Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vandaag eindelijk eens kunnen proefrijden op m'n GSXR 750 SRAD uit 1997. Er zijn 2 probleempjes waarbij ik jullie hulp nodig heb:
1: motor loopt af en toe 3000 toeren (onbelast) als ik dan wegrijd dan zakken de toeren terug. Dit doet de motor niet structureel, dus soms wel en soms niet. Het lijkt wel erger te worden als de motor goed warm gereden is.

2: motor houdt in bij 120/130. Meer gas geven zorgt dan niet voor meer snelheid. Acceleratie vanuit stilstand geeft geen problemen.

Wat is er aan de motor gedaan/wat heb ik gecontroleerd:
- kleppen gesteld
- carburateurs ultrasoon gereinigd. Motor loopt op 4 cilinders, alle 4 de uitlaat ochtend worden min of meer even warm.
- carburateurs gesynchroniseerd
- luchtschroef op 2 slagen uit
- Deotest gedaan, inlaatrubbers zijn lekvrij
- olie+filter ververst

Wie heeft er ideeën?
 
Vandaag eindelijk eens kunnen proefrijden op m'n GSXR 750 SRAD uit 1997. Er zijn 2 probleempjes waarbij ik jullie hulp nodig heb:
1: motor loopt af en toe 3000 toeren (onbelast) als ik dan wegrijd dan zakken de toeren terug. Dit doet de motor niet structureel, dus soms wel en soms niet. Het lijkt wel erger te worden als de motor goed warm gereden is.

2: motor houdt in bij 120/130. Meer gas geven zorgt dan niet voor meer snelheid. Acceleratie vanuit stilstand geeft geen problemen.

Wat is er aan de motor gedaan/wat heb ik gecontroleerd:
- kleppen gesteld
- carburateurs ultrasoon gereinigd. Motor loopt op 4 cilinders, alle 4 de uitlaat ochtend worden min of meer even warm.
- carburateurs gesynchroniseerd
- luchtschroef op 2 slagen uit
- Deotest gedaan, inlaatrubbers zijn lekvrij
- olie+filter ververst

Wie heeft er ideeën?

Phoe, ik blijf erbij lastig te bepalen zo via een forum.
Maar je omschrijving is niet duidelijk. Loopt hij 3000tpm terug of bij 3000 gaat hij gek doen?
Heeft hij goed gelopen voor er wat aan gedaan is?

Doe er wel een nieuw ringetje tussen?zelf doe ik de originele Suzuki ring ertussen en ook nog een borgdraad,ja ,het ging een keer grandioos mis.
Dat hele gebeuren staat nog op mijn netvlies...

Altijd nieuwe ring maar dan nog zou je eigenlijk een lager nm aan moeten houden omdat je schroefdraad vol olie zit.
Nu moet ik op mijn racer sowieso borgen dus niet zo boeiend.
 
Phoe, ik blijf erbij lastig te bepalen zo via een forum.
Maar je omschrijving is niet duidelijk. Loopt hij 3000tpm terug of bij 3000 gaat hij gek doen?
Heeft hij goed gelopen voor er wat aan gedaan is?

Ik heb hem in niet rijdende toestand gekocht, kan dus niet zeggen wat ervoor aan de hand was.

Als ik aan kom rijden bij een stoplicht en ik rem niet veel af op de motor dan loopt deze zo rond de 3000 toeren en zakt heeeeel langzaam terug. (Valse lucht?) Als ik flink op de motor afrem bij het stoplicht dan loopt deze stationair 1000 toeren.

Het lijkt een relatie te hebben met belasting want als ik wegrijdt wanneer deze 3000 toeren maakt zakt het toerental direct terug.

Motor trekt geen valse lucht bij de inlaatrubbers.

Ok hoop dat het zo iets duidelijker is...
 
Tja, carb gereinigd, ok.... maar je tank?
Check ook effe wat je gaskleppen doen bij gas net-》vol open
Je hebt geen autochoke dus dat zal het niet zijn
 
Carburatie motoren zijn een ramp als je niet weet ( ik ook niet) hoe het op te lossen. Persoonlijk zou ik de carbs helemaal laten reinigen alles intern vernieuwen en daarna na een dynobank om hem goed af te laten stellen.
 
Ik heb hem in niet rijdende toestand gekocht, kan dus niet zeggen wat ervoor aan de hand was.

Als ik aan kom rijden bij een stoplicht en ik rem niet veel af op de motor dan loopt deze zo rond de 3000 toeren en zakt heeeeel langzaam terug. (Valse lucht?) Als ik flink op de motor afrem bij het stoplicht dan loopt deze stationair 1000 toeren.

Het lijkt een relatie te hebben met belasting want als ik wegrijdt wanneer deze 3000 toeren maakt zakt het toerental direct terug.

Motor trekt geen valse lucht bij de inlaatrubbers.

Ok hoop dat het zo iets duidelijker is...

Sorry, ik durf het zo niet te zeggen!
 
Alvast bedankt voor de reacties. Komende week de carburateur er onderuit halen en nog eens wat zaken nalopen. Ik zal jullie de voortgang laten weten...
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!

“Verder gelukkig niks” wtf!!! Je onderbeen geamputeerd is nogal wat!

Wow man.... dat is heavy shit. Behalve sterkte heb ik hier niet zoveel op te zeggen 😧
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!

jemig Frank kerel....heel veel sterkte en kracht met herstel!!!
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!
Jeetje Frank... pfff een brok in m’n keel ik weet niet goed wat ik moet zeggen woorden schieten tekort.
Hoe ontzettend afgrijselijk voor je 😔😔
Ik ben blij dat jij er nog bent en ik vind het heel moedig van je dat je dit meteen hebt kunnen/willen delen.

Lieverd, heel veel sterkte en ik weet niet of beterschap hier het juiste woord voor is maar ik wens je een spoedig herstel en revalidatie toe. Ik denk aan je 🤗😘😘😘
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!
Wat.... verder gelukkig niks ??! Man doe even
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!

Nou Frank,ik heb wel eens leuker opgestaan kerel ,toen ik een bericht op de whatapp kreeg .Gelukkig leef je nog. Woorden van troost, ik kan ze niet vinden. Wat kun je immers zeggen? Veel sterkte, moed en kracht om vooruit te blijven kijken? Nu ken ik je als iemand die altijd lachend in het leven staat gezien inhoudelijk ook je bericht alhier .Heel veel sterkte beterschap/revalidatie gewenst ,ook ik denk aan jou ;)
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!
Damn gast, heel veel sterke gewenst.
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!

Heel veel sterkte Frank, schik wel even als ik dit zo lees.
 
Hallo allemaal,

Ik wou het hier toch even delen. Ik heb gister tijdens een poging tot inhalen een auto over het hoofd gezien. Nu in het ziekenhuis. Linker onderbeen is geamputeerd en heb een gecompliceerde breuk linksboven. Rechtsonder ook een gecompliceerde breuk. Verder gelukkig niks!!
What the F! Dat is, op zijn zachtst gezegd, niet niks. Heel veel sterkte en een goede revalidatie gewenst!
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Doet mij goed. Ik zet uiteraard mijn beste beentje voor en hoop zo snel mogelijk weer op het circuit te verschijnen


Goede instelling, is het op de Domineesweg gebeurt? Kreeg al een berichtje hierover van mijn vrouw, niet aan jou gedacht op dat moment.
Nogmaals beterschap .
 
Terug
Bovenaan Onderaan