Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Er was helaas niet veel meer actie. In deze sessie sloeg de voorste GoPro op tilt dus ik heb slechts 2 rondes beeld ongeveer haha. Maar ik snap je punt. Van Sessie 2 heb ik wel meer beeld. Zal daarvan ook nog wel even wat in elkaar zetten.

Gaat veel tijd in zitten zelfs als je alleen maar een beetje knipt en plakt...
Ik doe het normaal ook altijd. Maar mijn laptop heeft een probleem en gaat als ik naar Amerika ga voor onderhoud weg.
 
speciaal voor @Roy "R" nu alleen naar achteren gefilmd als er ook iets gebeurt 🤣

Sessie 2 van Groep C


Gaat lekker!

Wat me zo gauw even opviel, pak je Mandeveen-Duikersloot altijd in 4? Wel erg hoge versnelling. Ik pak de Bult in 2 en hou hem daar in. Dan halverwege Mandeveen-Duikersloot naar 3 en uitkomend pas naar 4.

Zie her en der 8000tpm voorbij komen, is wat laag voor circuitgebruik.

Ik moet echt eens een camera op mijn teller monteren. Maar wil hem niet in de weg hebben zitten. Hoe hebben jullie die set up? Zie meerdere mensen de tellers in beeld hebben tenminste?
 
Gaat lekker!

Wat me zo gauw even opviel, pak je Mandeveen-Duikersloot altijd in 4? Wel erg hoge versnelling. Ik pak de Bult in 2 en hou hem daar in. Dan halverwege Mandeveen-Duikersloot naar 3 en uitkomend pas naar 4.

Zie her en der 8000tpm voorbij komen, is wat laag voor circuitgebruik.

Ik moet echt eens een camera op mijn teller monteren. Maar wil hem niet in de weg hebben zitten. Hoe hebben jullie die set up? Zie meerdere mensen de tellers in beeld hebben tenminste?

Ik blijk met 14/46 te rijden, tandwiel 15 is onderweg. Ik heb het al uitgebreid met Robin over de versnellingen gehad.

Ik heb mij go pro op de kroonplaat staan. Met een lage bevestiging.
1DCD4A03-1AB3-41B0-91A0-260F148ECC12.jpeg
 
Ik blijk met 14/46 te rijden, tandwiel 15 is onderweg. Ik heb het al uitgebreid met Robin over de versnellingen gehad.

Ik heb mij go pro op de kroonplaat staan. Met een lage bevestiging.
Bekijk bijlage 1419676

Toch zat je qua top niet heel verkeerd, net voor de meetbrug naar 6 en na Meeuwenmeer naar 6. Nu is jouw algehele snelheid iets lager dus blijkbaar werkt dat nog wel.
Ik reed geloof ik 15-45 en nu 15-44, maar ik blijk sowieso veel hoger in toeren te rijden als iedereen hier :P
Daarom wil ik wel eens filmen wat mijn teller doet. Plof er ook gelijk een speedohealer op 8-)
 
Qua eindsnelheid op de lange snelle stukken gaat het nu indd nog goed. Maar dat zal inderdaad ook wel veranderen naarmate het tempo nog wat meer omhoog gaat. Speedo healer had ik ook al aan gedacht haha. Hij wijkt nogal af met de GPS ernaast 🤣
 
Qua eindsnelheid op de lange snelle stukken gaat het nu indd nog goed. Maar dat zal inderdaad ook wel veranderen naarmate het tempo nog wat meer omhoog gaat. Speedo healer had ik ook al aan gedacht haha. Hij wijkt nogal af met de GPS ernaast 🤣

Ja zo’n nerd ben ik dan weer, moet dan wel kloppen wat op beeld staat 😝
 
Toch zat je qua top niet heel verkeerd, net voor de meetbrug naar 6 en na Meeuwenmeer naar 6. Nu is jouw algehele snelheid iets lager dus blijkbaar werkt dat nog wel.
Ik reed geloof ik 15-45 en nu 15-44, maar ik blijk sowieso veel hoger in toeren te rijden als iedereen hier :P
Daarom wil ik wel eens filmen wat mijn teller doet. Plof er ook gelijk een speedohealer op 8-)

jij kan die vertanding rijden Roy omdat jij een bak meer vermogen hebt dan zijn gsxr 600 k4...heb hem nu getipt om 15-46 te gaan rijden en misschien wel 15-47 daar reed ik in 2013 ook mee op mijn 600 k5 racer inclusief mijn 100 kilo lichaamsgewicht 😉
 
Gaat lekker!

Wat me zo gauw even opviel, pak je Mandeveen-Duikersloot altijd in 4? Wel erg hoge versnelling. Ik pak de Bult in 2 en hou hem daar in. Dan halverwege Mandeveen-Duikersloot naar 3 en uitkomend pas naar 4.

Zie her en der 8000tpm voorbij komen, is wat laag voor circuitgebruik.

Ik moet echt eens een camera op mijn teller monteren. Maar wil hem niet in de weg hebben zitten. Hoe hebben jullie die set up? Zie meerdere mensen de tellers in beeld hebben tenminste?
Ik heb hem op de tank geplakt. Mijn laptimer zit in het gat waar normaal het contactslot zit.
Ik stoot er niet tegenaan als ik het rechte op stuk op ga en op de tank lig. Mijn snelheidsmeter doet het alleen (nog niet) dus je ziet enkel de toerentallen. Echter klopt de snelheid toch nooit.

Die kan ik weer in beeld brengen middels de data van de laptimer, maar voor de toerentallen heb ik weer een sensor nodig en was niet van plan die er op te zetten. Dus de toerenteller in beeld vind ik wel weer leuk.

Ik vind persoonlijk het beeld van de cockpit leuker om naar te kijken vergeleken met wanneer de camera op de neus. Zeker als bij de laatste geen data zit.
 
Ik heb hem op de tank geplakt. Mijn laptimer zit in het gat waar normaal het contactslot zit.
Ik stoot er niet tegenaan als ik het rechte op stuk op ga en op de tank lig. Mijn snelheidsmeter doet het alleen (nog niet) dus je ziet enkel de toerentallen. Echter klopt de snelheid toch nooit.

Die kan ik weer in beeld brengen middels de data van de laptimer, maar voor de toerentallen heb ik weer een sensor nodig en was niet van plan die er op te zetten. Dus de toerenteller in beeld vind ik wel weer leuk.

Ik vind persoonlijk het beeld van de cockpit leuker om naar te kijken vergeleken met wanneer de camera op de neus. Zeker als bij de laatste geen data zit.

Op de tank is geen optie. Behalve dat hij me in de weg zit is het bij RSZ niet toegestaan.

Data in beeld kan ik ook maar juist die toerentallen zijn belangrijk. Qua beeld is in de neus beter om actie te zien want niet je hele beeld zit vol met cockpit en topkuip.
Maar ik heb hem hoofdzakelijk voorin omdat hij dan niet in de weg zit.
 
Ik vind de neus vaak erg saai. Mijn maat doet dat ook altijd. Ik mis de beleving van de bewegende dingen.
Met data er bij wordt het al wel wat leuker, maar niet mijn ding.

Het in de weg zitten op de tank kan in begrijpen. Ik stoot er niet tegenaan gelukkig, want anders zou ik het daar ook niet plaatsen. Het moet niet gaan storen natuurlijk :)

Toerentallen loggen is vaak niet zo makkelijk. De loggers die dit kunnen zijn altijd prijzig of het is een module \ sensor van een al prijzig ding.

Mijn laptimer zou het kunnen als ik de sensor koop. Maar als ik alle sensoren zou kopen die ik zou willen (tps, remdruk, bla bla bla) dan heb ik een logger van richting de 1000 euro. En dat voor die rondetijden van mij. _O- _O- :N

Maar als de tank geen optie is dan blijft er toch bar weinig over?
De kroonplaat als dat kan of niets?

De kroonplaat is wel mooi als dat kan en goed beeld geeft. Op mijn fiets kan dat niet.
 
Ik vind de neus vaak erg saai. Mijn maat doet dat ook altijd. Ik mis de beleving van de bewegende dingen.
Met data er bij wordt het al wel wat leuker, maar niet mijn ding.

Het in de weg zitten op de tank kan in begrijpen. Ik stoot er niet tegenaan gelukkig, want anders zou ik het daar ook niet plaatsen. Het moet niet gaan storen natuurlijk :)

Toerentallen loggen is vaak niet zo makkelijk. De loggers die dit kunnen zijn altijd prijzig of het is een module \ sensor van een al prijzig ding.

Mijn laptimer zou het kunnen als ik de sensor koop. Maar als ik alle sensoren zou kopen die ik zou willen (tps, remdruk, bla bla bla) dan heb ik een logger van richting de 1000 euro. En dat voor die rondetijden van mij. _O- _O- :N

Maar als de tank geen optie is dan blijft er toch bar weinig over?
De kroonplaat als dat kan of niets?

De kroonplaat is wel mooi als dat kan en goed beeld geeft. Op mijn fiets kan dat niet.

Ja moet toch consessies doen en filmen is ondergeschikt aan het rijden. En zolang je maar geen 20min lang rechtdoor filmen upload is er genoeg variatie in aan te brengen. Inhaalmomenten, start met beeld achteruit beeld in beeld, momentjes...

Ik vind een camera snel storen ook op balhoofd dus met een race zal hij er niet snel zitten. Maar jij ligt dus nooit achter het ruitje? Want anders moet je er toch tegenaan stoten? Foto?

Kroonplaat is idd de enige optie in mijn geval alleen ff kijken hoe dat uitkomt qua hoogte.
 
Ik vind de neus vaak erg saai. Mijn maat doet dat ook altijd. Ik mis de beleving van de bewegende dingen.
Met data er bij wordt het al wel wat leuker, maar niet mijn ding.

Het in de weg zitten op de tank kan in begrijpen. Ik stoot er niet tegenaan gelukkig, want anders zou ik het daar ook niet plaatsen. Het moet niet gaan storen natuurlijk :)

Toerentallen loggen is vaak niet zo makkelijk. De loggers die dit kunnen zijn altijd prijzig of het is een module \ sensor van een al prijzig ding.

Mijn laptimer zou het kunnen als ik de sensor koop. Maar als ik alle sensoren zou kopen die ik zou willen (tps, remdruk, bla bla bla) dan heb ik een logger van richting de 1000 euro. En dat voor die rondetijden van mij. _O- _O- :N

Maar als de tank geen optie is dan blijft er toch bar weinig over?
De kroonplaat als dat kan of niets?

De kroonplaat is wel mooi als dat kan en goed beeld geeft. Op mijn fiets kan dat niet.


De meeste van die data loggen kan al voor minder dan €100 ;)

Dan moet je over willen stappen op een telefoon met racechrono pro, een fatsoenlijke odb2 lezer kopen en een verloopje maken naar de diagnosestekker van je motor.

Ik ben zelf zover gekomen dat ik de data uit kon lezen op mijn mobiel, nog niet in racechrono. Dat was een kwestie van tijd geweest, maar helaas heb ik nu dus geen dataverzamelaar meer :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan