Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Wat kan een motor opeens opknappen als je de velgen schoonmaakt en ze weer glimmen!!
 
Heb 10 velgen onder de truck, hoe lang heb je nodig? 😝

Geen probleem, half uurtje per velg dus wel je eigen bier mee nemen (die van mij luste je niet oid).

Wel een mee sturende achteras hoop ik voor je. Anders kan het nogal krap worden...

AEBB7DFC-D52F-44B7-940B-4395D4C292F1.jpeg
 
Die had ik gezien idd, dank nog hiervoor, ging mij specifiek om deze klauwen:
FLY03C_TST-Industries_GTR-LED-Front-Flushmount-Signals-Yamaha-YZF-R6-2008-2016_Detailed-Image-7.jpg

Mede ook omdat ik zelf makkelijk aan zou kunnen komen en ik weet dat vanaf bouwjaar 2008 deze echt heel fijn remmen en een goed gevoel hebben. :)

Dat is met name ook de reden, het modernere en directere gevoel qua remmen. Remvertraging an sich ben ik na revisie erg tevreden over.

Nou ben ik me toevallig aan het verdiepen geweest om ook deze klauwen op mijn k4 te zetten. Maar ik ga het niet doen het leek me een mooie upgrade en een stuk goedkoper dan brembo's. Maar het past niet 1 op 1 je moet spacers pakken, dit is nog niet eens zo een probleem. Maar je moet er ook ff 320 schijven bij pakken. Dan ben ik 1000 euro lichter aan schijven omdat dan zowel mijn gewone set als mijn regenset moet. Dan is het geen budget upgrade meer. Screenshot_20190813_194131_com.android.chrome.jpg8
 
Blokken, Brembo straat gesinterd zoals ik nu ook heb en natuurlijk de Brembo pomp van dezelfde Yamaha. Kennis gaat voor het circuit over naar een andere setup, dit is voor mij op straat meer dan voldoende, geeft alleen wel veel meer gevoel en vertrouwen. :)

Ik heb zelf de orginele remklauwen natuurlijk stalen remleidingen. Gecombineerd met een rcs pomp en sbs DC blokken. Heb nooit last van van fading met tempo dat zo rond de 1.57 op assen zit.
 
Ik heb geloof ik 52ers gereden met standaard pomp en klauwen en staalomvlochten leidingen op mijn 750 k4.
Rbf660 gold oid remvloeistof heeft hoogste kookpunt.
 
Ik heb geloof ik 52ers gereden met standaard pomp en klauwen en staalomvlochten leidingen op mijn 750 k4.
Rbf660 gold oid remvloeistof heeft hoogste kookpunt.

Toen ik mijn k4 kocht zat er een defecte rempomp op dus is er direct een brembo opgekomen. Dat het met standaard spul kei hard kan weet ik, maar blijft ook hobby vind ik om je motor leuker te maken.

Maar toen jij 1.52 reed met die standaard pomp moet je gedurende de sessie toch iets van fading gehad hebben. Een maatje van mij rijdt met een standaard fireblade uit 2001 ook harder dan mij. Maar op het einde van de sessie komt zijn remhendel toch korterbij het handvat.
 
Toen ik mijn k4 kocht zat er een defecte rempomp op dus is er direct een brembo opgekomen. Dat het met standaard spul kei hard kan weet ik, maar blijft ook hobby vind ik om je motor leuker te maken.

Maar toen jij 1.52 reed met die standaard pomp moet je gedurende de sessie toch iets van fading gehad hebben. Een maatje van mij rijdt met een standaard fireblade uit 2001 ook harder dan mij. Maar op het einde van de sessie komt zijn remhendel toch korterbij het handvat.

Niet dat het me opviel iig.
Wie weet waar het in zat.
 
Ik heb zelf de orginele remklauwen natuurlijk stalen remleidingen. Gecombineerd met een rcs pomp en sbs DC blokken. Heb nooit last van van fading met tempo dat zo rond de 1.57 op assen zit.
Ik heb dezelfde combinatie op mijn 600RR, maar dan met de zwarte Nissin klauwen welke zij gebruiken en dat remt erg hard.
Harder dan mijn kunnen :o

Ik moet zeggen dat het met standaard pomp ook erg hard remde, maar de mate van dosering \ het gevoel is zo veel beter met de Brembo pomp. Heb niet perse het idee dat er meer remkracht door is ontstaan, maar door het gevoel is de remkracht beter te gebruiken.

Of dat zit tussen mijn oren. :o

Ik heb eens een 600RR gehad waar ik schijven van een Fireblade onder had geswapt. Dat zijn 330mm schijven ipv de originele 310mm schijven. Behalve dat deze veel zwaarder aanvoelde deed het voor wat betreft de remkracht niets vond ik.
 
Nou ben ik me toevallig aan het verdiepen geweest om ook deze klauwen op mijn k4 te zetten. Maar ik ga het niet doen het leek me een mooie upgrade en een stuk goedkoper dan brembo's. Maar het past niet 1 op 1 je moet spacers pakken, dit is nog niet eens zo een probleem. Maar je moet er ook ff 320 schijven bij pakken. Dan ben ik 1000 euro lichter aan schijven omdat dan zowel mijn gewone set als mijn regenset moet. Dan is het geen budget upgrade meer. Bekijk bijlage 14182978
O check, ik had de hoop dat dat niet nodig was maar kon er nog niet eenduidig iets over vinden. Dan wordt het idd al snel kostbaar ja!

Ik zal eens zoeken naar die Brembo pomp hoe en wat, klinkt interessant. Gaat idd niet om de remvertraging, gaat puur om het gevoel en de doseerbaarheid.
 
O check, ik had de hoop dat dat niet nodig was maar kon er nog niet eenduidig iets over vinden. Dan wordt het idd al snel kostbaar ja!

Ik zal eens zoeken naar die Brembo pomp hoe en wat, klinkt interessant. Gaat idd niet om de remvertraging, gaat puur om het gevoel en de doseerbaarheid.
Niet duur bij Aliexpress :+:+ (disclaimer: zelf zou ik deze dus niet kopen)

De RCS19 kost rond ongeveer € 250,- en de nieuwere RCS19 Corsa Corta €320,-.
 
Nou ben ik me toevallig aan het verdiepen geweest om ook deze klauwen op mijn k4 te zetten. Maar ik ga het niet doen het leek me een mooie upgrade en een stuk goedkoper dan brembo's. Maar het past niet 1 op 1 je moet spacers pakken, dit is nog niet eens zo een probleem. Maar je moet er ook ff 320 schijven bij pakken. Dan ben ik 1000 euro lichter aan schijven omdat dan zowel mijn gewone set als mijn regenset moet. Dan is het geen budget upgrade meer. Bekijk bijlage 14182978

Om even hierop terug te komen kon het niet laten. R1 remklauwen en revisie set besteld, via mensen uit dit topic met hun eigen magazijn 320 schijven gekocht. In september krijg ik een big brake k4 😁
Zal er in eerst instantie niet sneller van worden maar gaaf wordt het zeker.
 
Vandaag weer een ochtend fijn mogen spelen op Lelystad. Afgezien van een klein stukje off-road ging het uitstekend 👍

E6FD5619-C70D-48B2-A168-FF229CB8F29E.jpeg


Mijn maat Niels was ook voor het eerst mee op zijn nieuwe gsxr 600 k5. Merk je toch dat het goede motoren zijn die direct veel vertrouwen geven want zijn eerst knee down is ook een feit. Beetje jammer voor hem dattie een textiel pak aan had 😂😂😂😂
 
Vandaag weer een ochtend fijn mogen spelen op Lelystad. Afgezien van een klein stukje off-road ging het uitstekend 👍

Bekijk bijlage 1418984

Mijn maat Niels was ook voor het eerst mee op zijn nieuwe gsxr 600 k5. Merk je toch dat het goede motoren zijn die direct veel vertrouwen geven want zijn eerst knee down is ook een feit. Beetje jammer voor hem dattie een textiel pak aan had 😂😂😂😂

Dus gelijk maar leer kopen nu!
 
Rij ik net van de Duitse bakker met verse broodjes (niet boeiend voor het verhaal maar gewoon om het erin te wrijven :P) terug naar huis zie ik een SRAD staan... met MF sticker... in mijn woonplaats...en ik ken hem niet!? Lag een demper bij naast dus ik heb het idee dat hij met MF sticker gekocht is en nu weer verkocht gaat worden. Heb een visite kaartje onder het tankdopslotdekseltje gestoken, kijken of ik er iets van hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Leuk filmpje, zou alleen wat meer actie in beeld zetten. Beeld achteruit terwijl er niets zit is niet zo spannend, dan kan je beter vooruit laten zien.
Er was helaas niet veel meer actie. In deze sessie sloeg de voorste GoPro op tilt dus ik heb slechts 2 rondes beeld ongeveer haha. Maar ik snap je punt. Van Sessie 2 heb ik wel meer beeld. Zal daarvan ook nog wel even wat in elkaar zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan