Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Hoi allen, nieuw hier.

Sinds dit jaar eigenaar van een k2 750 voor naast mijn Speed Triple. Voor een oudje gaat hij nog als de brandweer.
PXL_20220820_151251048.MP~2.jpg
 
De kerstman had een wel heel fijn cadeau voor mij dit jaar onder de boom achtergelaten.
Bekijk bijlage 1833659
Van de week werd ik door @Bas Tussengas geattendeerd (waarvoor nog steeds veel dank) op deze set op MP. Eerdaags nog maar even de cilinderwanden laten honen en dan kan er volgend jaar weer geknald worden 8-):]

Fijne kerst allemaal!
Lijkt me prima bezigheid voor deze kerst op de eetkamertafel toch?
 
Hahaha nouja mijn kerst loopt nog tot en met woensdag. Denk dat ik het weer oppak na nieuwjaar, dan zal ik ten minste weer helder na kunnen denken
 
Hallo gixxer rijders

Ik kwam dit lucht inlaat onderdeel nog tegen van een gsx-r 750 uit 2006, er is aan de bovenkant 1 nokje afgebroken zoals te zien is op de foto. Iemand hier nog interesse in anders gooi ik het weg. Mag gratis opgehaald worden in de buurt van Eindhoven of in de buurt van Nijmegen. Kan ook opgestuurd worden maar dan zijn de verzendkosten voor de liefhebber natuurlijk
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_7757.jpg
    thumbnail_IMG_7757.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 18
  • thumbnail_IMG_7758.jpg
    thumbnail_IMG_7758.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Voor de ellende met mijn blok van start ging, heb ik er ook naar zitten kijken. Praktisch de enige opties die ik vond was eentje van Ebay, die aan de linkerzijde aan het frame gemonteerd wordt, een originele die onder het balhoofd wordt gemonteerd of een instelbare van Hyperpro die je voor je tank monteert (en dan gaat het voornamelijk om de bevestigingsmaterialen die voor andere merken praktisch niet meer beschikbaar zijn/gemaakt worden). Die laatste is kostbaar, maar je kunt er ook het meeste mee.
Geen idee hoeveel deze echt waard is... Hierbij moet je nog wel een klem voor om de voorpoot kopen.
 
Hallo techneuten,

Woensdag stil komen te staan: accu leeg. Gelukkig op maar 1,5 km van huis.
Accu opgeladen, gisteren gestart en er komt niet meer dan 12,2 volt uit de accu. Ook niet bij meer toeren. 1e conclusie: SR of dynamo stuk.
Gisteren de dynamostekker losgehaald: op alle 3 de polen gelijkwaardige weerstand. Circa 1,5 Ohm.
Motor starten: op alle drie de polen maar 2 volt AC output (onderling pos/neg)?!
Op de stekkers (dynamo-SR en SR-naar-accu) geen brandplekken te zien.
Mijn conclusie: dynamo doorgebrand. Iemand hier met andere ideeën?

Motor: 750 K6, 30.000 km. Geen idee of dynamo en/of SR nog de originele zijn.

PS: bij mijn vorige motor kreeg ik nog 20 tot 40 volt AC uit de dynamopolen. Toen was een deel van de dynamo zwart.
 
Als die 1,5 ohm klopt volgens het werkplaatshandboek zou ik die conclusie niet trekken denk ik :? maar ik ben geen elektro specialist. Dat er bij draaiend blok maar zo weinig spanning uitkomt is wel verdacht inderdaad. Er is een topic waar dat allemaal netjes in staat uitgelegd.... ik ga even zoeken

Deze bedoelde ik: how to - accu en laadsysteem controleren

Kan me voorstellen dat je AC en DC niet helemaal lekker meet.
 
meet je een spoel aan massa?
Nee, alles op de stekker. De drie draden ten opzicht van elkaar.

Ik lees nu dat de weerstand 1,0 Ohm mag zijn. Daar zitten ze dus boven.
Ik weet overigens niet hoe ik de SR kan meten. Mijn multimeter heeft standje Ohm, DCV, ACV en DCA. Ook diodentest, maar mijn elektrische kennis is beperkt.
 
Nee, alles op de stekker. De drie draden ten opzicht van elkaar.

Ik lees nu dat de weerstand 1,0 Ohm mag zijn. Daar zitten ze dus boven.
Ik weet overigens niet hoe ik de SR kan meten. Mijn multimeter heeft standje Ohm, DCV, ACV en DCA. Ook diodentest, maar mijn elektrische kennis is beperkt.

meet eens of je een spoel aan massa gemeten krijgt :+
 
toevallig heb ik net een kapotte dynamo vervangen.

De weerstand zegt alleen maar of de verbindingen nog in takt zijn, en zelfs dan zegt dat nog niet alles. De betreffende dynamo had namelijk 2 draden per spoel. De meting gaf een keurige weerstand, maar er was toch echt één draad helemaal doorgebrand.

De juiste manier is om inderdaad de wisselstroom te meten over al de 3 de paren op de stekker vd dynamo, zoals jij ook hebt gedaan. Alle 3 de paren moeten dan ongeveer hetzelfde voltage geven bij hetzelfde toerental (ong 5% marge) en bij een hoger toerental moeten ze wederom ongeveer hetzelfde voltage geven. Bij de ducati panigale is dat bijv. 34v bij 2.000rpm en 110v bij 6.000rpm. Twee van de paren op de kapotte dynamo haalden die 34v al niet (resp. 7v en 26v). Bij de vervangende dynamo (alleen de stator vervangen) waren die waarden weer keurig volgens fabrieksspec.

De spanningsregelaar kun je meten door te kijken welk voltage je meet aan de accupolen bij stationair draaiende motor en door te kijken of het voltage ook toeneemt als je het toerental verhoogt. Dat moet dan afvlakken op zo'n 14,7v als ik me niet vergis. Bij stationair moet je dacht ik al op >13v zitten. Maar als je dat even googled vind je de exacte waarden.
 
Ik ben de zolder aan het opruimen en kom allemaal motor onderdelen tegen van mijn vorige motoren. Zo ook van mijn 750 K7 en omdat het zonde is om spullen te laten liggen verstoffen vroeg ik me af of iemand nog op zoek was naar:

OEM duoseat cover, kleine krasjes. vraagprijs: € 45,=
IMG_5279.jpg
OEM tankcover, vraagprijs: € 95,=
IMG_5278.jpg



bij intresse graag een PB
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Na 12 (!) jaar geen motor te hebben gereden, heb ik weer besloten om op de motor te stappen.

De Yamaha FZ6 Fazer werd destijds verkocht, en is nu (bijna) vervangen voor een Suzuki GSX-R 750 K4: zie foto’s.

Aanpassingen die nog moeten gebeuren:
  • De uitlaat die er nu op zit (MIVV bolt-on demper met dezelfde lengte als de originele uitlaat) wordt vervangen voor een Delkevic round carbon 200mm slip-on.
  • Ruitje wordt vervangen voor een MRA double bubble racing windscherm.
Als gevolg hiervan wil ik jullie meteen lastig vallen met een shit-load aan vragen…
  • Zou het verstandig zijn (vanwege de nieuwe demper) de motor opnieuw af te stellen, of best maar gewoon even afwachten hoe hij rijdt?
  • Mocht je toch moeten afstellen, dan kiezen voor ECU-flash of zou afstellen op de testbank voldoende zijn (benzine-lucht verhouding aanpassen)? De motor gaat in principe alleen voor straatgebruik gebruikt worden.
  • Heeft het plaatsen van een ander luchtfilter (bijv. K&N luchtfilter) nut (voor straatgebruik), of is dit onzin?
  • Bij wie het beste af laten stellen? Ervaringen?
  • Is het verstandig om het bekende probleem met de STVA preventief op te lossen, of wachten tot ‘ie stuk gaat?
  • Tanken jullie met Euro 95 of 98?
  • Zijn er nog meer mensen met een k4 en hebben jullie nog algemene tips en/of tricks? :-)
Hartelijk dank voor jullie input!!
 

Bijlagen

  • 225A9354-BFE7-46E3-B4C2-CE7036D4AFAD.jpeg
    225A9354-BFE7-46E3-B4C2-CE7036D4AFAD.jpeg
    377,3 KB · Weergaven: 32
  • 4F07C708-7F61-4482-8AAD-9769FD8516D6.jpeg
    4F07C708-7F61-4482-8AAD-9769FD8516D6.jpeg
    395,8 KB · Weergaven: 234
  • 8E32F358-6B15-4F46-9E70-289171B9C542.jpeg
    8E32F358-6B15-4F46-9E70-289171B9C542.jpeg
    19 KB · Weergaven: 32
Beste mensen,

Na 12 (!) jaar geen motor te hebben gereden, heb ik weer besloten om op de motor te stappen.

De Yamaha FZ6 Fazer werd destijds verkocht, en is nu (bijna) vervangen voor een Suzuki GSX-R 750 K4: zie foto’s.

Aanpassingen die nog moeten gebeuren:
  • De uitlaat die er nu op zit (MIVV bolt-on demper met dezelfde lengte als de originele uitlaat) wordt vervangen voor een Delkevic round carbon 200mm slip-on.
  • Ruitje wordt vervangen voor een MRA double bubble racing windscherm.
Als gevolg hiervan wil ik jullie meteen lastig vallen met een shit-load aan vragen…
  • Zou het verstandig zijn (vanwege de nieuwe demper) de motor opnieuw af te stellen, of best maar gewoon even afwachten hoe hij rijdt?
  • Mocht je toch moeten afstellen, dan kiezen voor ECU-flash of zou afstellen op de testbank voldoende zijn (benzine-lucht verhouding aanpassen)? De motor gaat in principe alleen voor straatgebruik gebruikt worden.
  • Heeft het plaatsen van een ander luchtfilter (bijv. K&N luchtfilter) nut (voor straatgebruik), of is dit onzin?
  • Bij wie het beste af laten stellen? Ervaringen?
  • Is het verstandig om het bekende probleem met de STVA preventief op te lossen, of wachten tot ‘ie stuk gaat?
  • Tanken jullie met Euro 95 of 98?
  • Zijn er nog meer mensen met een k4 en hebben jullie nog algemene tips en/of tricks? :-)
Hartelijk dank voor jullie input!!
Welkom en even in sneltrein vaart:

  • Verstandig ja, verschil kan minimaal zijn dat voel je niet, wel prettiger voor de motor. Echter zie ik het niet als keiharde must als het alleen een demper is.
  • Yoshibox voor grove afstelling
  • Luchtfilter weinig nut net als andere demper
  • Ik ben voor de Yoshibox bij Hoegeen geweest láng geleden en de Valkenier Barneveld iets minder lang geleden
  • STVA, ja doen.
  • Ik tankte altijd 95, maar dat was de tijd dat E10 niet bestond en E10 gooi ik nergens in. Geen idee of de k4 E10 lust.
 
Persoonlijk heeft delkevic niet mijn voorkeur. Ze hebben zegmaar 1 standje en dat is heel de buurt bij elkaar brullen. Dat terzijde.

Nette fiets! Je zou op e10check.nl kunnen kijken of er e10 in mag. Bij mij komt het in geeneen van mijn tweewielers en zo zijn er velen. Zeker als de motor alleen voor plezierritjes gebruikt wordt, is dit aan te raden. E10 gaat snel achteruit in kwaliteit.
 
Beste mensen,

Na 12 (!) jaar geen motor te hebben gereden, heb ik weer besloten om op de motor te stappen.

De Yamaha FZ6 Fazer werd destijds verkocht, en is nu (bijna) vervangen voor een Suzuki GSX-R 750 K4: zie foto’s.

Aanpassingen die nog moeten gebeuren:
  • De uitlaat die er nu op zit (MIVV bolt-on demper met dezelfde lengte als de originele uitlaat) wordt vervangen voor een Delkevic round carbon 200mm slip-on.
  • Ruitje wordt vervangen voor een MRA double bubble racing windscherm.
Als gevolg hiervan wil ik jullie meteen lastig vallen met een shit-load aan vragen…
  • Zou het verstandig zijn (vanwege de nieuwe demper) de motor opnieuw af te stellen, of best maar gewoon even afwachten hoe hij rijdt?
  • Mocht je toch moeten afstellen, dan kiezen voor ECU-flash of zou afstellen op de testbank voldoende zijn (benzine-lucht verhouding aanpassen)? De motor gaat in principe alleen voor straatgebruik gebruikt worden.
  • Heeft het plaatsen van een ander luchtfilter (bijv. K&N luchtfilter) nut (voor straatgebruik), of is dit onzin?
  • Bij wie het beste af laten stellen? Ervaringen?
  • Is het verstandig om het bekende probleem met de STVA preventief op te lossen, of wachten tot ‘ie stuk gaat?
  • Tanken jullie met Euro 95 of 98?
  • Zijn er nog meer mensen met een k4 en hebben jullie nog algemene tips en/of tricks? :-)
Hartelijk dank voor jullie input!!
Mooie kleurstelling ziet er strak uit!

Qua uitlaat ben ik het eens met het standpunt van Two wheeled Maniac. Waarschijnlijk lever je een klein beetje vermogen in als je hem niet afstelt.
Tanken doe ik altijd 98, alleen als ik weet dat ik dezelfde week de tank leeg rijd en er geen 98 is gooi ik er 95 in. (Rij zelf een K6)
Over de overige punten heb ik niks zinnigs te vertellen ;)

Als tip. Kijk even naar de dot code van de banden. Als je banden ouder dan 5/6 jaar zijn is het misschien verstandig om te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan