Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ja ok Assen en Zandvoort zijn strenger.
Ik weet niet of het heel lastig is om richtingaanwijzers erop- en af te zetten anders doe ik dat wel
Nee joh. Gewoon een streepje tape eroverheen plakken.

Ik zorg wel dat de koplamp uitstaat voor ik er tape overheenplak.
Warme dag + lamp + tape = brandplekje
 
Laatste keer dat ik op Assen was zag ik er ook een paar met compleet afgetapete verlichting tijdens Trackdays4all
maar bij CRT had iedereen hooguit het startnummer er overheen geplakt
<-Zie avatar
 
r6zo1s.jpg


Ik had er toen mooie folie opgeplakt
 
Nu lees ik dit:

Afplakken
Koplampglas, achterlicht / remlicht en richtingaanwijzers moeten worden afgeplakt. Spiegels moeten ingeklapt en afgeplakt worden, er wordt aangeraden om de spiegels te verwijderen.

Dat heb ik nog niet eerder aan de hand gehad op de andere circuits.
Iemand soms nog tips voor het afplakken? Het lijkt me zo lelijk als er overal tape overheen geplakt is :N

Spiegels zijn sowieso storend is mijn ervaring. Zelfs ingeklapt. Zit je midden in de bocht zie je uit je ooghoek het asfalt voorbij gieren in de ingeklapte spiegel.

Verder is Gaffer tape goed. Nagenoeg net zo sterk als duc tape, maar laat geen lijmresten achter. Makkelijk te plakken (scheurt dus geen schaar nodig) en trek je er zo weer van af zonder dat je een kwartier lijm er af aan het pulken bent.
 
Ikzelf denk dat ik aankomend jaar helemaal niet ga rijden op het circuit.

Ik kan niet alles tegelijk doen en de afgelopen jaren (tussen de verhuizing door) alles steeds een beetje opzij gezet zodat ik maar kon rijden. Besloten dit jaar eens niet te rijden en met het geld mijn huis af te maken en alle andere dingetjes. Kan ik volgend jaar zonder bezwaarlijk gevoel weer mijn geld in die put gooien.

Van een jaartje niet rijden blijft er toch een hoop geld over (zeker als je de neiging hebt elk jaar dat zand naast de baan op z'n minst 1 keer op te zoeken).

Heb ik ook een jaar extra om mijn motor rustig op te bouwen. Misschien dat ik een keer of 2 onder begeleiding zal rijden met mijn GSXR met vrienden die nog nooit zijn geweest. Dat zal meer zijn om een leuke dag samen te hebben dan echt rijden. Voor het gevoel wellicht. :o
 
Ikzelf denk dat ik aankomend jaar helemaal niet ga rijden op het circuit.

Ik kan niet alles tegelijk doen en de afgelopen jaren (tussen de verhuizing door) alles steeds een beetje opzij gezet zodat ik maar kon rijden. Besloten dit jaar eens niet te rijden en met het geld mijn huis af te maken en alle andere dingetjes. Kan ik volgend jaar zonder bezwaarlijk gevoel weer mijn geld in die put gooien.

Van een jaartje niet rijden blijft er toch een hoop geld over (zeker als je de neiging hebt elk jaar dat zand naast de baan op z'n minst 1 keer op te zoeken).

Heb ik ook een jaar extra om mijn motor rustig op te bouwen. Misschien dat ik een keer of 2 onder begeleiding zal rijden met mijn GSXR met vrienden die nog nooit zijn geweest. Dat zal meer zijn om een leuke dag samen te hebben dan echt rijden. Voor het gevoel wellicht. :o

zijn inderdaad keuzes, deze hobby is eigenlijk waardeloos haha het is zo ontzettend leuk maar het kost ook zo gruwelijk veel geld!🙈
 
r6zo1s.jpg


Ik had er toen mooie folie opgeplakt
Kijk dat ziet er strak uit! Waar heb je dat vandaan?
Spiegels zijn sowieso storend is mijn ervaring. Zelfs ingeklapt. Zit je midden in de bocht zie je uit je ooghoek het asfalt voorbij gieren in de ingeklapte spiegel.

Verder is Gaffer tape goed. Nagenoeg net zo sterk als duc tape, maar laat geen lijmresten achter. Makkelijk te plakken (scheurt dus geen schaar nodig) en trek je er zo weer van af zonder dat je een kwartier lijm er af aan het pulken bent.
Bedankt voor de tip :t

Dat heb ik nog niet zo ervaren maar ik heb dan ook niet met ingeklapte spiegels gereden wel gewoon uitgeklapt.
Het leid me niet af eigenlijk juist tegenovergestelde: wanneer ik eens een onverwachte manoeuvre maakte (harder remmen of niet lekker uitkwam in een bocht) dan gebruikte ik mijn spiegels om te kijken of ik moest uitwijken of niemand afsneed bijvoorbeeld.
Ik weet dat het niet de normale gang van zaken is om met spiegels te rijden maar het is me nog niet eerder verboden om mét te rijden.

Jammer dat je een jaar geen circuit gaat rijden maar je motivatie is heel begrijpelijk. Wellicht kom ik je nog wel tegen als je ook onder begeleiding gaat rijden.
 
Het punt is op circuit moet je je lijnen rijden en zolang jij niet bij iemand achterop fietst heeft de rest maar te zien niet achterop jou te rijden. Als je wat harder rijd heb je ook geen tijd meer te spiegelen :P
 
Kijk dat ziet er strak uit! Waar heb je dat vandaan?

Bedankt voor de tip :t

Dat heb ik nog niet zo ervaren maar ik heb dan ook niet met ingeklapte spiegels gereden wel gewoon uitgeklapt.
Het leid me niet af eigenlijk juist tegenovergestelde: wanneer ik eens een onverwachte manoeuvre maakte (harder remmen of niet lekker uitkwam in een bocht) dan gebruikte ik mijn spiegels om te kijken of ik moest uitwijken of niemand afsneed bijvoorbeeld.
Ik weet dat het niet de normale gang van zaken is om met spiegels te rijden maar het is me nog niet eerder verboden om mét te rijden.

Jammer dat je een jaar geen circuit gaat rijden maar je motivatie is heel begrijpelijk. Wellicht kom ik je nog wel tegen als je ook onder begeleiding gaat rijden.
Klap mn spiegels voortaan gewoon in. Nergens last van.
Koplamo trek ik stekkertje uit
 
Ikzelf denk dat ik aankomend jaar helemaal niet ga rijden op het circuit.

Ik kan niet alles tegelijk doen en de afgelopen jaren (tussen de verhuizing door) alles steeds een beetje opzij gezet zodat ik maar kon rijden. Besloten dit jaar eens niet te rijden en met het geld mijn huis af te maken en alle andere dingetjes. Kan ik volgend jaar zonder bezwaarlijk gevoel weer mijn geld in die put gooien.

Van een jaartje niet rijden blijft er toch een hoop geld over (zeker als je de neiging hebt elk jaar dat zand naast de baan op z'n minst 1 keer op te zoeken).

Heb ik ook een jaar extra om mijn motor rustig op te bouwen. Misschien dat ik een keer of 2 onder begeleiding zal rijden met mijn GSXR met vrienden die nog nooit zijn geweest. Dat zal meer zijn om een leuke dag samen te hebben dan echt rijden. Voor het gevoel wellicht. :o
Jammer man. Maar als je met MSL gaat, kun je de laatste 2 sessies toch nog lekker vrijrijden met je straatfiets. Of gewoon groep 3 met de Gixxer 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan