijn hoofd in een 'schone' stroom lucht, heb ik nergens last van en is de helm onwijs stil.

Heeft iemand anders dit al eens ervaren met een motor met volledige kuip en heeft hier eventueel een oplossing voor? Toen ik nog ontwetend was, hinderde het me niet zo. Nu dus wel B|
 
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe helm, maar ik had al lang niet meer op m'n SRAD gereden. Zondag weer eens een rit gemaakt en het viel me op, dat mijn helm ineens lang niet zo stil was als ik op mijn andere motoren gewend ben. Wat blijkt: de vorm van de kuip(ruit?) zorgt ervoor, dat er een hoop turbulentie net onder de rand van mijn helm ontstaat of iig dat de luchtstroom precies vanaf de onderkant naar binnen komt. Met mijn hoofd in een 'schone' stroom lucht, heb ik nergens last van en is de helm onwijs stil.

Heeft iemand anders dit al eens ervaren met een motor met volledige kuip en heeft hier eventueel een oplossing voor? Toen ik nog ontwetend was, hinderde het me niet zo. Nu dus wel B|
https://www.nr1motor.nl/mra-racing-...MIm_iq3paA-gIV8IODBx3DRwdTEAQYASABEgJvYvD_BwE
Raampje erop met een extra bolling, scheelt wel. Maar nog steeds niet ideaal denk ik.
 
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe helm, maar ik had al lang niet meer op m'n SRAD gereden. Zondag weer eens een rit gemaakt en het viel me op, dat mijn helm ineens lang niet zo stil was als ik op mijn andere motoren gewend ben. Wat blijkt: de vorm van de kuip(ruit?) zorgt ervoor, dat er een hoop turbulentie net onder de rand van mijn helm ontstaat of iig dat de luchtstroom precies vanaf de onderkant naar binnen komt. Met mijn hoofd in een 'schone' stroom lucht, heb ik nergens last van en is de helm onwijs stil.

Heeft iemand anders dit al eens ervaren met een motor met volledige kuip en heeft hier eventueel een oplossing voor? Toen ik nog ontwetend was, hinderde het me niet zo. Nu dus wel B|
De Srad kent 2 verschillende originele kuipruiten. Bij de 600 is de 1997 een lage kuipruit, en vanaf 1998 is de kuipruit wat hoger en de meest voorkomende. Ik gok dat jij die hoge bolle ruit er op hebt zitten, maar het is niet gezegd dat een lage ruit slechter is. Ik ben bang dat het kwestie van uitproberen is om er achter te komen.
Ik gebruik op mijn racer en mijn straat srad allebei de lage ruit, ik ben niet zo groot en ik vind de lage ruit "vol" genoeg. Maar ik ondervind er dus ook geen hinder van.
 
Misschien is het wel een K7, foutje bij invoeren of wat dan ook.
Kun je controleren met het VIN nummer, de tiende positie geeft het bouwjaar aan. 6 is 2006 en 7 is 2007.

Of ver gezocht, ooit iemand K6 frame met papieren gekocht en een K7 gejat....
Framenummer is: JS1CF1111001072**
Dan kom ik uit op 0 = bouwjaar 2000?
Of moet ik tellen vanaf de F? Dan is het 2007.

Op www.suzuki-motorrad-ersatzteile.de kom ik uit op een Duitse K7 (E-19)
 
Framenummer is: JS1CF1111001072**
Dan kom ik uit op 0 = bouwjaar 2000?
Of moet ik tellen vanaf de F? Dan is het 2007.

Op www.suzuki-motorrad-ersatzteile.de kom ik uit op een Duitse K7 (E-19)
Vreemd, 10e digit zou bouwjaar moeten zijn. Bij mij klopt het wel.
E-19 typegoedkeuringsnummer hoort bij Roemenië volgens de RDW.
Wordt wel verwarrend zo :+ maar als die duitse site K7 zegt zal dat wel kloppen.
 
Aah duidelijk! Als je een stuk kleiner bent, kan ik me ook voorstellen dat de luchtstroom boven de 'bubbel', gecreëerd door de kuipruit, wellicht wat hoger op de helm pas contact maakt.
Deze zit er atm bij mij op. Dan zou dit een lage met double bubble moeten zijn.
IMG_20220907_173650.jpg
Ik zie inderdaad wel een flink hoogteverschil met de ruit die origineel op de '99 modellen zat. Deze loopt nog zo'n 5 cm door lijkt het.
Gelijk maar even het interwebz afgestruind voor wat vergelijkingsmateriaal. Gezien dit eigenlijk al een lage ruit is, zal wellicht een hogere soelaas brengen.
MDI zit voor mij helaas niet echt om de hoek. Zou anders wel een mooie optie geweest zijn ja!

Bedankt heren, het is me allemaal een stuk duidelijker geworden. Ik ga opzoek naar een andere ruit :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan