Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Reanne , het zag er goed uit en je lijnen waren oke. De volgende keer willen we gewoon in een linkerbocht je linker bil duidelijker zien en in een rechter bocht je rechter bil.:P:+ Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat je gewoon nog iets meer moet gaan verzitten ;)
Fijn dat je zegt dat de rijlijnen er goed uitzien. Ik had dar gevoel namelijk niet. En inderdaad op het filmpje ziet het er wel harkerig uit, terwijl dat voor mijn gevoel niet zo is. Daarom vind ik het filmpje ook zo leuk/leerzaam
 
Dat je het vrij rijden niks vond, komt waarschijnlijk doordat je aan alle kanten voorbij werd gereden?
Begrijp me niet verkeerd en ik bedoel het ook echt niet lullig ofzo, maar op de rechte stukken van de baan draai je gashendel ook niet echt open.
Je krijgt hierdoor gigantische snelheidsverschillen. Deze sessie was met alle 2theExp rijders in de baan toch? dan wordt er door de snellere rijders ook gewoon 2:10/2:14 gereden. Als je dan wat minder snel bent is dat echt niet leuk lijkt mij, want iedereen vliegt je dan voorbij op elke mogelijke plek op de baan.
 
Dat je het vrij rijden niks vond, komt waarschijnlijk doordat je aan alle kanten voorbij werd gereden?
Begrijp me niet verkeerd en ik bedoel het ook echt niet lullig ofzo, maar op de rechte stukken van de baan draai je gashendel ook niet echt open.
Je krijgt hierdoor gigantische snelheidsverschillen. Deze sessie was met alle 2theExp rijders in de baan toch? dan wordt er door de snellere rijders ook gewoon 2:10/2:14 gereden. Als je dan wat minder snel bent is dat echt niet leuk lijkt mij, want iedereen vliegt je dan voorbij op elke mogelijke plek op de baan.
Dat vond ik heel eng inderdaad en keek vaak achterom ipv voor me. Was 1e keer vrij rijden ook. Ik kan wel tegen opbouwende kritiek dus vind niet snel iets lulligs.
Nieuw jaar nieuwe kansen
 
Laatst bewerkt:
Volgende keer echt meer met de bibs naast het zaden gaan zitten en hetzelfde tempo blijven rijden.Dan bemerk je plots dat de motor zelf zijn werk gaat doen.Daarna ga je weer werken aan een andere oefening als je dit goed onder de knie hebt.Dan kunnen we het b.v hebben hoe aan te remmen voor een bocht?En nee niet tot diep in de bocht aan toe dat is hoofdstuk 3.

lekker veel km's maken dan bouw je ervaring en vertrouwen op da's het belangrijkste. Al die idioten die in groep 1 nu al 2:10 reden ,komen zich vanzelf tegen in de grindbak of het ziekenhuis.

Zoals ik al aangaf, ik bedoelde het echt niet verkeerd. Voor Reanne is rijden met een instructeur waarschijnlijk veel prettiger als vrij, ivm dat inhalen zoals ze zelf al aangaf.

Dat je mij nu als een idioot gaat bestempelen omdat ik na 2 dagen (ja ik heb 2x een instructie dag geboekt) 2:14 rijdt op Assen vind ik dan wel weer jammer. De een heeft er gewoon meer gevoel bij als de ander.
 
Play nice boys...
Maar JC heeft wel gelijk. De 1 pakt het sneller op als een ander. En 2:10 hoeft niet gevaarlijk te zijn, in groep 1 kan het dat wel zijn omdat je dus grote snelheidsverschillen krijgt en dat zal voor Reanne idd niet lekker zijn.

Ik neem ook aan dat JC de volgende keer lekker in groep 2 gaat rijden.
 
Ik ben ook absoluut niet op oorlogspad hoor, dat komt wel goed 😊

Wij reden overigens bij 2theExp met 4 man en een instructeur gewoon die 2:14 rondjes.

Ik heb m’n 3e en 4e circuit dag gewoon vrij gereden. Hier ben in van 2:14 naar 2:06 en van 2:06 naar 2:00 gegaan.
 
Zoals ik al aangaf, ik bedoelde het echt niet verkeerd. Voor Reanne is rijden met een instructeur waarschijnlijk veel prettiger als vrij, ivm dat inhalen zoals ze zelf al aangaf.

Dat je mij nu als een idioot gaat bestempelen omdat ik na 2 dagen (ja ik heb 2x een instructie dag geboekt) 2:14 rijdt op Assen vind ik dan wel weer jammer. De een heeft er gewoon meer gevoel bij als de ander.
Wat gixxer wilma probeert te zeggen is dat je vaak ziet dat bij mensen die net beginnen met vrij rijden de basis vergeten in hun tocht naar snelle rondetijden. Het draait zeker in het begin om consistentie, kijkgedrag, goede rem, schakel en instuurpunten. Als je die op orde hebt kan je opbouwen naar snelle rondetijden door te optimaliseren of nieuwe rijtechnieken toe te passen. Om het concreet te maken, het geldt voor meer maar zeker die 2e jongen in Roy zijn filmpje is niet bang en zou een enorme stap kunnen maken als iemand hem zou afremmen. Stapje terug, rustig en consistenter rijden en van daaruit analyseren wat eenvoudig te verbeteren is. Gok dat hij zo 3s per ronde harder zal gaan door terug te vallen op de basis en slimmer te rijden. Rij slimmer, niet harder, minder risico en snellere rondetijden.

Reanne moet gewoon gaan rijden, meters maken, hetgeen wat de instructeur vertelt toepassen en lekker werken aan de basis binnen de eigen comfortzone. En als dat betekent nog wat extra lessen achter de instructeur dan is dat zo. Dan ben bezig om te leren en te investeren in jezelf. Of je nu in een rondje van 2:30 over het circuit gaat of 2:00 maakt dan geen bal uit. Heb zelf meer respect voor die eerste die werkt aan zichzelf dan voor die tweede die zonder plan als een idioot te werk gaan.
 
Valt niets af te zeggen :+
Maar voorbereiding kost geld, fiets moet technisch goed zijn (en vooral stiller gemaakt) daarbij zit ik waarschijnlijk ook net daarvoor aan een grote beurt
Fiets moet technisch altijd goed zijn! (En stil zijn). Grote beurt kan idd weleens duur uitvallen...

Wat gixxer wilma probeert te zeggen is dat je vaak ziet dat bij mensen die net beginnen met vrij rijden de basis vergeten in hun tocht naar snelle rondetijden. Het draait zeker in het begin om consistentie, kijkgedrag, goede rem, schakel en instuurpunten. Als je die op orde hebt kan je opbouwen naar snelle rondetijden door te optimaliseren of nieuwe rijtechnieken toe te passen. Om het concreet te maken, het geldt voor meer maar zeker die 2e jongen in Roy zijn filmpje is niet bang en zou een enorme stap kunnen maken als iemand hem zou afremmen. Stapje terug, rustig en consistenter rijden en van daaruit analyseren wat eenvoudig te verbeteren is. Gok dat hij zo 3s per ronde harder zal gaan door terug te vallen op de basis en slimmer te rijden. Rij slimmer, niet harder, minder risico en snellere rondetijden.

Reanne moet gewoon gaan rijden, meters maken, hetgeen wat de instructeur vertelt toepassen en lekker werken aan de basis binnen de eigen comfortzone. En als dat betekent nog wat extra lessen achter de instructeur dan is dat zo. Dan ben bezig om te leren en te investeren in jezelf. Of je nu in een rondje van 2:30 over het circuit gaat of 2:00 maakt dan geen bal uit. Heb zelf meer respect voor die eerste die werkt aan zichzelf dan voor die tweede die zonder plan als een idioot te werk gaan.

Het draait altijd om consistentie, kijkgedrag, goede rem, schakel en instuurpunten ;) Alleen aan het begin kosten die al veel aandacht en later word het meer automatisme en ga je andere dingen proberen om sneller te zijn. Maar ik snap wat je bedoelt.
Welke rijder bedoel je nu? Deze?

Maar verder idd, gewoon rijden en meestal word je dan vanzelf beetje bij beetje sneller :Y
 
Fiets moet technisch altijd goed zijn! (En stil zijn). Grote beurt kan idd weleens duur uitvallen...



Het draait altijd om consistentie, kijkgedrag, goede rem, schakel en instuurpunten ;) Alleen aan het begin kosten die al veel aandacht en later word het meer automatisme en ga je andere dingen proberen om sneller te zijn. Maar ik snap wat je bedoelt.
Welke rijder bedoel je nu? Deze?

Maar verder idd, gewoon rijden en meestal word je dan vanzelf beetje bij beetje sneller :Y

Ja die idioot 🤣🤣 Robin moet nog een hoop leren 🤣🤣
 
Wat gixxer wilma probeert te zeggen is dat je vaak ziet dat bij mensen die net beginnen met vrij rijden de basis vergeten in hun tocht naar snelle rondetijden. Het draait zeker in het begin om consistentie, kijkgedrag, goede rem, schakel en instuurpunten. Als je die op orde hebt kan je opbouwen naar snelle rondetijden door te optimaliseren of nieuwe rijtechnieken toe te passen. Om het concreet te maken, het geldt voor meer maar zeker die 2e jongen in Roy zijn filmpje is niet bang en zou een enorme stap kunnen maken als iemand hem zou afremmen. Stapje terug, rustig en consistenter rijden en van daaruit analyseren wat eenvoudig te verbeteren is. Gok dat hij zo 3s per ronde harder zal gaan door terug te vallen op de basis en slimmer te rijden. Rij slimmer, niet harder, minder risico en snellere rondetijden.

Reanne moet gewoon gaan rijden, meters maken, hetgeen wat de instructeur vertelt toepassen en lekker werken aan de basis binnen de eigen comfortzone. En als dat betekent nog wat extra lessen achter de instructeur dan is dat zo. Dan ben bezig om te leren en te investeren in jezelf. Of je nu in een rondje van 2:30 over het circuit gaat of 2:00 maakt dan geen bal uit. Heb zelf meer respect voor die eerste die werkt aan zichzelf dan voor die tweede die zonder plan als een idioot te werk gaan.

wie zou die 2e jongen.....🙈hij zegt gewoon jongen 😔 toch zijn?
die jongen schijnt inderdaad niet bang te zijn en schijnt ongeveer 3 weken later tov deze circuitdag niet 3 maar zelfs 5 seconden harder rond te zijn gaan....ben benieuwd wie hem af gaat remmen
 
Ik ben ook niet opzoek naar ruzie oid. We maken er 2/3 mei gewoon gezellige dagen van.
Dat sowieso! Lekker weer pizzaatje laten aanrukken, hopelijk nog wat beter weer als de vorige keer.

wie zou die 2e jongen.....🙈hij zegt gewoon jongen 😔 toch zijn?
die jongen schijnt inderdaad niet bang te zijn en schijnt ongeveer 3 weken later tov deze circuitdag niet 3 maar zelfs 5 seconden harder rond te zijn gaan....ben benieuwd wie hem af gaat remmen

Nou ja ik weet niet zeker wie er nu bedoelt werd. Maar goed, uiteindelijk kunnen we allemaal nog wel wat sneller de 1 wat meer als de ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan