Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ok

Voor op straat vind ik het prima. Nooit een zenuwachtige voorkant bij hard acceleren.

Mijn 600rr'en en R6 wel. Lichte zenuwachtige voorkant zonder stuurdemper. Alsof er altijd een tankslapper op de loer lag.

Voor op het circuit kan ik mij voorstellen dat een verstelbare wel prettiger is daar er meer van gevraagd wordt.
 
Ok

Voor op straat vind ik het prima. Nooit een zenuwachtige voorkant bij hard acceleren.

Mijn 600rr'en en R6 wel. Lichte zenuwachtige voorkant zonder stuurdemper. Alsof er altijd een tankslapper op de loer lag.

Voor op het circuit kan ik mij voorstellen dat een verstelbare wel prettiger is daar er meer van gevraagd wordt.

Die Suzuki dempers zijn gewoon ruk, alsof je probeert te sturen met een lekke band.

Of ze nut hebben? Mwoah zelden, zenuwachtig stuurgedrag zijn ze niet voor. Opvangen van het slaan van het stuur en dan heb ik het over slaan als in “new shorts please”
 
Ik heb nooit op een GSXR de stuurdemper vervangen of zonder gereden. Wellicht dat de motor zonder ook prima rijdt. Dat weet ik niet.

Ik kan het enkel vergelijken met die andere fietsen waarbij ik met en zonder heb gereden en die zijn pas stabiel met stuurdemper. Zo voelt (voelden) mij GSXR(en) altijd standaard.
 
Ik vind het irritant om met moeite mensen in te halen. Als je een 750 hebt, kun je makkelijker op het rechte stuk langs een 600 op. Ik ben niet zo'n held in inhalen. Ik rijd 1.58.4 op een '98 750 op Assen.

Je houdt dan nog wel hetzelfde probleem als je een 1000 wilt inhalen :)
 
Ik meen hier gelezen te hebben dat vanaf de L1 er andere voorvering wordt toegepast (BPF, Big Piston Fork als ik het goed heb?). Achter weet ik niet en of het daadwerkelijk beter is weet ik ook niet O-)
 
Ik meen hier gelezen te hebben dat vanaf de L1 er andere voorvering wordt toegepast (BPF, Big Piston Fork als ik het goed heb?). Achter weet ik niet en of het daadwerkelijk beter is weet ik ook niet O-)

Goed punt! Geloof ik ook, maar wat ik er nog van weet is dat die standaard cartridges niet echt circuit geschikt waren.
(Weerhield Graaffie niet er 1:49 oid mee te rijden trouwens)
 
Goedemiddag, ik zal mezelf ook maar is even voorstellen,

ik ben Tommy 24 jaar oud en kom uit de o zo mooie polder.
sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een GSX-R 600 SRAD, wat misschien wel een oude bekende is van hier aangezien het mf stickertje nog op de plaat zit :} Dit is de eerste fiets waar ik op zal gaan rijden, wel heb ik nog een Honda CB-1 staan maar dit is een projectje wat ik al een jaar heb en waar totaal geen haast achter zit.

Ik zal even een fotootje van de SRAD bijvoegen, sorry voor de aardappel kwaliteit maar het was nog aardig donker vanochtend haha, meer foto's volgen.

welkom
 
Goed punt! Geloof ik ook, maar wat ik er nog van weet is dat die standaard cartridges niet echt circuit geschikt waren.
(Weerhield Graaffie niet er 1:49 oid mee te rijden trouwens)

De bpf word hoofdzakelijk toegepast omdat er kinder bewegende delen in zitten en dus goedkoper te produceren is.

Het is geen slechte vork maar de stelmogelijkheden vallen wel wat tegen.
Maar dat is met de meeste standaard veringen het geval.
 
Je moet jezelf afvragen wat je nodig hebt.

Wat voor de ene slecht is kan voor de andere prima zijn.

Ik rij met zware overkill voor wat betreft mijn skills bijvoorbeeld. Standaard 600RR vering is niet slecht. Ik denk dat ik net zo snel mee rond ga (mits ook goed afgesteld) als mijn huidige volledige WP setup. _O-

Wellicht dat het met nog wat seizoenen uit zou kunnen gaan maken. Ik zit vooralsnog in een stijgende lijn en dat houdt op een gegeven ook op.
 
Laatst bewerkt:
Je moet jezelf afvragen wat je nodig hebt.

Wat voor de ene slecht is kan voor de andere prima zijn.

Ik rij met zware overkill voor wat betreft mijn skills bijvoorbeeld. Standaard 600RR vering is niet slecht. Ik denk dat ik net zo snel mee rond ga (mits ook goed afgesteld) als mijn huidige volledige WP setup. _O-

Wellicht dat het met nog wat seizoenen uit zou kunnen gaan maken. Ik zit vooralsnog in een stijgende lijn en dat houdt op een gegeven ook op.

Meestal is de orginele vering maar beperkt af te stellen.

Als je een voorvork volledig dicht zet zou die eigenlijk ook amper meer moeten kunnen bewegen.
En volledig open zou die eigenlijk geen demping meer mogen hebben.

Nou zijn dat 2 uitersten die je eigenlijk nooit gebruikt en dus niet nodig hebt.

Maar vaak kun je ze net niet dicht genoeg zetten en zijn de standaard veren aan de slappe kant.

De veren/vorken tussen 2003 en 2008 zijn standaard eigenlijk al wel erg goed.
Daarna zijn ze weer meer op de centen gaan letten.


En ook zoiets als een volledige setup/race veren kan juist nadelig uitpakken.
Als jij met spullen rond rijd die gemaakt voor en afgestemd zijn op 1:40 en de persoon die ze koopt rijd rond de 2:30.
Dan rijd dat ook niet prettig, wat je er ook onder heb zitten, laat dat altijd controleren en afstellen door iemand die er kennis van heeft.
Daar kun je echt een totaal andere motor van krijgen.

Als ik zie hoe we het hele jaar bezig zijn geweest met Johan zijn motor, steeds meer en meer kleine veranderingen.
Hij wint weer een seconde hier of daar, klikje erbij, klikje eraf enz. 😁
 
Ik ben ook maar een beperkte rijder he :)

Ik ben een recreatie rijder zoals NoStra. Inhalen vind ik ook moeilijk en eerder vervelend dan uitdagend. Laat mij er langs of rij door denk ik altijd. :o
Ik wil gewoon lekker rijden. Gassen, hard remmen, de bocht induiken. Dat is hoe ik mijn ei kwijt kan. Daarna kijk ik pas naar mijn tijd en of die beter is of niet. Veel meer dan dat boeit het mij meestal ook niet.

Seconde hier er af, een tiende daar er af is voor degene die racen denk ik (of gewoon graag zichzelf willen verbeteren). Dan heb je andere spullen nodig kan ik mij voorstellen.

Ik rij volgens mij met dezelfde setup als degene die deze motor heeft laten bouwen. Hij reed er volgens het rondetijden topic 10 seconden sneller mee als ik op Zandvoort.

Ik voel mij echter comfortabel bij deze afstelling dus ik ga er niet aan zitten. Als ik merk dat het nodig wordt dan komt dat wel. Dat geeft het niveau wel aan denk ik. :)

Mijn maat is zo iemand van het "klikje hier, klikje daar".
Wij rijden altijd samen, maar met heel verschillende intenties. Samen begonnen, maar inmiddels is hij veel sneller als ik. Hij heeft zijn licentie, vaker en op meerdere circuits gereden, veel fanatieker.

Toch altijd samen lol op z'n dag. *O*
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ik ben ook echt geen snelle rijder maar zodra ik afstap worden er direct rijden gekeken. En als ik als voor mijn doen slechte tijden rij heb ik het niet zo naar mijn zin. Denk dat jaren lang andere wedstrijd sport mijn hobby beïnvloeden 😁. Daar in tegen als ik een voor mij magische grens door breek stuiter ik door de paddock. Aard van het beestje 🤣
 
Maar ook jij hebt lol op jouw manier :)

Ik heb een beetje de tussenweg. Domweg bochtjes draaien kan ik niet, daar is het te duur voor en dat kan ik op de weg ook. Als ik op circuit in de buurt van/onder de 55 zit ben ik leuk aan het rijden. Een PR is altijd top en dan kan je me zelfs over het rechte stuk zien stuiteren als ik het daar op de laptimer zie :P
 
Het begin is gemaakt, volgende week alles uitelkaar halen.
IMG-20181019-WA0001.jpg
IMG_20181020_091830.jpg
 
Kan ik nog iemand blij maken met de originele bagage haken k2 model achter op het subframe gebout.
Tijdens het opruimen gevonden anders gaan ze in de oud ijzer bak.
Laat anders maar weten via een pm.
20181020_103805.jpg
 
Oke, ik heb dus nooit met elektronisch geregelde stuurdempers gereden. Ik doel op die fietspompen die op de k2/3/4 iig zaten en op nog tig modellen. Die zijn ruk. Die andere geen ervaring mee.
 
*O*yihaaaa!!! Nog een mijlpaal behaald: een wheelie!!! *O*

Hoe dan!?! Nou zo: vanmiddag voor het verkeerslicht naast een A5 S-line voor de tunnel.
En echt, ik was niks van plan zelfs geen wedstrijdje.

Totdat het licht op groen sprong en hij die Audi op z'n staart trapte... effe serieus kerel, wat denk je zelf... wanna play??!! })
(Hahaha dit was zo leuk!) Ik trok 'm vol enthousiasme open en er gebeurde iets waarop ik eerst zo dacht van: "hè wat doet 'ie nou?! Dit voelt heel gek? En toen: "OHHHH KRIJG NOU WAT!!! HIJ IS OMHOOG!! IK RIJ OP HET ACHTERWIEL!!! IK TREK EEN WHEELIE, EEN WHEELIE, EEN WHEELIE" Hahahaha. Daarna meteen gas terug om 'm weer op twee wielen te rijden en weer (bijna) volluit om van die toeschouwers in de Audi naast me weg te komen. Dat ging allemaal heel snel achter elkaar. Vervolgens natuurlijk keihard gegild in m'n helm na deze climax en een klopje voor m'n gixxer 😍

Ik ben wel netjes neergekomen trouwens, dat ging makkelijker dan ik had verwacht, desondanks gaat dit wel een incidentele actie blijven en geen gewoonte worden.
Het was leuk en ik geniet gewoon nog steeds na. Zeker nu ik dit aan het schrijven ben herbeleef ik ook gewoon weer maar ik ben bewust van de keerzijde van wheelies en ik bedank voor valpartijen, ongelukken, lekkages, etc.

Oja! En niet vergeten: de taart heeft twee kersen vandaag: off all places gebeurde het precies voor het politiebureau!!! _O-_O-



Kleinigheidje hou je toch O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan