Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Testbank run zal nog even moeten wachten. Wil eerst de motor wat meer “af” hebben
 
Ok, volgende aandachtspuntje..... de chokehendel blijft niet staan. Deze gaat direct terug naar de uit positie. Nu zou er vanaf de onderzijde van de bediening een veer in horen te zitten. Deze zat er uiteraard niet in en een veertje uit een pen bleek te slap. Vanochtend 40 kilometer naar de dealer geknald (proefrit geslaagd trouwens 💪) maar deze kon het onderdeel niet vinden. Ikzelf ook niet na 2 uur Google en csmnl.... weet iemand toevallig wel onderdeelnummer ik moet hebben?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor het meedenken 👍🏍
 
20190202_155212.jpg


Zo de motor is bijna klaar. eindelijk. Nouja. Maandag even wat sticker werk erop en volgende week weer test bank met een setje nieuwe andere inlaat kelken.

Is het al voorjaar?
 
Ben trouwens nog op zoek naar een verse metzeler k2 of pirelli sc2 voorband. Iemand toevallig iets liggen? Voorkeur heel licht gebruikt en recente dot.
 
Even wat plannen delen voor dit jaar voor mijn K4, denk wel dat er mensen zijn die daar antwoord op kunnen geven hier.

- Gasbuis R6/1, past dit zomaar en zo ja nog vanaf een bepaald bouwjaar? Dit vanwege de gasrespons en het minder veel over te hoeven pakken

- Remcilinder R6/1, toevallig vanaf 2015+? Dit vanwege het beter kunnen doseren van de remmen en met 2 vingers kunnen remmen. Mijn huidige potje is aan vervangen toe (laat vocht door, bekend 'probleem'), en sowieso moet heel de remsetup dit jaar eens aangepakt worden

Iemand die hier wat meer info over kan geven? :)
 
Even wat plannen delen voor dit jaar voor mijn K4, denk wel dat er mensen zijn die daar antwoord op kunnen geven hier.

- Gasbuis R6/1, past dit zomaar en zo ja nog vanaf een bepaald bouwjaar? Dit vanwege de gasrespons en het minder veel over te hoeven pakken

- Remcilinder R6/1, toevallig vanaf 2015+? Dit vanwege het beter kunnen doseren van de remmen en met 2 vingers kunnen remmen. Mijn huidige potje is aan vervangen toe (laat vocht door, bekend 'probleem'), en sowieso moet heel de remsetup dit jaar eens aangepakt worden

Iemand die hier wat meer info over kan geven? :)

Heb je de OP ooit al eens gelezen? Had je 1 vraag niet eens gesteld namelijk ;)

Qua rempomp geen idee, je bent de eerst die ik hoor dat het rempotje remvloeistof door laat.
 
Even wat plannen delen voor dit jaar voor mijn K4, denk wel dat er mensen zijn die daar antwoord op kunnen geven hier.

- Gasbuis R6/1, past dit zomaar en zo ja nog vanaf een bepaald bouwjaar? Dit vanwege de gasrespons en het minder veel over te hoeven pakken

- Remcilinder R6/1, toevallig vanaf 2015+? Dit vanwege het beter kunnen doseren van de remmen en met 2 vingers kunnen remmen. Mijn huidige potje is aan vervangen toe (laat vocht door, bekend 'probleem'), en sowieso moet heel de remsetup dit jaar eens aangepakt worden

Iemand die hier wat meer info over kan geven? :)
Van de gasbuis heeft Roy een mooie instructie geschreven (zie OP voor een link) spoiler: dat werkt ook op een K4 :)
Zelf heb ik de R1 versie gemonteerd (gekocht bij Motorcyclespareparts.eu). Achteraf had ik liever de R6 gasbuis gehad voor een groter verschil (ook te koop bij Motorcyclespareparts.eu).
 
Heb je de OP ooit al eens gelezen? Had je 1 vraag niet eens gesteld namelijk ;)

Qua rempomp geen idee, je bent de eerst die ik hoor dat het rempotje remvloeistof door laat.
Was het zo makkelijk :+

En kan ook dat het met de leeftijd te maken hebben, maar mijn monteur ziet het meer dat het voorkomt. Dus eigenlijk zou ik dat potje alleen al eens moeten vernieuwen. :) En geen remvloeistof hé, dat zou wel gek zijn. Nee gaat puur om vocht wat in de remvloeistof komt.

Edit: check, mooi omschreven Roy! Dus de R1: 1/5 of 72 graden slag tot volledig open is die met onderdeel nummer 4YR-26240-02-00.

Die benoemd is van de R6 heeft een kortere slag. Zogeheten snelgas?
 
Laatst bewerkt:
Was het zo makkelijk :+

En kan ook dat het met de leeftijd te maken hebben, maar mijn monteur ziet het meer dat het voorkomt. Dus eigenlijk zou ik dat potje alleen al eens moeten vernieuwen. :) En geen remvloeistof hé, dat zou wel gek zijn. Nee gaat puur om vocht wat in de remvloeistof komt.

Edit: check, mooi omschreven Roy! Dus de R1: 1/5 of 72 graden slag tot volledig open is die met onderdeel nummer 4YR-26240-02-00.

Die benoemd is van de R6 heeft een kortere slag. Zogeheten snelgas?

Beide zijn "snel"gas. Alleen R6 is korter/sneller. Die had ik ook op mijn circuit k4, beetje prutsen maar best goed passend te krijgen.

Bekijk bijlage 1352109 helemaal af nu!! Tevens de nieuwe foto voor op Roy

Ik zet hem erin.

Overigens (en dat is smaak) vind ik hem een te groot zwart vlak op de zijkuip hebben, zou daar nog iets mee doen persoonlijk
 
Ja veel korter is voor straat een beetje overdreven lijkt mij, dus idd die van de R1. Eens over denken aangezien ik afgelopen jaar ook al de handvatverwarming heb geplaatst. Wel weer een risico.
 
Ja veel korter is voor straat een beetje overdreven lijkt mij, dus idd die van de R1. Eens over denken aangezien ik afgelopen jaar ook al de handvatverwarming heb geplaatst. Wel weer een risico.
Wat is het risico? De diameters van de handvatten zijn gelijk. Ander risico dat het handvat verlijmd zit op de gasbuis? Dat is wel op te lossen door de verwarming even aan te zetten en daarna het handvat eraf schuiven (eventueel met perslucht tussen handvat en gasbuis).
Mogelijk is de bedrading netjes weg gewerkt en daardoor te kort? Dat moet je dan opnieuw doen.

Ter info, de gasbuizen die ik eerder linkte worden geleverd inclusief handvat. Die zal je ook eerst moeten verwijderen.

Zelf heb ik vorige winter een de R1 gasbuis gemonteerd en tegelijk een nieuwe set handvatverwarming gemonteerd.
 
Nou, we gaan het mee maken.
27 april mijn eerste bochten training bij 2 the Experience.
Kijken hoe dat bevalt. Zin in en hopelijk droog weer *O*

Voor nu een mooie stok achter de deur om de 600 klaar te maken.
To do list:
- Carbs synchroniseren
- Voorvork keeringen vervangen + nieuwe vorkolie
- Achterband vervangen (voor zit een splinternieuwe Mitas sportforce op, zal ik er achter ook maar op zetten)
- Eventueel nieuwe spiegels (nu twee verschillende)
- Geile Suzuki gsx-r race sleutelhanger :+
 
Nou, we gaan het mee maken.
27 april mijn eerste bochten training bij 2 the Experience.
Kijken hoe dat bevalt. Zin in en hopelijk droog weer *O*

Voor nu een mooie stok achter de deur om de 600 klaar te maken.
To do list:
- Carbs synchroniseren
- Voorvork keeringen vervangen + nieuwe vorkolie
- Achterband vervangen (voor zit een splinternieuwe Mitas sportforce op, zal ik er achter ook maar op zetten)
- Eventueel nieuwe spiegels (nu twee verschillende)
- Geile Suzuki gsx-r race sleutelhanger :+

En dan gelijk 14 juli 2 the Ex boeken, zijn we er metveen grote groep.
 
Klinkt goed maar wel een hele partij regels waar jij en je motor aan moeten voldoen zeg....
 
Nou, we gaan het mee maken.
27 april mijn eerste bochten training bij 2 the Experience.
Kijken hoe dat bevalt. Zin in en hopelijk droog weer *O*

Voor nu een mooie stok achter de deur om de 600 klaar te maken.
To do list:
- Carbs synchroniseren
- Voorvork keeringen vervangen + nieuwe vorkolie
- Achterband vervangen (voor zit een splinternieuwe Mitas sportforce op, zal ik er achter ook maar op zetten)
- Eventueel nieuwe spiegels (nu twee verschillende)
- Geile Suzuki gsx-r race sleutelhanger :+

Je spiegels zijn altijd verschillend, ze zijn namelijk gespiegeld van elkaar :P
Betreft je laatste upgrade: even € 0,77 stuk slaan op Aliexpress *D
 
Je spiegels zijn altijd verschillend, ze zijn namelijk gespiegeld van elkaar :P
Betreft je laatste upgrade: even € 0,77 stuk slaan op Aliexpress*D

Kek hangertje hoor, daar verwacht ik zeker de blits mee te maken :Y

Iets serieuzer, zojuist een carbtune pro op marktplaats gescoord dus met een beetje mazzel dit weekend synchroniseren. Werd ook nog gebeld door de dealer dat de keerkringen binnen waren dus daar kan ik ook mooi mee aan de slag. Welke vorkolie wordt er geadviseerd door jullie? Gewoon standaard 10w? Ik zie dat Motul 2 verschillende types heeft. Zit daar nog veel verschil in?
 
Hallo allemaal,

Ik zal me even snel voorstellen, mijn naam is Bastiaan 26 lentes jong en wonend in Middelharnis.
Ik ben in het bezig van een Suzuki GSX-R750 2010 K9 Zie hieronder foto

Verder Heeft mijn vriendin een Yamaha R6 uit 2002 (maar daar zullen we maar niet te veel over praten hier)

De motor is redelijk standaard, met alleen een stalen remleiding voor de voorkant, en een afdek plaatje voor de passagiers plaats.
Banden zijn Michelin pilot power 3 2ct
index.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan