Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Heeft overigens iemand enig idee hoe luid de E-Keur Akrapovic slip ons zijn voor de k6/k7 modellen?

Ze hebben er altijd heel mooi staan hoeveel dB die maakt bij de shorty slip ons maar echt nooit bij de E-Keur slip ons. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze in ieder geval wel luider zijn dan een stock uitlaat.


^ die bedoel ik.
 
Heeft overigens iemand enig idee hoe luid de E-Keur Akrapovic slip ons zijn voor de k6/k7 modellen?

Ze hebben er altijd heel mooi staan hoeveel dB die maakt bij de shorty slip ons maar echt nooit bij de E-Keur slip ons. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze in ieder geval wel luider zijn dan een stock uitlaat.


^ die bedoel ik.

Die maken E-keur dB's :+
Dus maak je niet druk over het lawaai*

*Behalve op circuits, daar zijn Suzuki's niet de meest stille op toeren buiten de E-keur-Meting

Kans bestaat zelfs dat deze stiller zijn als de shorties
Langere pijp = meer demping
daarna is het afhankelijk van je DB killer

Hou trouwens in de gaten:
Warning!
EC Type approval is valid only for model years until 2006

Dus als je een 2007 koopt ben je crimineel bezig _O-
 
29969842-78A1-4DB6-8B95-0447CBDBE7D8.jpeg


05272B1D-3F11-4991-A2B1-9C389455D0C0.jpeg

Bij Druijff geweest…
 
Hey, jij hier? 😁
Pfffft, gelukkig wel, duur grapje…
Even voor de rest: bij aankomst bij Druijff bleek ik een lekke achterband te hebben (spijker), dus mijn nieuwe (!) band moest vervangen worden voor een nieuwe… 🙄.
 
Hey, jij hier? 😁
Pfffft, gelukkig wel, duur grapje…
Even voor de rest: bij aankomst bij Druijff bleek ik een lekke achterband te hebben (spijker), dus mijn nieuwe (!) band moest vervangen worden voor een nieuwe… 🙄.
Ja dat is een dingetje, nieuwe achterbanden trekken de eerste 500 km spijkers en schroeven aan _O- 8)7
 
Hey, jij hier? 😁
Pfffft, gelukkig wel, duur grapje…
Even voor de rest: bij aankomst bij Druijff bleek ik een lekke achterband te hebben (spijker), dus mijn nieuwe (!) band moest vervangen worden voor een nieuwe… 🙄.
Ja was benieuwd hoe de gasresponse nu bij jou is? Bevalt het?
 
Tsja, dat is wel een dingetje en waar ik nog mijn twijfels bij heb…

Omdat het wegdek behoorlijk nat was van de regen in combinatie met de nieuwe achterband heb ik natuurlijk niet echt iets kunnen “testen”, was vooral in 1 streep naar huis.

Echter, Erwin vertelde me dat de GSX-R standaard al goed afgesteld staat, en ik van de tuning in die zin dus niet veel hoefde te verwachten?!
(Je ziet overigens in de uitdraai ook dat er standaard geen gekke dingen zitten).

Ik had echter gehoopt dat het “stotteren” in de 1e en 2e versnelling wat minder zou worden. Maar vooral de “onbruikbaarheid” van de 1e versnelling (aan-/uit-reactie, vooral merkbaar bij bijv. een rotonde nemen… de rest probeer ik nu voornamelijk in de 2e versnelling te doen) vind ik wel een dingetje waarvan ik gehoopt had dat dit sterk zou verbeteren.

Maar nu vraag ik me dus af of de ECU-flash in die zin wel nut gehad heeft 😓 en ik vraag me ook af of dit op een andere manier aangepakt had kunnen worden.
Echter, heb ik dus nog niet heel goed kunnen testen vanwege het slechte weer…

Misschien dat andere mensen die “onbruikbaarheid” (best wel een aan-/uit-reactie) van de 1e versnelling kunnen onderstrepen of ontkrachtigen?
 
Erwin vertelde me dat de GSX-R standaard al goed afgesteld staat, en ik van de tuning in die zin dus niet veel hoefde te verwachten?!
Ik hoorde juist altijd dat ze iets armer uit de fabriek kwamen.

Misschien dat je niet per se veel meer PK kunt verwachten maar eerder een vloeiendere gas reactie van 0-100% en alles daartussenin?
 
Die pk’s vind/vond ik zelf inderdaad ook niet het belangrijkste, maar wel de fijnere gasrespons. Zoals gezegd, nog niet (goed) kunnen testen, maar hoop wel dat daarin wat verbetering is gekomen 😅.
 
Erwin vertelde mij ook dat de 750 af fabriek al vrij goed staat en er geen spectaculaire verbeteringen zijn te verwachten itt sommige andere merken.
Bij mijn L7 had ik geen last van aan uit gevoel in zijn 1 of 2. Wel rond de 6000 toeren bij constante snelheid. Alsof de motor wat aan het zoeken was naar zijn afstelling. Dat is na de flash verdwenen. gasreactie is ook wat fijner. En als bonus van 132 naar 137 paardjes. Al met al een fijner rijdende motor.
 
Tsja, dat is wel een dingetje en waar ik nog mijn twijfels bij heb…

Omdat het wegdek behoorlijk nat was van de regen in combinatie met de nieuwe achterband heb ik natuurlijk niet echt iets kunnen “testen”, was vooral in 1 streep naar huis.

Echter, Erwin vertelde me dat de GSX-R standaard al goed afgesteld staat, en ik van de tuning in die zin dus niet veel hoefde te verwachten?!
(Je ziet overigens in de uitdraai ook dat er standaard geen gekke dingen zitten).

Ik had echter gehoopt dat het “stotteren” in de 1e en 2e versnelling wat minder zou worden. Maar vooral de “onbruikbaarheid” van de 1e versnelling (aan-/uit-reactie, vooral merkbaar bij bijv. een rotonde nemen… de rest probeer ik nu voornamelijk in de 2e versnelling te doen) vind ik wel een dingetje waarvan ik gehoopt had dat dit sterk zou verbeteren.

Maar nu vraag ik me dus af of de ECU-flash in die zin wel nut gehad heeft 😓 en ik vraag me ook af of dit op een andere manier aangepakt had kunnen worden.
Echter, heb ik dus nog niet heel goed kunnen testen vanwege het slechte weer…

Misschien dat andere mensen die “onbruikbaarheid” (best wel een aan-/uit-reactie) van de 1e versnelling kunnen onderstrepen of ontkrachtigen?
Bij mijn SRAD is die aan/uit gasreactie dusdanig heftig en soms onvoorspelbaar (vooral in het begin van het seizoen:')) dat ik regelmatig een rotonde pak in z'n 3. Ik heb het maar geaccepteerd, houdt het spannend :+
 
Bij mijn SRAD is die aan/uit gasreactie dusdanig heftig en soms onvoorspelbaar (vooral in het begin van het seizoen:')) dat ik regelmatig een rotonde pak in z'n 3. Ik heb het maar geaccepteerd, houdt het spannend :+

Mijn '98 was inderdaad ook wel 's spannend met een haartje meer of minder gas in een bocht met die nerveuze 1e generatie injectie

...wel jammer dan dat m'n 8 jaar nieuwere K6 dezelfde eigenschappen bleek te hebben _O-
 
Je zou inderdaad verwachten dat bij elke model-update dit wel zou verbeteren 🤔.
Maaruh, heb je er mee leren leven, of aanpassingen kunnen doen?

Over het algemeen dat eerste (Maar in 95000km heb ik het nooit als een verschrikking ervaren)
Je hoort wel 's dat het gemaskeerd kan worden met de TPS iets anders af te stellen, nooit laten doen

Hoe dan ook zit er iets niet zoals het hoort in de ECU
Of het de TPS is, of de injector/fuel stop bij gas dicht, of de gear position sensor
(dat laatste uit eigen ervaring, 2x de gps vervangen in al die km's, met degene bij nieuw, stoten, 1e keer vervangen, stoten verdwenen
2e keer vervangen, stoten weer terug)
 
Ja probeer eens een twin uit de eerste injectiejaren. Mijn eerste motor was een Monster 620, eerste modeljaar met injectie. Dan leer je wel het eerste beetje weerstand van je gashendel op te zoeken op lage snelheid 😝 zeker als er zo'n koekblikker een beetje loopt te sukkelen voor je... Verder gewoon met flinke gang door bochtjes en over rotondes heen vliegen. Heb je er weinig last van 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan