Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Je kunt zo bij de F1 afdeling van Mercedes en/of Ferrari aan de slag :P (iets met olieverbranding vanwege limieten op brandstofverbruik, wat leesvoer (er is vast nog meer te vinden op het wereldwijdeweb) maar dit onderwerp heeft twee wielen teveel en is off-topic ;)).

Overigens zaterdag mijn eerste kilometers van 2019 gemaakt. Her en der lag er nog wel pekel op de weg. Maar aangezien de motor nog een wasbeurt tegoed had eerst een klein rondje gereden. Wasbeurt had ie nog tegoed omdat het na de laatste rit van 2018 te koud was (niet voor mij, maar een natte motor in een niet geïsoleerde schuur leek me niet zo'n goed idee).
 
Je kunt zo bij de F1 afdeling van Mercedes en/of Ferrari aan de slag :P (iets met olieverbranding vanwege limieten op brandstofverbruik, wat leesvoer (er is vast nog meer te vinden op het wereldwijdeweb) maar dit onderwerp heeft twee wielen teveel en is off-topic ;)).

Overigens zaterdag mijn eerste kilometers van 2019 gemaakt. Her en der lag er nog wel pekel op de weg. Maar aangezien de motor nog een wasbeurt tegoed had eerst een klein rondje gereden. Wasbeurt had ie nog tegoed omdat het na de laatste rit van 2018 te koud was (niet voor mij, maar een natte motor in een niet geïsoleerde schuur leek me niet zo'n goed idee).

En sowieso is F1 niet aan mij besteed dus ik geloof je.
Maar 2t mag... nee moet olie verbranden!

Had best gekund, gaat hij niet van dood maar snap je punt.
Ik rij komend weekend deze tank nog leeg denk ik en dan gaan alle vloeistoffen eraf.
 
Heerlijk weertje zo!
Ben ook even met de r6 van mijn vriendin gaan rijden, anders staat die ook maar stil. Uiteraard even langs Eindhoven voor een fotootje in het voorbijgaan.
FB_IMG_1551078988464.jpg
 
Mijn linker spiegel is wat lam. Deze heeft een centimeter speling opeens waardoor die door de rijdwind uit positie waait.

Ik heb nu enkel het bovenste klepje ff losgehaald, maar daar loopt enkel een draad van het knipperlicht. Geen zin nog gehad om die spiegel helemaal uit elkaar te halen.

Iemand die dit wel eens heeft gehad en verholpen?
Gaat om een K8.
 
Mijn linker spiegel is wat lam. Deze heeft een centimeter speling opeens waardoor die door de rijdwind uit positie waait.

Ik heb nu enkel het bovenste klepje ff losgehaald, maar daar loopt enkel een draad van het knipperlicht. Geen zin nog gehad om die spiegel helemaal uit elkaar te halen.

Iemand die dit wel eens heeft gehad en verholpen?
Gaat om een K8.

Speling waar?
Welk klepje?

Foto/filmpje maakt een hoop duidelijk :)
 
Je kan de spiegels inklappen. Dat doe ik elke dag om de poort in en uit te kunnen.

Uitgeklapt waait deze nu een stukje terug. Net een centimer ofzo waardoor ik steeds tegen mijn buik en arm aan zit te kijken. Ik moet het dan een tikkie terug duwen, maar dan waait die na 1 minuut weer iets ingeklapt.

Het gaat dus om de arm die op de topkuip vast zit en niet de spiegel zelf in de behuizing.
 
Goedemorgen allen!
Even een klein vraagje, wanneer ik mijn motor verplaats (zonder dat ie gestart is) hoor ik de voor en achter rem aanlopen.
Nu was mijn idee om de klauwen eens uit elkaar te halen en met zo'n revisie setje aan de slag te gaan om wat zaken te vervangen in de zuiger in de hoop het aanlopen op te lossen.

Allereerst denken jullie dat dit gaat helpen? En wanneer ik met zo'n revisie setje aan de slag ga is het dan verstandig gelijk de remblokken mee te nemen?
Ik heb wel gezien dat deze niet veel profiel meer hadden dus die moeten sowieso gebeuren.

Vraag 2, wat voor remblokken moet ik nemen en waar kan je ze het best kopen? Ik ben een beginnende motorrijder, dus ik ga (voorlopig) nog niet er mee op het circuit, maar ik zie zaken als organic, gestint, carbon etc en zie even door de bomen het bos niet meer :(

Daarnaast moet ik zeggen dat de prijzen die ik nu heb gezien, ik ook best aan de hoge kant vind. Als ik voor en achter wil doen ben ik al 100 euro kwijt aan blokken.

Bedankt vast voor het lezen van mijn verhaal en het reageren erop!
 
Ik weet niet beter dan dat een beetje aanlopen normaal is. Als ik de motor nat weg zet dan zitten ze de volgende dag vastgeroest.

Voor op straat gesinterde remblokken gebruiken.
 
Ik weet niet beter dan dat een beetje aanlopen normaal is. Als ik de motor nat weg zet dan zitten ze de volgende dag vastgeroest.

Voor op straat gesinterde remblokken gebruiken.

Tnx voor je antwoord, ik denk dat dit wel meer is dan een beetje aanlopen :) mijn motor is uit 2002 en de vorige eigenaar heeft het niet zo nauw genomen met onderhoud dus dacht ook een beetje van better safe then sorry.
 
Je kan de spiegels inklappen. Dat doe ik elke dag om de poort in en uit te kunnen.

Uitgeklapt waait deze nu een stukje terug. Net een centimer ofzo waardoor ik steeds tegen mijn buik en arm aan zit te kijken. Ik moet het dan een tikkie terug duwen, maar dan waait die na 1 minuut weer iets ingeklapt.

Het gaat dus om de arm die op de topkuip vast zit en niet de spiegel zelf in de behuizing.

Ah zo. Niet zozeer speling maar hij klemt niet meer goed.

Nu kan ik dat model zo niet maar daar waar hij scharniert zit een bout met borgmoer. Die borgmoer is iets losser gekomen waardoor hij hem uitgeklapt niet goed op zijn plek houd.

Ergens aan de scharnier kant kan je hem weer strakker zetten maar dat weet ik zo uit het hoofd ook niet.
 
Goedemorgen allen!
Even een klein vraagje, wanneer ik mijn motor verplaats (zonder dat ie gestart is) hoor ik de voor en achter rem aanlopen.
Nu was mijn idee om de klauwen eens uit elkaar te halen en met zo'n revisie setje aan de slag te gaan om wat zaken te vervangen in de zuiger in de hoop het aanlopen op te lossen.

Allereerst denken jullie dat dit gaat helpen? En wanneer ik met zo'n revisie setje aan de slag ga is het dan verstandig gelijk de remblokken mee te nemen?
Ik heb wel gezien dat deze niet veel profiel meer hadden dus die moeten sowieso gebeuren.

Vraag 2, wat voor remblokken moet ik nemen en waar kan je ze het best kopen? Ik ben een beginnende motorrijder, dus ik ga (voorlopig) nog niet er mee op het circuit, maar ik zie zaken als organic, gestint, carbon etc en zie even door de bomen het bos niet meer :(

Daarnaast moet ik zeggen dat de prijzen die ik nu heb gezien, ik ook best aan de hoge kant vind. Als ik voor en achter wil doen ben ik al 100 euro kwijt aan blokken.

Bedankt vast voor het lezen van mijn verhaal en het reageren erop!

Een beetje aanlopen is normaal. Met het wiel van de grond een goeie zwieper en dan moet hij minimaal 1 rondje kunnen maken. (Niet na stilstand, dan zitten je blokjes meestal wat vaster op de schijf.

Remblokken kan je gelijk meenemen maar niet noodzakelijk aangezien dat zo gedaan is.

Organisch of gesinterd is voor op de weg prima, ik zou gesinterde nemen. Carbon niet!
 
Een beetje aanlopen is normaal. Met het wiel van de grond een goeie zwieper en dan moet hij minimaal 1 rondje kunnen maken. (Niet na stilstand, dan zitten je blokjes meestal wat vaster op de schijf.

Remblokken kan je gelijk meenemen maar niet noodzakelijk aangezien dat zo gedaan is.

Organisch of gesinterd is voor op de weg prima, ik zou gesinterde nemen. Carbon niet!

Goeie tip, ga ik eens proberen!
 
Ah zo. Niet zozeer speling maar hij klemt niet meer goed.

Nu kan ik dat model zo niet maar daar waar hij scharniert zit een bout met borgmoer. Die borgmoer is iets losser gekomen waardoor hij hem uitgeklapt niet goed op zijn plek houd.

Ergens aan de scharnier kant kan je hem weer strakker zetten maar dat weet ik zo uit het hoofd ook niet.
Bedankt man! Ik hoopte al op zo iets.

Ga het van het weekend proberen. :t:t:t:t
 
ik kwam deze tegen: Remblokken Vooraan Snell Sinter Semi Metaal Suzuki GSX-R 600 2002 - XLmoto.nl
Enige remblokken onder de 35euro
Iemand enig idee of dat het wat is?

Even inbreken hier.

Ik zou niet de goedkoopste blokken gebruiken die je kunt vinden.

Meestal remmen die toch minder prettig als duurdere.
Kijk eens bij ebc of Lucas.
Her hoeft niet gelijk Brembo of SBS te zijn wat je koopt natuurlijk.

Organische blokken slijten over het algemeen erg hard.
Dus die zullen snel op zijn, een setje sinter metaal is een betere keuze.
 
Ik heb nu Ferodo sintered.
35 per set bij MLM parts destijds.

Vind ze niet meer of minder dan de Brembo, SBS en weet ik wat allemaal al geprobeerd heb.
Wel allemaal sintered straatblokjes.
 
Even inbreken hier.

Ik zou niet de goedkoopste blokken gebruiken die je kunt vinden.

Meestal remmen die toch minder prettig als duurdere.
Kijk eens bij ebc of Lucas.
Her hoeft niet gelijk Brembo of SBS te zijn wat je koopt natuurlijk.

Organische blokken slijten over het algemeen erg hard.
Dus die zullen snel op zijn, een setje sinter metaal is een betere keuze.
Inbreken met goed advies is altijd welkom toch! Doe ik ook wel eens (meningen over of mijn advies goed is zijn soms verdeeld :p)
 
Terug
Bovenaan Onderaan