Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

2020 rsz kalender hou ik ff goed in de gaten. Ga in april Toms doen en dat zit zo vol. Dan is eigenlijk de bedoeling de 4 uur van assen te rijden. Maar zal ook misschien een zac race mee pakken. Nu Robin zijn k4 verkocht heeft moet iemand de 750 eer hoog houden 😁
Alleen de 4u of nog meer?
Met een 750 kan je tot de sport klasse voorin meerijden, supersport leg je het af tegen de s1000rr en Panigales ed.
 
Alleen de 4u of nog meer?
Met een 750 kan je tot de sport klasse voorin meerijden, supersport leg je het af tegen de s1000rr en Panigales ed.

Tuurlijk maar mijn insteek is ook niet om serieus te gaan racen. De 750 is natuurlijk altijd in het nadeel. Daarnaast heb ik op het moment ook niet de skills. Het is of vooraan in de rookies of achteraan in sportpr staat nu op 1.56.

Reden dat ik niet ga full time racen is simpel weg dat ik het niet kan betalen. Als ik wel het geld had schreef ik me morgen nog in voor de f2 600 met een andere bike😁
 
Tuurlijk maar mijn insteek is ook niet om serieus te gaan racen. De 750 is natuurlijk altijd in het nadeel. Daarnaast heb ik op het moment ook niet de skills. Het is of vooraan in de rookies of achteraan in sportpr staat nu op 1.56.

Reden dat ik niet ga full time racen is simpel weg dat ik het niet kan betalen. Als ik wel het geld had schreef ik me morgen nog in voor de f2 600 met een andere bike😁
Dat snap ik maar of je nu wel of niet het hele seizoen mee rijd, het blijft niet leuk met een 750 in de supersport. Elke rechte stuk komen ze weer voorbij alsof je stilstaat.
 
Vraagje aan de techneuten/ervaringsdeskundigen. Bij mijn Gixxer K4 750 ging het laatste deel van de rit 1.5 werk geleden het rode lampje branden gecombineerd met de FI check melding.

Vorige week de motor nog eens gestart en niks aan de hand. Ik had de hoop dat het was opgelost want bij mijn K1 600 was het de week ervoor ook op magische wijze uit zichzelf verdwenen.

Vandaag een beetje in de buurt wezen rijden en al vrij snel (einde straat oid) begon het lampje weer te branden gecombineerd met de FI melding (zonder check en afgewisseld met de temperatuur van de koelvloeistof). De motor loopt naar mijn idee ook niet helemaal top en klonk soms als een tractor en soms als een stofzuiger onder de tank.

Ook heb ik het idee dat hij niet boven de 8000RPM komt. Is dit een soort noodloopprogramma om zichzelf te beschermen?


Volgens het interweb moet ik deze stekker zoeken en een elektriciteitsdraadje er in drukken. Kan ik hiermee rijden? Dit totdat de FI meldingen en dus hopelijk foutcodes opdoemen of kan dit alleen stilstaand op contact en heeft de motor een geheugen voor storingen :?
 
Volgens het interweb moet ik deze stekker zoeken en een elektriciteitsdraadje er in drukken. Kan ik hiermee rijden? Dit totdat de FI meldingen en dus hopelijk foutcodes opdoemen of kan dit alleen stilstaand op contact en heeft de motor een geheugen voor storingen :?

Als je een diagnose wilt stellen zal je een paperclip er in moeten proppen als het FI lampje nog brand, uitzetten is dus geen optie
(als het goed is verdwijnt de FI code ook als je de noodstop indrukt)
Dus om er zelf achter te komen zal je de motor draaiende moeten houden zodra het probleem zich voordoet
Voor zover ik weet (maar kan het mis hebben) kan een dealer met een laptop alleen maar zien of er een foutmelding is geweest, maar niet welke
Dus dan zit je met hetzelfde probleem

Het probleem wat je beschrijft klinkt mij trouwens bekend in de oren
Ik zou even kijken of na het natte weer de rubbers over de bougies/bobines niet zijn door gaan lekken of dat er water in je ECU stekkers zit
 
Vraagje aan de techneuten/ervaringsdeskundigen. Bij mijn Gixxer K4 750 ging het laatste deel van de rit 1.5 werk geleden het rode lampje branden gecombineerd met de FI check melding.

Vorige week de motor nog eens gestart en niks aan de hand. Ik had de hoop dat het was opgelost want bij mijn K1 600 was het de week ervoor ook op magische wijze uit zichzelf verdwenen.

Vandaag een beetje in de buurt wezen rijden en al vrij snel (einde straat oid) begon het lampje weer te branden gecombineerd met de FI melding (zonder check en afgewisseld met de temperatuur van de koelvloeistof). De motor loopt naar mijn idee ook niet helemaal top en klonk soms als een tractor en soms als een stofzuiger onder de tank.

Ook heb ik het idee dat hij niet boven de 8000RPM komt. Is dit een soort noodloopprogramma om zichzelf te beschermen?


Volgens het interweb moet ik deze stekker zoeken en een elektriciteitsdraadje er in drukken. Kan ik hiermee rijden? Dit totdat de FI meldingen en dus hopelijk foutcodes opdoemen of kan dit alleen stilstaand op contact en heeft de motor een geheugen voor storingen :?


Zie OP daar vind je de oplossing het is je STVA dat is een gebruikelijk K4 K5 probleem wat op te lossen is.

https://www.motor-forum.nl/threads/gsx-r-how-to-stva-repareren.285910/
 
Kleine update van mijn kant:

De pijn wordt gelukkig eindelijk wat minder. Ik ben deze week van 7 naar 4/5 morfinepillen per dag gegaan 👍Maandag beginnen we met de liner (een soort strakke siliconen kous over mijn stomp en bovenbeen) om het been klaar te maken voor een eerste oefen prothese de week erop. Deze week mocht ik voor het eerst in het zwembad omdat alle wonden dicht zitten, was donders lekker om na 7 weken eindelijk een half uur niet op je reet te zitten 😜

De revalidatie gaat ook goed. Ik sport/oefen bijna 2 uur per dag om mijn bovenlichaam in conditie te houden en de gewrichten van mijn onderlichaam soepel te houden. Verder oefeningen om mijn verbrijzelde enkel en stomp te bewegen (milimeterwerk 😬)

On-topic: afgelopen zaterdag ben ik mijn huis geweest met mijn broertje en uiteraard de gsxr aangetrapt en even heerlijk een paar keer de toerenbegrenzer in gejaagd. Kippenvel als die 14.000 toeren via de Yoshimura eruit vliegen in de bebouwde kom 👌
Bonus; er stond nog koud bier in de koelkast thuis 🍻👍

Bekijk bijlage 1436689


Proost Frank je ziet er goed uit kerel.
 
Als je een diagnose wilt stellen zal je een paperclip er in moeten proppen als het FI lampje nog brand, uitzetten is dus geen optie
(als het goed is verdwijnt de FI code ook als je de noodstop indrukt)
Dus om er zelf achter te komen zal je de motor draaiende moeten houden zodra het probleem zich voordoet
Voor zover ik weet (maar kan het mis hebben) kan een dealer met een laptop alleen maar zien of er een foutmelding is geweest, maar niet welke
Dus dan zit je met hetzelfde probleem

Het probleem wat je beschrijft klinkt mij trouwens bekend in de oren
Ik zou even kijken of na het natte weer de rubbers over de bougies/bobines niet zijn door gaan lekken of dat er water in je ECU stekkers zit
Ok...maar kan ik dus paperclip er in doen alvorens ik hem start en ga rijden om de foutcode naar voren te halen of kan er dan iets mis gaan?

Vocht zou kunnen...mijn K1 kreeg het na een rit van 150km door de regen en mijn K4 idem dito.

Hoe heb je dit opgelost? Vocht bij de bougies/ECU?


Zie OP daar vind je de oplossing het is je STVA dat is een gebruikelijk K4 K5 probleem wat op te lossen is.

https://www.motor-forum.nl/threads/gsx-r-how-to-stva-repareren.285910/
Wat gebeurd er als de STVA is overleden? Voordat ik van alles en nog wat onnodig ga of laat repareren?

Ben zelf nou niet bepaald de meest ervaren monteur maar zie het ook niet zitten om bakken met geld naar de dealer te brengen omdat het natuurlijk een vrij goedkope "geinig voor weinig" motor is. :X
 
Ok...maar kan ik dus paperclip er in doen alvorens ik hem start en ga rijden om de foutcode naar voren te halen of kan er dan iets mis gaan?

Ik zou het risico niet nemen en dat pas doen als het probleem is ontstaan

Misschien is een idee ergens op je motor een 2 polige schakelaar plaatsen waardoor je er makkelijk bij kan
(dus niet in het kontje, daar heb je je sleutel voor nodig)
2 draden doortrekken naar de stekker, effe met een soldeerbout de uiteindes vertinnen en erin steken, ben je voor een paar € klaar
dan is het heel simpel als het lampje gaat branden, aan de kant zetten en schakelaar omzetten

Vocht zou kunnen...mijn K1 kreeg het na een rit van 150km door de regen en mijn K4 idem dito.

Hoe heb je dit opgelost? Vocht bij de bougies/ECU?

M'n bougies heb ik onder fabrieksgarantie nieuwe afdichtrubbers voor gekregen

Mijn ECU kreeg ik onder garantie een nieuwe kabelboom voor
Maar dat probleem bleef terugkeren
Uiteindelijke "oplossing" was m'n motor niet meer onder een hoes afdekken, dan kon het condens weg kon
 
Ok...maar kan ik dus paperclip er in doen alvorens ik hem start en ga rijden om de foutcode naar voren te halen of kan er dan iets mis gaan?

Vocht zou kunnen...mijn K1 kreeg het na een rit van 150km door de regen en mijn K4 idem dito.

Hoe heb je dit opgelost? Vocht bij de bougies/ECU?



Wat gebeurd er als de STVA is overleden? Voordat ik van alles en nog wat onnodig ga of laat repareren?



Ben zelf nou niet bepaald de meest ervaren monteur maar zie het ook niet zitten om bakken met geld naar de dealer te brengen omdat het natuurlijk een vrij goedkope "geinig voor weinig" motor is. :X

De dealer gaat dit niet voor je oplossen tenzij jij er 1400 Euro voor overhebt ? Zij vervangen gewoon het complete injectie huis dat onderdeel is namelijk niet los verkrijgbaar.

Lees nu eerst eens die link door !!! Voordat je allerlei vragen gaat stellen.

En neem contact op met Mr bean hij maakt het voor je voor een appel en een ei.

Je STVA is gewoon defect en stop met zoeken naar lekkende rubbertjes en bougies ,alle K4 K5 hebben er last van.

Hiermee kan je de code uitlezen WATERPROOF Dealer mode tool/switch Suzuki GSXR 750 K4-K7 2004-2007 5213008257580 | eBay

STVA C28 FI F1 FI-lampje F1-lampje gasklephuis stappenmotor gasklepmotor errorcode foutcode dealermode dealer-mode .
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt testen stekker van stva en positie sensor eraf gooien. Kleppen handmatig op zetten en gaan test rijden. Als je een fi melding verder niet boeit kun je zelfs zo rond blijven rijden
 
:P
Kijk de Mud,
Alle onderdeel verkopers halen de STVA eraf ,boefjes zijn het stuk voor stuk

1571944114916.png
:+
 
Welke voorvorkolie kan ik het beste gebruiken voor een K8 750? Voor straatgebruik.

De Suzuki variant kost E95 -O-_O-_O-
Die zijn helemaal raar joh. :/

Bij Suzuki heet het SS-05, maar als ik bij Ten Kate kijk moet je kiezen tussen 5W of 10W etc. Ik kan niet echt vinden waar dat SS-05 mee te vergelijken is. Ik zou zeggen 5W vanwege de 5 in de naam, maar dat is ook maar gokken.


https://www.tenkateshop.com/motor-onderhoud/olien-en-vloeistoffen/voorvorkolie.html
Omdat Ten Kate ook SBS remblokken verkoopt wil ik alles bij hen halen.
 
Laatst bewerkt:
Welke voorvorkolie kan ik het beste gebruiken voor een K8 750? Voor straatgebruik.

De Suzuki variant kost E95 -O-_O-_O-
Die zijn helemaal raar joh. :/

Bij Suzuki heet het SS-05, maar als ik bij Ten Kate kijk moet je kiezen tussen 5W of 10W etc. Ik kan niet echt vinden waar dat SS-05 mee te vergelijken is. Ik zou zeggen 5W vanwege de 5 in de naam, maar dat is ook maar gokken.


https://www.tenkateshop.com/motor-onderhoud/olien-en-vloeistoffen/voorvorkolie.html
Omdat Ten Kate ook SBS remblokken verkoopt wil ik alles bij hen halen.

Effe bellen en vragen zou ik zeggen
...maar moeten je poten er niet uit als je wilt verversen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan