Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ok, verrekte lastig dat het ding niet bij mij thuis staat :(
Maar conclusie tot zo ver, vork en achterbrug uit een 600.
Kappenset van een 600 (volgens mij kleurstelling uit 1999)
Frame van een 750 (zal nog even checken bij het balhoofd)
VIN van een 750

Teller en ecu zal ik ook even controleren.
Kan je dat ding niet terugbrengen?

Je hebt namelijk geen 750 gekocht en het is wel zo aan jou verkocht begrijp ik.

Ook al zit er een 750 blok in dan is het nog steeds een 600 met 750 blok.

Dit is niet zoals het hoort.
 
Ik kan het ding vast terug brengen maar.....
Ik zocht een winter project voor weinig (check)
Ik wou graag een keer een sport motor om eens een circuittraining te doen (check)
Ik heb al voor € 150,- aan kosten gemaakt (benzine om op te halen, overschrijven, wph, diverse onderdelen etc) op een bedrag van 500,-

Ik wacht even af wat ik kan vinden of het blok idd 600 cc is ipv 750.
Als dit gewoon een 750 is dan baal ik er van dat de juiste voorvork en achterbrug er niet onder zitten (voor een 750 altans).
Maar voor de kosten die ik al heb gemaakt en anders zou verliezen kan ik dit misschien ook wel fixen.

To be continued.

IMG_0808.JPG
 
160zp5s.jpg


Eindelijk KLAAR op de kuipen en plak werk na. Warmers er op zodat er geen zooi op komt.
Volgende week heb ik de kuipen gespoten terug en de week erna plakken!
 
Om nog even op de Srad terug te komen.

Achter op de motor( als je langs de achterdemper kijkt) staat het blok nr. Wat dit allemaal kan zijn voor en 750weet ik niet. Een deel zal waarschijnlijk voor het type blok staan. En een deel zal indetiek zijn?
IMG_20190122_213003.jpg
 
Om nog even op de Srad terug te komen.

Achter op de motor( als je langs de achterdemper kijkt) staat het blok nr. Wat dit allemaal kan zijn voor en 750weet ik niet. Een deel zal waarschijnlijk voor het type blok staan. En een deel zal indetiek zijn?

Ga ik naar kijken en de motorcode nummers zijn ongetwijfeld te vinden op internet.

Om nog even te reageren op de vraag of de dealer niet iets kan aan de hand van het framenummer. Dit kan ongetwijfeld maar deze kan denk ik ook niet meer zeggen dan hoe het op basis van het framenummer zou moeten zijn (en dat kan ik zelf ook wel mbv internet O-)). Of zie ik iets over het hoofd?

Framenummer van mij begint met JS1GR7DB= J=Japan, S=Suzuki, 1=Motorfiets, G=Multiple cylinder sport/street, R= 700-749cc, 7=4 stroke, D heeft te maken met design (kon ik er niet helemaal uit halen) en de B voor de model variatie (kon ik er ook niet helemaal uit halen).
Dus voor de laatste twee kan ik de dealer wel even bellen maar de R is iig voor de 750.
 
Optie waar we nog niet aan gedacht hebben en me eigenlijk nu het meest logisch lijkt...

Na een crash/scheur/diefstal FRAME beschadigt en de vorige eigenaar/dief kon wel een 750 frame vinden en dus alles over gebouwd.
 
Ben even langs de srad gegaan. 99,9% zeker een 600 :(
Alleen bloknummer nog opzoeken maar dat gaat wat lastig op de telefoon... n716-1070047 voor als iemand zich verveeld..... frame is wel van een 750
 

Bijlagen

  • DAA2E2BA-9630-492E-AC95-211696218FBA.jpeg
    DAA2E2BA-9630-492E-AC95-211696218FBA.jpeg
    627,6 KB · Weergaven: 5
nouja, dan is het iig duidelijk. Nu even nadenken wat ik er mee aan moet/wil. Zag ook dat er Mikuni 34e8 carbs op zitten. Volgens mij horen het 36ers te zijn...
0FD08F32-7A7F-4E01-9AD5-5A1B0087D44A.jpeg
 
nouja, dan is het iig duidelijk. Nu even nadenken wat ik er mee aan moet/wil. Zag ook dat er Mikuni 34e8 carbs op zitten. Volgens mij horen het 36ers te zijn...Bekijk bijlage 1349814
nouja, dan is het iig duidelijk. Nu even nadenken wat ik er mee aan moet/wil. Zag ook dat er Mikuni 34e8 carbs op zitten. Volgens mij horen het 36ers te zijn...Bekijk bijlage 1349814
Gewoon lekker mee gaan circuitrijden! Dat was je idee toch? Loopt prima zo'n 600 srad.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker mee gaan circuitrijden! Dat was je idee toch? Loopt prima zo'n 600 srad.
Dat klopt, moet alleen even kijken hoe dat nou zit met die carbs. Kon alleen iets vinden op een vage poolse site. Hieruit maak i kop dat dit type carbs is gebruikt voor de 72kw versies. moet er even verder induiken en kijken of ik een specialist kan vinden die hier meer over weet...
 
Dat klopt, moet alleen even kijken hoe dat nou zit met die carbs. Kon alleen iets vinden op een vage poolse site. Hieruit maak i kop dat dit type carbs is gebruikt voor de 72kw versies. moet er even verder induiken en kijken of ik een specialist kan vinden die hier meer over weet...

Meten is weten. Als hij goed loopt, niet aanrommelen. Want carbs vervangen betekend vast ook cdi vervangen.
 
Meten is weten. Als hij goed loopt, niet aanrommelen. Want carbs vervangen betekend vast ook cdi vervangen.

Goed lopen nog niet dus ik moet iig de carbs compleet gaan afstellen vanaf nul.
En ik vindt het zonde om een dikke 10 pk te laten liggen als dit kan met een tweedehands set carbs voor 100 euro.
Ik begin wel een beetje te balen nu van het samengestelde ingevoerde hok... Kwa sleutelen krijg ik mijn zin wel alleen het budget vliegt er wel hard door zo.
+ het is lastig om informatie te vinden over de specifieke onderdelen waar en waarom deze zijn gebruikt....
 
Dat klopt, moet alleen even kijken hoe dat nou zit met die carbs. Kon alleen iets vinden op een vage poolse site. Hieruit maak i kop dat dit type carbs is gebruikt voor de 72kw versies. moet er even verder induiken en kijken of ik een specialist kan vinden die hier meer over weet...
Noted! Top.

Weet je ook of je de avond ervoor langs komt?

Ja hoogstwaarschijnlijk wel.
 
Goed lopen nog niet dus ik moet iig de carbs compleet gaan afstellen vanaf nul.
En ik vindt het zonde om een dikke 10 pk te laten liggen als dit kan met een tweedehands set carbs voor 100 euro.
Ik begin wel een beetje te balen nu van het samengestelde ingevoerde hok... Kwa sleutelen krijg ik mijn zin wel alleen het budget vliegt er wel hard door zo.
+ het is lastig om informatie te vinden over de specifieke onderdelen waar en waarom deze zijn gebruikt....

Maak er dan een kloppende 600 van. Bij BPH onderdelen http://bph-motoronderdelen.nl/ kun je een 600 frame haast gratis ophalen, aangezien er geen vraag naar is. Carbs heeft ie ook nog wel liggen.
 
Maak er dan een kloppende 600 van. Bij BPH onderdelen http://bph-motoronderdelen.nl/ kun je een 600 frame haast gratis ophalen, aangezien er geen vraag naar is. Carbs heeft ie ook nog wel liggen.

Dat is inderdaad helemaal geen gek idee! Heb gister mijn Haynes werkplaatshandboek binnen gekregen. Daar staan helaas de 34e8 carbs niet in vermeld. Ik begrijp half van duitse fora (spreche leider keine deutsch) dat deze wel zijn gebruikt op de gsxr 600 en een mechanische beveiliging hadden op de gasschuif en een andere naald. Kan ik iig even controleren en schijnt redelijk makkelijk op te lossen zijn.

Ps, ik zag de laatst een topic over geen boekjes bij de motor voorbij komen :X, zo zie je maar weer. Altijd ingevulde boekjes erbij anders laten staan _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan