Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb nu Ferodo sintered.
35 per set bij MLM parts destijds.

Vind ze niet meer of minder dan de Brembo, SBS en weet ik wat allemaal al geprobeerd heb.
Wel allemaal sintered straatblokjes.

Hier ook dezelfde ervaring met deze blokjes, goede prijs en goede kwaliteit.
 
Hier ook dezelfde ervaring met deze blokjes, goede prijs en goede kwaliteit.

Pas inderdaad ook voor iemand een setje Ferrodo blokken gekocht.
Geen klachten er over gehoord.
En voor 35,- per klauw zeker niet te duur.

Mompelt iets over ooit bijna 200,- te hebben betaald voor sbs blokken. :X
 
Pas inderdaad ook voor iemand een setje Ferrodo blokken gekocht.
Geen klachten er over gehoord.
En voor 35,- per klauw zeker niet te duur.

Mompelt iets over ooit bijna 200,- te hebben betaald voor sbs blokken. :X
Geen klachten wil niet zeggen dat het goed is, hij/zij rijdt er nog wel mee rond :p (just kidding).

En @rjce, je zou ook eens op ebay (Duitsland en Engeland) kunnen kijken. Daar heb ik in het verleden een twee paar SBS 806 HS (Sinter) blokken gekocht voor iets minder dan € 45,-. Dit is wel voor een 750 K8.
 
Geen klachten wil niet zeggen dat het goed is, hij/zij rijdt er nog wel mee rond :p (just kidding).

En @rjce, je zou ook eens op ebay (Duitsland en Engeland) kunnen kijken. Daar heb ik in het verleden een twee paar SBS 806 HS (Sinter) blokken gekocht voor iets minder dan € 45,-. Dit is wel voor een 750 K8.

Ik heb nog geen advertentie voorbij zien komen. :+
 
Tnx voor alle reacties. Heb al een hoop spul gekocht bij MLN parts en had daar ook al die Ferrodo blokken gezien.
Ik ga eerst mn remmen eens reviseren en dan zie ik gelijk hoe de blokken er voor staan en of ik ze nu ga vervangen of later.

Dank jullie wel allemaal!
 
nouja, dan is het iig duidelijk. Nu even nadenken wat ik er mee aan moet/wil. Zag ook dat er Mikuni 34e8 carbs op zitten. Volgens mij horen het 36ers te zijn...Bekijk bijlage 1349814

Ik weet niet of je er al achter was maar dat is het ID nummer, niet de maat van de carbs. Ik heb zelf de 34E2 erop zitten. Ik heb even voor je in het WPH gekeken maar ik zie dat type zo niet terugkomen. Zie manual:

1551421863561.png
 
Ik weet niet of je er al achter was maar dat is het ID nummer, niet de maat van de carbs. Ik heb zelf de 34E2 erop zitten. Ik heb even voor je in het WPH gekeken maar ik zie dat type zo niet terugkomen.

Ik heb de Haynes maar daar staat de 34e8 ook niet in. Volgens mij zijn deze gemonteerd voor de Duitse en Franse markt met de mechanische restrictie op de gasschuiven van een paar pagina's terug. Sproeiers in deze carbs horen 132.5 en 135 te zijn en ook de naalden zijn anders. Ik heb de carbs nu afgesteld op de settings van een ander typenummer die dezelfde sproeierbezetting gebruikt. Vooralsnog loopt het :W Alleen in het middengebeid is er nog verbetering te behalen dus ik moet even kijken wat ik met de naalden wil en moet.
 
Ik heb de Haynes maar daar staat de 34e8 ook niet in. Volgens mij zijn deze gemonteerd voor de Duitse en Franse markt met de mechanische restrictie op de gasschuiven van een paar pagina's terug. Sproeiers in deze carbs horen 132.5 en 135 te zijn en ook de naalden zijn anders. Ik heb de carbs nu afgesteld op de settings van een ander typenummer die dezelfde sproeierbezetting gebruikt. Vooralsnog loopt het :W Alleen in het middengebeid is er nog verbetering te behalen dus ik moet even kijken wat ik met de naalden wil en moet.

Ik heb een geïmporteerde uit Duitsland, wel met de 34E2 carburateurs. Mijne loopt vooralsnog ruk, nadat de vorige eigenaar de carbs ultrasoon heeft laten reinigen. Motor heeft ook een K&N filter en andere einddemper dus wellicht krijgt hij te weinig brandstof, maar ik zal dat moeten uitsluiten door de spoeiers te controleren of het de originele nog zijn. Tevens: zit de de luchtinlaten straks tegen het filterhuis bij jou? Ik heb daar een spleet tussen zitten, de sponsjes sluiten ook niet lekker aan.

Tevens even voorstellen: Ik rij dagelijks een MT-07 uit 2016, voor circuit nu een GSXR 600 SRAD uit 1996 (1997 moet dit zijn denk ik). Deze wil ik in orde gaan maken om circuit te rijden in een zo veel mogelijk originele staat. Wat te doen: voorpoten revisie, voorrem ontlucht niet, loopt slecht in middengebied, ketting en tandwielen reinigen, balhoofdlagers controleren en evt vervangen, achterveer vervangen, wiellagers controleren en eventueel vervangen, linksysteem lagers controleren, dus gewoon volledig nakijken of alles nog binnen tolerantie valt om en een zo origineel mogelijke machine van te maken.

1551434044823.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een geïmporteerde uit Duitsland, wel met de 34E2 carburateurs. Mijne loopt vooralsnog ruk, nadat de vorige eigenaar de carbs ultrasoon heeft laten reinigen. Motor heeft ook een K&N filter en andere einddemper dus wellicht krijgt hij te weinig brandstof, maar ik zal dat moeten uitsluiten door de spoeiers te controleren of het de originele nog zijn. Tevens: zit de de luchtinlaten straks tegen het filterhuis bij jou? Ik heb daar een spleet tussen zitten, de sponsjes sluiten ook niet lekker aan.

Bij mij sluit dat inderdaad wel aan. Maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel uitmaakt, inlaattraject wordt iets langer daardoor maar mag volgens mij weinig uitmaken. Met alle modificaties die er op zitten eerst maar eens de sproeierbezetting en gasnaalden controleren. dan klepspeling en synchroniseren en dan moet het toch aardig willen lopen. PS check ook direct even de gasschuiven op de mechanische restrictie als de boel toch open ligt.
 
Heyhoi. Ik ben misschien binnenkort ook eigenaresse van een gsxr-600. Zijn er nog specifieke punten bij de motor waar ik op moet letten bij aankoop ?. Ook zit ik qua hoogte, ik ben zelf 1.60 en kom van een sv650 af, en dat ging op zich prima maad moet niet veel hoger zijn.

Groetjes
 
Heyhoi. Ik ben misschien binnenkort ook eigenaresse van een gsxr-600. Zijn er nog specifieke punten bij de motor waar ik op moet letten bij aankoop ?. Ook zit ik qua hoogte, ik ben zelf 1.60 en kom van een sv650 af, en dat ging op zich prima maad moet niet veel hoger zijn.

Groetjes

Ola!
Welk bouwjaar? Maar in de OP staan de echt bekende kwaaltjes en dat zijn er niet veel.
 
Wil graag vanaf 2004. Sowieso injectie.
Oh dan heb ik er overheen gelezen 🤓

K4-5 hebben de STVA die is een probleem, maar wel een makkelijk op te lossen probleem.

La Diabla heeft ook een k4 en die is ook aan de kleine kant.
(Al heeft ze hem wel een paar keer laten om kukelen)
Zal een gevalletje proberen zijn.
 
K4-5 hebben de STVA die is een probleem, maar wel een makkelijk op te lossen probleem.

La Diabla heeft ook een k4 en die is ook aan de kleine kant.
(Al heeft ze hem wel een paar keer laten om kukelen)
Zal een gevalletje proberen zijn.
Wat is stva? Ben echt leek in techniek verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan