Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Maar onder de carterontluchting heb je de versnellingsbakassen draaien. Die zullen vast ook wel olie door het carter slingeren

Misschien wel, hoewel ik dat betwijfel, en dat Suzuki al lang een scheiding tussen de blokdelen heeft
Maar ik kan nergens écht duidelijke foto's vinden van hoe dat bij een SRAD zit

 
Nou, lekker dan: in de pot zit dus wél een katalysator. De SET-klep staat geheel open. En is met geen mogelijkheid te draaien.
Conclusie: de SET-klep zorgt voor demping bij lage toeren.
Je ziet ook de corrosie op het draaimechanisme. Mechanisme kopen en hier op aansluiten zal weinig zin hebben. Dit is lang geleden al verwijderd, daar komt geen beweging meer in...
Enige optie is andere bochten met werkende SET-klep, of een stille vervangingsdemper.
Of kan in deze pijp nog iets gedaan worden om te dempen? Extra stukje katalysator? Zo lang de motor er geen schade aan krijgt vind ik (iets) minder vermogen geen probleem. Ik kom niet zo vaak >10.000 rpm.


Bekijk bijlage 1806603Bekijk bijlage 1806604

...maar zoveel 'herrie' maaktie niet met de SET klep open
 
Herrie is voor iedereen anders 😛 ik vind hem met std demper en de klep open ook gewoon prima klinken.

Die klep krijg je echt wel weer gangbaar hoor met een beetje werk. Ik heb eventueel nog wel een set kabels liggen met de servo erbij.
 
Misschien wel, hoewel ik dat betwijfel, en dat Suzuki al lang een scheiding tussen de blokdelen heeft
Maar ik kan nergens écht duidelijke foto's vinden van hoe dat bij een SRAD zit

Wel leuk die tekeningen. Toch als je dan naar het onderste carterdeel kijkt, kun je wel veronderstellen dat de secundaire as recht onder de carterventilatie ligt. Als dat kleine labyrint wat je eerder liet zien daar nog tussen ligt, zal het inderdaad niet recht het filterhuis ingeslingerd worden.
Ik ga het gewoon nog even aankijken. Aankomende weken toch weinig kans om er meer tijd aan te besteden, dus wellicht over een paar honderd km's nog eens kijken en wellicht heb ik dan een mooi winterproject
 
Herrie is voor iedereen anders 😛 ik vind hem met std demper en de klep open ook gewoon prima klinken.

Die klep krijg je echt wel weer gangbaar hoor met een beetje werk. Ik heb eventueel nog wel een set kabels liggen met de servo erbij.
Vanmorgen met een hoop siliconenspray/WD40 de klep zowaar draaiend gekregen! Toen de klep op 'halverwege' even vastgezet met een koperdraadje en een stukje gereden. Een half-open klep is toch iets stiller. Wil ik de klep werkend krijgen dan is de bevestiging van de kabels nog een probleempje denk ik. 1 van de draadeinden is zo goed als afgebroken/afgeslepen. Zie de foto.
Dan nog de elektronische aansturing: er is in de ECU vast een draadje losgekoppeld dan wel doorgeknipt om geen FI melding te krijgen. (Moet ik nog bekijken)
Nog nodig: servo, kabels en uitlaatsteun.
Als ik jouw setje wil kopen, wat vraag je ervoor?

20220925_111149 conv.jpeg
 
Die uitlaat ziet er alzo niet echt geweldig meer uit
Zal me niks verbazen als het balanspijpje tussen cilinder 2 en 3 losbreekt over niet al te lange tijd
(en ik spreek uit ervaring, in de 95000km 2 keer voorgekomen)

ik zou 's gaan kijken voor een (2e hands) vervanger
 
Dat beugeltje voor op het spruitstuk heb ik niet meer.
Vanmorgen met een hoop siliconenspray/WD40 de klep zowaar draaiend gekregen! Toen de klep op 'halverwege' even vastgezet met een koperdraadje en een stukje gereden. Een half-open klep is toch iets stiller. Wil ik de klep werkend krijgen dan is de bevestiging van de kabels nog een probleempje denk ik. 1 van de draadeinden is zo goed als afgebroken/afgeslepen. Zie de foto.
Dan nog de elektronische aansturing: er is in de ECU vast een draadje losgekoppeld dan wel doorgeknipt om geen FI melding te krijgen. (Moet ik nog bekijken)
Nog nodig: servo, kabels en uitlaatsteun.
Als ik jouw setje wil kopen, wat vraag je ervoor?

Bekijk bijlage 1807277

Dat beugeltje kan ik je niet aan helpen, die heb ik blijkbaar weg gegooid. Bij de ECU knippen ze inderdaad 1 draadje door om de FI melding weg te halen/het exup systeem plat te leggen, dat is deze draad. Vanaf achter gekeken, de rechter stekker. Onderste rij, 5e ader van links.
B0873E6C-AF7F-42C1-8E14-4D0A27F4084F.jpeg
 
Met enigsinds pijn in mijn hart (nee, ik kom niks verkopen :P) heb ik afgelopen zomer de Suzuki ingeruild op een Oostenrijkse naked.
Voor de zomer voor een tweede keer stil komen te staan tijdens een rit. Daarbij weer mijn schoonvader op moeten trommmelen om me te repatriëren. Ik was wederom ~2.5u van huis dus voordat alles gemobiliseerd is was het even wachten. Uiteindelijk bleek de dynamo de geest gegeven te hebben.

Twee dagen later stond een vakantie naar het "hoge noorden" gepland. Onderweg daarheen bij een aantal motorzaken langs geweest. Op bestemming naar nog een motorzaak gegaan en daar uiteindelijk de Suzuki ingeruild. 9 jaar en 59000 km veel plezier aan de motor gehad.

Kortom, @Roy "R"acing, als je een keer zin hebt kan je de OP oppoetsen. :)

Ik blijf hier nog wel meelezen en daar waar nodig te helpen/advies te geven bij technische problemen.

Overigens heb ik nog een Yamaha R6 gasbuis liggen (voor goedkoop snelgas). Deze is gratis af te halen of kan worden verzonden tegen de postNL tarieven. Stuur even een PB bij interesse.
 
Kick Ten Minutes _O- een collega van me zei dat altijd een vind zijn Gasgas stukken beter. Fast forward naar het heden en KTM heeft de over genomen (in de Moto3 rijdt er, op een verloren Honda na, alleen nog maar KTM rond in alle kleuren).

Thanks!
 
Met enigsinds pijn in mijn hart (nee, ik kom niks verkopen :P) heb ik afgelopen zomer de Suzuki ingeruild op een Oostenrijkse naked.
Voor de zomer voor een tweede keer stil komen te staan tijdens een rit. Daarbij weer mijn schoonvader op moeten trommmelen om me te repatriëren. Ik was wederom ~2.5u van huis dus voordat alles gemobiliseerd is was het even wachten. Uiteindelijk bleek de dynamo de geest gegeven te hebben.

Daar heb ik met de mijne ook 2x mee stilgestaan, maar met de spanningsstabilisator maar 1x (ondanks dat K6/7 daar 'berucht' om stond)
 
😭😭😭
Ik had hem ook al voorbij zien komen, ik moest er ook van huilen.
Vooral van de tekst: staat gewassen warm en binnen. Dan bekijk je de laatste foto van het balhoofd. Ik heb heel wat Suzuki srad's gezien en gehad, maar ik heb nog nooit zoveel roest in de omgeving van de balhoofd moer gezien. Deze motor heeft gewoon buiten gestaan, hoeft geen probleem te zijn trouwens. Maar dat zie je nu eenmaal wel.
Met verlengde achterbrug 2000 euro
Met standaard achterbrug 1500 euro Euh.... moet Ik ff over nadenken. :+
 
Ik had hem ook al voorbij zien komen, ik moest er ook van huilen.
Vooral van de tekst: staat gewassen warm en binnen. Dan bekijk je de laatste foto van het balhoofd. Ik heb heel wat Suzuki srad's gezien en gehad, maar ik heb nog nooit zoveel roest in de omgeving van de balhoofd moer gezien. Deze motor heeft gewoon buiten gestaan, hoeft geen probleem te zijn trouwens. Maar dat zie je nu eenmaal wel.
Met verlengde achterbrug 2000 euro
Met standaard achterbrug 1500 euro Euh.... moet Ik ff over nadenken. :+
Haha ja 500,- voor de achterbrug haalde ik er ook uit....
Of krijg je dan voor 1500,- een fiets zonder achterbrug?
 
Ik had hem ook al voorbij zien komen, ik moest er ook van huilen.
Vooral van de tekst: staat gewassen warm en binnen. Dan bekijk je de laatste foto van het balhoofd. Ik heb heel wat Suzuki srad's gezien en gehad, maar ik heb nog nooit zoveel roest in de omgeving van de balhoofd moer gezien. Deze motor heeft gewoon buiten gestaan, hoeft geen probleem te zijn trouwens. Maar dat zie je nu eenmaal wel.
Met verlengde achterbrug 2000 euro
Met standaard achterbrug 1500 euro Euh.... moet Ik ff over nadenken. :+
Viel me inderdaad ook al op... Zolang er geen roest op de binnenpoten zit, valt ermee te leven ja
Haha ja 500,- voor de achterbrug haalde ik er ook uit....
Of krijg je dan voor 1500,- een fiets zonder achterbrug?
Beter gewoon de volle mep betalen en de achterbrug in 5 stukken zagen, zodat niemand ooit nog zo'n monster kan maken ervan.
 
Viel me inderdaad ook al op... Zolang er geen roest op de binnenpoten zit, valt ermee te leven ja

Beter gewoon de volle mep betalen en de achterbrug in 5 stukken zagen, zodat niemand ooit nog zo'n monster kan maken ervan.
Beter gewoon helemaal niet kopen. Volk wat zulke achterbruggen in motoren schroeft, doet dat over het algemeen niet om vervolgens lekker fatsoenlijk met de fiets om te gaan.
 
Beter gewoon helemaal niet kopen. Volk wat zulke achterbruggen in motoren schroeft, doet dat over het algemeen niet om vervolgens lekker fatsoenlijk met de fiets om te gaan.
Hij laat het nu tenminste wel eerlijk zien ipv de normale achterbrug erin en verkopen als "alleen bij mooi weer toerritjes gedaan"
 
Hmmm ja goed punt. Elke keer bij starten eerst een halve minuut in de toerenbegrenzer janken, zodat de hele buurt en vriendjes in steden 20km verderop weten dat ze weer eens als een echte stoere man een ritje op hun motor gaan rijden. Beter met een grote boog omheen lopen
 
Nou ik dacht een mooie deal te hebben; velgen uit een 2001 Gsxr750. Die zouden toch moeten passen in mijn 2001 Gsxr750. Helaas die kwamen dus uit een overjarig model srad. Ik kan ze terug brengen maar dan moet ik weer een 3 kwartier rijden. Dus mocht er iemand interesse hebben dan mag die een setje velgen overnemen met remschrijven eraan en nog redelijke pirelli’s eronder voor €300,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan