Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Bandenspanning voor straatbanden moet hetzelfde zijn als voor op de weg en voor op het circuit.De maker in dit geval Michelin geeft deze waarden/specificaties ook niet voor niets af ;)

Er zijn merken zoals Dunlop o.a zij verkopen straatbanden welke ook geschikt zijn voor licht circuitgebruik.Bij die banden mag je wat spelen met de bandendruk!!Zulke banden zijn er speciaal voor gemaakt :t Zulke banden gaan van 1,3 tot 1,8 bar druk achterop en voorzijde tot 2,4 bar vaak.

Als je de bandendruk zoals als jij gedaan hebt wat verhoogt zal idd de motor wat fijner sturen.Je zou ze ook op 10 bar kunnen zetten :t :+

Hou je gewoon aan de voorgeschreven drukken anders ga je ook grip missen je voorwiel zal eens weg - stuiteren.

Vering hetzelfde, vele zetten hun vering knoer hard ja want dat is racing en als je gaat racen moet alles hard staan voor veel grip.

FOUT FOUT & ONJUIST, je vering moet goed staan ,je moet wel de kennis ervoor hebben natuurlijk.Zet je vering te hard ga je exact hetzelfde krijgen als met harde banden.Kans op het verlies van banden contact met het asfalt het wegdek, ook dan ga je eens plat in de bocht.

Gebruik gewoon je basis instellingen van je vering da's nominaal het beste.En hou ook de juiste bandendruk aan.

Oké dan houd ik gewoon die 2,5 bar aan! Ik heb geen idee of de vorige eigenaar van de motor de vering heeft aangepast, maar het lijkt er zeker wel op, want er zijn wat sleutelsporen te zien bij de afstellingspunten. Ook de rebound schroeven lijken niet exact gelijk te staan links en rechts, de groeven van de schroefjes staan niet gelijk. Misschien kan ik ergens de standaard instellingen vinden en alles even opnieuw instellen naar die waarden.
 
Qua bandenspanning volg ik de voorschriften van de Michelin website, 2.5 voor en 2.5 achter

Hmm, tot dusver waren alle michelins die ik heb gehaf 2.9 achter
Welke heb jij er onder liggen?

Daarbij: aggressief? Dat is de gewone straatspanning
 
Zijn er nog mensen met een GSX-R 600 k6 of k7 van rond de 70kg met een lekkere afstelling voor de vering?
Een GSX-R 600 van rond de 70 kg? Die dingen wegen droog ruim het dubbele :+

Als ik jou was zou ik even bij een veringspecialist langs gaan (zelf ken ik HK suspension en Hyperpro, in dit topic zullen andere leden zeker nog meer namen weten).
Gewoon Pilot Power 180 achter 120 voor. De service manual van Suzuki beveelt ook 36 psi aan (ongeveer 2.5 bar).
De service manual gaat mogelijk uit van de banden waarmee de motor af fabriek wordt geleverd (Bridgestone BT16 toentertijd?). Zelf zou ik, zoals anderen ook aan hebben gegeven, kijken wat de fabrikant van je band zet. Volgens mij is dat ook 2.5 voor, 2.9 achter
 
Oké dan houd ik gewoon die 2,5 bar aan! Ik heb geen idee of de vorige eigenaar van de motor de vering heeft aangepast, maar het lijkt er zeker wel op, want er zijn wat sleutelsporen te zien bij de afstellingspunten. Ook de rebound schroeven lijken niet exact gelijk te staan links en rechts, de groeven van de schroefjes staan niet gelijk. Misschien kan ik ergens de standaard instellingen vinden en alles even opnieuw instellen naar die waarden.
 
Die afstel schroeven moet je eerst helemaal dicht draaien,je voelt el waneer ie aanloopt,dan ga je weer terug draaien terwijl je de omwentelingen telt ,is maar net hoe je het wilt maar dan zul je zien dat de schroeven niet gelijk staan,was bij m,n 750 z0 en ook bij mijn nieuwe.
Die veert trouwens best goed voor een motor waar ik nog niet veel met de klauwen aan heb gezeten,ook de remmen zijn top,al die leidingen en Rcs Brembo kunnen wel in de kliko....
 
Die afstel schroeven moet je eerst helemaal dicht draaien,je voelt el waneer ie aanloopt,dan ga je weer terug draaien terwijl je de omwentelingen telt ,is maar net hoe je het wilt maar dan zul je zien dat de schroeven niet gelijk staan,was bij m,n 750 z0 en ook bij mijn nieuwe.
Die veert trouwens best goed voor een motor waar ik nog niet veel met de klauwen aan heb gezeten,ook de remmen zijn top,al die leidingen en Rcs Brembo kunnen wel in de kliko....
Die RCS Brembo mag je hier wel in de kliko gooien :9
 
Die afstel schroeven moet je eerst helemaal dicht draaien,je voelt el waneer ie aanloopt,dan ga je weer terug draaien terwijl je de omwentelingen telt ,is maar net hoe je het wilt maar dan zul je zien dat de schroeven niet gelijk staan,was bij m,n 750 z0 en ook bij mijn nieuwe.
Die veert trouwens best goed voor een motor waar ik nog niet veel met de klauwen aan heb gezeten,ook de remmen zijn top,al die leidingen en Rcs Brembo kunnen wel in de kliko....

Nou ik had je vanavond nog gebeld ,volgens mij zat je in de kroeg :P 🍻
 
Kleine update vanuit mijn kant:

Afgelopen maandag ben ik geopereerd en zijn mijn externe fixaturen verwijderd en is alles vast gezet met platen en schroeven. Ook is er een stomp correctie uitgevoerd. Gelukkig is de operatie goed geslaagd. Helaas wel iets meer pijn nu dan daarvoor maar dat zal vanzelf minder worden.

Helaas hebben de doktoren besloten dat ik zondag niet naar de BSB mag in Assen vanwege de risico’s 😡 Dat wordt dus vanaf mijn bed op de tablet kijken...

Ik zag nog een foto voorbij komen van hoe mijn linkerbeen er bij lag toen ik binnen werd gebracht. Als je dat ziet vindt ik het wonderbaarlijk dat ze toch nog mijn knie en een stukje onderbeen hebben weten te redden 💪

C2827988-76D2-456D-9B16-6BD79836DA1D.jpeg
 
Kleine update vanuit mijn kant:

Afgelopen maandag ben ik geopereerd en zijn mijn externe fixaturen verwijderd en is alles vast gezet met platen en schroeven. Ook is er een stomp correctie uitgevoerd. Gelukkig is de operatie goed geslaagd. Helaas wel iets meer pijn nu dan daarvoor maar dat zal vanzelf minder worden.

Helaas hebben de doktoren besloten dat ik zondag niet naar de BSB mag in Assen vanwege de risico’s 😡 Dat wordt dus vanaf mijn bed op de tablet kijken...

Ik zag nog een foto voorbij komen van hoe mijn linkerbeen er bij lag toen ik binnen werd gebracht. Als je dat ziet vindt ik het wonderbaarlijk dat ze toch nog mijn knie en een stukje onderbeen hebben weten te redden 💪

Bekijk bijlage 1429114

Jammer maar als dat alles is? Dat je je knie kan houden lijkt mij belangrijker!

Zet hem op gozer, en laat je lekker afsponsen door die zuster van 22 met dubbel D...




Of die broeder van 150kg 😉
 
Wegens overstap te koop mijn zorgvuldig opgebouwde en goed onderhouden Suzuki gsxr 750 k4 ism JK Motoren, Frontrow components en Druijff Racing.
De motor heeft 13.000 km gelopen en is afgelopen winter 2019 afgesteld bij Druijff Racing, heeft 139 pk op het achterwiel (uitdraai aanwezig). Ik ben de 3e eigenaar en alle facturen van onderhoud en aanschaf onderdelen kan ik overleggen van de gehele periode dat de motor in mijn bezit is geweest en daarvoor. Al met al een zeer compleet pakket en ready to race;

Titanium Yoshimura uitlaatsysteem
Originele einddemper pas gemaakt voor op slipon uitlaatsysteem
Brembo monoblock remklauwen
Brembo RCS 19x20 rempomp
Frixxion 320mm remschijven
Hell RVS remleidingen voor en achter
Active type 3 snelgas
Ariette race handvatten
PP clipons
PP remschakelset
PP koppelingshendel
Aluminiumtopkuipframe
Net kuipwerk met snelsluiters
Voorvering aangepast met K tech veren
Achterschokbreker met K tech veer
Stompgrip op de tank
Aluminium racetankdop
Haakse ventielen
R&G voor en achteras protectie
Bike design valblokken
Moto forza carbon blokdekselbescherming
Extra set velgen met goede Bridgestone regenbanden (1 sessie gebruikt) incl haakse ventielen
Extra achtervelg met Pirelli slick (nog goed voor minimaal 2 circuitdagen)
Capit bandenwarmers
Paddockstands voor en achter
Nog wat klein spul

Prijs voor dit alles €3950


Blok loopt zuiver en is afgelopen augustus nog synchroon gesteld bij JK motoren.
Blok heeft dunnere koppakking en kop is geflowd, tevens is de Ecu geflasht, inlaatkelken en carterventilatie zijn ook aangepast.
Hierdoor levert het blok 139 pk op het achterwiel en het geheel is bij Druijff Racing afgesteld.
Motor wordt verkocht op geheel nieuwe Continental slicks en met nieuwe SBS Racing sinter remblokken.


Extra's tegen meerprijs:

WP achterschokbreker €425
K Tech pistonkit €190
19AS6-6959.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan