Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Frank was alweer aan de rol ♿️ Tref ik een leeg bed aan😁
Succes nogmaals morgen😉
30806774-E7E0-4A57-9DA3-A7862AB122B9.jpeg
 
De eerste plensbui van het nieuwe seizoen ben ik vanmorgen niet droog doorgekomen :(
Mijn jas lekt bij de mouwen door de naden denk ik. Beide armen op dezelfde plek nat. Is pas de tweede winter dat ik deze aan heb dus dat is wel jammer. Nu is het geen super dure jas, maar wel van Held. Volgens mij ook weer geen Chinese meuk.

Mijn vorige jas (pak), het huismerk van Hein Gericke die is 7 jaar waterdicht gebleven en kostte net zoveel.

Dit najaar maar met een regenjas rijden. De jas vond ik toch al iets te krap zitten. Dat wordt mijn zomerjas en volgend jaar maar een nieuwe halen.

Dit najaar nog wel goede handschoenen kopen. Mijn winter - (en waterdichte) handschoenen zijn ook al bijna 10 jaar oud. Nog wel waterdicht :o
Wil wel verwarmde denk ik en anders gewoon nieuwe. O-)
 
Laatst bewerkt:
zijn er hier toevallig ook mensen die met verhoogde clipons rijden op een GSXR? Ik ben opzoek naar een iets comfortabelere houding. De motor (GSXR 600k6) bevalt opzich prima, dus wat anders aanschaffen is niet echt nodig.
 
zijn er hier toevallig ook mensen die met verhoogde clipons rijden op een GSXR? Ik ben opzoek naar een iets comfortabelere houding. De motor (GSXR 600k6) bevalt opzich prima, dus wat anders aanschaffen is niet echt nodig.

Zie de foto van Vino een paar posts hier boven
 
De eerste plensbui van het nieuwe seizoen ben ik vanmorgen niet droog doorgekomen :(
Mijn jas lekt bij de mouwen door de naden denk ik. Beide armen op dezelfde plek nat. Is pas de tweede winter dat ik deze aan heb dus dat is wel jammer. Nu is het geen super dure jas, maar wel van Held. Volgens mij ook weer geen Chinese meuk.

Mijn vorige jas (pak), het huismerk van Hein Gericke die is 7 jaar waterdicht gebleven en kostte net zoveel.

Dit najaar maar met een regenjas rijden. De jas vond ik toch al iets te krap zitten. Dat wordt mijn zomerjas en volgend jaar maar een nieuwe halen.

Dit najaar nog wel goede handschoenen kopen. Mijn winter - (en waterdichte) handschoenen zijn ook al bijna 10 jaar oud. Nog wel waterdicht :o
Wil wel verwarmde denk ik en anders gewoon nieuwe. O-)
Regen(jas) vind ik maar niks.
Misschien dat impregneerspray (zoals bijvoorbeeld S100) kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Regen(jas) vind ik maar niks.
Misschien dat impregneerspray (zoals bijvoorbeeld S100) kan helpen?
Ik heb een regenjas, maar trek die meestal niet aan, omdat mijn jassen normaliter waterdicht zijn (voor de ritjes die ik rij)
Chill is anders, maar beter dan natte mouwen wanneer ik mijn motorjas uit doe :+

Vandaag voor het eerst en rij toch vaker door de regen. Vorige week nog, maar vanmorgen was het echt goed aan het plenzen.

Het is echt op beide mouwen op dezelfde plek. Ik vermoed daarom de naden. Was op de plek waar de naad loopt.

Ach ja, omdat die jas toch al niet helemaal lekker zit (zodra ik meer dan een T shirt of overhemd aan heb) vind ik het ook weer niet heel dramatisch.

Wanneer je een nieuwe jas gaat kopen, en je doet dit in de zomer, vergeet dan niet een vest ofzo mee te nemen naar de winkel mocht je die jas ook in de koudere maanden willen dragen.
Die jas zit heerlijk in mijn zomer t shirtjes _O- :+ |(
 
zijn er hier toevallig ook mensen die met verhoogde clipons rijden op een GSXR? Ik ben opzoek naar een iets comfortabelere houding. De motor (GSXR 600k6) bevalt opzich prima, dus wat anders aanschaffen is niet echt nodig.
Zelf zat ik lang te twijfelen tussen een Superbike kit en hogere clip-ons. Om het uiterlijk niet teveel "aan te tasten" ben ik voor de clip-ons gegaan. Ik rijd sinds vorig jaar met de ABM Multiclip tour. Betreft instellen zijn er veel mogelijkheden (video), echter zal dit door de kuip en tank beperkt worden.
De kit voor mijn K8 kwam met onderstaande onderdelen (ik verwacht dat dit voor de K6 hetzelfde is*):
  • Aluminium clip-ons
  • Spacers om de kuip iets op te hogen
  • Langere stalen remleidingen (Spiegler, zelfde layout als origineel)
  • Langere koppelingskabel
  • Remvloeistofreservoir + slang
  • Bracket om remvloeistofreservoir te monteren aan clip-on
In tegenstelling tot wat ik had verwacht zat er geen langere gaskabel bij. Deze heb ik anders geroute: origineel gaat deze om de topkuip heen, bij mij loopt hij nu tussen de topkuip en het frame (net voor het balhoofd langs).

De boutjes die meegeleverd worden vind ik niks. Dat zijn boutjes met lage kop (DIN 7985) i.p.v. boutjes met een normale kop (DIN 912). Van de week moesten deze los (balhoofdlagers vervangen). Door materiaalparing zaten de boutjes aardig vast en omdat een imbussleutel er maar beperkt in kan zijn een aantal koppen dol gedraaid. |( Nu heb ik alles vervangen voor (goede kwaliteit) Din 912 bouten in een zwarte kleur (staat ook beter bij de zwarte clip-ons :)).

Zelf ben ik in ieder geval heel erg tevreden met de hogere clip-ons!

*: ik zit net op de ABM site te kijken en zie dat ze geen set beschikbaar hebben voor de K6/K7. -O- Even contact met ze opnemen of de set voor de K8 geschikt is en anders zijn er nog genoeg andere merken (o.a. LSL, Gilles).
 
Kijk, dit is nog eens een antwoord haha :t
Ik vind inderdaad zelf zo`n superbike stuur echt niet staan op een racer.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!
 
@Alex_86

Ik dacht dat jij een mat zwarte K5 had met fluor gele stickers.

Heb gemist dat je een nieuwe fiets hebt gekocht.

Pics or it didn't happen! :+
 
@Alex_86

Ik dacht dat jij een mat zwarte K5 had met fluor gele stickers.

Heb gemist dat je een nieuwe fiets hebt gekocht.

Pics or it didn't happen! :+
Je haalt me denk ik door elkaar met KVD88 (moest zelf even spieken op de voorpagina ;)). Ik rijd deze (750 K8) alweer sinds 2013. :o
Als het lukt zal ik vanavond een (nieuwe) foto posten.
 
Had stiekem al even een vraag gesteld zonder voor te stellen. Volg ondertussen het forum al een tijdje, en heb sinds begin dit jaar een gsx-r 750 k6. Heb mijn zx6r 1998 verkocht en ben overgestapt naar Suzuki. Moest eerst wel even wennen aan de geluiden/trillen en de gas respons. Heb ondertussen 2500 km gereden en ben er super tevreden mee! Komende vrijdag voor het eerste met deze motor op circuit cursus in Lelystad.

Hier nog even fotootje spammen:
IMG_20190803_182341.jpg


Frank, sterkte met je herstel toegewenst!!

Groetjes.
 
Had stiekem al even een vraag gesteld zonder voor te stellen. Volg ondertussen het forum al een tijdje, en heb sinds begin dit jaar een gsx-r 750 k6. Heb mijn zx6r 1998 verkocht en ben overgestapt naar Suzuki. Moest eerst wel even wennen aan de geluiden/trillen en de gas respons. Heb ondertussen 2500 km gereden en ben er super tevreden mee! Komende vrijdag voor het eerste met deze motor op circuit cursus in Lelystad.

Hier nog even fotootje spammen:
Bekijk bijlage 1428184

Frank, sterkte met je herstel toegewenst!!

Groetjes.

Blijf ik nou grapjes maken over die kleur? :+ ;)
 
Had stiekem al even een vraag gesteld zonder voor te stellen. Volg ondertussen het forum al een tijdje, en heb sinds begin dit jaar een gsx-r 750 k6. Heb mijn zx6r 1998 verkocht en ben overgestapt naar Suzuki. Moest eerst wel even wennen aan de geluiden/trillen en de gas respons. Heb ondertussen 2500 km gereden en ben er super tevreden mee! Komende vrijdag voor het eerste met deze motor op circuit cursus in Lelystad.

Hier nog even fotootje spammen:
Bekijk bijlage 1428184

Frank, sterkte met je herstel toegewenst!!

Groetjes.
Mooie fiets. Jammer van de helm🤪
 
Had stiekem al even een vraag gesteld zonder voor te stellen. Volg ondertussen het forum al een tijdje, en heb sinds begin dit jaar een gsx-r 750 k6. Heb mijn zx6r 1998 verkocht en ben overgestapt naar Suzuki. Moest eerst wel even wennen aan de geluiden/trillen en de gas respons. Heb ondertussen 2500 km gereden en ben er super tevreden mee! Komende vrijdag voor het eerste met deze motor op circuit cursus in Lelystad.

Hier nog even fotootje spammen:
Bekijk bijlage 1428184

Frank, sterkte met je herstel toegewenst!!

Groetjes.
De mooiste K6 kleurstelling vind ik!!

Have fun! Hou die mooie rode kant bovuh!! :9~:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan