Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Dat zou wel heel chill zijn. Bij een 4-takt nog niet eerder gehad namelijk, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Jullie in dit geval gelukkig (voor mij) wel.
Vroeger zat met de 2-takt brommertjes gehad natuurlijk. Dan stak ik er altijd gelijk een nieuwe zuiger in. Dat was tientjes werk. Helaas hiermee toch wel een ander verhaal. 4 pakketten veren op CMSNL voor €330 ofzo. Maar goed, als het blok daar weer minstens 45k mee vooruit kan, is het zeker de moeite waard natuurlijk. Zal van het weekend alvast een begin maken met een krat bier en het WPHB ernaast.

Niet zozeer ervaring maar redeneren

Wat zorgt ervoor dat álle cilinders ongeveer evenveel minder Compressie hebben?
Het moet iets zijn wat alles evenredig aantast

Als het 1 of 2, afwijken, of alles verschillend was van elkaar, dan ,ou ik individueel eerst gaan afstrepen


PS
Nokkenas ketting misschien uitgerekt?
 
Er staat zo'n 47k op het blok. Onderdelen worden pas besteld nadat het allemaal nagezien is ja. Slopen kan altijd nog, maar we gaan het zien. Ik zou het iig jammer vinden als dat zou moeten gebeuren.

Ja oké, klinkt wel het meest voor de hand liggend.
Nokkenas ketting zou denk ik geen overvloedig verbruik en uitgekotste olie teweeg brengen verwacht ik? Wellicht, als het toch allemaal open ligt, niet verkeerd om deze mee te bestellen eventueel.
 
Had ik al gezien ja, altijd grappige filmpjes, maar of dat nou echt mooier is zo die achterbrug..... 🤷‍♂️ Wel een originele aanpak:t
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Beste mede-gixxerfanaten,

Ben een tijd met de gedachte aan het spelen om een extra fiets erbij te kopen voor op 't circuit. Rij 750SRAD op straat dus wil liefst in de Gixxer-hoek blijven. Optie die ik overweeg is een K1 600/750. Planning is om 3-4x per jaar een circuitdag te doen (Zolder, Assen, Zandvoort bijvoorbeeld). Ben geen die-hard racer maar wil mezelf wel verder brengen op dat vlak.

Wat brengt dat ongeveer aan kosten met zich mee aan onderhoud per jaar, als je 4-5x een circuitdag pakt en waar bestaan die kosten uit (banden, olie, remmen, ketting etc)?

Thanks!
Ik ben dit jaar ook begonnen met circuitrijden op een k1 750, was een helemaal nette straatfiets dus ik ben nu racekappen erop aan het zetten (Ik rij zelf net onder de 2 minuten op zolder) mijn kosten waren ongeveer:
4x circuit dag a €200,-
enige aanpassingen a remblokjes/stalen remleidingen/vering aan laten passen enz €400
een beurtje zoals olie/remvloeistof/filtertjes enz was ik geloof ik €100,-
en een nieuwe voor plus achterband (metzeler m9rr) €300,-
de grootste kostenpost is voor mij de hebberigheid!
gereedschap(geijkte bandenspanningsmete en kwaliteits momentsleutels)/bandenwarmers/tent/karretje/laptimer/racekuip en noem maar op. Ik heb het (meeste) helemaal niet nodig maar ik wil het toch hebben. 😁
ik heb het er allemaal voor over want ik vind het machtig! Vorige week weer 5dagen geboekt (kalenders staan online) en ik kan niet wachten! aankomend jaar ook voor het eerst naar Assen, ik heb er zin in!
 
Ik zou alleen dit jaar ook een keer naar Spa willen, alleen zie ik die nog nergens op de kalender staan? Heeft iemand een idee waar ik daar een dag kan boeken?
 
Ik ben dit jaar ook begonnen met circuitrijden op een k1 750, was een helemaal nette straatfiets dus ik ben nu racekappen erop aan het zetten (Ik rij zelf net onder de 2 minuten op zolder) mijn kosten waren ongeveer:
4x circuit dag a €200,-
enige aanpassingen a remblokjes/stalen remleidingen/vering aan laten passen enz €400
een beurtje zoals olie/remvloeistof/filtertjes enz was ik geloof ik €100,-
en een nieuwe voor plus achterband (metzeler m9rr) €300,-
de grootste kostenpost is voor mij de hebberigheid!
gereedschap(geijkte bandenspanningsmete en kwaliteits momentsleutels)/bandenwarmers/tent/karretje/laptimer/racekuip en noem maar op. Ik heb het (meeste) helemaal niet nodig maar ik wil het toch hebben. 😁
ik heb het er allemaal voor over want ik vind het machtig! Vorige week weer 5dagen geboekt (kalenders staan online) en ik kan niet wachten! aankomend jaar ook voor het eerst naar Assen, ik heb er zin in!
Ow grappig, dan hebben we vorig jaar min of meer hetzelfde pakket aangeschaft, ik een 750 uit 2000. Welke circuitkuipen heb je erop geknutseld? Ik heb weer 3 dagen geboekt voor Zolder, nu al weer zin in :)
 
ik heb nog een blauw witte set te koop, helemaal compleet zoals op de foto maar niet voor €40😉
20221127_142547.jpg
 
Ik ben stukje bij beetje het cilinderblok van de motor aan het bouwen. Kom ik op het punt waar de kopbouten eruit moeten en ik geen lange dop 12 binnen bereik heb B| Lekker overheen zitten lezen natuurlijk. Wordt vervolgd!
 
Het probleem is, dat de doppen bij de aansluiting voor 1/2" te dik zijn voor de kanalen waar de bouten in liggen. Een normale dop past er dus niet doorheen. 3/8 setje heb ik niet helaas.
1/2 gebruik ik letterlijk alleen voor de assen.
3/8 meeste en soms 1/4 voor klein spul
 
Ow grappig, dan hebben we vorig jaar min of meer hetzelfde pakket aangeschaft, ik een 750 uit 2000. Welke circuitkuipen heb je erop geknutseld? Ik heb weer 3 dagen geboekt voor Zolder, nu al weer zin in :)
Van racekuipen.be
De kwaliteit en pasvorm is niet perfect, maar met enige motivatie krijg ik tot nu toe alles op z’n plek. Misschien zien we elkaar in zolder 👍🏻
 
Het probleem is, dat de doppen bij de aansluiting voor 1/2" te dik zijn voor de kanalen waar de bouten in liggen. Een normale dop past er dus niet doorheen. 3/8 setje heb ik niet helaas.
Ooit gehad toen ik een kop van een kwaak eraf moest halen; gelukkig had ik toen een buurman met een draaibank die de dop recht afdraaide :)
3/8 setje is wel fijn, gebruik die het meeste.
 
Bezig met een blokwissel. '97 en 99' srad600 en loop tegen het probleem aan dat de versnelling sensor verschillende stekker heeft. 2 vs 3 kabels

Op csmnl staan er ook 2 types. Weet iemand de functie van de middelste pin? Ik ben niet van plan om de kabelbomen te wisselen.
 

Bijlagen

  • IMG20221210135412.jpg
    IMG20221210135412.jpg
    189,5 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_2022-12-11-23-10-23-07_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-12-11-23-10-23-07_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 10
Vanmiddag was ik vrij en jullie hadden het bij het goeie eind wat betreft de zuigerveren. Met het cilinderblok eraf kon ik al zien het gat van de zuigerveren allemaal veel te veel speling hadden (staat in de service manual een limiet in ontspannen toestand). Uiteraard allemaal even nagemeten. De zuigers zitten gelukkig allemaal nog ruim binnen de limiet. Van de week maar even een lijst samenstellen met pakkingen, ringen en aanverwanten om het blok weer in elkaar te kunnen zetten.
Eerst zat ik hier ook nog aan te denken: https://www.gixxer.com/threads/using-later-cams.298369/ maar daar zie ik toch vanaf. Dit geintje kost voorlopig wel even genoeg. Volgend jaar maar weer rustig het zooitje inrijden en misschien bij de volgende klepspeling check er nog eens over nadenken.
Is het eigenlijk raadzaam om de klepseals te laten vervangen, nu het er toch allemaal al vanaf ligt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan