Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Volgende vragen,

Omdat bij het schakelpedaal het pennetje was afgebroken heb ik er een vervangingsexemplaar opgezet.
Echter heeft deze wat meer speling op de schakel as. Weet iemand of de losse bus in het pedaal ook los te verkrijgen is?
Kon het iig niet vinden op cmsnl.

Verder slaat mijn koelvin pas aan bij 110-112 graden, vindt ik persoonlijk redelijk laat. De temp loopt tussen aanslaan en terug koelen dan ook op naar 114-115 graden (jaja het was wel uitzonderlijk warm afgelopen dinsdag). Kon niet in mijn Haynes vinden welke waarden dit moeten zijn. Ga iig even de koelvinnen van mijn radiateur met de luchtslang door spuiten.... sowieso loopt de temperatuur binnen 3 minuten stadsverkeer bij circa 20° buitentemp snel naar de 108 toe.

Ik hoor het graag van jullie

:t

Ps, voorvork keerring blijkt tot nu toe goed.

Welk pennetje? Want waar ik aan denk kan geen speling zitten.

En zit er voldoende vloeistof in je radiateur? (Niet het expansievaatje dus)
En wanneer voor het laatst vervangen?
 
Welk pennetje? Want waar ik aan denk kan geen speling zitten.

Waar het rubber omheen zit (waar je dus je voet op/onder zet om te schakelen) die was afgebroken.
De speling zit in de ophanging op de schakelas (bruin kleurige bus geperst in de schakelstang waarmee die over de schakelas schuift)

En zit er voldoende vloeistof in je radiateur? (Niet het expansievaatje dus)
En wanneer voor het laatst vervangen?

Radiateur zit vol (expansievat ook trouwens) , heb ik gecontroleerd.
Wanneer de vloeistof voor het laatst vervangen is durf ik niet te zeggen. Nog wel mooi helder van kleur (groen) maar dat zal ook wel niks zeggen.
 
Volgende vragen,

Omdat bij het schakelpedaal het pennetje was afgebroken heb ik er een vervangingsexemplaar opgezet.
Echter heeft deze wat meer speling op de schakel as. Weet iemand of de losse bus in het pedaal ook los te verkrijgen is?
Kon het iig niet vinden op cmsnl.

Verder slaat mijn koelvin pas aan bij 110-112 graden, vindt ik persoonlijk redelijk laat. De temp loopt tussen aanslaan en terug koelen dan ook op naar 114-115 graden (jaja het was wel uitzonderlijk warm afgelopen dinsdag). Kon niet in mijn Haynes vinden welke waarden dit moeten zijn. Ga iig even de koelvinnen van mijn radiateur met de luchtslang door spuiten.... sowieso loopt de temperatuur binnen 3 minuten stadsverkeer bij circa 20° buitentemp snel naar de 108 toe.

Ik hoor het graag van jullie

:t

Ps, voorvork keerring blijkt tot nu toe goed.

Temperatuur van aanslaan en koelen I stads verkeer is normaal. Het een lucht slang absoluut NIET in de radiateur blazen. Je helpt hem helemaal naar de klote zo.

Als je je fan zelf wilt schakelen kun je er een schakelaar tussen zit. Met bv de unit deze is voor een k4. Dan blijft ook je fan gewoon werken vanzelf en kun je hem zelf schakelen
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/262031168167
 
Waar het rubber omheen zit (waar je dus je voet op/onder zet om te schakelen) die was afgebroken.
De speling zit in de ophanging op de schakelas (bruin kleurige bus geperst in de schakelstang waarmee die over de schakelas schuift)



Radiateur zit vol (expansievat ook trouwens) , heb ik gecontroleerd.
Wanneer de vloeistof voor het laatst vervangen is durf ik niet te zeggen. Nog wel mooi helder van kleur (groen) maar dat zal ook wel niks zeggen.

Ik was al van alles aan het typen... foto graag want dit is erg onhandig.

Gecontroleerd met motor op zijstandaard? Radiateur dop er af en radiateur zat nokkie vol?
Radiateur dop wel goed? Kvs is een druk systeem.
Als je al niet weet hoe oud het is kan het sowieso geen kwaad.
 
Temperatuur van aanslaan en koelen I stads verkeer is normaal. Het een lucht slang absoluut NIET in de radiateur blazen. Je helpt hem helemaal naar de klote zo.

Ik bedoel niet in de radiateur blazen maar de lammelen even door blazen, vliegen eruit etc.

Handmatig schakelen liever niet. Het zou (in mijn opinie) gewoon standaard goed genoeg moeten werken
 
Ik was al van alles aan het typen... foto graag want dit is erg onhandig.

Gecontroleerd met motor op zijstandaard? Radiateur dop er af en radiateur zat nokkie vol?
Radiateur dop wel goed? Kvs is een druk systeem.
Als je al niet weet hoe oud het is kan het sowieso geen kwaad.

Gecontroleerd met de kotor op de standaard en zat idd bomvol. Radiateurdop lijkt mij prima, hij lekt niet en als deze de druk niet vast kon houden zou het al bij circa 100 graden gaan koken...

1405123


De bus onderaan de foto dus. Die heeft bij de vervanger aardig wat meer speling. Gevolg is dat ik wat verder “door” moet schakelen
 
Ik bedoel niet in de radiateur blazen maar de lammelen even door blazen, vliegen eruit etc.

Handmatig schakelen liever niet. Het zou (in mijn opinie) gewoon standaard goed genoeg moeten werken

Dat bedoel ik ook die kunnen echt niet tegen 8 bar perslucht en klappen allemaal dubbel. Vliegen enzo met een waterslang en een spons ofzo verwijderen.
 
Gecontroleerd met de kotor op de standaard en zat idd bomvol. Radiateurdop lijkt mij prima, hij lekt niet en als deze de druk niet vast kon houden zou het al bij circa 100 graden gaan koken...

Bekijk bijlage 1405123

De bus onderaan de foto dus. Die heeft bij de vervanger aardig wat meer speling. Gevolg is dat ik wat verder “door” moet schakelen

Ik kán mij vergissen, maar deze bus kan/moet je eruit halen en in je nieuwe plaatsen. Want je hebt dus het hele ding vervangen en niet alleen het stukje bovenaan de foto.
 
Vandaag setje verse slicks erop gezet voor 14 juli. Ik ben er klaar voor. Dit jaar voor t eerst niet naar de TT toe. Maar mijn fiets is helemaal klaar voor 14 juli.
 
Ik mag vanmiddag weer spelen op Lelystad. Ben benieuwd hoe het gaat.
Iemand nog advies m.b.t. de bandenspanning gezien het weer? Dacht zelf aan 2.3 voor en 2.2 achter (Mitas sportforce) zal wel lekker zweten worden bij 30+ 😅
 
Ik mag vanmiddag weer spelen op Lelystad. Ben benieuwd hoe het gaat.
Iemand nog advies m.b.t. de bandenspanning gezien het weer? Dacht zelf aan 2.3 voor en 2.2 achter (Mitas sportforce) zal wel lekker zweten worden bij 30+ 😅
Over Mitas durf ik ook niks te zeggen. Mijn advies is om ouder model A banden te kopen als deze op zijn, zoals pilot powers ofzo. Zo heb je toch goed rubber en relatief goedkoop.
 
Tja, er zat een gloednieuwe Mitas voorband op toen ik m kocht. Heb dus maar de bijpassende achterband erbij genomen. Als deze op zijn komt er idd wat anders onder. Tot die tijd doe ik het hier wel mee (nog geen gripproblemen gehad. Ook niet in de regen)

1405528
 
Ik ken mitas alleen uit de tractorpulling wereld. Bij ons op de zaak zijn ze ook mitas dealer. Maar alleen voor trekkers.
 
Ik ken mitas alleen uit de tractorpulling wereld. Bij ons op de zaak zijn ze ook mitas dealer. Maar alleen voor trekkers.

Kunnen alsnog vast de motorbanden ook wel bestellen. Maar zoals ik al las in die link van mij zijn het gewoon banden zonder ontwikkelingswerk erin. Ze doen wat ze moeten doen maar ook niet meer dan dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan