Gesmeerdebliksem
Rookie
- 25 apr 2018
- 13
- 2
Bandenspanning voor straatbanden moet hetzelfde zijn als voor op de weg en voor op het circuit.De maker in dit geval Michelin geeft deze waarden/specificaties ook niet voor niets af
Er zijn merken zoals Dunlop o.a zij verkopen straatbanden welke ook geschikt zijn voor licht circuitgebruik.Bij die banden mag je wat spelen met de bandendruk!!Zulke banden zijn er speciaal voor gemaakt Zulke banden gaan van 1,3 tot 1,8 bar druk achterop en voorzijde tot 2,4 bar vaak.
Als je de bandendruk zoals als jij gedaan hebt wat verhoogt zal idd de motor wat fijner sturen.Je zou ze ook op 10 bar kunnen zetten
Hou je gewoon aan de voorgeschreven drukken anders ga je ook grip missen je voorwiel zal eens weg - stuiteren.
Vering hetzelfde, vele zetten hun vering knoer hard ja want dat is racing en als je gaat racen moet alles hard staan voor veel grip.
FOUT FOUT & ONJUIST, je vering moet goed staan ,je moet wel de kennis ervoor hebben natuurlijk.Zet je vering te hard ga je exact hetzelfde krijgen als met harde banden.Kans op het verlies van banden contact met het asfalt het wegdek, ook dan ga je eens plat in de bocht.
Gebruik gewoon je basis instellingen van je vering da's nominaal het beste.En hou ook de juiste bandendruk aan.
Oké dan houd ik gewoon die 2,5 bar aan! Ik heb geen idee of de vorige eigenaar van de motor de vering heeft aangepast, maar het lijkt er zeker wel op, want er zijn wat sleutelsporen te zien bij de afstellingspunten. Ook de rebound schroeven lijken niet exact gelijk te staan links en rechts, de groeven van de schroefjes staan niet gelijk. Misschien kan ik ergens de standaard instellingen vinden en alles even opnieuw instellen naar die waarden.