Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Zou echt om substantieel minder gaan. En het gaat om een circuit kuip, dat had ik niet vermeld.... die zijn van auctmart ook alweer een klap duurder zag ik.
Ik ga wel een keer op zoek naar een kuip van sebimoto ofzo, die zijn redelijk betaalbaar.
 
Thnx voor de tip:t ga ik bekijken. Enige is wel dat ik graag een gesloten zitje zou willen in plaats van zo'n open ding met het originele zadel. Maar dat hebben ze misschien ook wel.
 
Thnx voor de tip:t ga ik bekijken. Enige is wel dat ik graag een gesloten zitje zou willen in plaats van zo'n open ding met het originele zadel. Maar dat hebben ze misschien ook wel.
Naar mijn mening haal je het mooiste race kuipwerk uit USA nl Airstream kuipwerk.
Ik wil persé voor mijn Srad 600 een Airstream kuip laten overkomen in december of januari. Misschien kunnen we samen wat laten komen.
 
Naar mijn mening haal je het mooiste race kuipwerk uit USA nl Airstream kuipwerk.
Ik wil persé voor mijn Srad 600 een Airstream kuip laten overkomen in december of januari. Misschien kunnen we samen wat laten komen.
Owja, dat klinkt interessant. Ik ga eens even kijken hoe dat zit en wat dat mag kosten.... we appen :t
 
Naar mijn mening haal je het mooiste race kuipwerk uit USA nl Airstream kuipwerk.
Ik wil persé voor mijn Srad 600 een Airstream kuip laten overkomen in december of januari. Misschien kunnen we samen wat laten komen.

Bedoel je niet AirTECH?
Airstream vind ik niks op Google

Daarbij moet dat spul ook nog gespoten worden
 
_O- ik had het niet eens gelezen, ik ken het spul wel, wist dat het mooi is, maar nooit in overweging genomen in verband met de verzendkosten.
 
Thnx voor de tip:t ga ik bekijken. Enige is wel dat ik graag een gesloten zitje zou willen in plaats van zo'n open ding met het originele zadel. Maar dat hebben ze misschien ook wel.
Je hebt ook ene pascal plast , google maar eens. Er zijn werkelijk wel 100 kuipaanbieders te vinden. In alle prijzen en kwaliteit.

Zelf gebruik ik deze kuipsets Plastic Works Moto top materiaal tegen een goede prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds een week de eigenaar van deze gsxr 750 k9. Deze gaat omgebouwd worden tot circuitfiets. Ik verkoop de kuip inclusief tank. Mogelijk iemand hier die interesse heeft. Mooie kuip voor mensen met een schadefiets. Advertentie staat op marktplaats. Bij interesse stuur maar een PM.
 

Bijlagen

  • 20221118_144540.jpg
    20221118_144540.jpg
    249,2 KB · Weergaven: 24
Ik heb een Supercorca 180/55 te koop. Is nog vrijwel vers voor 50,- euro.

Tevens dit x gaat de 750 echt weg. Hij mag weg voor 4.950,- . Is ongeveer 900km bijgekomen vorig jaar... _O-
Wel alle vloeistoffen ververst etc.

PM svp bij interesse.
 
Beste mede-gixxerfanaten,

Ben een tijd met de gedachte aan het spelen om een extra fiets erbij te kopen voor op 't circuit. Rij 750SRAD op straat dus wil liefst in de Gixxer-hoek blijven. Optie die ik overweeg is een K1 600/750. Planning is om 3-4x per jaar een circuitdag te doen (Zolder, Assen, Zandvoort bijvoorbeeld). Ben geen die-hard racer maar wil mezelf wel verder brengen op dat vlak.

Wat brengt dat ongeveer aan kosten met zich mee aan onderhoud per jaar, als je 4-5x een circuitdag pakt en waar bestaan die kosten uit (banden, olie, remmen, ketting etc)?

Thanks!
 
Beste mede-gixxerfanaten,

Ben een tijd met de gedachte aan het spelen om een extra fiets erbij te kopen voor op 't circuit. Rij 750SRAD op straat dus wil liefst in de Gixxer-hoek blijven. Optie die ik overweeg is een K1 600/750. Planning is om 3-4x per jaar een circuitdag te doen (Zolder, Assen, Zandvoort bijvoorbeeld). Ben geen die-hard racer maar wil mezelf wel verder brengen op dat vlak.

Wat brengt dat ongeveer aan kosten met zich mee aan onderhoud per jaar, als je 4-5x een circuitdag pakt en waar bestaan die kosten uit (banden, olie, remmen, ketting etc)?

Thanks!

Obv 3-4 circuitdagen - circa 220-280 per circuitdag afhankelijk van het circuit en organisatie:
1 oliewissel a 80,- euro
1 set banden maar ligt aan jouw tijden en inzet. Ik kan wel een paar dagen met een achterband doen en rijd een 1000 a 400,- euro
1x remolie (begin seizoen) a 60,- euro

@Roy kan dat beter beantwoorden verder.

Ik heb overigens een 750 te koop met kenteken en straatkappen, maar wel met meerdere modificaties tbv het circuit (tandwielen, stalen remleidingen, goede remblokken, quickshifter, geflasht naar 147Whp)
 
Beste mede-gixxerfanaten,

Ben een tijd met de gedachte aan het spelen om een extra fiets erbij te kopen voor op 't circuit. Rij 750SRAD op straat dus wil liefst in de Gixxer-hoek blijven. Optie die ik overweeg is een K1 600/750. Planning is om 3-4x per jaar een circuitdag te doen (Zolder, Assen, Zandvoort bijvoorbeeld). Ben geen die-hard racer maar wil mezelf wel verder brengen op dat vlak.

Wat brengt dat ongeveer aan kosten met zich mee aan onderhoud per jaar, als je 4-5x een circuitdag pakt en waar bestaan die kosten uit (banden, olie, remmen, ketting etc)?

Thanks!

Obv 3-4 circuitdagen - circa 220-280 per circuitdag afhankelijk van het circuit en organisatie:
1 oliewissel a 80,- euro
1 set banden maar ligt aan jouw tijden en inzet. Ik kan wel een paar dagen met een achterband doen en rijd een 1000 a 400,- euro
1x remolie (begin seizoen) a 60,- euro

@Roy kan dat beter beantwoorden verder.

Ik heb overigens een 750 te koop met kenteken en straatkappen, maar wel met meerdere modificaties tbv het circuit (tandwielen, stalen remleidingen, goede remblokken, quickshifter, geflasht naar 147Whp)

Ik denk dat je mij bedoelde, @ Roy is een andere gebruiker :P
Maar idd dan ben je al een heel eind.

Ik wissel elke 3-4 dagen olie dus zou ik het met 3-4 dagen gewoon standaard als 1x per jaar aanhouden. Verder eigenlijk het gebruikelijke onderhoud. Remvloeistof, kleppen, luchtfilter schoonmaken, bougies, eigenlijk niet echt anders als een wegmotor met zo weinig dagen en een redelijk standaard machine.
Afhankelijk van je snelheid en rijstijl kan je ook met een achterband nog wel wat langer doen. Ik zelf rij met een Metzeler Racetec K1 2 tot 3 dagen en dan is het beste er vanaf, maar nog niet op.
Na aanschaf vering laten servicen want zeker als het een wegfiets is geweest dan is daar nog nooit naar gekeken. Stalen remleidingen en dan eerst eens gaan rijden en dan kan je eens verder kijken.
520 kettingset met verschillende tandwielen, andere vering, laptimer en alle overige spullen die je erop kan schroeven.
 
Gister ben ik maar eens de schuur ingedoken. Helaas toch mijn vermoedens bevestigd. Op alle 4 de cilinders een schamele 70 psi (ja, blok was warm). Nadat ik in de vierde cilinder een scheutje olie had gegooid en het nog eens probeerde, kwam ik net boven de 90 uit. Dit keer kwam er uit het luchtfilter huis ook best een aardige scheut olie.
Ik heb wel al een beetje rond zitten kijken naar m'n opties. Een ander blok eronder hangen, tweedehands cilinderblok + zuigers (uiteraard alles eerst na laten meten voor inbouw) of nieuwe zuigers en aanverwante delen. Wat zouden jullie aanraden? Ik was niet van plan afstand te doen van de motor in enkele jaren iig.
 
Dat zou wel heel chill zijn. Bij een 4-takt nog niet eerder gehad namelijk, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Jullie in dit geval gelukkig (voor mij) wel.
Vroeger zat met de 2-takt brommertjes gehad natuurlijk. Dan stak ik er altijd gelijk een nieuwe zuiger in. Dat was tientjes werk. Helaas hiermee toch wel een ander verhaal. 4 pakketten veren op CMSNL voor €330 ofzo. Maar goed, als het blok daar weer minstens 45k mee vooruit kan, is het zeker de moeite waard natuurlijk. Zal van het weekend alvast een begin maken met een krat bier en het WPHB ernaast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan