Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Jup. Ik blijf erbij, voor op de weg goed zat. Weet zeker dat er betere zijn maar heb ik niet nodig iig :)
Daarom, de meesten hier zullen alleen een circuitdagje en vooral veel zonnige dagen pakken. Zijn maar weinig gekken die net zoals ik 20dkm per jaar door weer en wind maakt. Mijn achterband is net zo duur als een complete set van jullie. :+
 
Daarom, de meesten hier zullen alleen een circuitdagje en vooral veel zonnige dagen pakken. Zijn maar weinig gekken die net zoals ik 20dkm per jaar door weer en wind maakt. Mijn achterband is net zo duur als een complete set van jullie. :+

Ja voor elk gebruik is er wel een band. Het is geen kilometervreter en ook op circuit heb ik er niet zoveel aan.
 
Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om enkel montage
Heb de gewone Pilot Power gevonden bij Oponeo: voorband voor €68,-, achterband voor €86,-. Respectievelijk €67,- en €83,- als je wat langer kan wachten. Tussen de €150,- en €154,- voor een set.*O*

Die PiPo verwijzing vind ik wel een mooie, daar wil ik ook gebruik van gaan maken. Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om het enkel monteren van elders gekochte banden. Hebben jullie hier een vast adres voor? Zo ja, mag die gedeeld worden? Een snelle google-check stuurde mij richting Zaandam, maar dat is net iets te ver uit de richting (Nijmegen/Utrecht).
 
Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om enkel montage


Die PiPo verwijzing vind ik wel een mooie, daar wil ik ook gebruik van gaan maken. Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om het enkel monteren van elders gekochte banden. Hebben jullie hier een vast adres voor? Zo ja, mag die gedeeld worden? Een snelle google-check stuurde mij richting Zaandam, maar dat is net iets te ver uit de richting (Nijmegen/Utrecht).

Klopt, ik woon in de Achterhoek, maar nog steeds een behoorlijk stukje uit de buurt van Nijmegen.
Ik heb een professioneel banden apparaat en vraag 8,50 per wiel. Kunst is iemand te vinden die ook een beetje probeert zijn apparaat terug te verdienen. Misschien dat iemand in het Nijmegen/Utrecht topic een adresje voor je weet.
(Je bent welkom hoor, daar niet van.)
 
Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om enkel montage


Die PiPo verwijzing vind ik wel een mooie, daar wil ik ook gebruik van gaan maken. Ik weet dat niet elke dealer zit te springen om het enkel monteren van elders gekochte banden. Hebben jullie hier een vast adres voor? Zo ja, mag die gedeeld worden? Een snelle google-check stuurde mij richting Zaandam, maar dat is net iets te ver uit de richting (Nijmegen/Utrecht).
Om de reden die je benoemd leggen wij de banden ook zelf om. Niet met een professioneel apparaat zoals @Roy "R", maar met een handmatig apparaat. Denk aan een apparaat van max2h (onderaan de pagina staan filmpjes), of een goedkopere variant bij, bijvoorbeeld XLmoto (bij de laatste is geen balanceerapparaat inbegrepen).
Aangezien er veel familieleden motorrijden konden we de aanschafkosten verdelen. Als je alleen het alleen moet doen dan moet je wel een aantal bandjes wisselen alvorens het apparaat is terug verdiend.
 
Klopt, ik woon in de Achterhoek, maar nog steeds een behoorlijk stukje uit de buurt van Nijmegen.
Ik heb een professioneel banden apparaat en vraag 8,50 per wiel. Kunst is iemand te vinden die ook een beetje probeert zijn apparaat terug te verdienen. Misschien dat iemand in het Nijmegen/Utrecht topic een adresje voor je weet.
(Je bent welkom hoor, daar niet van.)

Thnx voor de tip, ga daar inderdaad eens neuzen! Ouders van m'n vriendin wonen in Twente dus ik ben nog wel eens in de buurt te vinden. Ik sluit niet uit dat ik alsnog bij je aanklop ;)
 
Om de reden die je benoemd leggen wij de banden ook zelf om. Niet met een professioneel apparaat zoals @Roy "R", maar met een handmatig apparaat. Denk aan een apparaat van max2h (onderaan de pagina staan filmpjes), of een goedkopere variant bij, bijvoorbeeld XLmoto (bij de laatste is geen balanceerapparaat inbegrepen).
Aangezien er veel familieleden motorrijden konden we de aanschafkosten verdelen. Als je alleen het alleen moet doen dan moet je wel een aantal bandjes wisselen alvorens het apparaat is terug verdiend.

Zo’n handmatig apparaat is idd ook een prima optie, maar ben je erg zuinig op je velgen niet optimaal. Al kan je er ook prima mee werken.

Thnx voor de tip, ga daar inderdaad eens neuzen! Ouders van m'n vriendin wonen in Twente dus ik ben nog wel eens in de buurt te vinden. Ik sluit niet uit dat ik alsnog bij je aanklop ;)

Geen probleem, iedereen is welkom. Heb de investering er nog lang niet uit :P
 
Ben mede voor het loshalen van de wielen (jaja ik weet het... twee linkerhanden) op zoek naar een werkplaatshandboek. Voor mijn vorige motor had ik die in PDF, zelf geprint dus. Even binnen dit topic gezocht (en google), maar zonder succes. Heeft er iemand een linkje? Anders ga ik er één kopen.
 
Ben mede voor het loshalen van de wielen (jaja ik weet het... twee linkerhanden) op zoek naar een werkplaatshandboek. Voor mijn vorige motor had ik die in PDF, zelf geprint dus. Even binnen dit topic gezocht (en google), maar zonder succes. Heeft er iemand een linkje? Anders ga ik er één kopen.
Wat voor motor heb je?
 
Ik heb ook een handmatig apparaat. Samen met een maat gekocht. Ik doe alleen niet aan bandjes omleggen voor andere. Hij wel.

Omdat wij ook beide circuitmotoren hebben is het inmiddels ook wel terugverdiend denk ik. En anders is het mij de 150 euro dat het mij gekost heeft (mijn deel) meer dan waard geweest.
 
Ben mede voor het loshalen van de wielen (jaja ik weet het... twee linkerhanden) op zoek naar een werkplaatshandboek. Voor mijn vorige motor had ik die in PDF, zelf geprint dus. Even binnen dit topic gezocht (en google), maar zonder succes. Heeft er iemand een linkje? Anders ga ik er één kopen.

Sleuteltje 10 en 12 en een momentsleutel met dop 32 36 (dank je Roy) heb je nodig
Zonder die dingen zou ik nog niet beginnen aan een WPHB
 
Laatst bewerkt:
Mag deze foto in de op ? Heb geen verstand van van wat er allemaal veranderd aan is😂
Weet alleen stalen remleidingen
 

Bijlagen

  • 36DEA693-2FC2-4E05-A38C-AF811ADC554D.jpeg
    36DEA693-2FC2-4E05-A38C-AF811ADC554D.jpeg
    288,2 KB · Weergaven: 5
Excuus, ja, 36
Was het eerste wat ik kocht voor m'n SRAD 14,5 jaar geleden, dus heb er nooit meer bij stil hoeven staan
...en nog steeds niet :t

Ik heb voor mijn k4 destijds ook wat gekocht, groot was de verrassing dat de L1 32 heeft.

Mag deze foto in de op ? Heb geen verstand van van wat er allemaal veranderd aan is😂
Weet alleen stalen remleidingen

Zal ik later even regelen!
 
Net bij Ten kate geweest, meteen vering laten afstellen, de voorvering was blijkbaar veeel te slap. Wereld van verschil top dit👍🏻

Er zijn 2 dingen die ik de beste investering vind voor een fiets:
Powercommander (of dergelijk betere afstelling van de injectie)
Andere voorveren

van alles wat ik er op had geschroefd waren dat de 2 dingen die het meeste "Bang for the buck" gaven
 
Er zijn 2 dingen die ik de beste investering vind voor een fiets:
Powercommander (of dergelijk betere afstelling van de injectie)
Andere voorveren

van alles wat ik er op had geschroefd waren dat de 2 dingen die het meeste "Bang for the buck" gaven
Vind powercommander erg duur. Wil ook nog een andere demper, maar daarvoor moet een deel van de uitlaat verbouwd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan