Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Staat nog een filmpje op dat hij ook met een hp2 rondrijdt, en daar een tijd van 2:01 mee haalt.
Dan weet hij ook wel dat hij met die boxer in de weg rijdt.

Daarom, had hij in medium inschreven en grensgeval geweest oke. Maar als je PR een 2:01 is moet je niet in fast inschrijven.
Overigens, ikzelf zou me kapot schamen als ik terug gezet zou worden en dus eerder te laag als te hoog inschrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ik heb al wat beelden bekeken met La Diabla, heb de meeste er nog wel opstaan helaas zal het bewerken nog even op zich laten wachten.
Willem zegt ook bedankt voor de reusachtige gezelligheid!

Wie moest er nog pizza afrekenen en welke? Geloof dat het 6 pizza's waren? En iemand heeft de fooi betaald?
V Moi pizza shoarma
V Bart Schwantz pizza shoarma
V Reanne pizza salami
??? pizza salami
V Willem pizza 4 stagioni (incl fooi)
V Frank-M pizza carbonara speciale
 

Dit is een rondje uit de laatste sessie bij mij. @Roy "R" Ja ik weet het genoeg punten van verbetering, maar voor een 2e keer op het circuit vind ik het niet zo gek _O-

Leuk om te zien! Geeft mij iig een idee wat er allemaal in mijn groepje anders ging. Zat in ieder geval de hele baan een versnelling lager dan jij. Volgende keer proberen om op diverse plekken een versnelling hoger aan te houden (en meer ballen kweken in de tussentijd :+ )
 
Leuk om te zien! Geeft mij iig een idee wat er allemaal in mijn groepje anders ging. Zat in ieder geval de hele baan een versnelling lager dan jij. Volgende keer proberen om op diverse plekken een versnelling hoger aan te houden (en meer ballen kweken in de tussentijd :+ )
Ik had op start finish, meeuwenmeer en de veenslang door moeten schakelen naar de 6, ook na de haarbocht had ik hem moeten shortshiften naar de 4. Verder mis ik nogal wat apex puntjes in de bochten, maar ik ben dik tevreden met 2:14.xxx op de klok nu. 14 augustus doen we weer een nieuwe poging.
maar staar je niet blind op die versnellingen, mijn motor is korter vertand als origineel. met mn k6 zat ik de vorige keer ook bijna overal een versnelling lager.
 
Ik moet ook oefenen op versnellingen en terug schakelen. Heb nu nog een te hoge versnelling als ik een bocht uit ga. Maar vind terugschakelen met hoge snelheden nog steeds wel eng
 

Dit is een rondje uit de laatste sessie (vrijvrijden) bij mij. @Roy "R" Ja ik weet het genoeg punten van verbetering, maar voor een 2e keer op het circuit vind ik het niet zo gek _O-

Er is altijd iemand sneller. Ik heb een 51er kunnen rijden. Iemand die 45ers rijd zal mij van alles kunnen vertellen.


Ik stuur je later een bericht, menu met prijzen ligt thuis ;)

Leuk om te zien! Geeft mij iig een idee wat er allemaal in mijn groepje anders ging. Zat in ieder geval de hele baan een versnelling lager dan jij. Volgende keer proberen om op diverse plekken een versnelling hoger aan te houden (en meer ballen kweken in de tussentijd :+ )

Jij rijd nog met standaard vertanding vermoed ik, dan kan je het slecht vergelijken. Maar in principe zit het vermogen bovenin dus zo hoog mogelijk in toeren rijden.

Ik had op start finish, meeuwenmeer en de veenslang door moeten schakelen naar de 6, ook na de haarbocht had ik hem moeten shortshiften naar de 4. Verder mis ik nogal wat apex puntjes in de bochten, maar ik ben dik tevreden met 2:14.xxx op de klok nu. 14 augustus doen we weer een nieuwe poging.
maar staar je niet blind op die versnellingen, mijn motor is korter vertand als origineel. met mn k6 zat ik de vorige keer ook bijna overal een versnelling lager.

Veenslang voor de meetbrug ga ik naar 6 en voor Meeuwenmeer naar 5, erna naar 6. Rechte stuk blijf ik in 5. Net voor Madijk even naar 4 tenzij ik oponthoud heb dan blijf ik in 3.

Ik moet ook oefenen op versnellingen en terug schakelen. Heb nu nog een te hoge versnelling als ik een bocht uit ga. Maar vind terugschakelen met hoge snelheden nog steeds wel eng

Wat mij vooral opviel toen ik achter je reed in die laatste sessie is dat je niet echt door accelereert. Dus uitkomen Stekkenwal naar de Bult is eigenlijk rechtdoor rijden maar daar hield je een constante snelheid aan.


Nergens last van 😎
 
Laatst bewerkt:

Dit is een rondje uit de laatste sessie (vrijvrijden) bij mij. @Roy "R" Ja ik weet het genoeg punten van verbetering, maar voor een 2e keer op het circuit vind ik het niet zo gek _O-

Even bekeken. Netjes gereden hoor. Hoofdzakelijk wat puntjes qua later remmen eerder gas en andere versnelling pakken.
In dit filmpje heeft naar 6 op het rechte stuk en naar 4 voor Madijk geen zin. Je zit niet in de begrenzer dus waarom zou je? Veenslang zit je er kortbij dus iets meer gas Strubben uit en wat langer erop houden en je hebt hem nodig. Misschien dat je achter wel een tandje groter kan gaan dan “moet” je wel schakelen en kan zomaar winst op leveren.
Ruskenhoek zou ik naar 3 gaan, je toeren zijn te laag voor de sprint naar Stekkenwal en die ook in 3, zelfde verhaal namelijk.
Mandeveen in 3 erin en voor Duikersloot naar 4.
Ramshoek in 4 maar daar willen de meeste niet aan 😝
GT echt in 2, je hebt maar 7000tpm daar.
 
bedankt :t

Dat later remmen, is een kwestie van tussen de oren, dat heeft gewoon een paar rondjes ervaring nodig denk ik.
Ik zal je tips meenemen naar 14 aug. Wat betreft de GT. die reed ik eerder in zn 2, maar dan had ik toch vaak dat ik onverwacht al in de begrenser hing.
onze voorrijder adviseerde om hem in de 3 te pakken, omdat je dan onbewust meer snelheid mee neemt met het insturen.

qua terugschakelen voor de ramshoek, ik heb een paar rondes gehad dat ik hem daar wel in zijn 6 had staan. Ik ben denk ik wat te ruig met de koppeling, want met terug naar de 4 heb ik daar 2x gehad dat die achter toch wel erg zenuwachtig werd, later dus een paar keer bewust niet doorgeschakeld naar zn 6 en in zn 5 gebleven met insturen van de ramshoek.
 
Jij rijd nog met standaard vertanding vermoed ik, dan kan je het slecht vergelijken. Maar in principe zit het vermogen bovenin dus zo hoog mogelijk in toeren rijden.

Klopt, heb nu een kaartje van het circuit met de namen van de bochten erbij gemaakt en welke versnelling ik zou moeten hebben (in eerste instantie). Ramshoek deed ik eerst in 4 maar dat was toch wel erg spannend. Instabiel tijdens terug schakelen en feller (dus minder makkelijke throttle control) tijdens de bocht. Ramshoek in 5 gaf wat meer rust.

Punt 1 t/m 3 van dit filmpje (
) was bijzonder herkenbaar. Ik was veel te veel bezig met het feit dat ik niet lekker op de motor zat, versnellingen aan het tellen was en probeerde te verzitten voordat ik ging remmen waardoor ik veel te weinig heb gekeken. Had ook pas na de 3e sessie een beetje een idee van de baan lay-out laat staan dat ik bewust heb gekeken naar rem en instuur punten om daarmee te oefenen.

Laatste; klein beetje last van het trillen van de remmen bij het aanremmen rechte stuk en veenslang. Zal de boel even inspecteren van de week. Zaterdag weer oefenen op Midland.
 
De hp2 reed meer dan een beetje in de weg. Reed alle sessies in fast, niet dat ik super snel ben ofzo. Maar hij reed de eerste sessies iets van 2 10. Ik heb er in iedergeval best vaak acht klem gezeten. Maar dat is ook mijn fout, ben vaak te voorzichtig met inhalen.
 
Verzetten ze daar geen mensen wanneer ze na 3 sessies te traag of te snel blijken te zijn?
 
bedankt :t

Dat later remmen, is een kwestie van tussen de oren, dat heeft gewoon een paar rondjes ervaring nodig denk ik.
Ik zal je tips meenemen naar 14 aug. Wat betreft de GT. die reed ik eerder in zn 2, maar dan had ik toch vaak dat ik onverwacht al in de begrenser hing.
onze voorrijder adviseerde om hem in de 3 te pakken, omdat je dan onbewust meer snelheid mee neemt met het insturen.

qua terugschakelen voor de ramshoek, ik heb een paar rondes gehad dat ik hem daar wel in zijn 6 had staan. Ik ben denk ik wat te ruig met de koppeling, want met terug naar de 4 heb ik daar 2x gehad dat die achter toch wel erg zenuwachtig werd, later dus een paar keer bewust niet doorgeschakeld naar zn 6 en in zn 5 gebleven met insturen van de ramshoek.

Ja zeker, later remmen bouw je op dat komt idd wel.

Is wat voor te zeggen maar volgens die insteek zou je elke bocht een versnelling hoger moeten pakken. Maar je moet doen wat jezelf fijn vind natuurlijk. Dat is puur hoe ik het doe. En dat is hetzelfde met de Ramshoek. Je kan hem redelijk “rechtdoor” laten lopen voor je instuurt en dan terug schakelen.
Dat ruw terug schakelen kan misschien ermee te doen hebben dat je de toeren te ver terug laat lopen? Zag in je filmpje je toeren ri Ruskenhoek erg ver zakken dus dan moet de motor weer terug op toeren komen?

Klopt, heb nu een kaartje van het circuit met de namen van de bochten erbij gemaakt en welke versnelling ik zou moeten hebben (in eerste instantie). Ramshoek deed ik eerst in 4 maar dat was toch wel erg spannend. Instabiel tijdens terug schakelen en feller (dus minder makkelijke throttle control) tijdens de bocht. Ramshoek in 5 gaf wat meer rust.

Punt 1 t/m 3 van dit filmpje (
) was bijzonder herkenbaar. Ik was veel te veel bezig met het feit dat ik niet lekker op de motor zat, versnellingen aan het tellen was en probeerde te verzitten voordat ik ging remmen waardoor ik veel te weinig heb gekeken. Had ook pas na de 3e sessie een beetje een idee van de baan lay-out laat staan dat ik bewust heb gekeken naar rem en instuur punten om daarmee te oefenen.

Laatste; klein beetje last van het trillen van de remmen bij het aanremmen rechte stuk en veenslang. Zal de boel even inspecteren van de week. Zaterdag weer oefenen op Midland.

Klopt hoor, Ramshoek in 4 is wat meer “werk” maar ik vind het heerlijk nu.
Keith Code en het 10 dollar biljet. Eerst spendeer je al 5 dollar aan de juiste versnellingen en op het laatst nog maar 25cent dus heb je meer over voor andere zaken.
Ik heb mijn velg vandaag weer opgehaald, 2-3 aug kijken of de trilling weg is.

De hp2 reed meer dan een beetje in de weg. Reed alle sessies in fast, niet dat ik super snel ben ofzo. Maar hij reed de eerste sessies iets van 2 10. Ik heb er in iedergeval best vaak acht klem gezeten. Maar dat is ook mijn fout, ben vaak te voorzichtig met inhalen.

Ik heb de tijdlijsten bekeken, die Jan Keuken heeft alleen de eerste sessie in fast gereden.
Was wel nog een andere BMW die ook niet heel snel was maar heeft me niet heel erg “in de weg” gereden.

Verzetten ze daar geen mensen wanneer ze na 3 sessies te traag of te snel blijken te zijn?

Een aantal extremen wel. Latere sessies was het verschil niet zo groot meer.
https://getraceresults.com/Results/...nt=RSZ+Motoren&race=RSZ+Vrij+Rijden+14-7-2019
 
Alleen sessie 1 zo te zien, daarna in medium waar hij nog achterin zit. Heb het dan ook niet nagelaten een bericht bij zijn video te zetten.
Irritant gedrag, schijt aan de rest op de baan blijkbaar.
Wat een droplul. Levensgevaarlijk en idd irritant dit soort mensen
 
Bedankt boor het verslag Roy. Wat een verschrikkelijk nieuws via deze weg...

Ja en weet je al die tijd dat hij nog in het ziekenhuis lag denk je nog “Ach dat loopt wel los, hoe vaak gaat het nu mis?”

Nou, bij mensen die ik ken nu 2x in 15 jaar.
Toch andersom gezien, op de weg 3x in 19 jaar. Het is er altijd 1 teveel maar het “valt mee” trieste is alleen dat het niet een knie in de puin is zoals bij voetbal als het eens echt mis gaat.

😢
 
Ja zeker, later remmen bouw je op dat komt idd wel.

Is wat voor te zeggen maar volgens die insteek zou je elke bocht een versnelling hoger moeten pakken. Maar je moet doen wat jezelf fijn vind natuurlijk. Dat is puur hoe ik het doe. En dat is hetzelfde met de Ramshoek. Je kan hem redelijk “rechtdoor” laten lopen voor je instuurt en dan terug schakelen.
Dat ruw terug schakelen kan misschien ermee te doen hebben dat je de toeren te ver terug laat lopen? Zag in je filmpje je toeren ri Ruskenhoek erg ver zakken dus dan moet de motor weer terug op toeren moet komen

Wat je zegt zou best kunnen hoor, 2 opties: 1, sneller terug schakelen, maar ik probeerde juist wat soepeler met de koppeling om te gaan, maar dat resulteert dus in terugzakken in toeren. 2, Tinus tussengas haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan